Pandora2 schreef:Ja, leuk voor de mensen die 'm heel graag willen inderdaad.
Maar ik sla deze ronde nog steeds over. Oftewel...ik pas een tourneeke
Waarom pas je Pandora?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMANDRA schreef:Mwah, tot op een bepaalde hoogte denk ik. Als de nood aan de man is (en toegegeven, realistisch gezien zal dat hopelijk amper voor gaan komen omdat onze vaccinatiebereidheid vrij hoog ligt) dan mag dat imo wel, ter bescherming van de rest van de kinderen. Maar als de vaccinatiegraad dusverre daalt dat het virus makkelijker kan verspreiden vind ik zulke eisen wbt. toegang tot scholen wel geoorloofd. Niet vanuit de overheid opgelegd, maar vanuit de school.
Beetje hetzelfde idee als bij kinderdagverblijven (alleen heb je daar dan wel het extra risico dat sommige kinderen nog niet (volledig) geeent zijn).
secricible schreef:IMANDRA schreef:Mwah, tot op een bepaalde hoogte denk ik. Als de nood aan de man is (en toegegeven, realistisch gezien zal dat hopelijk amper voor gaan komen omdat onze vaccinatiebereidheid vrij hoog ligt) dan mag dat imo wel, ter bescherming van de rest van de kinderen. Maar als de vaccinatiegraad dusverre daalt dat het virus makkelijker kan verspreiden vind ik zulke eisen wbt. toegang tot scholen wel geoorloofd. Niet vanuit de overheid opgelegd, maar vanuit de school.
Beetje hetzelfde idee als bij kinderdagverblijven (alleen heb je daar dan wel het extra risico dat sommige kinderen nog niet (volledig) geeent zijn).
Het grote verschil is dat een kdv optioneel is. Een basisschool is verplicht, je hebt een leerplicht.
Pandora2 schreef:Bij twijfel nooit oversteken zeg ik altijd![]()
Mijn eerste gedacht was enkel het vaccin van Smithkline en dat is het nog steeds.
Eerst maar eens zien of dat ooit uit de pipeline geraakt![]()
Ik wil graag weten hoe lang zo'n vaccin werkt, hoe dikwijls je het moet herhalen en tegen welke varianten het echt werkzaam is.
Ik heb ook geen moeite met de lockdowns en co, dus kan het nog wel even uitzitten zo
Pandora2 schreef:Smithkline is een eiwitgebaseerd vaccin. Dus geen vector of mrna vaccin.
Maar dat is niet doorslaggevend uiteraard.
Gewoon een subjectief iets. Ik had een hele goeie relatie met Smithkline destijds.
Ik heb lang gewerkt in het transport en de opslag van o.a. vaccins.
Vandaar dus.
Pandora2 schreef:Smithkline is een eiwitgebaseerd vaccin. Dus geen vector of mrna vaccin.
Gewoon een subjectief iets. Ik had een hele goeie relatie met Smithkline destijds.
Vandaar dus.
nynke55 schreef:Pandora2 schreef:Smithkline is een eiwitgebaseerd vaccin. Dus geen vector of mrna vaccin.
Vandaar dus.
Ah, oke, ik snap hem. Weet je hoe ver ze daar mee zijn? Zouden ze sowieso wel doorgaan met de ontwikkeling daarvan? Het klinkt wel interessant.
nynke55 schreef:Ik kan zelf ook googlen natuurlijk... Maar zij werken dus met cure-vac aan een Mrna vaccin, net als pfizer: https://www.nd.nl/nieuws/varia/1017928/ ... oronavirus
En met andere fabrikanten aan andere vaccins, zie ik nu.