Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:37

Werkt niet, er word niet meer ingegrepen in discussie topics. Gewoon de foeiknop erop en dan is het op een gegeven ogenblik wel duidelijk ( of niet)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:44

Gewoon in discussie gaan met de trol, is best lekker, als je toch al geïrriteerd bent :D
Alleen als je persoonlijk wordt, dan krijg je wel eem PB van en Mod. ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:44

Karl66 schreef:
Dan moet je nog steeds niet reageren, maar temmen.

Die twee zijn in principe niet mutually exclusive.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:46

Karl66 schreef:
Dan moet je nog steeds niet reageren, maar temmen.

Dan zeggen de modjes dat ze er niks aan doen, iedereen mag hier zeggen wat ze willen, al is het grote bullshit :Y)

Maar je hebt gelijk, enige manier is om ze niet meer te voeren.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:39

Ik moest weer denken aan dit topic.

Bij Filemon en de complotten kwam een tijdje geleden kwam Nadia Duinker aan het woord, welke de splinterpartij van Viruswaanzin, Moederhart, had opgericht.

Haar argument tegen de maatregelen was destijds: "Er zijn landen die helemaal niets aan maatregelen doen, zoals Wit-Rusland. Ik heb hun cijfers vandaag nog bekeken en die wijken niet substantieel af van Nederland." Filemon sprak haar meteen tegen en er kwam toen ook grote ophef over haar vergelijking met Wit-Rusland op social media maar ze bleef Wit-Rusland verdedigen. Die cijfers waren gewoon betrouwbaar en inzichtelijk, aldus Nadia.

(https://www.npostart.nl/wit-rusland-ver ... V_16498550)

En toen dit stuk vandaag op NOS...
"Coronacijfers Wit-Rusland kunstmatig laag: 'Ik mag niet iedere dode registreren'"

https://nos.nl/artikel/2394160-coronaci ... egistreren

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 11:45

Tja, wat verwacht je dan van een totalitair regime waar elk ongewenst geluid de kop ingedrukt wordt? Het geeft maar weer eens aan dat viruswappies alles aangrijpen om hun punt te maken.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 11:59

Ander staartje virus waanzin:
Hoe kan het dat een formule 1 wél doorgaat (met 65% bezoekers, nog steeds kneiterveel dus, uit het hele land) net als de voetbal etc, maar een avondje uit, of zelfs een zeilwedstrijd (sks kampioenschap) niet door kan ?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:05

Dimphyl schreef:
Hoe kan het dat een formule 1 wél doorgaat (met 65% bezoekers, nog steeds kneiterveel dus, uit het hele land) net als de voetbal etc, maar een avondje uit, of zelfs een zeilwedstrijd (sks kampioenschap) niet door kan ?

Omdat het ene internationaal is en dus niet enkel bepaald wordt door Nederland.. Die heeft daar geen controle over. En het andere is wel nationaal te regelen. Nederland gaat daar simpelweg niet over.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:07

Dimphyl schreef:

Het gaat allemaal om het geld en elite.
Formule 1 en koningshuis?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:10

Nou als het hier op de tt baan was geweest was het net zo goed doorgegaan. Er worden hier ook gewoon motorraces gereden met aardig wat publiek.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:27

Focussed schreef:
Ik moest weer denken aan dit topic.

Bij Filemon en de complotten kwam een tijdje geleden kwam Nadia Duinker aan het woord, welke de splinterpartij van Viruswaanzin, Moederhart, had opgericht.

Haar argument tegen de maatregelen was destijds: "Er zijn landen die helemaal niets aan maatregelen doen, zoals Wit-Rusland. Ik heb hun cijfers vandaag nog bekeken en die wijken niet substantieel af van Nederland." Filemon sprak haar meteen tegen en er kwam toen ook grote ophef over haar vergelijking met Wit-Rusland op social media maar ze bleef Wit-Rusland verdedigen. Die cijfers waren gewoon betrouwbaar en inzichtelijk, aldus Nadia.

(https://www.npostart.nl/wit-rusland-ver ... V_16498550)

En toen dit stuk vandaag op NOS...
"Coronacijfers Wit-Rusland kunstmatig laag: 'Ik mag niet iedere dode registreren'"

https://nos.nl/artikel/2394160-coronaci ... egistreren

Maar überhaupt hier demonstreren tegen een dictatuur en dan aangeven dat je graag wilt dat we het doen zoals Wit-Rusland… :') 8)7 Waar een olympisch sporter niet meer veilig is als ze kritiek uit op haar coaches. Laat staan wat er met je gebeurt als je kritiek uit op de regering.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:29

Ik heb geen idee hoe dat kan... en ik vind het ook lastig te snappen dat het verschil de placering zou zijn... 1daagse festivals mogen maar max 750 bezoekers hebben.. dat is geen doen.
Is de Formule 1 (die volgens mij in Zandvoort gehouden gaat worden, dus geen idee hoe internationaal dat precies is?) eigenlijk 1 dag ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:31

Als het om verplaatsingen zou gaan, hadden ze ook mensen een vak kunnen geven op een festival zoals eerder al succesvol getest is. Maar het is makkelijker om gewoon "kannie" te zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:37

Ik snap de huidige maatregelen ook echt niet. Snap de reacties van oa fred van leer over hossende voetbalsupporters vs gesloten theaters dan ook erg goed, valt niet te rijmen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:40

Relaxed schreef:
Ik snap de huidige maatregelen ook echt niet. Snap de reacties van oa fred van leer over hossende voetbalsupporters vs gesloten theaters dan ook erg goed, valt niet te rijmen.

Zal deels ‘binnen’ vs ‘buiten’ zijn, maar voor de rest: beats me….. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:48

Afbeelding

Hij omschrijft het wel treffend :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:49

Wij lopen zaterdag mee in Groningen. Meer deelnemers?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:54

ingedebruijn schreef:

Met wat precies?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 12:55

MarlindeRooz schreef:
ingedebruijn schreef:

Met wat precies?

De Unmute demonstraties.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:01

Ik heb dat filmpje inderdaad bij heel veel entertainers voorbij zien komen.... ik snap gewoon echt niet goed hoe dit nog uit te leggen is..

Aan de andere kant, ik lees ook weer berichten op socials dat de overheid alles te vroeg losgelaten heeft en dat ze nog steeds mensen bewust in gevaar brengen: totdat iedereen een vaccin heeft moet alles op slot blijven en daarna moet er getest worden (want gevaccineerden kunnen besmetten) . Dus daar ga je weer met je spagaat...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:11

Cer schreef:
Ik heb geen idee hoe dat kan... en ik vind het ook lastig te snappen dat het verschil de placering zou zijn... 1daagse festivals mogen maar max 750 bezoekers hebben.. dat is geen doen.
Is de Formule 1 (die volgens mij in Zandvoort gehouden gaat worden, dus geen idee hoe internationaal dat precies is?) eigenlijk 1 dag ?

Zal wel meer dagen publiek trekken. De trainingen worden ook graag bezocht. De aan en afvoer van al dat publiek met treinen klinkt echter niet als 'lekker veilig op afstand etc'.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 13:14

loriene schreef:
Dimphyl schreef:

Het gaat allemaal om het geld en elite.
Formule 1 en koningshuis?

Het overgrote deel van het publiek zal geen ''elite of koningshuis'' zijn. Maar wat kruiwagens op de juiste positie helpt wel.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:05

In het theater of alles wat binnen is weet ik wel een goed argument omdat dit binnen in en er altijd minder ventilatie is als buiten. Grote besmettingen kunnen plaats vinden op moment dat de ventilatie niet goed is en er veel wordt gezongen/gelachen/ gefeest wordt. 1 iemand met covid kan echt grote aantallen dan besmetten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:22

Formule 1 is 3 dagen bij mijn weten. Vrije training, kwalificatie en de race zelf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 14:30

vienna1987 schreef:
In het theater of alles wat binnen is weet ik wel een goed argument omdat dit binnen in en er altijd minder ventilatie is als buiten. Grote besmettingen kunnen plaats vinden op moment dat de ventilatie niet goed is en er veel wordt gezongen/gelachen/ gefeest wordt. 1 iemand met covid kan echt grote aantallen dan besmetten

Nou als dat zo is, dan denk ik dat mensen die buiten aan het hossen zijn (of half overdekt) en in elkaars nek hangen, ook best een risico kunnen zijn, en als dat niet zo is, dat het dan met buitenfestivals ook wel meevalt, voor meer dan 750 aanwezigen..
En net wat een aantal cabaretiers aangeven.. hun publiek host, zingt en feest niet perse... maar het mag toch niet.. althans, niet met genoeg mensen..

Als Formule 1 meerdaags is, dan mag dat toch eigenlijk niet, want ... meerdaags?