Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:56

Venthe schreef:
Wauw aileen wat goed zeg!! Lekker bezig hoor.

Lovelys fijn he nieuwe schoenen. Was bij mij ook zo'n verschil met mijn oude schoenen, alsof het lopen opeens vanzelf ging :+

Pfoee die fartlek training was zwaaaar maar suuuuper leuk om in het bos te trainen. Telkens stukken duurloop afwisselen met core stabillity oefeningen, krachtraining en kortere afstanden op hoge snelheid. Training van ruim 2 uur en 12 km in totaal de duurloop en dan tussendoor dus al die oefeningen en sprintrondes, die heb ik niet mee gerekend in het aantal km. Niet alleen zwaar door de inspanning maar ook omdat je de hele tijd moet opletten waar je loopt, ik had helaas vrij aan het begin een boomstronk over het hoofs gezien waardoor ik heel hard door mijn enkel klapte. Wel doorgelopen want enkel begon pas pijn te doen als ik stil ging staan, wel alle oefeningen tandje rustiger gedaan. Nu zit ik thuis met een coolpack, helaas is mijn enkel al bijna 2x zo dik...

Dat klinkt wel heel erg leuk! Is dat niet een soort bootcamp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:00

Vanmiddag weer heerlijk hardgelopen. Conditie schiet nu vooruit. Ik dacht echt dat ik 5 km uit zou lopen.
Ik heb de runkeeper app gebruikt en toen zei hij afstand 02.07 km. Toen ging alles nog lekker, nog niet moe en kon nog en heel stuk. Weer 5 minuten later: Afstand 02.07. Naja dat doet hij vaker en dan gaat hij bij de volgende 5 min wel weer de goede afstand aangeven, maar nee hoor! Nog 3 keer achtereen gaf hij 02.07 aan. Mijn motivatie schoot daardoor omlaag en ik weet nu niet of ik wel de 5 km gehaald had. Maar goed, ik voelde wel dat het beter ging dan de vorige keer.
Maar, dit gebeurt wel vaker dat hij vast loopt. Met Emondo net zo. Met het hardlopen heb ik de telefoon in mijn BH. Dan wordt hij vochtig, kan het daardoor komen?

lovelys

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 16:38

AmoorM Bij mij doet Runkeeper dat ook wel eens, maar dan geeft hij na 5 minuten aan dat ik nog steeds niets heb gelopen. 5 minuten daarna weer. Echt heel frustrerend. Ik heb hem in zijn zakje voor je arm.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 17:12

Ik vind het wel leuk om hier mee te lezen en tips/trics op te doen. Ik ben halverwege maart begonnen met hardlopen, terwijl ik altijd zo hard riep dat ik dit nooooit zou gaan doen :D
Maar ik was de crosstrainer beu en het eerste rondje lopen viel mij mee. Vorige week voor het eerst 10 km in net een uur kunnen lopen, maar het was zwoegen.

AmoorM schreef:
ik weet nu niet of ik wel de 5 km gehaald had. Maar goed, ik voelde wel dat het beter ging dan de vorige keer.
Je kan op endomondo je route intekenen, dan kun je nakijken hoever je gelopen hebt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 18:47

Vandaag een sportief dagje. Paardgereden, 20km gefietst in een uur en toen nog 6.4km hardgelopen. Mijn nieuwe zooltjes uitgeprobeerd. Na 5min had ik weer pijn in mijn scheen, maar na 10 min trok het weg. Nou weet ik nog niet helemaal zeker of deze zooltjes wel de oplossing zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:31

Goed bezig geweest supervixen!
Je scheen goed in de gaten houden, ik geloof eigenlijk niet zo in zooltjes. Dacht dat er nog iemand was die ook zooltjes in de schoenen heeft?

Amoorm zou mij niets verbazen als je telefoon daar last mee krijgt als je je telefoon in je bh stopt. Ik zweet van mijzelf niet extreem maar mijn bh is altijd wel redelijk vochtig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:55

Door de zooltjes is de stand van mijn voeten wel beter als ik loop. Maar of het helpt tegen de pijn moet nog blijken.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:06

Wat een sportiviteit ook allemaal hier! Ik ben gefinisht in 42.48, 25e van de 40 vrouwen. (De winnaar op de 10k, 3 rondjes, liep hem overigens in 44 min >;))

Eerste rondje samen met m'n vader gelopen, die begon alleen veel te hard voor zijn conditie. Die haakte na 1 rondje af dus. 2e rondje zelf nog wat gas gegeven en die km's onder de 6min/km gebleven! Ben ik echt heel trots op. *\o/*

Opvallend hoe achterlijk druk het al was in het Vondelpark, en dat op een zondagmorgen. Fietsers, hardlopers, mensen op skeelers. Opvallend veel mensen achter een buggy aan het hardlopen, een vrouw die al flink wat maanden zwanger was aan het rennen gezien. Lijkt wel een sportieve stad dat Amsterdam joh!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:13

Lekker bezig liz! Ondanks dat je verkouden bent. Hoeveel km was het? hoe was de grachtenloop nog gegaan?

Supervixen, inderdaad sportief dagje het was er ook heerlijk weer voor. Misschien moet je lijf nog even wennen aan de nieuwe stand van je voeten en ja daardoor het probleem niet direct verholpen?

Nou mijn enkel doet nu echt zeer. Kan er niet goed op staan, is niet meer in zijn geheel dik maar heeft nu echt een ei erop.. Baal behoorlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:19

Mensen met een buggy hardlopen?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:23

Vanmorgen was 6.7km.

Grachtenloop was echt heel gaaf om mee te maken, top geregeld. Had het alleen wel erg zwaar, was ook erg benauwd en warm. Vond het wel drama dat we finishten op een gracht en vervolgens iedereen daar stil ging staan. Daardoor kon ik niet fatsoenlijk uitlopen, toen vloog het me echt even aan... Verder gewoon een gezellige avond gehad. M'n vader was ook mee, dus zijn eerst lekker een hapje wezen eten. Daar was het wel prachtig weer voor! :D Begin ook weer wat beter te worden, vannacht 1e nacht gehad waarbij ik mezelf niet tussendoor wakker gehoest heb.

AmoorM: Ja echt, mensen met een buggy. Achter een buggy. Kreeg al pijn in m'n rug als ik er naar keek. Maar er gingen er een aantal in een tempo waar ik voorlopig alleen maar van kan dromen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:05

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:24

Uit die link kan ik niet halen wat er mis is gegaan Mistral?

LizDM, wat irritant dat de finishers zich niet beseffen dat de volgende ook wil finishen...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:52

Hihi zo zitten ik en mn vriendinnen nu ook met de color run.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 22:55

Heb nu op het nieuws gezien wat je bedoelde.
Smeer flink dagcreme of vaseline net voor de race. Heb je een laagje waardoor t niet gelijk op de huid komt en er snel af te poetsen is. Al voelt t natuurlijk niet lekker.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:20

OMG, daar zijn ze goed mee de mist in gegaan in Leeuwarden :wow:
Ik moest wel lachen om de foto's en reacties, maar snap de frustraties heel goed. Heb je net morgen een belangrijke presentatie te geven of zoiets :+

Ik zou er niet zo bang voor zijn bij andere color runs, hier is iets goed fout gegaan en elke andere organisatie zal dit willen voorkomen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 09:08

Er bestaan ook echte hardloopbuggy's voor de echte fanatiekelingen onder ons ;) Die zijn dus zo gebouwd dat je geen last van je rug krijgt terwijl je duwt. Vaak hebben ze een wat hoger handvat en loop je verder achter de buggy, zodat je meer ruimte hebt om te lopen.

Balen zeg, voor die mensen die de collorrun deden! Ben ik even blij dat ik gewoon de Ladiesrun heb gelopen. Echt een super leuk evenement vond ik! Al is het mijn allereerste. Leuk dat er zo'n positieve sfeer hangt op zo'n run!

Wel ook het "probleem" van het stilstaan na de finish gehad. Ze gingen medailles uitdelen aan iedereen die mee had gelopen. Hadden ze mss beter een ander plekje voor kunnen zoeken, want dit was echt niet handig. Ik had me helemaal kapot gelopen, voelde me daardoor al niet zo lekker. Zodra ik stilstond in die meute net over de finish meteen super warm natuurlijk, echt niet fijn. Gelukkig ging het net en was een flesje AA-drink (werd ook uitgedeeld) dichtbij. Die heeft me gered xD

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:55

Hallo, ik zou me ook graag melden voor dit topic.

Ik heb in 2011 meegedaan aan de Dam tot Damloop en sindsdien helemaal niet meer gelopen. De Dam tot Dam was echt mijn doel dat jaar. Heb me toen ingeschreven bij de atletiekvereniging in Zaandam en heb met hun 3x in de week getraind in groepsverband. Ik vond de Dam tot Dam echt heel erg leuk om te doen en nu, 4 jaar later, heb ik me spontaan weer opgegeven toen ik hoorde dat de vriendin met wie ik toentertijd samen de DtD gelopen heb, dit dit jaar weer wilde gaan doen.

Dus sinds de inschrijving ben ik weer begonnen met lopen. Vanaf 0 opgebouwd naar 5km nu. Helaas vind ik het af en toe best lastig om de motivatie te vinden... Presteer toch beter onder groepsdruk geloof ik haha. Maargoed, ik ga er voor en we zullen het halen! Heb gister nieuwe schoenen gekocht, dus mijn oude schoenen zijn ook geen excuus meer om niet te hoeven lopen. :)

Ik loop momenteel 2x in de week. Woensdag zal ik weer gaan lopen en wil dan eigenlijk voor de 6km gaan. Hoop dat ik het volhoud. :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:37

MISTRAL94 schreef:
Goed bezig geweest supervixen!
Je scheen goed in de gaten houden, ik geloof eigenlijk niet zo in zooltjes. Dacht dat er nog iemand was die ook zooltjes in de schoenen heeft?

Hiero! :P ik heb ook zooltjes in mijn schoenen en ze zorgen er tot nu toe (3 maanden) voor dat ik geen enkele keer meer last heb gehad van m'n shinsplint. Je moet het (bij mij) meer zien als een versterking van de antipronatie die in hardloopschoenen (kan) zitten. Er zijn we schoenen die genoeg antipronatie hebben voor mij maar omdat ik een hele smalle voet heb kan ik daar niet mee hardlopen. Ik heb nu dus een vrij neutrale smalle schoen en dan een antipronatie zooltje.
Jij gelooft niet zo in zooltjes, maar mag ik eens vragen wat jij een oplossing zou vinden voor shinsplint? Ik ben namelijk ook niet zo erg voor het frutselen met zooltjes en hulpdingetjes maar na 6 maanden niets kunnen hardlopen/rennen(ook geen gym op school)/lange wandelingen, ben ik blij dat iemand bij deze oplossing wees.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:09

Ik loop ook met zooltjes. Heb neutrale zool en neutrale schoen maar de zool zorgt voor nog iets meer demping en ondersteuning van mijn enkel.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:39

Ik moet zeggen dat ik vandaag de hele dag mijn scheen heb gevoeld.. dat heb ik tot nu toe echt niet gehad. Ik neem nu even rust, ook ivm het weer. Misschien ga ik in het weekend 's morgens heel vroeg weer proberen.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:08

Ik loop met hardlopen niet met zooltjes, maar ik denk dat ik wel voor de anti promotie ga (binnenkort loop analyse laten doen).

Ik heb in mijn gewone dagelijkse schoenen steunzooltjes. Die geven steun onder mijn wreef (die boog aan de binnenkant van je voet). Toen ik voor de steunzolen ging liep ik nog niet hard, en voor paardrijden heeft het geen effect, dus ik heb toen gekozen voor gewone zooltjes. Helaas zijn die niet geschikt voor sport... Mocht het geadviseerd worden, kan het dat ik iets gelijksoortig voor het hardlopen neem.

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:11

Supervixen schreef:
Ik moet zeggen dat ik vandaag de hele dag mijn scheen heb gevoeld.. dat heb ik tot nu toe echt niet gehad. Ik neem nu even rust, ook ivm het weer. Misschien ga ik in het weekend 's morgens heel vroeg weer proberen.

Dit klinkt naar mijn mening niet goed. Zelf heb ik voor ik begon om te kijken of die zooltjes iets waren heel lang rust genomen zodat de shinsplint echt een tijd helemaal weg was. Als ik jou was zou ik dus een tijdje niet hardlopen totdat het weg is, dan nog een paar dagen rust en dan heel langzaam opbouwen (gewoon weer bij les 1 beginnen van zo'n start to run schema). Wanneer de zooltjes goed blijken te zijn na een aantal keren kun je altijd nog iets sneller gaan opbouwen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:14

Pfft wat een hitte zeg. Vandaag maar even een lichtere les gedaan dan ik zou moeten doen. Heb 4.3 km gedaan in 32 minuten waarvan ik de hardloopstukken (23min) op 10km per uur heb kunnen houden. Vond best pittig met dit weer.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:27

Ben ik blij dat ik van mezelf niet mag omdat ik bij moet komen van zondag :o