Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
420BlazeIt schreef:Is het geen idee om de huisarts voor advies te bellen?
Zij heeft ook zwangerschapstest die onder het eigen risico vallen (werd mij door mijn HA gezegd, weet niet zeker), zoveel mogelijkheden denk dat huisarts meer duidelijkheid kan geven dan zelfonderzoek (:
NikkiDeKerf schreef:Heeft hier iemand ervaring met uitblijvende menstruatie na (>1 jr) stoppen met de pil? Wat is/was bij jullie daar de oorzaak van?
Ik ben inmiddels naar huisarts en gyn geweest en er werden cystes/pco-achtige symptomen gevonden op een echo van mijn eierstokken. Dat pastte ook in het beeld van onregelmatig ongesteld zijn voor het beginnen met de pil (maar zeker niet zo extreem onregelmatig als nu, als in, níet ongesteld). Mijn hormoonwaardes waren aan de laag-normale kant.
Maanden later zijn mijn hormoonwaardes (oestradiol, LH en FSH) nog eens in het bloed geprikt door de huisarts: ze waren erg laag maar de huisarts zelf heeft wat moeite met ze te interpreteren, als iemand er meer verstand van heeft stuur ik ze graag per PBDe gyn heeft inmiddels besloten dat mijn lichaam gewoon te zwak is / niet in staat zou zijn een zwangerschap aan te kunnen en dat menstruatie daardoor uitblijft, dus dat ik naar de diëtiste moet. Ondanks dat ik een gezond gewicht, BMI en gezonde bloeduitslagen heb qua vitamines en alle andere waarden buiten de hormonen. Over het pcos hoor ik ineens niets meer
Dus ik was benieuwd of anderen zulke ervaringen hebben en hoe dat is opgelost of afgelopen.
NikkiDeKerf schreef:Ik ga mijn eigen post van twee maanden geleden weer even terugquoten, misschien dat er iemand met ook een dergelijke ervaring is?NikkiDeKerf schreef:Heeft hier iemand ervaring met uitblijvende menstruatie na (>1 jr) stoppen met de pil? Wat is/was bij jullie daar de oorzaak van?
Ik ben inmiddels naar huisarts en gyn geweest en er werden cystes/pco-achtige symptomen gevonden op een echo van mijn eierstokken. Dat pastte ook in het beeld van onregelmatig ongesteld zijn voor het beginnen met de pil (maar zeker niet zo extreem onregelmatig als nu, als in, níet ongesteld). Mijn hormoonwaardes waren aan de laag-normale kant.
Maanden later zijn mijn hormoonwaardes (oestradiol, LH en FSH) nog eens in het bloed geprikt door de huisarts: ze waren erg laag maar de huisarts zelf heeft wat moeite met ze te interpreteren, als iemand er meer verstand van heeft stuur ik ze graag per PBDe gyn heeft inmiddels besloten dat mijn lichaam gewoon te zwak is / niet in staat zou zijn een zwangerschap aan te kunnen en dat menstruatie daardoor uitblijft, dus dat ik naar de diëtiste moet. Ondanks dat ik een gezond gewicht, BMI en gezonde bloeduitslagen heb qua vitamines en alle andere waarden buiten de hormonen. Over het pcos hoor ik ineens niets meer
Dus ik was benieuwd of anderen zulke ervaringen hebben en hoe dat is opgelost of afgelopen.
Ik ben inmiddels onder behandeling van een diëtiste geweest, wat lichte aanpassingen gehad, maar niets overdonderends, en nog weinig verandering lichamelijk / qua menstruatie. Ik heb in februari de laatste afspraak bij diëtiste en wil eigenlijk als ik dan nog steeds niet menstrueer, voor een second opinion gaan. Ik voel me niet serieus genomen eigenlijk: mijn huisarts weet niet hoe mijn bloedwaardes geïnterpreteerd moeten worden en mijn gyn verwarde mij bij het terugbellen met iemand anders en wist niet eens meer wie ik wasIk vind het een onprettig idee dat ik nu al 1,5 jaar niet ongesteld ben. Ik bedoel, ik ben er totaal niet 'druk' mee bezig, en heb geduld, maar vindt dat het wel echt heel lang duurt nu.