[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:07

Wahaha valt mee dat ze niet met een kartelschaartje en vouwpapier aan kwam zeilen :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 20:54

Ik mag volgende week dinsdag weer naar de gynaecoloog.
Wordt echt niet vrolijk van het bloed verlies.
Even laten checken of mijn vleesboom groter is geworden.
Eigenlijk wil ik die eruit hebben maar dan sta ik echt niet binnen 1 week denk ik weer in de benen
Dus dan maar even overleggen of ik toch nog een spiraal neem en alles later in het jaar laat weghalen aangezien ik 1 febr met een nieuwe baan begin

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:42

Hoi!
Is er hier nog iemand die ongelofelijk veel last van haar hormonen heeft?
Ik
Licht dit graag toe via pb :). Maar zoek iemand die ervaring heeft met anticonceptie om de hormonen in de hand te houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:45

Palmera schreef:
Ze zei doodkalm: "dat was niet helemaal duidelijk"
Nee joh, tuurlijk niet. We waren tenslotte met een knutselmiddag bezig! :')

Heerlijk dit :')

Zo ik ben gelukkig weer helemaal bekomen van de ellende. Ga toch proberen wat vaker te stoppen, kijken of dat verschil maakt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:41

Ik ben lichtelijk in de stress. De laatste paar maanden komt mijn ongesteldheid niet helemaal lekker door. Ik ben al een tijd niet meer aan de pil (geen relatie) en als ik het met iemand doe dan gebeurt dat gewoon veilig met een condoom. Inmiddels heb ik al een week hier en daar een drupje bloedverlies, maar het komt niet echt heel veel verder dan dat := Denk dat ik morgen toch maar even een test ga halen 'voor het geval dat'.... Maar misschien heft hier iemand anders nog een idee wat er aan de hand kan zijn? Wat mij betreft Mogen die sluizen nu echt a la minuut doorbreken :+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:10

Is het geen idee om de huisarts voor advies te bellen?
Zij heeft ook zwangerschapstest die onder het eigen risico vallen (werd mij door mijn HA gezegd, weet niet zeker), zoveel mogelijkheden denk dat huisarts meer duidelijkheid kan geven dan zelfonderzoek (:

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:13

Zucht ik word eigenlijk weer een beetje moedeloos van mijn Mirena. Afgelopen veel onregelmatig drupjes bloedverlies. Te weinig om iets te gebruiken maar eigenlijk te veel om niets te doen. Ook met mijn vriend is het niet handig natuurlijk. Ik ben een maand op vakantie geweest en heb een maand de pil er bovenop geslikt omdat ik geen zin had in bloedingen. Het werkte perfect en ik hoopte bij terugkomst dat het misschien gewoon normaal zou worden. Nu een maand geleden gestopt en was toen ook echt ongesteld. Sindsdien ook elke week wel 2 dagen bloedingen. Ik snap er echt geen bal van. Het alternatief, terug aan de pil wil ik eigenlijk niet aangezien ik dan meer hormonen heb. Maar zoals nu. Ik ben het toch maar even aan het turven en dan een afspraak maken met de dokter. Zou het kunnen zijn dat hij bv niet goed zit? Bij het zetten zat alles na echo ook perfect dus lijkt me dat het niet zo snel zou veranderen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:39

420BlazeIt schreef:
Is het geen idee om de huisarts voor advies te bellen?
Zij heeft ook zwangerschapstest die onder het eigen risico vallen (werd mij door mijn HA gezegd, weet niet zeker), zoveel mogelijkheden denk dat huisarts meer duidelijkheid kan geven dan zelfonderzoek (:

Nou in het weekend is niet echt een optie en kan maandag wel. Maar wellicht had iemand hier een idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:48

Ik had precies hetzelfde winged was zelfs 2 weken overtijd. Test gedaan niks aan de hand en daarna werd ik ook gewoon ongesteld. Bij is het te wijden aan stress.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:07

Nou, vanochtend gemerkt dat ik toch dik 10 dagen overtijd was. Toch binnenkortveel even laten checken vanwege de druppels bloedverlies vooraf. Voelt momenteel ook zoveel pijnlijker dan normaal. MaarGoed in ieder geval dus niet zwanger :')

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:25

Hallo meiden ik kop even binnenvallen! Ik heb vanochtend mijn mirena spiraal laten plaatsen... de gynaecoloog vertelde dat het normaal was dat ik 2/3 dagen heftige buikpijn kon houden. De heftige buikpijn hield ongeveer een half uur aan en is nu afgezwakt.. wel voel ik een soort pijn steek aan de linkerkant van mijn onderbuik. Is dit normaal? Of heeft iemand hier ervaring mee?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:44

heftige buikpijn is hebben is niet geheel normaal.. je mag 2-3 dagen een zeurderige drammerige pijn hebben, zoals bij een ongesteldheid die eraan zit te komen..

de heftige buikpijn hoort met een half uurtje wel ongeveer afgezakt te zijn... eigenlijk ga je dus gewoon via boekje op dit moment..

steken links onderin kan echt van alles zijn, valt weinig over te zeggen zo via de pc

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:07

Tja pijn en ongemak hoort erbij de eerste dagen zoals je gyn al vertelde. Heb je evt Aleve/Naproxen in huis? Dat hielp mij altijd wel goed tegen een kramperig gevoel.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:33

ja ik heb naproxen dat helpt gelukkig goed! Ben als de dood dat die spiraal gaat verschuiven oid haha.. maar heb over 6 weken een controle echo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:45

Ik ga mijn eigen post van twee maanden geleden weer even terugquoten, misschien dat er iemand met ook een dergelijke ervaring is?

NikkiDeKerf schreef:
Heeft hier iemand ervaring met uitblijvende menstruatie na (>1 jr) stoppen met de pil? Wat is/was bij jullie daar de oorzaak van?

Ik ben inmiddels naar huisarts en gyn geweest en er werden cystes/pco-achtige symptomen gevonden op een echo van mijn eierstokken. Dat pastte ook in het beeld van onregelmatig ongesteld zijn voor het beginnen met de pil (maar zeker niet zo extreem onregelmatig als nu, als in, níet ongesteld). Mijn hormoonwaardes waren aan de laag-normale kant.

Maanden later zijn mijn hormoonwaardes (oestradiol, LH en FSH) nog eens in het bloed geprikt door de huisarts: ze waren erg laag maar de huisarts zelf heeft wat moeite met ze te interpreteren, als iemand er meer verstand van heeft stuur ik ze graag per PB :+ De gyn heeft inmiddels besloten dat mijn lichaam gewoon te zwak is / niet in staat zou zijn een zwangerschap aan te kunnen en dat menstruatie daardoor uitblijft, dus dat ik naar de diëtiste moet. Ondanks dat ik een gezond gewicht, BMI en gezonde bloeduitslagen heb qua vitamines en alle andere waarden buiten de hormonen. Over het pcos hoor ik ineens niets meer :o? Dus ik was benieuwd of anderen zulke ervaringen hebben en hoe dat is opgelost of afgelopen.

Ik ben inmiddels onder behandeling van een diëtiste geweest, wat lichte aanpassingen gehad, maar niets overdonderends, en nog weinig verandering lichamelijk / qua menstruatie. Ik heb in februari de laatste afspraak bij diëtiste en wil eigenlijk als ik dan nog steeds niet menstrueer, voor een second opinion gaan. Ik voel me niet serieus genomen eigenlijk: mijn huisarts weet niet hoe mijn bloedwaardes geïnterpreteerd moeten worden en mijn gyn verwarde mij bij het terugbellen met iemand anders en wist niet eens meer wie ik was :o Ik vind het een onprettig idee dat ik nu al 1,5 jaar niet ongesteld ben. Ik bedoel, ik ben er totaal niet 'druk' mee bezig, en heb geduld, maar vindt dat het wel echt heel lang duurt nu.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:32

NZ92 schreef:
ja ik heb naproxen dat helpt gelukkig goed! Ben als de dood dat die spiraal gaat verschuiven oid haha.. maar heb over 6 weken een controle echo.

Daar zou ik niet zo bang voor zijn, onze huisartsenpraktijk doet niet eens aan controles. Zit vast wel prima! :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:52

Verschuiven kan, maar op internet lees je vooral de nare verhalen he. Dus al die positieve ervaringen waarbij alles gewoon prima ging staan er vaak niet op.
Hoe gaat het vandaag?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:00

hmm ja dat is ook zo! Vandaag gelukkig want minder buikpijn. Paardrijden wacht ik nog even mee haha..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:14

Ik was gisteren bij de gynaecoloog en mijn vleesboom is niet gegroeid maar ze gaan morgen kijken met een camera diagnostische hysteroscopie om te zien of ze toch weer spiraaltje kunnen plaatsen.
Ik dacht waarom niet... vorige keer zat hij ook 3 jaar en hoe mijn vleesboom eruit ziet.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:53

NikkiDeKerf schreef:
Ik ga mijn eigen post van twee maanden geleden weer even terugquoten, misschien dat er iemand met ook een dergelijke ervaring is?

NikkiDeKerf schreef:
Heeft hier iemand ervaring met uitblijvende menstruatie na (>1 jr) stoppen met de pil? Wat is/was bij jullie daar de oorzaak van?

Ik ben inmiddels naar huisarts en gyn geweest en er werden cystes/pco-achtige symptomen gevonden op een echo van mijn eierstokken. Dat pastte ook in het beeld van onregelmatig ongesteld zijn voor het beginnen met de pil (maar zeker niet zo extreem onregelmatig als nu, als in, níet ongesteld). Mijn hormoonwaardes waren aan de laag-normale kant.

Maanden later zijn mijn hormoonwaardes (oestradiol, LH en FSH) nog eens in het bloed geprikt door de huisarts: ze waren erg laag maar de huisarts zelf heeft wat moeite met ze te interpreteren, als iemand er meer verstand van heeft stuur ik ze graag per PB :+ De gyn heeft inmiddels besloten dat mijn lichaam gewoon te zwak is / niet in staat zou zijn een zwangerschap aan te kunnen en dat menstruatie daardoor uitblijft, dus dat ik naar de diëtiste moet. Ondanks dat ik een gezond gewicht, BMI en gezonde bloeduitslagen heb qua vitamines en alle andere waarden buiten de hormonen. Over het pcos hoor ik ineens niets meer :o? Dus ik was benieuwd of anderen zulke ervaringen hebben en hoe dat is opgelost of afgelopen.

Ik ben inmiddels onder behandeling van een diëtiste geweest, wat lichte aanpassingen gehad, maar niets overdonderends, en nog weinig verandering lichamelijk / qua menstruatie. Ik heb in februari de laatste afspraak bij diëtiste en wil eigenlijk als ik dan nog steeds niet menstrueer, voor een second opinion gaan. Ik voel me niet serieus genomen eigenlijk: mijn huisarts weet niet hoe mijn bloedwaardes geïnterpreteerd moeten worden en mijn gyn verwarde mij bij het terugbellen met iemand anders en wist niet eens meer wie ik was :o Ik vind het een onprettig idee dat ik nu al 1,5 jaar niet ongesteld ben. Ik bedoel, ik ben er totaal niet 'druk' mee bezig, en heb geduld, maar vindt dat het wel echt heel lang duurt nu.

Hier ook zeker een jaar geen menstruatie gehad na stoppen met de pil. Volgens mij huisarts geen reden tot paniek want zij zag het vaker.
Toen ik weer ongesteld was heb ik mijn mirena laten plaatsen.
Omdat ik na een tijdje enorme pijn bij de seks kreeg ben ik doorverwezen naar de gynaecoloog die constateerde dat dit kwam door een gevoelige eierstok door pcos.

Ik heb toen een hormoon gehad wat alles een zetje moest geven maar daar kreeg ik een heftige mentale bijwerking van dus daar ben ik mee gestopt. Wel een aantal keer een menstruatie gehad maar inmiddels blijven die weer uit. Gezien mijn mirena maak ik me daar niet druk om want de pijn is weg.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:26

Zo net afspraak gemaakt voor het laten plaatsen van een Mirena. Nu stress, want ik mag volgende dinsdag al gaan...

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:22

Wat heeft jullie doen besluiten om een mirena te plaatsen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:43

Onhandigheid en onbetrouwbaarheid van de pil en ik wilde ook graag iets minder hormonen in mijn lijf stoppen.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:46

Mars schreef:
Onhandigheid en onbetrouwbaarheid van de pil en ik wilde ook graag iets minder hormonen in mijn lijf stoppen.

Maar met de Mirena krijg je ook hormonen binnen. Heb je dan ivm de betrouwbaarheid toch de Mirena gekozen ipv een koperspiraal?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 18:48

Ik schrijf dan ook: iets minder hormonen.

Ik koos de Mirena omdat in de regel de koperspiraal je menstruaties wat heviger kan maken en daar zat ik niet zo om te springen. Inmiddels zit ik aan mijn tweede Mirena trouwens en ga nu mijn zesde ongesteldvrije jaar in dus dat is een mooie bonus.