Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 12:57

Haha Laura, de ijssalon als sponsor; heel goed! :D

Bnet, leuk dat je naast paardrijden en wielrennen ook stijldanst. Diverse sporten!

Scooby, superleuk dat jullie samen op pad gaan! Mooie regio. Veel plezier!

Haha IMAY, klinkt pittig, maar je hebt lekker doorgebikkeld, zo te lezen!

Ik reed tot nu toe op de pof en op bordjes, maar inmiddels heb ik een Garmin Edge 530 en ik probeer nu routes te plannen. Als ik het goed begrijp, doen jullie dat via Strava of Komoot, klopt dat? Hebben jullie daarvoor betaald? Ik snap inmiddels redelijk hoe je een rondje plant met Komoot, maar als ik dat als gpx wil exporteren, dan vraagt hij welke kaart ik wil kopen. Ik wil dat best doen, maar als er een gratis optie bestaat dan is dat natuurlijk al helemaal mooi! :o #noob

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 14:12

culaccino schreef:
Ik reed tot nu toe op de pof en op bordjes, maar inmiddels heb ik een Garmin Edge 530 en ik probeer nu routes te plannen. Als ik het goed begrijp, doen jullie dat via Strava of Komoot, klopt dat? Hebben jullie daarvoor betaald? Ik snap inmiddels redelijk hoe je een rondje plant met Komoot, maar als ik dat als gpx wil exporteren, dan vraagt hij welke kaart ik wil kopen. Ik wil dat best doen, maar als er een gratis optie bestaat dan is dat natuurlijk al helemaal mooi! :o #noob

Ik gebruik zowel Strava als Komoot, voor Komoot krijg je als ik het goed onthouden heb 1 regio gratis en kan je daarna regios bij kopen. Maar voor €30 staat geloof ik de hele wereldkaart ineen te koop en als je een account hebt aangemaakt is de kans groot dat je ergens binnenkort de aanbieding in je mailbox krijgt om voor €20 de hele wereldkaart te kopen. Dat is ook geen abonnement, het is een eenmalige uitgave. Bij strava zit bij hun abbonement een routeboulder met o.a. een random route generator. Daar heb ik nu nog de 60 dagen gratis proefversie van maar het bevalt me zo goed dat ik die waarschijnlijk door ga laten lopen, dat is ongeveer €5 per maand geloof ik. En volgens mij gewoon maandelijks opzegbaar maar dat heb ik nog niet goed uitgezocht.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:22

Ah, thanks! Toch wel deels betaald via Komoot dus; ik dacht dat ik de verkoper van mijn fiets hoorde zeggen dat het gebruik helemaal gratis was. Ik zit net op het randje van 2 provincies en fiets ook wel eens ergens anders in NL. Misschien dan inderdaad ook maar gelijk het wereldpakket kopen! Ik zal de aanbieding even afwachten, dank voor de tip :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:25

Lekker gefietst Imay :D

@Culaccino, ja wij hebben een heel leuk setje sponsoren haha :D Zo hebben we ook een koffiemaker, die dus ook al een keer een bekende prof voor ons heeft geregeld voor training en ook wel eens met zijn koffiebusje langs de route staat. Maar ook een fysio, een fietsenmaker, een restaurant etc. Mega leuk

Ik gebruik ook Strava! Was vroeger gratis (ook de routebouwer), maar nu heb je Premium nodig. Is niet zo duur en wel mega handig, raad het je zeker aan!

Hier vandaag een heerlijk rondje gedaan, lekker getourd, koffie onderweg. En de 10.000 aangetikt dit jaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 15:33

Haha ja, mooi is dat. Onze studentenwielerclub had/heeft ook een leuke speciaalbierkroeg als sponsor en inderdaad ook een fysio, die tevens wel eens indoor krachttraining gaf. Leuk, zulke lijntjes! 10.000 km, hoppa! Zoveel heb ik in die 2 jaar nog niet gefietst, denk ik :')

Dank voor de tips, beide!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:05

10.000 km dit jaar alleen al? :wow:

Pff daar kom ik echt nooit aan.

Ik heb vandaag lekker met zoon gefietst.
Zware route de Montferland track.
Veel klimmen op relatief weinig km maar ook de afdalingen waren zwaar weel gaten en wasborden.
Dus volle belasting op mijn benen.
Gelukkig mag ik morgen weer werken.. :D

Op de racefiets fiets ik altijd zomaar wat.
Op de MTB heb ik die App staan met routes
En als we thuis fietsen weten we de weg dus heb ik geen route nodig.

IJs na het fietsen altijd goed..

Ziet er flink pittig uit Imay maar toch gedaan goed hoor.
Ik heb op mijn racefiets ook geen goede klim cassette dat betekend dus flink werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:22

Kon je hem bijhouden, scooby? :D Wat zijn wasborden?

Ja, op de pof fietsen ging redelijk hoor, maar ik woon hier nog niet zo lang dus weet vaak nog niet zo goed waar ik ben. Meestal is dat wel leuk, maar soms ben ik wel even klaar met de zoveelste klinkerweg :=

Heb vandaag voor het eerst mijn Garmin getest met een voorgestelde route uit bijbehorende app. Was een mooi rondje van 50 km, helaas wel veel klinkers (die haat ik :o ) en voor mijn gevoel 70% van de route tegenwind. Maar het was heerlijk! Zat niet helemaal lekker in mijn vel dit weekend, maar heb alle frustraties er weer uitgefietst en het was echt zó mooi buiten met alle zonnebloemen en veulentjes <3

Afbeelding
Nog steeds blij met de fiets!

Afbeelding

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:28

scooby09 schreef:
10.000 km dit jaar alleen al? :wow:

Pff daar kom ik echt nooit aan.

Ik heb vandaag lekker met zoon gefietst.
Zware route de Montferland track.
Veel klimmen op relatief weinig km maar ook de afdalingen waren zwaar weel gaten en wasborden.
Dus volle belasting op mijn benen.
Gelukkig mag ik morgen weer werken.. :D

Ja dit jaar :o

Gaaf! Dat wordt morgen spierpijn :D

culaccino schreef:
Kon je hem bijhouden, scooby? :D Wat zijn wasborden?

Ja, op de pof fietsen ging redelijk hoor, maar ik woon hier nog niet zo lang dus weet vaak nog niet zo goed waar ik ben. Meestal is dat wel leuk, maar soms ben ik wel even klaar met de zoveelste klinkerweg :=

Heb vandaag voor het eerst mijn Garmin getest met een voorgestelde route uit bijbehorende app. Was een mooi rondje van 50 km, helaas wel veel klinkers (die haat ik :o ) en voor mijn gevoel 70% van de route tegenwind. Maar het was heerlijk! Zat niet helemaal lekker in mijn vel dit weekend, maar heb alle frustraties er weer uitgefietst en het was echt zó mooi buiten met alle zonnebloemen en veulentjes <3

[ [url=m/aszseM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog steeds blij met de fiets!

[ [url=m/1Y4iep.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een mooie plaatjes! En je fiets is zo gaaf he..
Fietsen kan zo fijn zijn voor je hoofd, hopelijk beter nu :knuffel:

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:53

Fietsen is heel goed voor je hoofd even lekker alle frustratie eruit trappen.
Ik hou ook niet van klinkers op de racefiets,

Wasborden ontstaan op de tracks vlak voor bochten als er steeds te hard geremd word.
Is echt hobbelen dan en niet fijn.

Nee mijn zoon is 23 bere fit ook en handig op de MTB dus hij rijd mij helemaal zoek.
Haha ik probeer het niet eens. :')
Maar wel gezellig hoor zo samen...Hij wacht altijd keurig op mij en voelt zich niet verveelt ofzo door dat ik hem niet kan bijbenen.Voel mij dus ook niet bezwaard.

Ik denk dat het mee valt Laura heb bijna nooit spierpijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 19:58

Lauraennala schreef:
Lekker gefietst Imay :D

@Culaccino, ja wij hebben een heel leuk setje sponsoren haha :D Zo hebben we ook een koffiemaker, die dus ook al een keer een bekende prof voor ons heeft geregeld voor training en ook wel eens met zijn koffiebusje langs de route staat. Maar ook een fysio, een fietsenmaker, een restaurant etc. Mega leuk

Ik gebruik ook Strava! Was vroeger gratis (ook de routebouwer), maar nu heb je Premium nodig. Is niet zo duur en wel mega handig, raad het je zeker aan!

Hier vandaag een heerlijk rondje gedaan, lekker getourd, koffie onderweg. En de 10.000 aangetikt dit jaar :D

10.000?! Behoorlijke prestatie :j

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:16

IMAY1990 schreef:
Leuk, twee populaire data. We zouden als mensen het leuk vinden eventueel ook beide data kunnen prikken. In oktober kunnen namelijk meer mensen maar er is wel een groter risico dat het slecht weer wordt. Als we september ook kiezen dan kunnen de mensen die dan kunnen eventueel alvast een route uitproberen voor de tweede datum.

Wat mij betreft lijkt me dat een prima plan. Ik kan beide data dus ik zou een route kunnen maken en die kunnen we dan 6 september rijden. Als het te zwaar/te makkelijk is oid kan ik het nog wat aanpassen.

@Laura, stoppen bij de ijssalon is altijd een goed idee :) Ik heb aan het einde van de straat een ijssalon zitten (helaas geen Van der poel, die zit in het centrum) dus af en toe vind ik dat ik wel een ijsje heb verdient na de training. De ijsboerderijen hier in Twente zijn vaak ook niet verkeerd als pauze stop.

@Zebrastreep, ik heb wel eens wandelaars (en recreanten op de e-bike) op de track gezien. Vooral toen in die mooie drukke weekenden tijdens Corona 'lockdown'. Vaak rij ik er langs en dan zeg ik wel dat het een MTB track is (en dus niet bedoeld voor wandelaars). Tijdje geleden ook gewoon mensen met een hond die al wisten dat het een MTB track is 8)7

@culacinno, ik gebruikte eerst de routeplanner van Strava (toen het nog gratis was). Toen overgestapt naar komoot met 1 gratis regio en inmiddels heb ik Gelderland/Overijssel/Flevoland en misschien nog wat extra stukjes (ook gratis via een actie van fietssport). Komoot heeft vooral als voordeel dat het ook de verschillende typen ondergronden aangeeft (asfalt, kasseien, gravel verhard, gravel onverhard). Dat ging bij de Strava routeplanner namelijk wel eens mis. Met komoot zou je dus ook leuk een rondje kunnen plannen met zo min mogelijk kasseien ;) De rest is al gezegd door de rest.

@scooby, leuk Montferland! Die staat ook nog op mijn lijstje voor de MTB. Wasborden heb ik eigenlijk niet echt last van. Meer de MTB'ers die niet snappen dat je juist vóór de bocht moet remmen ipv in de bocht _-:( . Hier zitten er vaak gaten/hobbels in de (kom)bocht zelf waardoor de hele flow eruit wordt gehaald...
Herkenbare situatie met je zoon. Ik heb het vooral met mijn vriend die ook wedstrijdrenner is op de weg. Zowel als we samen fietsen als met de MTB training van de vereniging is het altijd de afspraak dat we op elkaar wachten aan het einde van een stuk singletrack. Nog nooit iemand hard over horen klagen gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 20:37

Thanks, Susan! Ik had inderdaad gezien dat Komoot verschillende soorten wegverharding kent. Superhandig! Ik vind stukjes kasseien niet erg, als het maar niet te lang is :o 'Gravel verhard' is nog wel een stukje te doen met de racefiets, lijkt me?

Lekker, die ijsjes onderweg! :)) Wel jammer dat de track zo stukgereden wordt.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 06:33

Morguh ....

Flink gepost hier , wel gelezen ..maar geen zin om op de
mobiel te reageren Y;(

@Imay : :(:) Dan ben je met je hartslag echt aan je max geweest .
Maar goed gedaan hoor ...thuis lekker heuveltjes oefenen , dan
is volgend jaar Frankrijk geen probleem meer .

@Culaccino : Ik heb idd ook Komoot , maar heb er nog niet veel mee gedaan .Gewoon eerst aanmelden voor de gratis versie , dan krijg je vanzelf een keer een "aanbieding " .Komoot betaal je maar 1 X , dan nooit meer .
Strava gebruik ik zo goed als niet meer .
:j Het blijft een plaatje , je fiets .Top dat hij bevalt !

@Laura : Top , de 10.000 vol gefietst ...daar kom ik nooit aan .
Mijn prio ligt ook niet alleen op het fietsen .

@Susan ; Top dat je een route voor ons " uitje " wil regelen !

@Scooby : lekker bezig geweest !

Zo , vandaag begint my next jouney :D
Gisteren al bezig geweest met meal prep .
En ben nu al fan van de tahini saus :9

Voor het weekend van mijn oefen triatlon heb ik al een
Airbnb geboekt .Blijf ik lekker 2 nachtjes in Lelystad .

Deze week gaat het weer verder qua training met de eerste
intensieve week . En volgende week woensdag naar Lelystad voor een zwemtraining in de endless pool .Ben benieuwd .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:34

En T2T, hoe bevalt het? :D

Wat een weer he dames! Nu twee dagen om 07:00 uur op de fiets gestapt, heerlijk. Zo mooi ook met de opkomende zon, dauw op de weides, lekkere temperatuur.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:36

Lauraennala schreef:

Wat een weer he dames! Nu twee dagen om 07:00 uur op de fiets gestapt, heerlijk. Zo mooi ook met de opkomende zon, dauw op de weides, lekkere temperatuur.

Heerlijk maar iets te warm! Ik zat om 9 uur op de fiets omdat ze gewaarschuwd hadden voor extreme drukte bij de plas waar de track ligt. Was wel lekker rustig maar toch een deel overgeslagen. Maar wel blij om even te fietsen geeft toch wel een gevoel van voldoening.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:57

Ik heb dinsdag een uurtje op de fiets gezeten maar de afgelopen dagen was het me echt te warm. Misschien vanavond nog even of morgenochtend maar ik weet te nog niet zeker.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 14:24

Vanmorgen om 8 uur te paard..
Idd misschien vanavond klein rondje op de fiets.
Door mijn opvliegers verdraag ik de warmte iets minder goed dan anders.

Dus ik doe rustig aan komt wel weer goed.

Al zie ik op mijn Strava wel voorbij komen lange afstanden op het heetst van de dag pfff

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:09

Lauraennala schreef:

Heel goed !! Ik vind het heel makkelijk vol te houden .
De recepten zijn echt vullend , ik krijg de hoeveelheden niet
weg .Dus heb deze week al een beetje geïmproviseerd :o
Af en toe kaas en een eitje zal ik wel blijven eten , maar
het vlees en melk producten mis ik niet .Ik voel me goed ,
heb energie .
En wat me opvalt ( kan toeval of inbeelding zijn ) is dat
ik bij deze temperaturen tijdens het trainen niet guts in mijn
zweet . Kan ook zeer goed tegen de hitte .
Vanochtend al vroeg open water gezwommen en ,
vanmiddag mijn looptraining van 1 uur en 20 minuten
in deze hitte gedaan .
Voor week twee heb ik de boodschappen ook al binnen ,
morgen wat meal preppen .En dan maar kijken of ik alles op
krijg _O-

Foto van woensdag hardlopen in het park

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:40

Avondeten van vanavond, de andere helft zat nog in de wok pan :roll:

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:48

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 17:56

:= Zal vast en zeker hulp gehad hebben in deze positie
te komen .

Jullie nog wat gedaan bij deze hitte ?
Ik heb een duur rit van 3 uur gedaan , en daarna nog 23
minuten hardlopen .

Moet eigenlijk in huis nog wat doen , maar het is te warm . -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 18:50

Pfff, ik heb de hele week in de volle zon gewerkt, dit weekend maar een beetje gewandeld in het bos. Geen puf om te fietsen. Maar inderdaad: 's ochtends is het nog te doen. Liefst in het water inderdaad, haha!

Eten ziet er niet verkeerd uit, T2T! Mocht je nog een goeie maaltijdsalade weten dan houd ik me aanbevolen :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:39

De recepten smaken echt wel :j
Zit er ook echt vol van , en heb deze week al wat aan moeten passen ivm kliekjes opmaken .
Net mijn eerste Vega brownies gemaakt , zijn aan het afkoelen nu. ( meal prep ) .
De tofu staat nu in de oven , alsof het al niet warm genoeg is binnen . -O-

En een halve kilo afgevallen *\o/*

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 20:51

Vegan brownies :9

Afbeelding

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:12

Zo zo, ik ben weer terug van mijn Winterberg vakantie in het warme Nederland. Hierbij een verslag(je) van de vakantie.

De vakantie begon zo:
Afbeelding
Busje vol met racefietsen, mountainbikes, bijbehorende fietsspullen/schoenen/helmen/kleding en ook nog wandelspullen om het feest compleet te maken :D

De dag na aankomst hebben we de eerste ronde op de racefiets gemaakt. 91km met veel korte, maar steile klimmetjes van >12%. Dat was wel heftig. Ik vind langere klimmen met een wat lager stabiel percentage fijner, omdat je dan wat meer in het ritme kan komen. Halverwege de rit was ik al aardig gesloopt door al die flinke kuitebijters. Gelukkig hadden we op 2/3e een pauzestop bij de bakker in Elpe met heerlijke taart en wat fris.
Afbeelding
Maar... Na elke klim komt uiteraard een afdaling *\o/* Ik vind dat zo gaaf. Lekker volle bak naar beneden. Topsnelheid was 78.1 km/u 8-) Ook een paar mooie top-10 plekjes in de afdalingen gehaald op Strava. De dag eindigde bij de Kahler Asten. Één van de hoogste toppen in het gebied, maar ook één van de kortste/makkelijkste := Uitzicht is wel zeker mooi daar
Afbeelding
Afbeelding

De volgende dag gingen we MTB'en in het trailpark van Winterberg. Veel omhoog via het grindpad en vervolgens naar beneden via de singletrack. Veel leuke afwisselende, maar ook technische tracks naar beneden. De meesten hebben we meerdere keren gedaan, omdat het de 2de keer vaak al een stuk beter gaat dan de 1ste keer. Geen foto's van deze dag.

Na een wandeldag, was het weer tijd voor een rit op de racefiets. Dit keer had ik de route gemaakt, met iets meer langere stabiele klimmen. Eerste stuk was over één van de vele oude spoorlijnen die ze hebben omgetoverd tot fietspad. Hier konden we lekker naar beneden rollen tussen de bomen en heerlijk autovrij. Daarna bestond de route ook weer mooie uitzichten, leuke paadjes, snelle afdalingen en een lekker stuk taart onderweg. Helaas ook meerdere keren wegwerkzaamheden (bauwstelle), waardoor we over het grind en langs de weg moesten fietsen/lopen. Voordeel is wel dat de rest van de weg daarna redelijk rustig is. Dit keer naast top 10 plekjes ook meerdere QOM's op afdalingen gepakt =:) Topsnelheid van 79km/u. Voor één QOM zelfs weer speciaal de Kahler Asten op en af gereden, maar wel mooi de QOM met 2 seconden gepakt.
Afbeelding
Afbeelding

De dag hierna waren we vroeg opgestaan en stipt om 9u bij het bikepark. Er stond al een flinke rij voor de fietsverhuur. Na een half uur riepen ze om dat de fietsen maat M op waren. Gelukkig hadden wij een S en een L nodig. Helaas nog een half uur later, dus na een uur in de rij te hebben gestaan, waren de fietsen maat S ook op _-:( Toen naar een andere fietsenverhuur verderop in het dorp, maar die hadden ook geen fietsen meer voor ons. Gelukkig nog wel voor de volgende dag: 2x een maat M, dus niet ideaal maar beter iets dan niets.

Plan B werd een middag mountainbiken bij Willingen. Mooie route van 38km met afwisselende paden en weer mooie uitzichten onderweg. Helaas waren er boswerkzaamheden op een mooi stuk track. Over een paar boomstammen heen geklauterd en weer verder, maar op een gegeven moment konden we echt niet meer verder. Gelukkig konden we toen een soort van short cut door het bos en een stukje weide nemen naar het volgende pad van de route. Wel memorabel zo, helaas geen foto's van. Wel eentje van het uitzicht onderweg {:}
Afbeelding

Toe was het dus zo ver: Downhillen in het bikepark. Eerst de fietsen opgehaald. Ze werden netjes afgesteld op ons gewicht en nog eens helemaal gecheckt. Ook fullface helm, knie-, elleboog- en rugbescherming erbij dus we waren compleet (en heel wat :$ kwijt...). In het bikepark eerst geoefend op het parcour beneden om te wennen aan de fiets en de jumps. Daarna op naar de trails. Eerste keer naar beneden viel nog best wel een beetje tegen. Hard werken, opperste concentratie en vooral heel erg uitproberen hoe je je lichaam moet positioneren tijdens de jumps. Eerste keren kwam ik door de snelheid/momentum zelfs een beetje met mijn voeten van de pedalen af waardoor je niet zo lekker meer staat. Dit ging na verloop van tijd wel wat beter. Tot de lunchpauze hebben we het gehouden bij de ''makkelijke''/blauwe routes. Na de lunch nog een keertje bij het oefenparcour geweest om de jumps beter onder de knie te krijgen. Vervolgens weer een keertje de makkelijke routes. Dat ging al een stuk beter! Op een gegeven moment kon ik zelfs mijn vriend bijna bijhouden :))
Na nog een pauze (goed intensief en ook flink warm die dag) zijn we voor een rode/ ''advanced'' route gegaan met veel kombochten. Dat was hard werken en goed opletten, maar zeker wel goed te doen. Daarna zijn we nog voor een rode route met meer elementen gegaan. Plan was eerst om de route te verkennen en vervolgens nog een keertje te doen (2de keer gaat altijd al een stuk beter), maar mijn vriend kreeg halverwege op de rockgarden een gebroken spaak in het achterwiel. Daar kun je uiteraard niet op doorrijden dus moesten we terug. Gelukkig was het wel al eind van de dag en hadden we zeker een geslaagde dag gehad *\o/* Dit zou ik zeker nog wel een keer willen doen!
Afbeelding

In het weekend hebben we vanwege het warme weer en de dag daarna flink wat onweer, niet gefietst. Rustdag kon opzich ook geen kwaad na alle intensieve/actieve dagen. Op zaterdag gerodeld en heerlijk uit eten geweest. Op zondag de oude mijn in met een treintje, tour door de gangen en machines bekeken. Daar werd ik als civieler wel enthousiast van :D Ik kon zelfs op zo'n grote graafmachine zitten (deed verder niks meer).

Op de terugreis dag hebben we nog een korte wandeling gemaakt over de Hochheide, die mooi in bloei staat. Ook te bereiden per MTB trouwens.
Afbeelding

Kortom, zeer geslaagde (fiets)vakantie! :)