Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:32

gribaldi schreef:
Janine1990, als je het lekker vindt moet je het gewoon doen, wij kunnen dat niet voor jouw bepalen :P
Noten zijn prima, maar qua vet ik weet niet hoe je macro's zijn maar ze tikken wel aardig aan zeker ook als je avocado neemt ;)

Annikoe, hoeveel khd eet je per dag?

Cheetahfan, hoeveel gram is dat per dag?

The_Cat, vervelend zeg, ik heb ook geen idee. Afkick verschijnselen :P

Laura, nog steeds khd arm aan het eten?

120 gram khd per dag. Al zit ik vandaag al aan de 100 zonder avondeten :') En dan heb ik vanmiddag al een cracker minder op dan gepland.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:34

Janine1990 schreef:
gribaldi schreef:
Klinkt goed Laura!

Dan ben je al goed op weg toch Janine.
Ik mis snoep echt totaal niet :P

Zo dat is best een hoop vet, mijn budget is gemiddeld 52-55 gr per dag. (variërend op een sport dag of actief/herstel dag.)

Ik ben 1.86m, misschien daarom?

Lunch is 585 kcal. Waarmee ik alleen voor khd net over de helft zit van het budget. (incl. ontbijt en tussendoor).

Ik heb een plak volkorenbrood (zelf gebakken en zelf afgesneden) gerekend als twee volkoren boterhammen.
Een donkerbruin bolletje, waar ik kipsate op doe en een ei.

Oooh ik moet m'n smoothie aarbei-kokos er nog bij doen... Gewoon een glas...

Zou kunnen haha durf het niet te zeggen, zal vast wel met elkaar te maken hebben.

Weeg je alles af? 2 boterhammen komen bij mij uit op +/- 88 gr.

Klinkt verder goed toch je dag :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:38

Annikoe schreef:
gribaldi schreef:
Janine1990, als je het lekker vindt moet je het gewoon doen, wij kunnen dat niet voor jouw bepalen :P
Noten zijn prima, maar qua vet ik weet niet hoe je macro's zijn maar ze tikken wel aardig aan zeker ook als je avocado neemt ;)

Annikoe, hoeveel khd eet je per dag?

Cheetahfan, hoeveel gram is dat per dag?

The_Cat, vervelend zeg, ik heb ook geen idee. Afkick verschijnselen :P

Laura, nog steeds khd arm aan het eten?

120 gram khd per dag. Al zit ik vandaag al aan de 100 zonder avondeten :') En dan heb ik vanmiddag al een cracker minder op dan gepland.

Haha, leuk hé dat gepuzzel :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:46

gribaldi schreef:
Zou kunnen haha durf het niet te zeggen, zal vast wel met elkaar te maken hebben.

Weeg je alles af? 2 boterhammen komen bij mij uit op +/- 88 gr.

Klinkt verder goed toch je dag :)

Nope, geen weegschaal in de kantine. En dan aan de dame aan de kassa vragen of ze het even voor me wil wegen en wil vertellen wat er precies inzit, gaat me iets ver _O-

Klinkt inderdaad wel goed hoor, alleen heb ik de rest van de dag dus nog 1132 kcal over :') Daar heb ik die smoothie nog bij, maar dat is zo te proeven gewoon kokosmelk met aardbei. Geen zoetigheid... Dus ook niet heel veel... Ik kan nog wat snack a jacks nemen, maar na zo'n lunch heb ik daar weinig zin in meestal. :+ En dat komt dan ook neer op nog eens 100 kcal erbij...
Dus dat wordt flink opscheppen vanavond, want ik ga nog schaatsen. :+

Ik zou nog wat uit de automaat kunnen halen, maar ik heb niet genoeg kleingeld daarvoor _O-

Annikoe

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:55

Maar Janine, wat heb je vandaag dan gegeten en wat is jouw bmr? Want 2200 is toch best veel?

@gribaldi: Dat puzzelen is soms drama ja :') maar ik vind het ook wel interessant, zo zie je echt goed wat je binnen krijgt en ik leer meer van te voren plannen wat ik ga eten. Maar mijn hoge koolhydraten komt vandaag ook door het fruit, ik had er nooit echt overna gedacht dat daar zoveel van in zat. Dus dat tikt wel aardig aan.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:56

Janine1990 schreef:
The_Cat schreef:
Het gaat niet echt over het rustig drinken, maar wel dat men mond echt constant super droog aanvoelt :/ Ik drink en 5 minuten later heb ik echt al terug een droge mond, en heb ik ook een dorstig gevoel. Vind het maar een beetje vreemd. ik zou denken dat het net zou zijn als je meer suiker eet dat je meer zou drinken. En ik eet eigenlijk al standaard weinig zout dus daarin zie ik ook niet meteen een probleem

Das wel apart, lijkt me iets van de nieren... Dronk je hiervoor niet veel? Of veel gezoet drinken?
Extreme dorst bij honden en katten is volgens mij een indicator van een probleem...

Hmm, hiervoor dronk ik eigenlijk eerder normaal. Dan moest ik men flesje water op men bureau al niet 3x op een dag gaan bijvullen. Dan kwam ik rond met 1x. Hiervoor dronk ik eigenlijk niet veel gezoet, altijd water ook, behalve na het avondeten dronk ik een glaasje tonisteiner citroen. Maar daar zit ook niet veel suiker in.

Laura82 schreef:
The_Cat, ik weet niet hoeveel khd je nu nog eet, maar ik had verschrikkelijke dorst als ik in ketose ging. Misschien is dat het?

Ik heb even moeten googlen wat de symptonen juist waren en daardoor kwam ik blijkbaar tegen dat als je plots stopt met het eten van suiker, je dezelfde symptonen kan krijgen als bij ketose, omdat je lichaam daar aan moet wenen. Dus dat zal het zijn. Want ik probeer nu eigenlijk er net op te letten dat ik veel koolhydraten eet, maar dan goede (veel groente, fruit en granen/zaden)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:10

Annikoe schreef:
Maar Janine, wat heb je vandaag dan gegeten en wat is jouw bmr? Want 2200 is toch best veel?

@gribaldi: Dat puzzelen is soms drama ja :') maar ik vind het ook wel interessant, zo zie je echt goed wat je binnen krijgt en ik leer meer van te voren plannen wat ik ga eten. Maar mijn hoge koolhydraten komt vandaag ook door het fruit, ik had er nooit echt overna gedacht dat daar zoveel van in zat. Dus dat tikt wel aardig aan.

BMR is 1725 en heb 2674 nodig om op gewicht te blijven.

2200 betekent ongeveer 4 ons verlies per week... Als het simpele rekensommetje van toepassing zou zijn.

Wat ik tot nu toe heb gegeten:

Onbijt: overnight oats (met volle melk) en cacao, glas jus d'orange.
T: 2 x snack a jacks caramel
L: Wat ik zojuist heb genoemd á 585 kcal.

Verder komt er nog tussendoor een Orri mandarijn en een elstar appel. Volgens mijn berekening heb ik nu ruim 1100 kcal gegeten. Eventueel kan ik nog twee snack a jacks nemen, maar ik weet nog niet of ik daar wel zo'n trek in heb na deze lunch.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:28

Cheetahfan schreef:
O: Smoothie van ananas, bosbessen, magere yoghurt, pompoen, pastinaak
T: kiwi, appel
L: slamelange, gegrilde kipfilet, komkommer, tomaat, wortel, en een schijfje geitenkaas erover verkruimeld
T: halve smart protein bar, magere kwark met een banaan voor het sporten
A: tilapia filet met citroen en dille met + een flinke hoeveelheid hollandse wokgroenten
T: portie druiven, mineola

B: uur body workout
D: Thee, water

Eet je altijd zoveel fruit? Fruit is prima, maar 2 of hooguit 3 stuks per dag is echt genoeg. Stikt van de suikers. Ik mis ook de koolhydraten, of eet je bewust khd arm?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:33

je mist koolhydraten? Wat dacht je dat al dat fruit bevat? Dit is zeker niet khdarm... En verder vind ik het idd ook wel erg veel fruit... en vrijwel geen vet.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:45

Fair enough ;) Ik bedoelde khd uit volkoren producten, khd uit suikers zitten er zat in ja.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:19

The Cat: Goh, wat apart! Heb nooit geweten dat dat kon als je stopt met suiker eten.

Haha, nee, ik eet best veel fruit, maar normaal ook niet zo extreem als vandaag hoor. :') Mijn muesli en yoghurt waren op dus moest even iets anders eten als ontbijt en ik had in de vriezer nog een portie smoothie mix.
Maar idd, normaal gesproken komen vrijwel al mijn koolhydraten uit groenten/fruit... Is dat slecht?
Ik eet niet zo veel brood. Als ik pasta/rijst/brood eet is het wel volkoren of spelt.
Waar zou ik het fruit dan beter door kunnen vervangen? Als ik een mager en gezond tussendoortje zoek dan kom ik toch vaak uit op een stuk fruit of een schaaltje yoghurt.

Vet zit ik vandaag vrij laag in idd, mijn macro's zijn vandaag allemaal een beetje uit verhouding. Raar dagje. Heb niet zo heel veel meer in huis maar mag maandag pas weer boodschappen doen haha.
Lijstje is ook alweer iets veranderd, scheelt alweer 2 stuks fruit:
O: Smoothie van ananas, bosbessen, magere yoghurt, pompoen, pastinaak
T: kiwi, appel
L: slamelange, gegrilde kipfilet, komkommer, tomaat, wortel, en een schijfje geitenkaas erover verkruimeld, kwart avocado
T: halve smart protein bar, magere kwark met een banaan voor het sporten
A: tilapia filet met citroen en dille met + een flinke hoeveelheid hollandse wokgroenten
T: portie druiven, mineola, 150 gram optimel aardbei yoghurt met cacaonibs

B: uur body workout
D: Thee, water

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:22

Wat noem jij mager Cheetah?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:26

Iets natuurlijks van het liefst onder de 150 kcal. :)) Haha, nee als het maar redelijk gezond is. Repen (eat natural oid) vind ik te duur voor elke keer, snack a jacks etc krijg ik alleen maar meer vreetdrang van. Noten eet ik wel eens, maar daar eet ik snel te veel van. Dus een handje druiven, een appel in stukjes, ananasstukjes etc dat kan ik 's avonds gewoon lekker wegknabbelen. Zou niet zo snel een alternatief weten eigenlijk...

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:26

Je kan granola maken en dat met yoghurt mengen? :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:28

Cheetahfan schreef:
Iets natuurlijks van het liefst onder de 150 kcal. :)) Haha, nee als het maar redelijk gezond is. Repen (eat natural oid) vind ik te duur voor elke keer, snack a jacks etc krijg ik alleen maar meer vreetdrang van. Noten eet ik wel eens, maar daar eet ik snel te veel van. Dus een handje druiven, een appel in stukjes, ananasstukjes etc dat kan ik 's avonds gewoon lekker wegknabbelen. Zou niet zo snel een alternatief weten eigenlijk...

Zelf eat natural repen maken?

En wat dacht je van groentes? Rauwkost? Is ook lekker knabbelen...

Ik ga even voor je nadenken :)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:31

Mm ja dat is wel een goede. Zou wel een keer havermout met honing kunnen roosteren in de oven. Zelf repen maken etc is leuk, maar vaak ook wel weer erg duur en kost ff tijd.
Het is vaak gewoon dat ik 's avonds niet echt honger heb maar gewoon iets te eten wil hebben :'). Rauwkost eet ik al heel erg veel eigenlijk, worteltjes overdag en dan groenten bij mijn lunch en avondeten, dan crave ik daarna echt iets zoets. :+
Heb ook wel blokjes 85% choco in huis, maar ook wel link om daar aan te beginnen. :)) iets met geen portion control hebben
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 22-02-17 15:41, in het totaal 2 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:34

als je gaat sporten: Peanut butter raw energy bites
2/3 kop pindakaas
1/2 kop rauwe cacao
1 kop havermout
1/2 kop lijnzaad
2 eetlepels honing

alles op een hoopje gooien, goed mengen. 30 minuten in de ijskast, dan rollen tot balletjes (je kan er ongeveer 12 maken). Houdbaar tot een week in de koelkast.

Of het lekker is geen idee :p iemand die meedeed met onze no sugar challenge had dit recept gedeeld. of het gezond is, het is nogal een hoop honing en pindakaas :p en das wel veel calorieën

edit: volgens het internet is het nog beter als je er nog 1 schepje chiazaadjes en wat vanille extract bij doet :p

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:37

Honing in een no sugar challange vind ik sowieso wel bijzonder :+

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:38

Een no sugar challenge en dan honing eten? Dat ontgaat me een beetje. :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:40

Laura82 schreef:
Honing in een no sugar challange vind ik sowieso wel bijzonder :+

Omdat het gaat om de toegevoegde suiker ;) je kan amper natuurlijke suikers vermijden :)
fructose => fruitsuikers
lactose => melksuikers
aardappelen,..., producten met zetmeel => wordt omgezet naar suikers.

Het is bijna onmogelijk om zo goed als alle suikers uit je leven te bannen (en je lichaam heeft dat trouwens ook nodig). Maar de toegevoegde suikers zijn de dooddoeners :) Er wordt overigens wel aangeraden om zelf toevoegingen beperkt te houden, en als je bv honing gebruikt, om dit te kopen bij je plaatselijke imker, om het zo puur mogelijk te houden

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:42

Ja ik heb ook heel veel recepten voor gezonde snacks haha, maar lijnzaad, chiazaad, raw cacoa etc is toch wel weer erg duur... Als ik een keer geld over heb ik de maand kan ik body en fit bestellen, maar meeste moet ik nu toch wel gaan sparen voor mn vakantie en co-schappen. :))
Pindakaas haal ik niet in huis, again: geen portion control. Ik ga dat uit de pot lepelen. :')

Edit: Gribaldi, zie nu pas je berichtje, hoeveel gram is wat? De koolhydraten? Mijn doel volgens MFP is zo rond de 178g khd, 70g eiwit, en 40g vet. Ik zit vandaag dan op 250 gram koolhydraten :+ Maar normaal zit ik er eigenlijk altijd wel onder (zit meestal rond de 150 khd).
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 22-02-17 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:43

Pure honing is nog steeds puur suiker, hoe je het wendt of keert. Ik zeg niet dat het slecht is hoor, maar het past niet in een no sugar challenge als je het mij vraagt. Je voegt in dit geval 2 eetlepels suiker toe aan een recept, voor je lijf maakt het weinig uit of dat honing of agavesiroop of kristalsuiker is.
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 22-02-17 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:44

Mensen die kha eten (heb ik een tijd lang gedaan) vermijden de meeste van deze suikers wel, dat kan prima :) Die krijgen dan vooral khd uit groenten binnen, en evt melkproducten.

Overigens vind ik zelf honing wel onder toegevoegde suikers vallen. Zelfs als je wel bijv aardappelen etc eet, zou ik zelf niet aan honing beginnen, want dat is gewoon suiker, en heb je nergens voor nodig.

_PriscillaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:45

Hoi! Ik heb al een paar daagjes meegelezen , maar ga nu toch ook maar eens reageren :D
Even wat info: Ik ben eigenlijk aan het begin van dit jaar begonnen met ''experimenteren'' met mijn voeding en kijken hoe mijn lichaam er op reageert. Mijn voornaamste reden hiervoor was mijn huidprobleem( zowel eczeem als acne) en vermoeidheid. Ik eet inmiddels al bijna een jaar geen varken meer. Maar wat ben ik nu gaan doen: vegan, glutenvrij en suikervrij eten. Inmiddels ben ik er dus achter dat ik allergisch ben voor gluten. Natuurlijk is suiker ook niet al te best voor je en dat merk ik ook wel. Vooral een hele verademing om niet meer elke keer na een maaltijd buikpijn te hebben, ik wist niet dat dat kon! :+

Ik heb hier nu een beetje mijn weg in gevonden: glutenvrij, suikervrij en zoveel mogelijk vegan. Dus nu het volgende aandacht punt erbij gaan pakken en dat is een strakker lichaam :D Echt afvallen hoef ik niet, max 3 kilo ( dat kan bij mijn lengte al een wereld van verschil maken). Vind het dus heel interessant om hier mee te lezen en ben nu van plan om ook mn lijstjes te gaan plaatsen en macro's ect bij te gaan houden voor een tijdje.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:46

black_kelpie schreef:
Pure honing is nog steeds puur suiker, hoe je het wendt of keert. Ik zeg niet dat het slecht is hoor, maar het past niet in een normale sugar challenge als je het mij vraagt. Je voegt in dit geval 2 eetlepels suiker toe aan een recept, voor je lijf maakt het weinig uit of dat honing of agavesiroop of kristalsuiker is.

Goh, dat is inderdaad een punt voor debat :p laat je het toe of niet.
Bij ons is er gezegd dat als je wil je zelf een toevoeging mag maken met honing, maar dat dit dan dus pure moet zijn en niet te veel. Omdat je dan zelf bewust bent van hetgene je toevoegd zeg maar. Uiteindelijk is het inderdaad gewoon suiker. Ik heb gisteren ook wat honing gedaan in mijn beslag voor mijn pannekoek ipv vanillesuiker. Ik had dat uiteindelijk ook kunnen weglaten. Proef je dat beetje honing in zo'n hele kom beslag? Het is ook maar het gedacht zeker :+

@Cheetah, is er niemand in je buurt die mee doet? Ik bestel heel veel in bulk met een collega, en dan gewoon afwegen en in potjes en klaar :). En nu moet ik zeggen, de prijzen van body en fit zijn super leuk. Ik heb 3kg havermout besteld voor amper 4u, en de prijs van lijnzaad op denotenshop.nl is ook super te doen