3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:20

Lekker curry! Ik raad je ook aan om eens in ieder geval een dagje alles af te wegen Kim. Het lijkt onhandig, maar het helpt wel veel! Als ik gok dan zit ik op een dag soms zo 500 calorieën te laag. Ik weeg daarom altijd alles af, omdat het voor mij een kleine moeite is. Alleen als ik uit eten ga kan ik natuurlijk niets afwegen, dus dan gok ik meestal, en zet ik voor de zekerheid wat hoger in.

Vandaag een rare dag, weinig honger en straks even snel een hapje eten in de stad. Zit voor nu nog veel te laag in calorieën, maar dat ga ik straks compenseren.

L: twee maiswafels met tzatziki en roze garnalen
T: stevige roggecracker met roomkaas en gerookte zalm, cappuccino
A: waarschijnlijk een hamburger met friet en lekker veel groenten, paar glazen wijn.
B: 5 km hardgelopen, 4 km gewandeld

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:37

Kcal tracken en eten wegen kan idd heel goed helpen. Schatten ben ik niet zo goed in, en zit ook snel te hoog qua hoeveelheid als ik niks bijhoud.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: havermout, eiwitpoeder, lijnzaad, frambozen en banaan
T: alpro go on met kersen
L: salade met linzenpasta, wortel, paprika, kipstuckjes en dressing
T:twee time out biscuits en een clifbar :9
A: volkoren macaroni met groenten, kipstuckjes en pikante saus. Plus 2 blokjes (10 gram) extra pure choco als toetje
T: 2 rijstwafels met quorn slices en 1 met appelstroop

B: circuittraining van 25 minuten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:46

Lekker lijstje Maanlicht!
Wat is een clifbar dilan? :')
Grappig ik heb juist met eten schatten dat ik altijd te weinig kcal schat :o

Mijn lijstje vandaag:
O: skyr to go (55 kcal)
L: restje gisterenavond (aardappelen, kip, groenten) (466 kcal)
T: kleine suikerwafel (246 kcal)
A: eigenlijk hetzelfde, maar dan anders. Zelfgemaakte kippengehakt, aardappelschijfjes, groententaart. Viel wat groot uit (972 kcal)

Totaal: 1675, dus eigenlijk wel veel boven mn budget. Had een intense studiedag, en dan kan ik me heel slecht concentreren als ik honger heb, dus suikerwafel stond niet helemaal gepland en avondeten eigenlijk ook wat minder veel. Maar gelukkig niet extreem buitensporig, alleen de macro's zijn bagger (46% vet). Morgen hopelijk meer in balans haha.

O: franse kwark (148 kcal)
T: skyr to go (55 kcal)
L: meergranenbrood met filet american mager (440 kcal)
T: Nkd orange cacao reep (150 kcal)
A: restje gisterenavond (460 kcal, wsnl nog extra ui+groenten aan toevoegen, dus die zitten er nog niet in)
T: jumbo minicrackers met magere filet american (210 kcal)
Totaal: 1463 kcal, met nog een beetje over voor wat extra's bij het avondeten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:53

Een clifbar is een energybar, vooral veel koolhydraten. :) zijn te koop bij Appie in smaken zoals chocolate chip, white choco macadamia, blueberry, apple-muesli, peanutbutter of choco-coconut

Ik eet ze af en toe voor het sporten als ik dan veel trek heb. Vind sporten met rammelende maag niet fijn

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:54

Dilan93 schreef:
Een clifbar is een energybar, vooral veel koolhydraten. :) zijn te koop bij Appie in smaken zoals chocolate chip, white choco macadamia, blueberry, apple-muesli, peanutbutter of choco-coconut

Ik eet ze af en toe voor het sporten als ik dan veel trek heb. Vind sporten met rammelende maag niet fijn

Oh klinkt lekker! Ja voor het sporten wel slim haha

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:08

Moet dit even met jullie delen. Ik lig vandaag ziek op bed, maar gelukkig weet Basic Fit me te motiveren hoor! :') Afbeelding

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:19

Wauw! Wat een optimisme!
Beterschap

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:21

_O-

Hebben jullie met die kou ook zo’n moeite met fruit eten?

Mijn dagje was prima!
O/L: 3 kleine sneetjes ala 2 normale broodjes geroosterd met tapenade + 400 ml verse jus
L/T: salade van gegrilde groente bij de la place (zonder dressing oid)
A: opgebakken aardappel / zoete aardappel met champignons en 2 mini vega worstjes
T: handje pinda / nootjes ga ik zo pakken
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 30-01-19 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:22

Ik heb sowieso moeite met fruit eten. :)) Toen ik naar NZ verhuisde heb ik een soort allergie opgebouwd voor verschillende fruitsoorten. Niks ernstigs, maar het meeste fruit laat mijn mond zó erg jeuken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:25

__Sannne schreef:
Ik heb sowieso moeite met fruit eten. :)) Toen ik naar NZ verhuisde heb ik een soort allergie opgebouwd voor verschillende fruitsoorten. Niks ernstigs, maar het meeste fruit laat mijn mond zó erg jeuken.

Hoe kan dat komen door een verhuizing? Ik lust trouwens wel al het fruit haha.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 23:50

Ik denk doordat daar andere pollen zijn enzo, geen idee tbh. Voordat ik er ging wonen had ik nergens last van, daar kreeg ik er pas last van. Is helaas nooit meer weggegaan, woon nu al weer een jaartje in Nederland. Zal misschien ergens ook met mijn hooikoorts te maken hebben? Die is sinds toen ook vele malen erger geworden. Geen idee eigenlijk haha.

Soms eet ik wel fruit hoor. Ik heb ook van het ene fruit meer last dan van het andere, en van sommige fruitsoorten afwisselend wel of niet. Watermeloen en avocado heb ik bijv. altijd reacties op. Maar vind watermeloen zó lekker dat ik het soms wel eet haha. Banaan heb ik soms wel, soms geen last van. Appel kan bijvoorbeeld altijd wel.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 05:07

Ik at vroeger nooit fruit. Maar sinds ik op mezelf ben gaan wonen en gezonder ben gaan leven wel. Lust het meeste fruit ook wel, al zijn banaan, dadels en bessen mn favoriet

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 06:15

Net voor ontbijt carrot-cake havermout gemaakt :9

Echt heerlijk! En gelijk wat groenten binnen :D

Recept (zelf samengesteld):
- 50 gram havermout
- 15 gram vanille proteinepoeder
- 250 ml amandeldrink/melk(vervanger)
- 50 gram wortelrasp
- 5 a 10 gram lijnzaad, gebroken
- theelepel kaneel
- theelepel speculaaskruiden

Alles behalve de wortel in een pannetje mengen. Als het bijna kookt de wortelrasp erbij en 2 minuutjes rustig doorkoken. Eventueel scheutje water erbij als het te dik is.

Daarna in een schaaltje. Ik gebruikte pindakaas als topping, maar (wal)noten kan natuurlijk ook :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:55

Gisteren uiteindelijk een biefstuk (kleintje) met wat frietjes en champignonnesaus gehad. Ontzettend van genoten! Daarna wilde vriendin nog een toetje halen, maar heb besloten niks te nemen. Vond ik wel even goed van mezelf haha.

De eerste maand is gewoon alweer voorbij! Hoe is ie overall gegaan voor iedereen? Hier stabiel net iets meer dan een halve kilo per week afgevallen, erg blij mee. :) Vanochtend ook weer cm opgenomen, helaas niet veel verandering sinds half januari, maar wel wat cm kwijt bij mn bovenarmen.

Vandaag een rommelig dagje gok ik. Heb straks een belangrijk wiskunde tentamen waar ik de vorige keer één teveel fout op had. Als ik hem deze keer niet haal krijg ik dit jaar sowieso mijn Propedeuse niet, ook niet als ik wel gewoon alle 60 EC haal. -O- Ik ben echt super zenuwachtig. Oh en vanavond bij mijn vriend zijn ouders eten. Geen idee wat het wordt.
Laatst bijgewerkt door __Sannne op 31-01-19 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 10:57

Ik zit op ongeveer -5. Net weer een gesprek gehad (videobellen) met de dieëtiste. Maar heb vanmorgen extreme last van mijn darmen voor mijn doen. Snap er niks van heb niks raars gegeten. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:22

Ik las iets over Cliff Bars en daar heb ik nu zooooo veel zin in. Ik ben weer begonnen met IF en ben vandaag de hele dag aan het filmen in een ziekenhuis dus sta af en toe een beetje te wiebelen op mn benen. Had een Balisto gehaald voor als ik echt flauw zou worden maar die ligt in mijn kluisje beneden en ik heb geen zin om hem te halen :')

Hier gaat het goed. Dus weer begonnen aan IF, lekker aan het opbouwen met sporten en dat gaat best prima. Kilo's gaan er langzaam maar zeker wel vanaf, maar merk vooral dat ik meer energie heb en me gezonder voel. Dat is al zo'n verschil.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:29

Lekker bezig Emma, je gezonder en fitter voelen is belangrijker dan kilo’s afvallen! :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:38

ik heb geen idee hoe het hier gaat, moet nog steeds de batterijen van de weegschaal vervangen.
Maar ik heb morgen een soort fittest bij de fysio, vermoed dat ik daar ook wel gewogen ga worden. :Y)

Heeft iemand hier nog tips voor voeding na het sporten? Ik heb vaak nog honger 's avonds na het sporten, maar een bak kwark of iets dergelijk is totaal niet aanlokkelijk dan voor mij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:38

Banaan, handje pinda oid?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:40

Gisteren echt veel te weinig gegeten. Lag om 20.00 in bed met migraine. Totaal geen zin in eten. Gelukkig vandaag weer een stuk beter.

Vanavond gaan we op kraamvisite bij een collega. En eerst even met paar collega’s uit eten, daar hebben ze hele lekkere salades. Dus ik weet wel al wat ik neem!

Marlinde, hou jij je kcal ook bij? Je valt namelijk wel erg veel af. Zou wel opletten of dat wat langzamer gaat, veel beter voor je lichaam.

Sanne, heel veel succes met je tentamen!

Dilan, dat recept klinkt lekker!

Cliffbars zijn lekker, alleen zo duur :') heel af en toe haal ik één.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:43

Ja ik ga ook meer eten! Maar ik eet denk ik tussen de 1700 en 2000 kcal. Maar ik sport en beweeg heel veel. :+
En ik val ongveer een kilo per week af... :)

Vandaag nog geen idee qua eten, heb vooral buikpijn nu. Heb nog wat opgebakken aardappels die eet ik zo met 2 broodjes als lunch. En vanavond nog geen idee, moet werken, dus maak denk ik wat salade met wat frietjes erbij. :P

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:58

Je gaat inderdaad wel hard marlinde! Maar als je onder begeleiding staat van de dietiste neem ik aan dat ook zij wel een oogje in het zeil houdt of het niet té hard gaat?

Oeh klinkt lekker Dilan, ik ben zelf niet zo'n havermout gekkie, maar zo zou ik het misschien nog wel lusten

Welk tijdschema houd je nu aan Emmaa voor IF? ''s ochtends later of vooral savonds inkorten?

haha linoleum, nu weet ik ook alweer waarom ik uberhuapt eigenlijk nooit van die bars haal. De prijs :')

Lijstje vandaag iets omgegooid, want zin in warm ontbijtje, dus dat is getoast volkorenbrood met een spiegelei geworden <3 En misschien vanavond nog baantjes trekken in het zwembad, als ik genoeg heb gestudeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:03

Ik doe 16/8 dus ik stop na het avondeten (of dat probeer ik lol) en eet dan pas 's middags weer. Op drukke dagen kort ik hem soms wel iets in, ik ga er nu even een kop koffie in gooien en hopen dat ik daarop kan teren tot 1 uur ofzo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:42

Marlinde, een kilo per week is wel heel veel hoor :=

Clifbars zijn idd duur :') koop ze ook niet zo vaak

Voor na het sporten:
- scoop choco proteinepoeder
- 1/2 - 1 banaan (bevroren is het lekkerst)
- amandeldrink/sojadrink, hoeveelheid afhankelijk van hoe dik je het wilt
- evebtueel een lepeltje pindakaas

Even in de blender en je hebt een heerlijke milkshake met wel eiwitten :9

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 12:50

Dilan93 schreef:
Voor na het sporten:
- scoop choco proteinepoeder
- 1/2 - 1 banaan (bevroren is het lekkerst)
- amandeldrink/sojadrink, hoeveelheid afhankelijk van hoe dik je het wilt
- evebtueel een lepeltje pindakaas

Even in de blender en je hebt een heerlijke milkshake met wel eiwitten :9

Klinkt lekker :D ! Heb een blender staan maar gebruik hem eigenlijk te weinig.