Ragdollcat schreef:Berdien schreef:Net op het nieuws, zes weken betaald ouderschapsverlof. Sowieso voor mannen, maar vrouwen moeten dit náást het reguliere zwangerschapsverlof krijgen. Want het is zo belangrijk dat jonge ouders veel tijd met de kroost door kunnen brengen. Dat vindt de overheid zo belangrijk, dat zij dat verlof betalen.
HA.
De overheid. Nee, wíj dus. En ík heb niet om gevraagd om voor extra verlof te betalen! Belasting betalen voor een vangnet voor zieken, werklozen, ouderen.. allemaal prima, met liefde zelfs. Maar ik krijg er steeds meer moeite mee dat ik belasting moet betalen zodat de mensen die er ZELF voor kiezen om zo'n mormel op de wereld te zetten extra geld krijgen. Tellen we even mee? Kinderbijslag, kindgebondenbudget, kinderopvang, kinderweetiknietwat en nou dus ook dus nog extra betaald verlof. Belachelijk
Mee eens!!
Een dure huisdier wordt ook gewoon volledig onderhouden en verzorgd door de eigenaar zelf, was ook een eigen keuze.
Wij hadden vorig jaar een puppy (hij is er nu nog, maar iets minder puppy) en dus hebben mijn man en ik beurtelings puppyvakantie genomen. Maar puppyverlof was wel briljant geweest. Oeh, ook een nieuw paard gekocht... ook paardverlof

Maar ik heb niets gekregen (nou ja, wel van de mensen die kwamen kijken hoor) terwijl elk kind wat geboren wordt overstelpt met cadeaus. Vind ik ook weer zo onzin