De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:06

elnienjo schreef:
5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen
Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.

Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.

In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

Bron: topic op viva

Hier missen wel registraties van Groningen en Friesland zo te zien op de kaart.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:07

Daihyo schreef:
Jes schreef:
Voor de oudere kinderen inderdaad digitaal onderwijs, voor mijn zoon van 6 zullen we via mail en de app van de school doorkrijgen wat ze moeten doen.
Vanmiddag krijgen ze al hun boeken en overige schoolspullen mee naar huis.

Ik heb net ook wat schriften gekocht en heel veel papier om de kinderen bezig te houden.

Oh wat goed. Daar is dus wel een alternatief voor bedacht +:)+
Gelukkig is er digitaal zoveel mogelijk tegenwoordig.

Inderdaad, de directrice vertelde dat het Franse ministerie van onderwijs de afgelopen twee dagen bezig is geweest hun platform wat normaal gesproken alleen toegankelijk is voor leraren nu ook een deel toegankelijk te maken voor ouders om scholen zo te helpen met het digitale onderwijs en uitwisselen van informatie en documenten.

Iris helaas zullen er ook ouders zijn die het zien als vakantie en de kinderen dus niet helpen waardoor kinderen een hoop zullen missen, daar was de juf hier bang voor, dat een groepje kinderen veel achterstand gaat krijgen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:09

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat Rutte zwicht...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:09

Muurp schreef:
Deze vraag is vast al gesteld; maar mocht je de eerste keer alleen lichte klachten hebben, kun je het a) dan nog een keer krijgen? Lijkt me wel gezien het een virus is.
En b) kan het dan daarna wel ineens heftig zijn?

Daar geeft de wetenschap nog geen 100% uitsluitsel over omdat covid nieuw is. Er zijn nu 2 bekende soorten bekend (de S en de L), maar ook varieert het virus iets per groep geinfecteerden.
Over het algemeen zullen mensen die het gehad hebben zelfs een weerstand hebben opgebouwd, maar of je dan niet meer vatbaar bent voor een evt aanpassing of dat het ook 'werkt' voor beide soorten is niet bekend.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:12

DubbelDun schreef:
Sheran schreef:
Ik heb dus emetofobie en zou graag zien dat mensen besmetting met Noro elk jaar ook maar half zo serieus namen :')

Sorry voor je konditie, maar ik snap even het verband met noro niet ??

Het noro virus veroorzaakt braken en diarree. Niet fijn voor iemand met emetofobie :Y)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:13

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:14

Wij zitten momenteel op centerparcs, en we moeten “reserveren” om te zwemmen, je mag anderhalf uur binnen incl aan en uitkleden... ik ga niet zwemmen aangezien ons mam ernstig ziek is, durf ik geen risico te lopen om haar perongeluk te besmetten

Ben blij dat ik maandag naar huis ga

Scum

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:15

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:16

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:18

Daenerys schreef:
Het noro virus veroorzaakt braken en diarree. Niet fijn voor iemand met emetofobie :Y)

Ah... ik wist het alleen van de diarree.

Overigens Thailand schijnt nu 'overvallen' te worden door apen die niet meer door de toeristen gevoerd worden... hele hordes trekken de steden in op zoek naar voedsel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:18

Apen ook het slachtoffer van het Coronavirus. Je bedenkt het niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:19

De gewone griep gaat ook nog rond merk ik zelf sinds woensdag ook al wat beginnend keelpijn en hoesten maar ik kon gisteren volgens school gewoon maar komen tenzij ik in bepaald gebied was geweest.

Op mijn stageplek heerst nu ook de griep. Grote kans dat ik het daar heb opgelopen aangezien er precies een week tussen heeft gezeten en collega voelde zich ook niet helemaal top. Vandaag was er in ieder geval geen les maar nu moeten we wel thuis blijven bij klachten

Normaal ben ik dik in de stress maar corona verdenk ik nu niet omdat ik geen koorts heb en ook geen ademhalingsproblemen en al veel plekken vermeden heb vanwege stage Wel blijf ik nu thuis aangezien dat wel een maatregel is. Pony's redden zich wel maak ik mij niet zo druk om

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:19

DubbelDun schreef:
Daenerys schreef:

Overigens Thailand schijnt nu 'overvallen' te worden door apen die niet meer door de toeristen gevoerd worden... hele hordes trekken de steden in op zoek naar voedsel.

Ja! Daar zag ik een fragment van bij Op1 :oo. Echt een bizar gezicht!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:20

De apen komen ook hamsteren! :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:20

Aroha schreef:
DubbelDun schreef:

Ja! Daar zag ik een fragment van bij Op1 :oo. Echt een bizar gezicht!

[ Video ]

En... dat is dus de reden dat je geen wilde dieren moet voeren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:22

Overigens schijnt er een manier te zijn om te zien of je gewoon een griepje/verkoudheid hebt of dat het covid is.
Als je hoest en er komt slijm omhoog zou het een 'gewone' hoest zijn en is het een 'droge' hoest vanuit de bovenste luchtwegen dan heb je grote kans op Corona.

Ik weet niet of dit alleen geldt voor het beginstadium van het virus, dus bind me er niet op vast :)
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 13-03-20 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Bizar die apen !!

Pandora2

Oh die apen zeg ! :oo
Ocherm. Die kunnen er ook niks aan doen natuurlijk. Stom virus.

Tallie1979

Mijn werkgever heeft zojuist aangegeven dat we nu verplicht thuis moeten werken. Het was tot aan vandaag een vrije keuze die wel aangemoedigd werd, maar ze gaan nu toch kantoor ontruimen. Er zullen slechts 2 mensen per dag op kantoor aanwezig zijn om de telefoon aan te nemen en dat is het.

Ik werk normaal al 4 dagen per week thuis, nu dus 5. Is prima wat mij betreft. :)

Anoniem

Arabesk schreef:
De apen komen ook hamsteren! :+

T zijn net mensen :')

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:24

Woow die apen..

Wij moeten ook verplicht thuis werken @Tallie1979

BigOne

AnnexUdith schreef:
De gewone griep gaat ook nog rond merk ik zelf sinds woensdag ook al wat beginnend keelpijn en hoesten maar ik kon gisteren volgens school gewoon maar komen tenzij ik in bepaald gebied was geweest.

Op mijn stageplek heerst nu ook de griep. Grote kans dat ik het daar heb opgelopen aangezien er precies een week tussen heeft gezeten en collega voelde zich ook niet helemaal top. Vandaag was er in ieder geval geen les maar nu moeten we wel thuis blijven bij klachten

Normaal ben ik dik in de stress maar corona verdenk ik nu niet omdat ik geen koorts heb en ook geen ademhalingsproblemen en al veel plekken vermeden heb vanwege stage Wel blijf ik nu thuis aangezien dat wel een maatregel is. Pony's redden zich wel maak ik mij niet zo druk om

De algemene regels zijn toch duidelijk? Thuisblijven.

PSvanLot

DubbelDun schreef:
Daenerys schreef:

Ook hier een bron?

Edit, iemand anders plaatste hem.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:25

Ik heb al een aantal dagen van thuis uit gewerkt, maar zo als het er nu naar uitziet kon dat bij ons vanaf volgende week ook wel eens verplicht worden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:27

Ex collega heeft het nu ook, ze heeft net gebeld, Dolfi dicht, Efteling dicht, Aviodrome dicht, musea dicht... Pffff... Wordt geen leuke maand...