Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:51

Pandora2 schreef:
Ja, leuk voor de mensen die 'm heel graag willen inderdaad.
Maar ik sla deze ronde nog steeds over. Oftewel...ik pas een tourneeke :Y)

Waarom pas je Pandora?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:59

Bij twijfel nooit oversteken zeg ik altijd :D
Mijn eerste gedacht was enkel het vaccin van Smithkline en dat is het nog steeds.
Eerst maar eens zien of dat ooit uit de pipeline geraakt :P

Ik wil graag weten hoe lang zo'n vaccin werkt, hoe dikwijls je het moet herhalen en tegen welke varianten het echt werkzaam is.

Ik heb ook geen moeite met de lockdowns en co, dus kan het nog wel even uitzitten zo 8-)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:10

IMANDRA schreef:
Mwah, tot op een bepaalde hoogte denk ik. Als de nood aan de man is (en toegegeven, realistisch gezien zal dat hopelijk amper voor gaan komen omdat onze vaccinatiebereidheid vrij hoog ligt) dan mag dat imo wel, ter bescherming van de rest van de kinderen. Maar als de vaccinatiegraad dusverre daalt dat het virus makkelijker kan verspreiden vind ik zulke eisen wbt. toegang tot scholen wel geoorloofd. Niet vanuit de overheid opgelegd, maar vanuit de school.

Beetje hetzelfde idee als bij kinderdagverblijven (alleen heb je daar dan wel het extra risico dat sommige kinderen nog niet (volledig) geeent zijn).

Het grote verschil is dat een kdv optioneel is. Een basisschool is verplicht, je hebt een leerplicht.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:12

secricible schreef:
IMANDRA schreef:
Mwah, tot op een bepaalde hoogte denk ik. Als de nood aan de man is (en toegegeven, realistisch gezien zal dat hopelijk amper voor gaan komen omdat onze vaccinatiebereidheid vrij hoog ligt) dan mag dat imo wel, ter bescherming van de rest van de kinderen. Maar als de vaccinatiegraad dusverre daalt dat het virus makkelijker kan verspreiden vind ik zulke eisen wbt. toegang tot scholen wel geoorloofd. Niet vanuit de overheid opgelegd, maar vanuit de school.

Beetje hetzelfde idee als bij kinderdagverblijven (alleen heb je daar dan wel het extra risico dat sommige kinderen nog niet (volledig) geeent zijn).

Het grote verschil is dat een kdv optioneel is. Een basisschool is verplicht, je hebt een leerplicht.

Eens, daarom benoem ik ook dat zoiets alleen zou moeten 'kunnen' wanneer de situatie er echt naar is :j. Maar in een normale situatie niet inderdaad.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:27

Pandora2 schreef:
Bij twijfel nooit oversteken zeg ik altijd :D
Mijn eerste gedacht was enkel het vaccin van Smithkline en dat is het nog steeds.
Eerst maar eens zien of dat ooit uit de pipeline geraakt :P

Ik wil graag weten hoe lang zo'n vaccin werkt, hoe dikwijls je het moet herhalen en tegen welke varianten het echt werkzaam is.

Ik heb ook geen moeite met de lockdowns en co, dus kan het nog wel even uitzitten zo 8-)

Nou word ik nieuwsgierig, waarom het vaccin van SmithKline? Is dat zo anders dan de Pfizer of de Astra Zenica?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:40

Smithkline is een eiwitgebaseerd vaccin. Dus geen vector of mrna vaccin.

Maar dat is niet doorslaggevend uiteraard.
Gewoon een subjectief iets. Ik had een hele goeie relatie met Smithkline destijds.
Ik heb lang gewerkt in het transport en de opslag van o.a. vaccins.
Vandaar dus.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:45

Pandora2 schreef:

Gewoon een subjectief iets. Ik had een hele goeie relatie met Smithkline destijds.
Vandaar dus.

Ah, oke, ik snap hem. Weet je hoe ver ze daar mee zijn? Zouden ze sowieso wel doorgaan met de ontwikkeling daarvan? Het klinkt wel interessant.

Babootje

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:49

Eerste prik zit er in bij mijn man en bij mij. Pfizer. Ik heb er helemaal niets van gemerkt. Mijn man een beetje (stijve arm en wat moe). Hij heeft diabetes 2. Ben er blij mee. Over een paar weekjes prik 2.
Dan voel ik me een stuk geruster. We hebben echt heel voorzichtig gedaan en ook onze dochter die nog thuis woont heeft echt rekening met ons gehouden. Als we ziek waren geworden treft dat gelijk ons inkomen want we zijn beide ZZPer. Dus het was best spannend zo. Als je leest hoeveel (ook jonge) mensen restverschijnselen overhouden dan snap je dat het niet zomaar een flinke griep is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:14

Pandora2 schreef:

Vandaar dus.

Dat snap ik.

Ik had van meet af aan veel met pfizer. Ik had me er ook echt in verdiept. Ik ben er heel blij mee dat ik het ook daadwerkelijk mocht krijgen. Het is vaak niet eens uit te leggen waarom,maar moderna was 2de keuze, AZ 3de en J&J 4de.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:49

Ik was eerst erg sceptisch en dacht nah geef mijn portie maar aan Fikkie, maar ik ben na veel lezen en nadenken wel bijgedraaid. Ik heb een aantal maanden op de Coronateststraten gewerkt en inmiddels zit ik bij een vaccinatielocatie te werken. Ik heb afgelopen zaterdag mijn prik gehad, de dag erna wat last van mijn arm, maar verder niks. Ik wil graag straks zonder elke keer een test te moeten doen gewoon naar concerten of andere plekken toe kunnen en ik ben niet echt bang voor vaccins. Ik hoop straks echt weer op een normale maatschappij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:50

Goed van je en een van de reden zal toch ook zijn dat je geen Corona wil?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:50

Ja absoluut, ik heb ondanks mijn werk op de teststraten nog geen Corona gehad en ik wil dat graag zo houden, dus hopelijk zorgt dit ervoor dat de kans nog kleiner wordt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:55

De zeer zeldzame bijwerking van AZ mbt trombose en lage bloedplaatjes komt ook bij 60 + voor, niet verbaasd en had er al rekening mee gehouden. Ga gewoon nummer twee halen over acht weken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 16:05

bigone schreef:
De zeer zeldzame bijwerking van AZ mbt trombose en lage bloedplaatjes komt ook bij 60 + voor, niet verbaasd en had er al rekening mee gehouden. Ga gewoon nummer twee halen over acht weken.

Ik ook je hebt eerder een.miljoen in de staatsloterij

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:03

nynke55 schreef:
Pandora2 schreef:

Vandaar dus.

Ah, oke, ik snap hem. Weet je hoe ver ze daar mee zijn? Zouden ze sowieso wel doorgaan met de ontwikkeling daarvan? Het klinkt wel interessant.

Ha nee, geen idee :D Laatste wat ik las was dat ze verwachten klaar te zijn tegen einde van dit jaar.
Dus vermoed wel dat ze doorgaan. Ophouden is geen optie denk ik voor zo'n pharmagigant.

En anders moet ik mij maar weer gaan bezinnen :')

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:21

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:39

Voor diegene die de postapp hebben. Hoe ziet jullie ontvangen brief over de enting eruit in de app als plaatje?Blanco zwart, of herkenbaar wat het is. Vandaag eindelijk kunnen activeren (de code heeft er een week over gedaan er te komen. -O- ) Drie brieven in de bus maar er zouden er 5 komen waarvan maar een herkenbaar is wat het moet zijn

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:46

@karuna; Bij mij was hij gewoon herkenbaar als brief (foto).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 18:59

Ik heb drie keer iets zwarts, een vage reclamefolder die er niet was en een herkenbare van mijn ziektekostenverzekering. Wat was er in de bus die van de ziektekosten, een rekening (een zwarte) en de code van de post die ook als onherkenbaar zwart was. Geen reclamefolder (een van vorige week kennelijk ook niet gehad) en dus nog een onherkenbare zwarte die er ook niet was.

Ik ben totaal onbekend maar wat zijn de zwarte normaal?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 20:39

Er staat enorm groot op Deze envelop bevat uw uitnodiging voor de coronavaccinatie.

@hierboven ergens: het eiwit gebaseerde vaccin heeft het toch niet gered, dat was toch met Sanofi samen? Die is Pfizer gaan produceren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 08:19

Klopt inderdaad. Sanofi - GSK zijn uit elkaar :D

Maar ze zijn in maart gestart met de klinische fase 3 studie in samenwerking met Medicago.
Het gaat dan om een plantaardige covid19 vaccinkandidaat icm GSK adjuvans.

Wait and see of deze de eindstreep wel haalt :P

Medicago zelf is ondertussen ook bezig met een haalbaarheidsstudie voor een vaccin dat de covid varianten aanpakt, dus dat is ook niet verkeerd.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:04

nynke55 schreef:
Ik kan zelf ook googlen natuurlijk... Maar zij werken dus met cure-vac aan een Mrna vaccin, net als pfizer: https://www.nd.nl/nieuws/varia/1017928/ ... oronavirus

En met andere fabrikanten aan andere vaccins, zie ik nu.

Ik zie nu pas deze post.
Met CureVac werken ze aan een vaccin tegen de varianten als ik het goed lees.
De samenwerking met Sanofi is ondertussen al van de baan.

Zal ik straks nog kunnen kiezen welk vaccin van Smithkline ik wil hebben := :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:27

GSK zelf maakt niet de actieve stof toch? Ze leveren enkel de adjuvant wat ik begrepen heb.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:18

Jep, zo heb ik het ook begrepen.
De adjuvans voor het vaccin-in-wording van Medicago.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:18