[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:47

Hmmm lastig Safiera, allereerst een hele dikke knuffel, stress is nooit leuk!! :(:)

Tja tips... probeer eraan te denken wat er kan gebeuren als je je lichaam te weinig brandstof geeft, spaarstand etc... probeer er ook aan te denken wat je allemaal weggooit en kapotmaakt wat je hebt opgebouwd, probeer je lichaam te koesteren en de zorg en aandacht te geven wat het verdient!

Je kunt het hoor! je bent de laatste tijd zo positief geweest en hebt ons allemaal mindoefeningen gegeven mbt eten dat ik zeker weet dat je hier ook uit gaat komen! en als je het echt niet ziet zitten dan indd wat Passoa zegt, hulp inschakelen?

Goed bezig Passoa!

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:06

Eleionomae schreef:
Dat gaat wel snel he, dat je went aan minder suiker :j
Ik werk in de zorg en heb een paar oudjes mij bijna verplichten een koekje te eten, want ik ben toch niet te dik? :') maar gelukkig ook een stel die mij snappen en me helemaal steunen en zelfs wortels of appels voor me halen voor bij de thee of koffie :)) maar ik kom niet zonder ruzie onder 2 koekjes per week uit _O-

Hahaha,heel herkenbaar dit,moet vaak ook praten als brugman om wat lekkers af te slaan.soms wel vervelend idd. :o
*komt weer uit de meelees stand en gaat er ook weer tegenaan* ;)

Safiera

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:21

PassoaJus: ik loop al bij psychiater en psycholoog. Heb het ook eerlijk verteld maar ze doen (nog) niks behalve mij vertellen dat het slecht is wat ik doe.

wollie: lief van je, bedankt :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:06

Oh jee safiera. :(:) Ik hoop voor je dat je die stress (binnenkort) aan kunt pakken. Probeer anders eens een schema te maken waarin je je ontbijt, lunch en avondeten plant, misschien geeft dat houvast en lukt het je dan wel. :) Sterkte.

Goedzo Passoa :) Klinkt heel gezond hoor, die komkommer/augurk/boterhamworst.

Eleionomae, haha heerlijk zo'n verhaal. Een kennis van me opa en oma woont in een verzorgingstehuis met andere bejaarden, en in de hal staat een schaal met koekjes. Nou vind deze mevrouw dat er toch gelet moet worden dat iedereen maar één koekje neemt, want sommige nemen er zelfs meer... Hebben wij zoiets van; ach ze zijn al lang volwassen, moeten ze toch zelf weten. :') Is het leuk om met ouderen te werken? Want het lijkt me een leuk beroep, alleen ben ik bang dat het geestelijk en lichamelijk ontzettend zwaar is.

wollie, beterschap!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:10

N0a, gezouten pinda’s zijn niet zo goed voor je vanwege het zout wat er in zit. Pinda’s zelf zitten veel kcal in als het vergelijkt met andere producten, maar er zitten wel goede vetten in en zeker als je er maar een klein beetje van neemt :)

Hannah, dankjewel meis <3 inderdaad heel herkenbaar wat je zegt! Ik sta nog versteld van alles.. ook om jezelf na 23 jaar in de spiegel te zien.. brr het is bijna eng gewoon…
Je hebt echt een prachtig gewicht meis!! Wees er maar trots op :D

Hier nog iemand met een cola light verslaving! Heb het nu een paar dagen niet gehad (3 ofzo) en merk dat ik gelijk minder honger heb dus ga het toch proberen vol te houden! :-)

Dankjewel Safiera! <3 Ik denk inderdaad dat je hulp moet zoeken bij iemand anders, dit werkt alleen maar averechts voor je :(:)

Ik ga straks even naar de winkel (ik kan niets meer lezen haha, heb echt een leesbril nodig! Maar verder zie ik zowat alles, het is gewoon eng om te lopen.. neem natuurlijk wel mijn lieve geleidehond mee!) maar heeft iemand een leuk, gezond, simpel idee voor de lunch dat ik kan maken voor mijn ouders + mij?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:13

Ik heb bij de Albert Heijn voor een euro van die verpakte pannekoeken gekocht. 180 kcal per stuk. Als je er dan ook nog wat jam en vruchtjes bij doet :P Maar ik weet niet of je dit een gezonde lunch vind.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:27

Madeira, misschien een salade met biefstukreepjes, mozzarella, cherrytomaatjes en extra rucola? Dressing zelf maken van olijfolie, balsamico, peper, zout en italiaanse kruiden. Maak ik heel vaak en is lekker snel klaar :j
(Ik koop altijd diepvriesbiefstuk van de AH, 2 voor 2,50 want het gaat toch in de salade, en het smaakt prima!)

Safiera, ik denk inderdaad dat je misschien hulp moet zoeken bij iemand anders. Wat naar voor je, hopelijk kun je binnenkort weer met de stress om gaan of nog beter is het verdwenen. Tot die tijd; een dikke knuffel :(:)

Sorry dat ik kort antwoord, ik lees nog even mijn aantekeningen door en dan heb ik om 14.30 mijn laatste tentamen := (competition law) waarna ik heerlijk met de bus naar Wassenaar ga om lekker met paardlief te gaan rijden! Tot vanavond, en succes allemaal vandaag, met eten, sporten en studeren :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:38

@Hannaapje, wij hebben ook die meergranenvariant gekocht. Zag dat er geen suiker in zit. Heel gezond is het niet, maar op zich valt ie best mee! Voor een keertje een lekkere, enigszins verantwoorde lunch moet het gewoon kunnen! :D Helemaal als je daarnaast nog iets van een kleine salade maakt o.i.d.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:38

Zooo, ik kom ook ff aanwaaien.
Druk aan het sporten, gisteren weer gewogen en geen slecht resultaat, hou me netjes aan het dieet.. hier gaat het de goede kant weer op!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:49

Madeira_ schreef:
Wouw meiden.. ik wil dit even met jullie delen.. (dit staat op mijn fb kopieer het even) :)

Oke.. WOUW! Ik sta helemaal versteld...

Ga naar het UMC, ze doen het kapje/verband van mijn oog af, en ik zie gelijk zoveel/scherp dat ik er half emotioneel van wordt! Dit is héél anders dan ik gewend ben!

Alles zag er goed uit in mijn ogen, meet hij op hoeveel ik zie.. geschat 10%! 10, 10%! (Het was 3%). En mijn andere oog is van 1% naar 5% gegaan!!

We gaan terug, in de auto vraagt pap nog: ''wil je even langs Madeira?'' (Wat een lieved hé?) komen we op stal.. zie ik een paard in de bak lopen!! Ik zie het paard, en dat het dier een wit voetje heeft!! Nou de emotionele achtbaan is nog niet over ;)

Daarnet met Diez naar de winkels geweest (wisten jullie dat er veel stipjes op de stoeptegels zitten?!) en een lekkere taart gehaald. Vanavond feestje! :)

Wilde 'm even quoten, wat ontzettend geweldig, dan gaat er letterlijk een wereld voor je open *\o/*

Dankjulliewel lieve ouders, dokters, familie en vrienden voor alle goede zorgen en steun!! :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:50

Tekst weg, maar ik wilde even quoten, wat geweldig madeira, dan gaat er letterlijk een wereld voor je open <3 *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:55

Oh dat had ik even helemaal gemist, wat goed Madeira!! *\o/*

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:00

Bedankt lieve meiden <3

Ohhhh dat klinkt lekker Hannah! Misschien kan ik dat wel is gaan kopen, of wraps of iets dergelijks :D

Frummels, veel succes met je tentamen! Bedankt voor je super lekkere lunchtip :D

Ik heb besloten nu maar even geen boodschappen te doen, ga samen met mam vanmiddag (kan niets lezen dus heb wel hulp nodig. Heb ook een leesbril nodig, haha). Ik heb nu hier liggen:
- muesli bollen/volkoren brood/bollen
- komkommer, tomaat
- ei

Dus denk dat ik een ei ga koken, salade erbij van tomaat en komkommer met een lekker bolletje erbij :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:08

@frummeks:heel veelmsucces!

@saffiera: :(:) , meisje toch, ik hoop dat hetvje snel lukt om het patroon te doorbreken :(:)

@madeira: fijne lunch!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:18

Bedankt iedereen voor de lieve reacties. Mijn lichaam gaf zojuist aan dat het genoeg was; ik viel flauw. Op zoek naar de druivensuiker vond ik sultana's, dus die maar opgegeten. Voel me nu een stuk beter :)

Vanmiddag samen met mijn vriend eens kijken of ik een schema'tje kan maken van wat ik moet/wil eten. Schema klinkt wel als een goede tip namelijk :j

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:09

Safiera en wollie, bedankt voor de tips, maar ik vind spierpijn echt niet fijn xd
Ik probeer altijd zo snel mogelijk te herstellen :)

En hanna, inderdaad daar heb ik het ook altijd en in mijn armen :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:11

hannahaapje schreef:
Oh jee safiera. :(:) Ik hoop voor je dat je die stress (binnenkort) aan kunt pakken. Probeer anders eens een schema te maken waarin je je ontbijt, lunch en avondeten plant, misschien geeft dat houvast en lukt het je dan wel. :) Sterkte.

Goedzo Passoa :) Klinkt heel gezond hoor, die komkommer/augurk/boterhamworst.

Eleionomae, haha heerlijk zo'n verhaal. Een kennis van me opa en oma woont in een verzorgingstehuis met andere bejaarden, en in de hal staat een schaal met koekjes. Nou vind deze mevrouw dat er toch gelet moet worden dat iedereen maar één koekje neemt, want sommige nemen er zelfs meer... Hebben wij zoiets van; ach ze zijn al lang volwassen, moeten ze toch zelf weten. :') Is het leuk om met ouderen te werken? Want het lijkt me een leuk beroep, alleen ben ik bang dat het geestelijk en lichamelijk ontzettend zwaar is.

wollie, beterschap!

Tis leuk werk hoor :j maar ik werk ook nog op een zorgboerderij en tijdelijk bij een gezin thuis waarvan de jongste pdd-nos heeft en de moeder in de chemo's zit. Vooral dat laatste is geestelijk heel zwaar. Voor de rest valt het allemaal wel mee haha.

Ik zag dat roosch ook weer fitter is en dat het wegen meeviel, goed bezig :D

En safiera, dat is even schrikken! Lijkt me idd verstandig om nu even wat meer structuur in je eten te maken :)

Ik heb net 4 boterhammen gegeten. Zijn maar kleine plakjes, maar zit nu wel goed vol. Moet straks in 1klap door tot 17.30 dus dan eet ik liever even een boterhammetje meer tussen de middag :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:13

Ik heb soms ook met vlagen dat ik flauwval, ben ermee naar de dokter geweest maar het bleek dat ik een heel groot ijzertekort had, nooit geweten dat je daarom kon flauwvallen.
Dit komt mede ook doordat ik vegetarisch ben ;)
Dus zit nu aan de tabletjes en denk om de voeding en dat gaat super :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:14

ben net naar de sportschool geweest
lekker wezen aqua joggen.
heb vanmorgen een shake op.

tussen de middag.

en wat plakjes komkommer.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:15

Netjes :)
Bevalt dat aqua joggen? Dat lijkt me heel raar om te doen namelijk :p

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:08

het bevalt me prima
doe het 3 keer per weer

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:10

Jongens, ik ben kapot. :')
Deze week 80 km gefietst in de sportschool.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:10

aquajoggen lijkt mij ook wel lekker :j ze hebben hier ook aqua zumba, maar helaas vind ik het allemaal een beetje te duur voor naast de sportschool haha.

Net een telefoontje van de buurman of we zin hebben om uit eten te gaan bij de wok vanavond. Ik hoop maar dat ze veel groente enzo hebben :)) om het een beetje gezond te houden :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:11

No worries, bij de wok zijn meestal ruim genoeg groenten. :))

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:14

Roosch schreef:
No worries, bij de wok zijn meestal ruim genoeg groenten. :))

Ik ben namelijk sowieso geen chinees liefhebber dus kom vrijwel nooit bij een wok restaurant uit mezelf :') maar goed om te horen haha :P Dan kan ik mijn gezonde toer toch rustig voortzetten :j want heb geen idee wat een wokrestaurant verder inhoudt :))

Ooh ze hebben ook sushi :) das wel gezond toch? Want daar ben ik dol op haha.

Edit:
zo gezond is sushi dus ook weer niet :')

http://www.nu.nl/lifestyle/3365976/sush ... dacht.html