[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:15

misschien hebben jullie voor mij wat tips/adviezen.

Ik heb eind augustud mijn tweede en derde gaatje in beide oren laten schieten. 3 vd 4 genezen goed, heb nu 2 weken geleden staafje verwisseld naar een korter zonder problemen. Alleen 1 blijft beetje pruttelen. Komt soms beetje pus/wondvocht uit, maar is voor de rest niet warm, pijnlijk of rood. Heb daarvan dus ook nog niet het staafje verwisselend. Ik zit nu wel te denken om dat te doen, omdat je toch makkelijk blijft haken ook met een te lang staafje :( ik maak hem 1 a 2x per dag schoon met steriele zoutoplossing, andere dingen die ik kan doen?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 08:51

Gianti schreef:
misschien hebben jullie voor mij wat tips/adviezen.

Ik heb eind augustud mijn tweede en derde gaatje in beide oren laten schieten. 3 vd 4 genezen goed, heb nu 2 weken geleden staafje verwisseld naar een korter zonder problemen. Alleen 1 blijft beetje pruttelen. Komt soms beetje pus/wondvocht uit, maar is voor de rest niet warm, pijnlijk of rood. Heb daarvan dus ook nog niet het staafje verwisselend. Ik zit nu wel te denken om dat te doen, omdat je toch makkelijk blijft haken ook met een te lang staafje :( ik maak hem 1 a 2x per dag schoon met steriele zoutoplossing, andere dingen die ik kan doen?

3de gaatje duurde bij mij ook altijd langer om te genezen. Zit er echt goud in? Dat kan soms ook nog helpen.

Emita

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:02

Ik had hetzelfde probleem aan een oor.. uiteindelijk heb ik links mijn derde eruit moeten halen. Nu heb ik dus rechts 3 gaatjes, en links 2. Bij mij geneeste het waarschijnlijk niet omdat het bij m’n linkeroor net aan wat kraakbeen zat, en rechts niet. Misschien heb jij hetzelfde? Of zit het echt alleen door oorlel?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:43

Emita schreef:
Ik had hetzelfde probleem aan een oor.. uiteindelijk heb ik links mijn derde eruit moeten halen. Nu heb ik dus rechts 3 gaatjes, en links 2. Bij mij geneeste het waarschijnlijk niet omdat het bij m’n linkeroor net aan wat kraakbeen zat, en rechts niet. Misschien heb jij hetzelfde? Of zit het echt alleen door oorlel?

Zit echt alleen door oorlel. Is aan linker kant ook mijn tweede gaatje, dus die er boven geneest wel mooi :’)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 22:41

Ik ben vandaag voor me 2e tepel gegaan. Viel echt reuze mee en nu nog steeds. Veel eerder moeten doen :')

Niennientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:46

Ik heb al sinds m'n 4e mn eerste gaatje en m'n tweede gaatje kreeg ik toen ik in groep 7 of 8 zat, al een hele poos dus (ik ben nu 31) en ook niks erbij.
Een tijdje terug een mid helix laten zetten bij Minitials, een juwelier waar ik meerdere sieraden van heb.
Een onwijs leuk gouden vlindertje met vleugels van diamanten.
En nu heb ik er sinds dit weekend een gouden ringetje met diamanten in uit hun ÆON collectie.
Een trouwdag cadeau van mijn man en nog een andere hele persoonlijke en emotionele reden, zo lief en heel blij mee!

Afbeelding
Afbeelding

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:50

Wat mooi sierlijk <3

Niennientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:13

Mondy schreef:
Wat mooi sierlijk <3

Dankjewel! :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 12:00

Heel erg mooi inderdaad! <3

Niennientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:28

Esmee_RS schreef:
Heel erg mooi inderdaad! <3

Dankje zelf ook heel blij mee dat ik het toch heb aan gedurfd, ook een symbool voor afsluiting van een zware periode. Het was het goede moment en het sieraad van m’n man. <3

Niennientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 17:34

Hier nog even een betere daglicht foto, al is het nogal een grauwe regendag jammer genoeg. Ik mis de zon nu al.

Afbeelding

Niennientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:32

Ik verbaas mij trouwens over dat helen van kraakbeen wat hier staat op de eerste pagina.
Hier mocht ik mijn gouden zweerknopje (die vlinder) van de mid-helix na 6 weken al vervangen en werd dus het diamanten ringetje. Was geen probleem en gaat prima.
Heb er niet veel verstand van maar zij piercen met een push-through systeem. Maar zou kunnen dat een mid helix, misschien wat zachter deel, wat sneller geneest dan een gewone helix?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 00:27

Nee, eigenlijk moet je door kraakbeen nooit willen schieten en heeft het ook echt nog wel langer tijd nodig om goed te helen.

Je sieraden zijn beide echt prachtig, en fijn dat het zo goed gaat, maar in de toekomst is stud-ex is niet de beste manier om door kraakbeen te gaan. Je drukt iets wat vrij stomp is met kracht door kraakbeen heen, je je voorstellen dat de kans dat daar problemen opspelen groter is dan wanneer je een goed scherpe naald er doorheen steekt.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 08:17

Tong is ook geen 3 tot 6 weken ken ik vertellen.
Ik had na korte tijd kleinere staafje gekregen maar mn tong was nog te dik er voor dus dat ging verkeerd.
2e keer heeft ie er bijna 2 maand in gezeten die lange en toen was mn tong ver genoeg geslonken voor een korter staafje.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 08:25

Dat verschilt gewoon per persoon, net als met alle piercings. Mijne was na 2 weken niks meer mee aan de hand.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 09:56

Het verschilt zeker per persoon, maar schieten in kraakbeen is altijd risicovoller dan piercen met een holle naald. Ik zou daar echt nooit voor kiezen.

Mijn tragus kon na 5 weken een staafje van 2 mm korter in (van 10 naar 8 mm) en is vorige week naar 6 mm gegaan. Dat laatste had misschien wat eerder gekund, maar ik heb gewacht tot ik zeker was.

Niennientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 10:42

Ik vond het ideaal, het was heel nauwkeurig en was vrijwel pijnloos en de dagen erna ook geen last gehad. Het leek gelijk rustig, niet eens rood of gezwollen.
Het zweerknopje zelf heeft wel een mega scherpe punt, dat viel gelijk op bij het eruit halen. En ik moest dan twee keer per dag druppelen met het flesje Augusta dat bestaat uit arnica en kamille met een klein beetje alcohol en af en toe draaien (hoor je ook weer verschillende dingen over). En misschien helpt het ook mee dat het gouden sieraden zijn (vlinder 14k ringetje 18k, tenminste ik lees dat goed materiaal ook helpt bij de genezing)
En het zal idd per persoon wel verschillen hoe snel het geneest, maar ze zeggen zelf dat het na minimaal 6 weken al wel kan, en dat bleek ook.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:02

Draaien? Oef...

Niennientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 11:17

Ja ik weet het ik lees er nu ook tegenstrijdige dingen over (eerste dag was trouwens niet draaien pas vanaf dag twee, maar ze zeiden toch echt draaien), maar het is wel echt een goede en bekende winkel dus ik vertrouw ze wel en het is helemaal goedgekomen met die van mij dus prima toch. Zelfs super snel genezen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 12:24

Ze hebben je het advies gegeven van een oorbel door je oorlel... Maar dat werkt heel anders. Ik zou er juist helemaal niet aanzitten en alleen sprayen met zoutoplossing. Ik denk dat je geluk hebt gehad dat je geen problemen of ontstekingen hebt!

Niennientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:00

Emita schreef:
Ze hebben je het advies gegeven van een oorbel door je oorlel... Maar dat werkt heel anders. Ik zou er juist helemaal niet aanzitten en alleen sprayen met zoutoplossing. Ik denk dat je geluk hebt gehad dat je geen problemen of ontstekingen hebt!

Zij piercen veel vaker mid-helix, die is bij hun juist populair en advies is altijd hetzelfde.
En in bericht staat dat ze nu juist het push-through systeem hebben zodat ze ook kraakbeen kunnen piercen. daarvoor deden ze dus, denk ik, met een ander systeem alleen oorlel.
Laatst bijgewerkt door Niennientje op 20-11-24 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 13:03

Tink89 schreef:
Het verschilt zeker per persoon, maar schieten in kraakbeen is altijd risicovoller dan piercen met een holle naald. Ik zou daar echt nooit voor kiezen.

Mijn tragus kon na 5 weken een staafje van 2 mm korter in (van 10 naar 8 mm) en is vorige week naar 6 mm gegaan. Dat laatste had misschien wat eerder gekund, maar ik heb gewacht tot ik zeker was.

Oh ja dat zeker. Ik dacht dat het over een tongpiercing ging door de reactie boven mij haha.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 13:41

gisteren weer mijn Daith piercing laten verwisselen.
ik had deze al een poosje liggen, maar 2 maanden terug paste hij niet, ivm de 2 bultjes die er nog zaten.
Nu past hij wel, en ik ben er blij mee
Nu maar hopen dat hij rustig blijft en niet weer gaat irriteren

Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 17:16

Oh wauw! Heel mooi! Volgens mij heb ik dezelfde (alleen die van mij is nog te vers om te verwisselen). Is het de echte gouden van piercing mania? Hoeveel diameter heb jij?
Nu krijg ik ook zin om hem te verwisselen :’)

Die van mij:

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 22:14

Wauw die is mooi!

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel diameter dit is :)