Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-25 21:23

Nou ga dat dan doen.
Ik hoor echt nul plezier, niks lukt en het gaat nooit zoals je wilt. Ik snap echt helemaal niet waarom je er dan mee door gaat. Richt je op iets waar je plezier in hebt, je kwelt jezelf zo alleen maar.
Kwantiteit zegt ook weinig over kwaliteit trouwens.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 21:37

Supervixen schreef:
Nou ga dat dan doen.
Ik hoor echt nul plezier, niks lukt en het gaat nooit zoals je wilt. Ik snap echt helemaal niet waarom je er dan mee door gaat. Richt je op iets waar je plezier in hebt, je kwelt jezelf zo alleen maar.
Kwantiteit zegt ook weinig over kwaliteit trouwens.

Ik bepaal nog altijd zelf of ik doorga of niet. En ik geef toe, leuk vind ik het eigenlijk niet. Maar ik heb zo veel moeite moeten doen om überhaupt weer te kunnen hardlopen door die bijwerking van die antibiotica dat ik niet zomaar opgeef. Het kan nog steeds beter vind ik. Als ik geluisterd had naar anderen was ik nooit zo ver gekomen. Dus dat heb ik wel bereikt. Ook de marathon heb ik bereikt door gewoon door te zetten, ook daar hadden velen, inclusief mensen hier op bokt vraagtekens bij. Het is wel een beetje zo dat ik met het lopen van die marathon bereikt heb wat ik wilde bereiken en dus eigenlijk nu wel een beetje zoekende ben. Ik wil sneller worden op de 10km en de 21km. Dat is wel een feit. Ik wilde eigenlijk geen marathon meer gaan lopen, maar had toch stiekem meegeloot met Londen. Ben uitgeloot en vind dat ergens ook wel weer jammer. Maar een echt doel ontbreekt. Vorig jaar was ik bezig met het halen van de halve marathon. Nu weet ik dat ik dat kan. Dus misschien is het ook wel gewoon zoeken naar wat ik dan nog wil na de marathon. Ik ben nu pas voor de 2e week weer echt 3 keer per week aan het lopen. Ik heb mezelf echt wel even rust gegund om te kijken wat ik wilde.

Ik moet wel zeggen dat ik na het hardlopen me altijd heerlijk fris en fruitig voel, dus dat is wel positief. Het geeft wel een voldaan gevoel. Maar ik kan er ook niets aan doen dat het gewoon zelden makkelijk gaat. Waar dat aan ligt weet ik niet, het is denk ik misschien wel niet helemaal de sport voor mij, maar ik wil gewoon er beter in worden. Dus tja, dan ga ik wel door. Het is alleen net of iedereen makkelijker loopt dan ik. Maar goed, ik doe het wel moet ik maar denken. En soms als het goed gaat ben ik ook blij. En dan post ik ook blij. :)
En misschien moet ik ook maar gewoon gezellig mee met die boktrun als dat op een dag is dat ik kan. Ik haal wel motivatie uit loopjes namelijk.

Sherivey

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 21:50

Precies dit eeuwig terugkerende gezeik is de reden dat ik niet zo actief meer ben in het topic.

Heel jammer, want ik vond het altijd erg gezellig.
Maar continu die ellenlange posts over het móéten lopen ook al gaat het eigenlijk niet, gezever over betaald hebben voor een loop die niet doorgaat of het lopen voor medailles alleen... dat is volgens mij niet de intentie waarmee dit topic ooit gestart is.

Alles draait uit op dat je jezelf gaat lopen verdedigen, germie. En dat bederft de sfeer nogal.
Iedereen gunt hier anderen plezier in het lopen. Maar als dit niet aanwezig is, wat in elke post weer naar voren kom... wat hoop je hier precies mee te bereiken?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 21:55

Ik post niet anders dan anderen. Anderen posten hun loopjes, dat doe ik ook. Dus gewoon verslagjes. Niets mis mee. Ik gun iedereen plezier in het lopen, ik lees ook mee. En ik ga gewoon lekker door. Ik zit nu weer voldaan achter de pc. Ga zo douchen en voldaan op bed. Morgen weer een dag.
Ben wel blij dat ik gewoon gegaan ben, ook al ging het niet zo fijn. Toch maar weer mezelf overtroffen moet ik maar denken. *\o/*

Heb net ook een urbextrail opgegeven. Dat zijn runs die ik vaak wel leuk vind. Daar gaan we dan ook weer voor. De bokttrail hangt er van af wanneer dat is, maar jullie hoeven geen rekening te houden met mij. Ik kom gewoon als het past en anders niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 22:00

Iedereen is welkom bij die bokttrail, maar het tempo zal wel onder de 7 min/km liggen en dat loop je volgens mij nog niet?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 22:10

Ik ben het wel eens met Sherivey, ik vind dat geklaag ook niet zo leuk. En op anderen reageren blijft ook lastig voor je.
Wel jammer want de hele sfeer hier wordt er door beïnvloed zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-25 22:11

Je post 100% anders germie, maar dat zie je toch niet in en je hebt overal je weerwoord op. Prima.
Ik word in ieder geval moe van je ellenlange klaagzangen elke keer en ga ze verder weer negeren.

Ik vond het in ieder geval leuk om te lezen over je onderzoek Samantha. Grappig dat je zones zo dicht bij elkaar liggen.

Goof, knappe sprinttraining hoor! Wel bijzonder, jouw hartslaggrafiek erbij.

Suliko, heldin! Even 80km fietsen en ruim 30 km trailen in de smoorhitte. Respect. Wat zal die duik hemels zijn geweest.

Ahh Lisitano, nu heb jij het te pakken. Balen. Mijn verkoudheid wordt gelukkig minder.

Muppetmayo niet meteen zo negatief denken. Je kunt het!

Ik zit vol in de drukke laatste twee schoolweken. Helemaal volgepland met rapportgesprekken, musical, afscheid, opruimen, plannen afronden, enz. Ik merk dat ik de hele dag moe ben. Maar nog even volhouden en dan vakantie!
Ben al aan het kijken naar leuke gpx routes in Engeland. Ik kijk er zo naar uit! Nieuwe natuur ontdekken, heerlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 22:21

Oh, als ik 2 weken niet hardloop neemt de pijn in de pees weer toe. Is nooit geheel weg, maar hardlopen heeft de pees veel goed gedaan. Dus stoppen geeft extra pijn.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 22:24

Ik vind het de sfeer niet veranderen gelukkig. Germie mag ook spuien als het eens minder gaat. Laatst ging het toch wel best lekker?
Het herhalen van die medaille en prijzengeld vond ik wel weer de zoveelste en dat lees ik na de eerste zin niet meer. Je kunt ook iemand op de negeerstand zetten dacht ik. Foei?
Germie, misschien juist goed als je de boktrun aanhaakt. In het echte leven komt men toch vaak anders over dan digitaal ;) Kun je gelijk kijken of je deze huisvrouw bij kunt benen. Dat ben ik niet vergeten :D

Goof, die sprints zijn heftig ja! Ik moet morgen, zelfde tempo als jij. En je hebt zo te zien toch in elk geval het tempo gehaald!

Het strand gaat me trouwens vooral om de lucht en dat geluid. Die golven en de prachtige luchten maar vooral die frisse lucht. Het doet echt wat met me als ik er ben. Of ik nou zit, wandel of ren. Bos mis ik wel echt, maar ik zou het strand er niet voor op willen geven. Ik zeur hier door over een vakantiehuisje op de Veluwe <3

Samantha, dat masker lijkt me ook zo benauwd. Klinkt toch wel heel positief! Je bent ook gewoon heel fit en sportief. En je hebt pas nog een marathon gelopen dus die conditie zit vast wel snor. Ik ben heel benieuwd naar die tips! Raden ze dan aan 5x te trainen? Dat is best veel.

SV, nog heel even. Wat een vooruitzicht! Wel heel lekker om te hebben als je nu nog in die hectiek zit. Sterkte nog even.

Ik heb vanavond weer lekker staan springen bij de technoyoga. Ahh ik ben echt helemaal opgeladen, ik word er zo blij van!
https://yotecha.events/dates

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 22:39

Ik ben wel benieuwd naar die techno yoga haha, klinkt wel leuk. Ik ga zaterdag naar de foute party misschien kan ik daar wat tips toepassen. :))

Lekker SV, bijna vakantie! Die laatste weken zijn altijd hectisch ja. Kids zijn hier ook aan het aftellen, ja eentje dan, oudste heeft al vakantie. En ik moet nog 4,5 week werken.

Ja ik ben op zich wel fit inderdaad. Dat masker was echt killing ja. Niet alleen benauwd, maar je keel wordt ook heel droog.
Als ik het verslag heb zal ik er nog wel een stuk van delen als jullie dat leuk vinden.
Nee het is niet 5x per week, maar per 5 trainingen dus zo verdelen. Als je biijv 3x per week loopt en je doet elke week een interval op die snelheid dan zou dat misschien teveel zijn.
Ik loop meestal 4x per week, dus dan is het even verdelen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 06:26

Ik doe geen yoga, heb dat thuis wel eens geprobeerd, maar is niets voor mij.
Hyrox lijkt me wel eens grappig, is maar 8 keer 1km.

Ga net op station weer door mn enkel, die ik paar weken terug ook dubbel gehad heb. Nu niet gevallen, maar doet wel weer lijn. Pijn was weer weg, enkel werd alleen nog steeds dik.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 07:33

Lisitano, ik heb zelf nog bijna nooit op het strand gelopen, het lijkt me echt mega zwaar in de duinen.
Maar de zee vind ik wel erg mooi, kan me voorstellen dat het erg rustgevend is om daar langs te lopen.
Wij hebben beide, in de zomer, stand en bos zonder zee!
Sommige paden zijn hier zo mul, en van wit zand, dat ik ze strandpaden noem!
Het mooie van de Veluwe vind ik de afwisseling van dichte bossen met grote open heide velden.

Samantha wat interessant je sportonderzoek! Fijn dat je zones nu mooi in kaart gebracht zijn. Ja ik kan me nog herinneren dat het echt raar loopt, met masker op een loopband, knap gedaan hoor!

SV, klinkt inderdaad alsof je heel erg aan vakantie toe bent.
De laatste loodjes zijn het zwaarst.
Maar dan kun je heerlijk genieten van Engeland.

Suliko, zo wat een mega fietstocht heb jij er op zitten!
En tof dat de 31km goed voelde zondag, wat fijn dat je even kon afkoelen in het water.

Leonie, zo wat een snelle 400 meters!
Jammer van je ademhaling, maar toch mooi gelopen.

Goof ook mooie intervallen!

Er zijn veel loopjes afgelast afgelopen weekend vanwege de hitte.
Toen ik in April 50km in Drenthe liep, kwam ik 2 mensen tegen die aan het trainen waren voor de 100 mijl van st Annen, een dorp in Groningen.
Dat was dus afgelopen weekend, en ik keek op strava, met het idee, zal wel afgelast zijn, maar dat was niet zo, het was wel de warmste editie ooit.
Deze mensen zijn echt super goed getraind, en hebben ongeveer 24 tot 27 uur gelopen om 160km te maken, ik vind dat echt zo knap van ze!
Daar heb ik echt respect voor :) 8-)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 07:36

Wauw dat is zeker knap zeg. Apart dat die loopjes dan wel door gaan, triatlon ging ook door zag ik.

Ik heb net een zone 2 koopje gedaan haha. Tempo rond de 7:00-7:15 was het advies gisteren. Normaal kost me dit meer moeite maar ging me nu goed af, was ook nog erg vroeg dat zal het geweest zijn.
Nu gauw douchen en naar werk, op tijd terug want m’n zoon is jarig! Wil nog even naar de sportschool voor we uit eten gaan haha.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 07:46

Ik merk echt verschil tussen direct aan het begin van de dag sporten, of pas in de avond. In de avond minder energie, maar ik kan echt nooit 's morgens sporten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 08:00

Ik ga het liefst ‘s morgens, op een lege maag of met iets kleins gegeten.
Maar dan het liefst zo 1-2u na wakker worden en niet na 10 minuten al haha.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 08:03

Ik ga juist het liefst in de ochtend, direct na het opstaan.
Banaan erin (of bij lange duurlopen een bolletje met jam/ appelstroop) en gaan. :)

Merk dat hoe later op de dag ik loop, hoe groter de kans op maagklachten is.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 08:31

Ik vind die 100 mijl ultralopers echt bewonderenswaardig. Ik vind het tot nu toe ook altijd heel leuke en vriendelijke mensen met een bepaalde rust over zich. Het móet wel iets positiefs met je doen dus :D
Elke ultraloper vind ik bewonderenswaardig trouwens. Marathon ook, al lijkt het tegenwoordig wel alsof iedereen dat maar kan doen. Ik moet ook maar eens. Oooooit.

Samantha, alweer geweest, lekker bezig!

Ieris, de Veluwe vind ik ook zo ontzettend mooi. Die rust daar <3 En inderdaad zo divers, echt prachtig. Jij boft ook maar met je omgeving!
Moeten we ook maar eens een bokt duintrail organiseren? :D

Germie, met deze yoga-sessie had ik ook anaeroob getraind volgens Garmin dus dit is ietsje anders.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 08:45

Ik volg op insta nu een backyard ultra.. daar zitten ze nu over de 75 uur en over de 500 km _/-\o_

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 09:30

Lisitano jouw post geeft mij toch wat moed voor morgen, een slechte generale is uiteindelijk een goede loop hoop ik dan maar ;)
Wat leuk dat techno yoga weer! Nav jouw vorige posts daarover even geleden ben ik gaan zoeken, ik twijfelde om mij aan te melden voor gister maar durfde niet zo goed. Maar jij gaat zo te zien naar de locatie waar ik ook had gekeken, leuk! :D
Ik vind het zo enorm knap dat jij door het mulle zand loopt, daar moet ik niet aan denken. Jaren geleden hebben we met het hardloopgroepje ook aan een strand loopje mee gedaan, ik was kapot aan het einde :') En dat was nog maar 5 km hahaha.
Ik hoop trouwens dat je verkoudheid niet doorzet! Nu jij zegt over de achteruitgang bij Garmin en de warmte, vallen er bij mij ook kwartjes. De mijne zei ook dat ik wat achteruitgang heb, daar werd ik (mede) onzeker door, maar wat jij zegt met de warmte zou goed kunnen. Dank!
En sorry ik moest lachen om je huisvrouw opmerking :')

Suliko fijn dat het goed gaat! Je bent echt wel heel actief geweest zo te zien. Zo ver lopen en fietsen in die warmte _/-\o_ En jeeeeeej voor geen pijn in je onderbeen *\o/* Die duik na al die hitte moet vast heerlijk zijn geweest.

Jeetje Goof jij hebt ook weer een pittige training gehad, goed gedaan! Die 4 min/km vind ik ook echt al bizar snel.

Samantha_ met zo'n masker op een loopband rennen als je dat niet gewend bent lijkt me super lastig! Klinkt wel echt super interessant om eens te doen. Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar dan kun je nu ook veel gerichter trainen denk ik met die bepaalde zones? Als al de zones dicht bij elkaar liggen lijkt me dat wel lastig om in dan dat "kleine" stukje zone te trainen verhoudingsgewijs. Fijn dat je ook informatie/tips krijgt over hoe de verhoudingen van de type lopen het meest optimaal zijn voor jou. Nemen ze dan ook bijvoorbeeld die trap sessies en Scott mee? Sorry hoor voor de vele vragen, ik vind het allemaal super interessant om van te leren.
Gefeliciteerd met je zoon! Je was er lekker vroeg bij vanmorgen :D

Supervixen de laatste loodjes voor de vakantie, nog even volhouden! Ik word al moe van het lezen wat er allemaal jaar einde nog moet gebeuren op school, en dan pers je er ook nog van die mooie lange lopen tussen, knap!
Gaaf om straks op vakantie ook hardlopend de natuur te ontdekken. Ooit lijkt me dat ook leuk met mijn vriend, al ben ik daar voorlopig nog niet :')

Jeetje Ieris, wat knap van die mensen! In de warmte 100 mijl :wow:
Die backyard ultra ook :oo
En dan twijfel ik al of ik wel de 10 km wil lopen _O-

Uiteindelijk heb ik gister niet meer gelopen, het kwam niet uit in de agenda helaas. Na jullie lieve woorden (dank <3 ) ga ik het maar gewoon doen morgen! We kregen al een mail dat het erg warm wordt maar wel door gaat. Met het dringende verzoek om langzaam te lopen en te genieten. Daar gaan we dan maar voor :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 09:32

muppetmayo, jezelf niet gek maken hoor. Ben je nog gaan lopen gister? Je weet dat je het kan en bagger loopjes houd je altijd. Tijdens een event (voor mij iig) kan ik me ook ooit wel bagger voelen maar door de sfeer en adrenaline, loop ik toch altijd wel prima. Het geeft een soort van boost waardoor je meer kan dan normaal (mentaal dan want lichamelijk kon je het al :o )
Edit, je post net, niet meer gelopen. Helemaal prima, des te meer uitgerust kom je aan de start.

Lisitano gewoon luisteren naar je lijf ipv garmin, heel slim! Volgens mij ben jij er gewoon weer helemaal klaar voor straks *\o/* . Vind de trail er heel gaaf uit zien!

Suliko echt een bikkel hoor. Ff 120km fietsen en dan dag 1, 30km rennen :') . Wel heel fijn dat je er geen last van had daarna! Hopelijk is hiermee de grootste kern weg en kan de rest in actieve rust ook herstellen. Had de plaatjes van het fietsen ook al op insta gezien. Zo mooi <3

Samantha ik wilde het niet vooraf tegen je zeggen omdat ik je niet wilde beïnvloeden maar ik had ook echt moeite met dat masker! Zo benauwd met dat ding op. Het gevoel dat je geen lucht krijgt.
Wel fijn dat je het waardevol vond. Ben benieuwd naar je rapport.

Ah sprintjes zijn altijd leuk Goof. Je zegt het tempo was te hoog, maar te tikt ze toch mooi aan hoor!

Sherivey ik heb voor het eerst in 20 jaar iemand op de foeilijst gezet om dit topic leesbaar te houden en het geeft enorm veel rust. Kan het iedereen aanraden, er komt toch niks zinnigs uit.

Ah Sv nog heel even volhouden en dan op naar jullie avontuur. Je hebt iig hard getraind voor wales dus dat moet zeker goed gaan komen.

ieris ja bijzonder is dat he! Echt respect voor zulke mensen. Dan moet je zo goed zitten tussen je oren zelf.

Ik kan eigenlijk alle momenten van de dag wel lopen. Vroeger kon ik echt niet in de ochtend lopen maar nu vind ik dat ook heerlijk. Maar eigenlijk vind ik alles best.
GIster bij de fysio geweest. Die denk t dat het de kuit is die aan de aanhechting trekt richting de achillespees/scheenbeen. Weer fijn een paar naalden en een pijnlijke massage verder. Volgende week terug.
In de avond gaan paardrijden voor de 2de keer op dit paardje. Hij had 4 dagen gelopen en de eigenaresse kreeg niet zo veel voor elkaar en vroeg of ik het wilde proberen. Hij moest gewoon echt even aan het rechter been komen om zo daar ook de teugel te accepteren. Na een halve bak had ik zo een kramp in mijn kuit _O- Maar goed, even goed hak uitdrukken en na 3 rondjes was het al een heel ander paard. :D
Vandaag mag ik niet lopen van mezelf :+ Vanavond spinnen en pilates. Zo kan ik hopelijk een beetje bijtanken van een hele week slaaptekort.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 09:39

ieris schreef:
Lisitano, ik heb zelf nog bijna nooit op het strand gelopen, het lijkt me echt mega zwaar in de duinen.
Maar de zee vind ik wel erg mooi, kan me voorstellen dat het erg rustgevend is om daar langs te lopen.
Wij hebben beide, in de zomer, stand en bos zonder zee!
Sommige paden zijn hier zo mul, en van wit zand, dat ik ze strandpaden noem!
Het mooie van de Veluwe vind ik de afwisseling van dichte bossen met grote open heide velden.

Samantha wat interessant je sportonderzoek! Fijn dat je zones nu mooi in kaart gebracht zijn. Ja ik kan me nog herinneren dat het echt raar loopt, met masker op een loopband, knap gedaan hoor!

SV, klinkt inderdaad alsof je heel erg aan vakantie toe bent.
De laatste loodjes zijn het zwaarst.
Maar dan kun je heerlijk genieten van Engeland.

Suliko, zo wat een mega fietstocht heb jij er op zitten!
En tof dat de 31km goed voelde zondag, wat fijn dat je even kon afkoelen in het water.

Leonie, zo wat een snelle 400 meters!
Jammer van je ademhaling, maar toch mooi gelopen.

Goof ook mooie intervallen!

Er zijn veel loopjes afgelast afgelopen weekend vanwege de hitte.
Toen ik in April 50km in Drenthe liep, kwam ik 2 mensen tegen die aan het trainen waren voor de 100 mijl van st Annen, een dorp in Groningen.
Dat was dus afgelopen weekend, en ik keek op strava, met het idee, zal wel afgelast zijn, maar dat was niet zo, het was wel de warmste editie ooit.
Deze mensen zijn echt super goed getraind, en hebben ongeveer 24 tot 27 uur gelopen om 160km te maken, ik vind dat echt zo knap van ze!
Daar heb ik echt respect voor :) 8-)

Drie van mijn vrienden hebben die inderdaad gelopen, zo bizar knap! Eentje had het ook nog in een moordend tempo gelopen, gemiddeld onder de 7 min/km over die ruim 160 km. Ze praten er ook allemaal over alsof het de normaalste zaak van de wereld is maar ik heb zoveel respect voor ze

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 09:49

Wat knap zeg die backyard ultra, wauw!

Ik heb hetzelfde Sherivey, mijn maag en darmen gaan gedurende de dag steeds meer opspelen.

Helemaal goed dat je niet bent geweest Muppet, lekker uitgerust voor morgen. En langzamer lopen is met warmte wel beter ja.
Ja de bedoeling is om gerichter te trainen met die zones, als ik het rapport heb zal ik wel meer delen.

O heel goed dat je het niet hebt gezegd Leonie haha. Ik vond het masker echt killing. Droogde helemaal uit eronder, en hoorde mezelf ademen. Voor ik liep en het masker op had dacht ik al o jemig wat is dit joh. Er stond ook een spiegel voor de loopband en ik zag mezelf dus lopen. Eerste deel heel netjes, in het midden, benen gingen gelijk. Toen het zwaarder werd ging ik ook meer onregelmatig lopen en naar links en rechts.
En mijn antwoorden naar de arts werden ook heel kortaf hahaha.
Geen last van de naalden Leonie? Klinkt als een leuke uitdaging dat paardrijden.
Ik heb gisteren m’n dochter laten rijden, ik was best moe na die test.

Vanmiddag einde middag sportschool en morgenochtend weer lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-25 10:08

-Namiro- schreef:
Ik volg op insta nu een backyard ultra.. daar zitten ze nu over de 75 uur en over de 500 km _/-\o_

Ik ook, zulke knappe prestaties weer.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 10:55

Ik doe dat ook niet hoor, te ultra. Haha.

Marathon is ultra genoeg.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-25 11:07

Ik snap juist wel dat ze zulke ultra evenementen wel door laten gaan, daar kan je er toch wel vanuit gaan dat de mensen een stuk meer ervaring, training en aanpassingsvermogen hebben dan bij toegankelijke wegevenementen tot de marathon. Daarnaast zijn zulke ultra evenementen kleinschaliger en is de belasting op eventuele hulpverlening veel kleiner. De pierewaai 100 ging ook door, al ging die natuurlijk ook door de nacht heen vrijdag, maar die nacht was zeker niet koel te noemen en vervolgens had je mensen met flink slaaptekort door de hete duinen op zaterdagmiddag. :')
Echt respect hoor, voor die evenementen en de volhardende mensen die ze lopen!

Dan gelijk nog een leuke om te delen, afgelopen week was de Montane Summer Spine, de zwaarste trail in de UK van 431 kilometer. Waar Jasmin Paris een aantal jaren eerder het course record zette terwijl ze borstvoeding gaf en nu weer hebben vrouwen de race gedomineerd. *\o/* Een Nederlandse vrouw is 2e overall geworden en een andere vrouw 1e overall. :D

Ik volg de Backyard ook die nu gaande is, in de Dead Cow Gully ofzo? De backyard ultra blijft mij ook fascineren, ik vrees dat ik het mezelf aan ga doen om daar ooit aan mee te doen (als ik denk de 20+ uur te kunnen halen), ik vind het te interessant.

Germie, over je doorzettingsvermogen heb ik niets te zeggen, want die is inderdaad top. Maar ik ben het er wel mee eens dat je lange klaagzangen en blijven hangen in/herhalen van bepaalde meningen op negatieve wijze, het er niet gezelliger op maken. Ik gun je ook nog steeds dat je kan genieten van het rennen, fijn dat het in ieder geval voldoening geeft erna en het is je vrije keus om te blijven rennen ongeacht of je het leuk vindt of niet. Maar heb je al eens geprobeerd wat af te stappen van het run-walk-run principe? Ik denk dat je daardoor geen progressie maakt in het langdurig én sneller kunnen rennen. Ik lees vaak dat je per se meer kilometers wil maken, maar het blijft moeizaam gaan. Als je je lichaam continu de kans geeft om te rusten door na x meter te wandelen, leer je je spieren, hart en longen niet om uithoudingsvermogen op te bouwen in het rennen en zal je lichaam altijd na x meter blijven protesteren/vermoeiender worden. Ik snap dat je graag de halve marathon afstand wil behouden, maar als ik jou was zou ik je focus verleggen op kortere runs waarin je echt alleen maar rent en niet na elke 800 meter gaat wandelen. En misschien is dat in het begin dan slechts 2-3 kilometer, uiteindelijk wordt dat vanzelf meer. Ik hoop dat je dit advies leest vanuit een positieve insteek en niet met een heel weerwoord komt dat je ook wel eens langer dan 800 meter rent, die heb ik er even uit gepakt omdat ik die vaak terug zag komen in je berichten, ik lees regelmatig 'zolang gerend toen nog dit gewandeld, etc', dus ik hoop dat je snapt waar dit advies vandaan komt.

SV, die duik was de zevende hemel. :+ Heel veel succes nog even met deze laatste drukke schoolweken!

Samantha, interessant van je test, klinkt totaal niet comfortabel dat masker, maar wel alsof je echt een prima conditie hebt! Fijn dat het waardevol was. En interessant dat die zones bij jou dus ook niet kloppen, daarvoor wil ik ook nog eens zo'n test doen.

Muppetmayo, dat gaat echt wel goedkomen morgen!

Goof, je zat er anders wel 2x heel dichtbij, gaat je volgens mij prima af die sprintjes.

Leonie, sterkte met je kuit. :') En goed dat je streng bent naar jezelf haha, even wat 'rust'.

Hier blijft mijn linkerkuit toch ook wel de boosdoener ben ik bang. Geen last van binnenkant onderbeen, maar wel opeens de buitenzijde van mijn voet, net onder mijn enkel, daar loopt ook een spier/aanhechting die vanuit je kuit komt. Ik hoop dat het iets korts is wat even opspeelt, ik had er zondag na de duik in het water opeens last van toen we de laatste 1,5 km liepen en gisteravond een stukje gerend en toen begon ik het ook flink te voelen, nu nog steeds last.
Zo raar ook dat ik in mei amper dit soort vervelende pijntjes heb gehad en het opeens allemaal opduikt. :') Maar denk wel dat het een beetje te maken heeft met overbelasting van mijn linkerkuit door mei + beenlengteverschil.
Het rennen ging los van mijn voet wel lekker, iets vermoeid, maar kon prima dit tempo vasthouden. Vandaag even rust (2x 15 km fietsen ivm tentamens en vanavond wat krachttraining/stretchen) en hopen dat mijn voet bij trekt.
Afbeelding