Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:30

Bedankt voor de sterkte wensen. Gelukkig is mijn oma nog heel nuchter en mentaal sterk. Ze geven op die leeftijd geen chemo of bestralingen meer. Enige optie is opereren. Alleen narcose is ook nog een dingetje op die leeftijd. Komende week krijgt ze allemaal onderzoeken en aan de hand daarvan kijken ze wat haalbaar is. Ze spreken ook over een euthanasieverklaring hopelijk hooft het niet zover te komen maar ben blij dat ze het er wel over hebben.

@ Karin, als je de onderste linker knop (bij de forerunner245) gebruikt kan je ook wisselen van scherm, dan heb je de hartslagzones ook als "groot" scherm.

Wat een fijn gevoel als je na ene training zo thuis kunt komen Imay. Die HM komt wel goed zo te lezen!

Fijn dat je progressie voelt Tiggs! Dat geeft weer vertrouwen.

Balen dat je rondje van 4 km niet zo soepel ging Puera, maar je hebt het toch maar weer mooi gedaan. Hopelijk helpt de fysio maandag je weer een stapje verder.

Gisteren in een rustig tempo 6 km op de band gelopen. Voelde goed en had meteen weer zin om vanmorgen nog een rondje te gaan. Wel bedacht dat ik dan nog even "rustig" aan moest doen, dus Elmo zijn ochtenronde hardlopend gedaan. Elke km een stukje versnellen en ik heb heerlijk gelopen. Volgende week heb ik de vestingloop in Willemstad staan, 10 km, dus dat moet helemaal goed komen. Mentaal voel ik me nu ook weer een stuk beter, waar hardlopen al niet goed voor is *\o/*

En blije Elmo mag niet ontbreken natuurlijk 8-)
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:54

Nou dat vind ik een top tempo Suusje :j

Bij mij werd ook gesproken over dat ik het met naasten moest hebben over euthanasie en over of ik een laatste wens had. Dat kwam even achter het gezellige nieuws van de diagnose.En daarmee had ik gelijk het ergste gehad.

Jou Oma is wel echt op leeftijd en dat is wel heel moeilijk ook. Gelukkig kun je wel je gedachten een beetje verzetten.

BeFunny

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:24

Welke loop loop jij zondag SV? Ik dacht dat je de Veluwse trail zou lopen maar die 30km is ook vandaag.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 11:25

Lekker bezig, suusje! Elmo vond het ook een lekkere loop zo te zien.

Veel plezier voor de lopers vandaag!

Ik ben bij RFR Hondsrug, mijn partner is een klein halfuurtje geleden van start gegaan. Heb de buuf ook nog kunnen aanmoedigen bij de start.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 12:39

:wave: ik heb jullie de afgelopen week even verwaarloosd! Wel bijgelezen maar even niks gepost. Inmiddels weer terug uit Oostenrijk. Helaas mijn 8 km trail niet kunnen rennen want de tweede week hebben we enorm veel regen gehad. Op diverse plaatsen noodweer. Zo erg was het bij ons niet maar toch geen goed idee om de bergen in te gaan.

Leuk om te lezen dat iedereen zoveel plannen heeft! Wij rennen zondag de Sint Pietersbergtrail.. 18 km.. maak me wel klein beetje zorgen want voor mijn gevoel beetje te weinig getraind op die afstand.. maar we zullen zien.

En ik heb me opgegeven en voor een Natte neuzen trail! Samen met mijn herder ga ik 11 km rennen op 7 oktober.
Het was al lange tijd mijn bedoeling om te gaan canicrossen, maar nu toch maar eens ingeschreven voordat mijn vriendje echt te oud is!

Sterkte met oma Suusje! :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 13:46

BeFunny schreef:
Welke loop loop jij zondag SV? Ik dacht dat je de Veluwse trail zou lopen maar die 30km is ook vandaag.

De Bert Timmer Memorial loop, 10km.
Volgend weekend 31km freedomtrail.

Jammer dat je die trail niet kon lopen Namiro.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 16:00

Ik was net voor 15:00 binnen op de 15 km de trail zit erop. Medaille wordt nagestuurd. Ik vond het een leuke loop en ondanks best goede paden niet al te zwaar, had ik het wel zwaar.

Afbeelding

Afbeelding

Ik krijg een kaartje via iemand van trcu voor de freedom trail 18km die 20km is geworden. Ze heeft haar knie verzwikt. Daar is ook ruim tijd dus ik dacht waarom niet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 16:20

Goed zo BeFunny!

Suusje, mijn oma heeft rond haar 90e nog een nieuwe knie (of heup) gekregen. Weet alleen niet meer of dat een ruggesprik of narcose was. Maar zij is heel stellig in niet reanimeren.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 16:29

Be funny, leuk dat je er ook was!
We hebben elkaar denk ik net gemist, wij waren rond kwart voor 2 bij de finish.
Fijn dat je goed gelopen hebt!

Suusje, wat fijn dat je loopje zo goed voelde!
En sterkte met je oma, zijn geen leuke dingen.
Succes volgende week op de 10km!

SV, jij ook veel succes morgen op de 10 km loop!

Musli, ook veel succes morgen met jou 10km!

Namiro, mooie plannen!
Wat leuk de natte neuzen trail!
En die van 18 kilometer klinkt ook goed.

Puera, goed van je dat je gesupport hebt bij het evenement. Lijkt me wel een beetje dubbel dat je zelf niet mee kan doen, maar wel super sportief dat je toch gaat aanmoedigen!
Ik hoop dat je snel weer de oude bent.
Hoe heeft je partner het gedaan?

Hier vandaag de Veluwe trail gelopen, vond het erg mooi daar in Ermelo.
Gelukkig niet al te veel heuvels.
Heb heerlijk relaxed gelopen met Ninus, zusje en man.
Bij de voorraad posten gestopt en even opgeladen.
Na ongeveer 21km kwamen er wel veel mensen van een kortere afstand op het parcours waar wij liepen, dat was wel even zoeken waar je je voeten neer moest zetten.
Het laatste stuk op de hei was vooral single track, en daar trapte ik bijna iemand op de hakken, ik kon er ook niet langs, dat was wel even lastig.
Maar verder heerlijk rustig tempo gelopen, en genoten!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 16:41

Jij hebt snel gelopen Ieris. Ik heb de 30 wel zien starten en heb nog rond gekeken. Ik was er al voor 11:00. Alles zat mee met de trein enz. Zit je daar twee uur te vroeg _O-

Ja de 8km lopers die stoven mij dus ook ineens voorbij haha loop je daar weer tussen :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 17:34

Waarom wordt de medaille nagestuurd? Hadden ze er niet genoeg? Dat vind ik wel een anti climax.

Zit er bij je startbewijs wel een ticket voor de pendelbus BeFunny? Anders moet je die misschien nog regelen. Kan alleen vandaag nog volgens mij.

Lekker gedaan ieris!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 17:38

Ja ik kon met de pendelbus.
Er waren mensen die hadden geen medaille besteld en die hebben hem wel gekregen. Nu krijgen mensen die hem wel besteld hebben hem thuis gestuurd. Moest wel een formulier invullen. Ik dacht eigenlijk laat maar gaan die medaille is niet belangrijk. Maar een jongen in de rij bij de cola die zei nee joh. Het is je eerste trailwedstrijd die moet je hebben. Dus toch maar aangevraagd zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:52

Jammer dat dat zo mis was gegaan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:57

Verder was het wel een erg fijne loop en organisatie. Ook leuk dat ze op punten stonden aan te moedigen. En de verzorgingspost al op 8km. Waar ik even een banaantje en dropje heb mee gepikt. het belangrijkste voor mij is dat ik hem uitgelopen heb. Ik had me hiervoor ingeschreven voordat ik ziek werd en niet verwacht nog te kunnen lopen. En al ben ik dan niet snel gelopen heb ik hem wel. Maar daarvoor zat ik er wel mee dat ik hem niet zou kunnen lopen na die verkoudheid. Was gewoon een ding geworden.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:17

:wave:

Van de medailles was inderdaad jammer voor een deel van de deelnemers, wij waren net op tijd, maar voordat ik in de auto zat had ik al een mail dat je een medaille kon bestellen.
Verder prima geregeld, pendelbussen reden mooi op tijd en er was voldoende parkeerruimte.

Het was gezellig, we hebben de hele loop lopen keuvelen :)) Ik heb de laatste km’s een beetje afgeschakeld voor mijn zusje, ze is superfit, maar dit was de eerste 30, dus altijd een beetje spannend. En ik voelde de laatste km’s de drukke eerste week na de vakantie ook wel een beetje. Maar het was een geslaagde dag en het was echt leuk je te ontmoeten Iris!

Verder niet echt bij, maar iedereen veel succes morgen *\o/*
En knuffel voor Suusje :(:) en voor Puera :(:) niet leuk om te supporteren terwijl je wel graag mee zou willen lopen.

Oh, voor ik het vergeet, heeft er iemand interesse in repen van de decathlon? Melkchocolade met cocos? Mijn man houdt niet van cocos en heeft niet goed gekeken, dus er zitten nog 9 in het pak. Ik stuur ze op tegen verzendkosten!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 22:34

@suusje, lekker rondje met Elmo! Fijn dat het goed voelde.

@Puera, hoe is de loop voor je partner gegaan?

@Namiro, balen van de vele regen op vakantie!
Tof dat je meedoet aan een canicross!

@Befunny, wauw dat heb je mooi weer gedaan, super goed!

@Ninus, ik heb wel interesse als niemand zich nog gemeld heeft :D

Ik ga morgen even stoeien met de tips van suusje en befunny om te kijken of ik de hartslagzones in beeld krijg tijdens hardlopen.
Lig nu in bed en dan wil de GPS geen verbinding maken :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 08:50

O de vraag over de pendelbus is voor de loop volgende week. Dacht in eens dat je daar ook mee terug moet daar.

Ja het is een startnummer en een ticket. Start nummer staat dan niet op mijn naam. Maar dat geeft niet.

@Karin veel succes zo of straks :j

En SV ook en anderen die gaan lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:20

Zo dat was een warme wedstrijd!
Wel tevreden, want ik voel me het hele weekend al moe en niet helemaal fit.
Ik heb lekker gelopen en ben 6e vrouw geworden van onder de 45 jaar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oeps:
Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:27

Goed gedaan! Mooi net onder de 50 minuten, toch altijd een magische grens (voor mij dan). En die oeps is wel logisch als ik naar het weer kijk? Zou bij mij niet veel minder zijn denk ik!

Hier een rustige dag vandaag, lekker in de tuin en rond de stal geklust. Morgen lukt lopen niet denk ik, dus ik plan iets voor dinsdagochtend vroeg voor het werk, het wordt ook weer warm :roll: dus hoe eerder hoe beter :j

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:29

Wat knap SV :j en ook nog zesde vrouw.

Mij gister ook Oeps. En ben echt veel langzamer gaan lopen maar bleef dan toch rood, en ik was dat vooraf echt niet van plan. Het is beschamend in het tempo wat ik liep :j
Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 14:39

Het was inderdaad erg warm, maar ik heb ook echt op mijn grens gelopen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:57

SV, knap gedaan hoor, mooie foto's ook!
Zeker een hele prestatie in die hitte, ik stond vanochtend de wei uit te mesten, en het zweet droop al van mijn hoofd!

Be funny, goed dat je nog een medaille achteraf krijgt opgestuurd!
Ik heb er wel een gekregen, vind hem best mooi, de mensen die hem gaven waren denk ik vrijwilligers, een man in een rolstoel, en een meisje van net 14 ongeveer, die keken helemaal niet naar de nummers of je wel of geen medaille had, gaven gewoon heel enthousiast iedereen er een, kan je ze ook niet kwalijk nemen natuurlijk, ze staan daar wel voor ons die dag.

Ninus, fijn dat je een lekker rustig dagje hebt! Hier ook lekker rustig.
Nog een heel klein stukje uitgelopen met mijn zoontje, en mijn man ging zowaar ook eens mee!

Nog wat grappigs ondekt, heb dan wel geen prijs gewonnen met mijn startnummer, maar wel heel toevallig precies hetzelfde nummer als bij de vorige trail!
Zou ik al een persoonlijk nummer hebben gekregen :D

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:08

Maar die vrijwilligers kunnen er ook niks aan doen.
Er stond bij iedereen op hun nummer dat ze een medaille kregen. Vooraf waren er mensen die zeiden o krijgen we een medaille? Die hebben we niet besteld. Toen liep er net iemand van de organisatie die zei ja die krijgt iedereen. Dus denk dat ze daar een fout gemaakt hebben.

Maar dat maakt verder niet uit. Het was echt gezellig en goede organisatie. ook de sfeer was echt leuk. Dus was leuk om mee te hebben mogen lopen :j

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:22

Netjes gedaan @SV.

Hier helaas niet gelopen zoals ik wilde. Het was voor mij echt te warm. We startten om 17:15 en het volledige parcours lag (nog) in de zon en er was geen wind. Nouja, 10km weer afgerond en volgende keer beter... -O-

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:27

Knap gedaan SV! Zeker als je niet fit bent! +:)+

Netjes van de organisatie dat ze de medailles nog na sturen! Toch een hele hoop extra administratie en kosten..

Jammer MuSLi! Het was ook echt nog heel lag warm.. maar zoals je zegt! Toch weer gedaan!!

Zag net dat het volgende week zondag (voor zover ze dat nu al kunnen voorspellen) ook 29 graden wordt.. echt afzien!