Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:51

Dat kan nooit kloppen.

Anna: je hebt er apps voor. Ik vond het een fijne houvast: verstand op 0 en gewoon op de bliepjes lopen. Inmiddels kan ik zonder.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:52

Ik heb gisteren wat gevarieerd in de paslengte en het viel me op dat ik bij een grotere pas veel sneller liep :=

Thanks poes

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:25

ontherun schreef:
Wat? 170/180?? Hoe moet ik dat ooit halen? Volgens mijn polar loop ik nu met gemiddeld 70-80 := hoewel ik me afvraag of dat klopt, want als ik zie dat iedereen met minstens 150 loopt kan dat bijna niet. Nu weet ik dat ik een (te) grote pas heb, maar ik maak geen reuzensprongen. Zelfs als ik echt heel erg bewust snellere en kleinere stappen probeer te nemen kom ik niet boven die 100 uit...

Die passen van Polar mag je maal 2 doen. Denk dat die dat per been meet. Als het dan op Strava is geüpload, is het altijd gewoon maal 2.

Ik let niet op m'n aantal passen, maar zit wel tussen 170-180 denk ik.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:51

Ik heb ook nooit met schema opgebouwd. Ik ben begonnen met één rondje, toen ik dat helemaal kon rennen ben ik pas een ander rondje gaan proberen.
Na een tijdje de afstand nog iets meer uitgebouwd en ik werd ook vanzelf wel sneller.

Mijn cadans is eigenlijk altijd wel tussen de 170/180. Ik heb wel korte beentjes :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 19:58

Ik zit rond de 177 gemiddeld.

Net even mijn nieuwe compressiekousen van compressport getest. Heb een paar zwarte en nog roze van een iets ander type. De zwarte zijn in ieder geval goedgekeurd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 20:24

Ik zit standaard rond de 150 a 160. Als ik kortere passen ga zetten, vind ik het niet fijn lopen

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 21:28

Ik loop mijn snelheids loopjes altijd op metronoom. Ben echt een loser in tempo vasthouden :') Op spotify heb je the R Game, die hebben instrumentale muziek met metronoom wat ik echt suuuuper fijn vind. Inderdaad verstand op 0 en gewoon doorrennen. Ik ren tussen de 160-170, verschilt hoe hard ik ga :j

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:25

Katharinaa schreef:
ontherun schreef:
Wat? 170/180?? Hoe moet ik dat ooit halen? Volgens mijn polar loop ik nu met gemiddeld 70-80 := hoewel ik me afvraag of dat klopt, want als ik zie dat iedereen met minstens 150 loopt kan dat bijna niet. Nu weet ik dat ik een (te) grote pas heb, maar ik maak geen reuzensprongen. Zelfs als ik echt heel erg bewust snellere en kleinere stappen probeer te nemen kom ik niet boven die 100 uit...

Die passen van Polar mag je maal 2 doen. Denk dat die dat per been meet. Als het dan op Strava is geüpload, is het altijd gewoon maal 2.

Ik let niet op m'n aantal passen, maar zit wel tussen 170-180 denk ik.

Dat klinkt wel heel erg logisch! Dan zit ik gemiddeld rond de 150 ongeveer.

Piekosjj tempo vasthouden kan ik ook echt niet. Als ik vlak zou lopen misschien wel, maar het gaat hier zo heuvelop en heuvelaf, dat lukt mij echt niet.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:59

Oei daar heb ik dus oprecht geen idee van!
Las ik nu ergens dat Strava dat bijhoudt? Waar vind ik dat dan?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 12:47

Bij analyse normaal

Afbeelding

Maar ik heb bij jou gekeken en er staat niets. Dus jouw horloge meet dat niet denk ik.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:13

Heb jij de betaalde versie? Ik kan analyse ook niet openen...

Meh, ik wil vanavond wel graag een rondje doen maar het is echt van dat druilerige natte weer hier -O-

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:18

Neen ik betaal niet. Raar, ik kan wel overal analyse openen, ook bij Memuska, maar daar staat cadans er gewoon niet tussen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:24

Dit was jou cadans van je laatste training, ontherun. Inderdaad laag!!
Afbeelding

Ik had ook wind en beetje regen, maar had geluk, want 5 minuten later begon het echt te gieten.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:39

Jij vind statistiekjes in mijn strava die ik zelf nog niet kende zeg _O-

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:52

Mijn horloge meet cadans niet, super jammer want nu ben ik nieuwsgierig :') Had er nooit echt over nagedacht eerlijk gezegd.

Ik ben een beetje uit m'n ritme, loop normaal donderdag altijd, maar ik had van vroeg tot laat telecons dus enkel tussendoor even kunnen wandelen. Net een rondje gefietst, morgen lopen. Ik baal wel van het weer, hou niet van kou -O-

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 15:51

Katharinaa schreef:
Neen ik betaal niet. Raar, ik kan wel overal analyse openen, ook bij Memuska, maar daar staat cadans er gewoon niet tussen.

Wsn is het dan idd mijn horloge, ik heb nog wel een Polar liggen maar die dateert van het stenen tijdperk dus die kan het vast ook niet :+

Ik had net m'n eerste echte HM-training met Trenara. Ik gaf als doel 2u20 in, Trenara zegt dat ik dus nog bijna 5 min sneller zal gaan.

Zoals hierboven al ergens gezegd, moest ik vandaag 2 km aan 7:53, 3 km aan 6:35 en dan 3 km weer aan 7:53.
Ik besloot om die Intervals Pro nog eens een kans te geven, blijkt toch een leuke app! Elke km geeft hij netjes de snelheid en bij elke wijziging van tempo die ik moest maken had ik een fluitje ingesteld. Als je tijdens die km te snel of te traag gaat, zegt hij het ook: "vertraag 1 min 15". Heel handig!

@ Lien_ : vervelend als als je structuur zo wegvalt, ik herken het wel! Ik vind dit weer ook 10 keer niks, alleen voor het lopen vind ik het nog wel ok...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:40

*\o/* Gevonden! Waarom heb ik dat knopje nooit gezien :')

Klinkt als een lekkere training memuska :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 17:59

Ik heb die optie niet op Strava. Maar wel oo mn tomtom horloge

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:05

Onder je gemiddeldes staat een oranje balkje met 'view analysis'. Dat is hem :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:19

Dilan93 schreef:

Ik zie het inderdaad bij jou niet op Strava staan, raar dat je TomTom dat niet doorstuurt dan. Ook je hartslag zie k niet.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 21:08

Katharinaa schreef:
Dilan93 schreef:

Ik zie het inderdaad bij jou niet op Strava staan, raar dat je TomTom dat niet doorstuurt dan. Ook je hartslag zie k niet.

Ja idd vreemd. :=

Naja zie het in de tomtom app wel

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:01

Anna79 schreef:
Gaat bij mij ook om het opbouwen, ik heb echt niet het beste lijf en wil er verstandig mee omgaan en dat ik niet heel snel blessures heb ofzo.

Ik was vanmorgen bij de fysio (voor mijn rug) en we hadden het even over het aantal stappen per minuut. Letten jullie daar ook op? Ze zei dat 170 a 180 het beste is voor je lijf.

Het schijnt heel persoonlijk te zijn wat ideaal is en natuurlijk ook afhankelijk van het tempo. Mijn range ligt zo tussen de 180-210. 180 bij een rustige duurloop/trail. Boven de 200 bij de snelle intervallen.
Nu heb ik een belachelijk kort pasje door en mijn korte beentjes en de beperkte bewegingsmogelijkheid vanuit het bekken achterwaarts. Dus ik moet wel een hoge frequentie hebben om een beetje vooruit te komen.
https://www.prorun.nl/training/looptech ... toch-niet/

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 22:21

Die link heb ik wel al eens gelezen inderdaad Greetje, vind hem wel heel interessant!
Ik ben echt echt echt geen voorvoetloper, dat trekken mijn kuiten gewoon niet. Ik ben veel te instabiel op alleen voor voet ivm kapotte enkelbanden. Heb het meerdere keren geprobeerd om meer naar die voorvoet te gaan, maar telkens met stijve en strakke kuiten tot zelfs scheurtjes. En dat is het me niet waard. Als kind had ik ook altijd al een belachelijk grote pas en lang zweef moment, dus ik denk dat ik gewoon ook van nature heel laag in pasfrequentie zit. Heb ook helemaal geen korte benen en een hele ruime ROM ik heup (en overal eigenlijk).
Vind het altijd wel heel interessant al die onderzoeken en grafiekjes, maar tegelijkertijd denk ik wel dat je eruit moet halen wat voor jou telt. Ik hoef geen snelle loper te worden die ‘goede’ wedstrijden loopt. Ik wil gewoon genieten en lekker lopen. En mezelf wel verbeteren, maar ik ben eindelijk eens ergens niet overdreven über fanatiek in, mag misschien ook wel na jaren in de top zwemmen := als je wel die wedstrijden doet om de wedstrijden en de tijd en PR’s en weet ik het wat nog, ja dan is het een ander verhaal. Tè geforceerd gaan lopen op een manier die totaal niet bij je past is ook weer vragen om blessures. Lastig en interessant onderwerp :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 00:14

Sja maar bij paarden vinden we het normaal e dat we met pasfrequentie willen spelen. Tussen vertrouwd en ideaal ligt ook nog een heel grijs gebied.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 00:36

Ik gooi even een wat gênanter probleem in de groep.
Ik heb een hele tijd terug een harde les gehad dat hardlopen in een gezellig kanten gevalletje geen optie is. :+
Dus een fijne stapel katoenen onderbroeken is aangeschaft. En dat ging heel lang goed! Maar nu niet meer. Echt op die plek tussen de benen, aan de binnenkant van het been, maar nog niet de edele delen (goddank! :+ ) dat hele dunne stukje huid wat zich daar bevind, dat ligt hier inmiddels open. Waar de randen van ondergoed dus lopen. De sudocrem zit er inmiddels op. Ik heb vandaag zelfs een boxer onder mijn hardloopbroek aan gehad, geen porum, maar vooruit, maar het is toch nog wat erger geworden.
Dus wat nu? Wat dragen jullie? Ik vind het heel bijzonder dat het lang goed ging, dit is echt sinds een week.
Een schuurplekje hier of daar, vooruit. Maar dit? :')