[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:19

Madeira_ schreef:
Wouw meiden.. ik wil dit even met jullie delen.. (dit staat op mijn fb kopieer het even) :)

Oke.. WOUW! Ik sta helemaal versteld...

Ga naar het UMC, ze doen het kapje/verband van mijn oog af, en ik zie gelijk zoveel/scherp dat ik er half emotioneel van wordt! Dit is héél anders dan ik gewend ben!

Alles zag er goed uit in mijn ogen, meet hij op hoeveel ik zie.. geschat 10%! 10, 10%! (Het was 3%). En mijn andere oog is van 1% naar 5% gegaan!!

We gaan terug, in de auto vraagt pap nog: ''wil je even langs Madeira?'' (Wat een lieved hé?) komen we op stal.. zie ik een paard in de bak lopen!! Ik zie het paard, en dat het dier een wit voetje heeft!! Nou de emotionele achtbaan is nog niet over ;)

Daarnet met Diez naar de winkels geweest (wisten jullie dat er veel stipjes op de stoeptegels zitten?!) en een lekkere taart gehaald. Vanavond feestje! :)

Dankjulliewel lieve ouders, dokters, familie en vrienden voor alle goede zorgen en steun!! :D

Super zeg!!! Ben echt blij voor je, letterlijk een wereld die voor je open gaat! Geniet van je taart, alle reden voor een taart :j

Mandy517, hahaha dat viel dus wel tegen level 2 :=

Interessant om te lezen wat ieder betaald voor de sportschool. Ik betaal echt veel als ik het hier zo lees :=, maar ze zijn echt top. Hiervoor ging ik bij een ander, maar daar werd je echt aan je lot overgelaten. Nu betaal ik 20euro p/m meer, maar de begeleiding is top! _/-\o_ Elke euro waard :o

cass1991

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:22

Paulien heb het ook op facebook gezegd! ben zo blij voor je! echt super! snel samen een feestje vieren!! :D

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:58

sportschool heb ik ook een aantal jaar gedaan, maar vind het moeten zo vervelend.. en steeds weer zo'n zelfde circuitje
nu heb ik een hele stapel dvd's van Jillian Michaels liggen (oa de Shred en ripped), dus kan me thuis, 's ochtend voor werk, lekker uitleven

Jeetje Madeira, zie je nog niet veel.. maar fijn dat het goed verbeterd is

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:15

Thuis sporten kan ik echt niet. Daar heb ik de discipline niet voor :') dat ik elke maand moet betalen om te sporten is voor mij de stok achter de deur. Zelfs als ik echt geen zin heb ga ik toch iig 1x per week :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:55

Ik moet mezelf altijd de deur uit trappen, en dat mislukt nog wel eens, maar als ik er eenmaal ben dan weet ik van geen ophouden. Ik moet ook echt weer gaan volgende week, maar nu nog even focussen op mijn laatste tentamen, en zaterdagochtend lekker baantjes trekken in het zwembad :j

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:29

Afbeelding

:=
Hier gaat het afvallen wel goed, onderhand sta ik op -4.5 kilo.
Door de tentamen en deadline stress gaat het alleen de laatste dagen slecht. Ik zit enorm veel uren achter mijn laptop te werken, waardoor je toch minder beweegt als normaal.
Morgen van plan om even naar de sportschool te gaan, maar eerst nog een tentamen.
Ik heb wel bijgelezen, maar het gaat hier zo enorm hard soms! O:)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:48

Herkenbaar SdaphneS! Ik heb ook tentamens en morgen mijn laatste gelukkig want met tentamens is mijn eetpatroon ook een beetje out of the window.. ik eet of heel veel, of bijna niks :=

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:03

Ja, dat heb ik ook.
Soms eet ik echt haast niets op een dag en de volgende dag bunker ik alsof ik nooit meer mag eten. haha. *D
Komt door het studeren, dan vergeet ik heel snel de tijd + geen normaal ritme nu. Ik heb volgende week nog tentamens en de week erop allerlei deadlines.
Toch maar proberen zo goed mogelijk aan het dieet te houden. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:30

Ik heb precies hetzelfde :j Dan is het opeens 14.30 en dan moet je nog lunchen.. :=
Oh arme jij, ik heb morgen gelukkig het laatste tentamen en dan vanaf dinsdag twee weken een project en dan... meivkantie *\%/*
Succes met je dieet, je kunt het! Probeer anders om elke dag een wekker te zetten op de tijd dat je wilt lunchen en de tijd dat je een tussendoortje wilt nemen - komt vriendlief net mee -. Ga ik voortaan ook maar proberen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:31

Maar dat is ook lastig daphne :j wel netjes al 4,5 kilo!

Ik heb net gezondigd, 2 slokjes vanilla cola van vriendje :)) hij had een blikje voor me meegenomen maar heb wel gezegd dat ik echt niet dat hele blikje leeg ga drinken dus hij had een bodempje voor me over gelaten :')

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:37

Frummels schreef:
Ik heb precies hetzelfde :j Dan is het opeens 14.30 en dan moet je nog lunchen.. :=
Oh arme jij, ik heb morgen gelukkig het laatste tentamen en dan vanaf dinsdag twee weken een project en dan... meivkantie *\%/*
Succes met je dieet, je kunt het! Probeer anders om elke dag een wekker te zetten op de tijd dat je wilt lunchen en de tijd dat je een tussendoortje wilt nemen - komt vriendlief net mee -. Ga ik voortaan ook maar proberen.

Bedankt! Jij succes morgen met je tentamen! :)
Goede tip, kan ik wel eens proberen!

Eleionomae schreef:
Maar dat is ook lastig daphne :j wel netjes al 4,5 kilo!

Ik heb net gezondigd, 2 slokjes vanilla cola van vriendje :)) hij had een blikje voor me meegenomen maar heb wel gezegd dat ik echt niet dat hele blikje leeg ga drinken dus hij had een bodempje voor me over gelaten :')

Thanks!
Ag een beetje cola is niet verkeerd toch? :)
Ik vind vanille cola echt niet lekker. Smaakt zo raar. haha.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:39

Meer mensen die zenuwachtig zijn voor hun weegmomenten? Haha! Ik weeg me morgenvroeg weer, maar ben super zenuwachtig? :o?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:39

Nee is ook niet, maar ik ben echt een suiker addict dus ben in principe momenteel echt even heel streng voor mezelf omdat ik anders nooit van die suiker rush afkom :))

Ik ben helemaal niet zenuwachtig voor mn weegmomenten :n ik zie wel hoe of wat haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:42

Ah Vanille Cola is ZO lekker, dat is echt mijn zwakte..

Dankjewel! Jij ook succes SdaphneS! :)

Mandy ik ben niet echt zenuwachtig eigenlijk, want ik heb deze week echt achterlijk gegeten, van bijna niks tot bunkeren alsof ik twee jaar in een kelder moet overleven := Zaterdag ga ik er weer op.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:58

Haha SdaphneS die zijn leuk! xd

Heeft iemand trouwens tips tegen spierpijn?
Ik ga hier echt dood, zulke zere benen xd

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:52

Hier ging het vandaag best lekker. Wel slecht ritme in de ochtend. Had 's ochtends ontbeten met 2 crackers. Toen tot half 2 niks gegeten en toen 2 boterhammen en 2 crackers. Later nog een pakje liga's en een pakje crackers. Ik zag een mergpijp liggen in de koektrommel, en ik heb mezelf gewoon weten te beheersen. :D :D Dat is echt een flinke overwinning (dat ik al niet eens wist dat de mergpijpen waren aangebroken :') ). Wel een handje zoute pinda's gehad, ik dacht dat die redelijk goed waren maar schijnbaar nog erger dan een handje chips???

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:33

Ik wou nog even reageren op Madeira, wat super voor je meid, dat je beter ziet! Ik gun het je zeker wel. Ik weet nog wel dat ik voor het eerst een bril opzette (ben láng niet zo slechtziend als jou dus voor jou is de ervaring natuurlijk fantastischer)... Je hebt echt een overweldigend gevoel, van wow, High Defenition! Prachtig he, de stoeptegels, de zonovergoten wereld, de bomen met al hun afzonderlijke blaadjes, gewoon al die details. Geweldig dat de techniek van 2013 dit allemaal mogelijk heeft gemaakt voor je. Hoop dat je genoten hebt van de taart. :)

liespower94, ik heb ook al gevraagd naar tips maar weet nog steeds niet wat te doen... Vooral in me onderbenen en enkels zit een zeurende pijn na het lopen.

Noa, ligt eraan. Een hand chips bevat minder kcal dan een hand zoute pinda's. Máár van chips neem je meestal een schaaltje en wat pinda's betreft blijft het bij een hand. Maar ach, als je er maar van genoten hebt. :)

Haha Frummels sorry maar ik vind dat ''bunkeren alsof ik 2 jaar in een kelder geleefd hebt'' best goed verzonnen :') Sterkte dan maar met de weegschaal. Eet je niet te weinig tijdens je dieet, dat je daarom je zo liet gaan?

Hier gaat het steeds beter. Afvallen gaat eigenlijk een steeds minder boeiende zaak in mijn leven spelen. Ik weeg nu 60 kilo bij 1.70 m (ik slaag er maar niet om eronder te komen), heb een gezond BMI, en ik vind het prima zo. :) Dinsdag is de vaste zwemmen dag, ik rijd paard, ik wandel met de hond, ik spring touwtje en verder let ik gewoon op.

Oh, niet de snack-zoutjes uit de oven van de Albert Heijn kopen! Nog steeds hartstikke vet en ik vond ze smerig. Chips begin ik trouwens niet meer aan, tegenwoordig krijg ik steken in me hart na een kinderzakje van 27 gram :') Wie weet lukt het me dit keer om ''af te kicken'', heb het tenslotte al een week niet op (da's lang voor mij).

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:39

Klopt Hannah, zoute pinda's kan ik echt niet meer eten dan een handje :') dan heb ik het gevoel alsof ik dagen in de woestijn heb gelopen :=

Fijn dat het zo goed gaat bij jou, ik vind dat je een super net gewicht hebt bij je lengte hoor :). Als je het strikte afvallen los kunt laten, dan gaat er misschien van zelf wel gewicht af als je er niet zo mee bezig bent. (al dan niet wat langzamer :) )

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:59

Oow ik snack ook echt naar cola light

Maar ipv cola light ben ik nu bezig met het ontwikkelen van een Spa rood verslaving
Gewoon water vind ik echt :r
Dus dan maar de bubbel versie :))

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:09

Brrr spa rood :') nee doe mij maar gewoon water haha.

Nog 2 dagen werken en dan heb ik ook weekend. Ben benieuwd of ik me zo,ma,di kan inhouden want dat zijn de eerste werken vd rode vlaggetjes week en ik ben dan echt een zoetekauw :')

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:56

Hannah, wat fijn dat je nu tevreden bent! en wat Noa indd zegt, misschien met wat minder ermee bezig te zijn, lukt het misschien wel, maar je hebt indd een prima gewicht nu lijkt me, en kijk eens wat je al bereikt hebt! mag je heel erg trots op zijn!

Suikerverslaving kom je op dezelfde manier vanaf als alle andere verslavingen, niet meer doen! je lichaam moet er ook aan wennen, maar na een tijdje gaat het vanzelf!

Spa rood vind ik ook lekker, of spa marie antoinette (licht bubbelend zeg maar)

Spierpijn, tja.... ik ga na het sporten altijd lekker warm onder de douche, en wat ik ook altijd probeer is daarna toch nog een uurtje te blijven bewegen, naar paard, of nog ff boodschappen doen... kan best goed werken...

Wekker zetten voor je eetmoment niet te vergeten had ik ook al een keer verteld... op een gegeven moment wordt dat ook een gewoonte, dus dan vergeet je het eigenlijk niet meer, tenminste geldt voor mij zo. ik heb dinsdag mn laatste tentamen, spannend!! iedereen die hier flink aan de studie is alvast heel veel succes!

Zelf een verkoudheid/keelpijn aan het ontwikkelen, niet fijn! naja gelukkig weekend voor de deur en niets anders gepland dan leren, leren, leren dus lekker thuis, misschien zondag buiten in het zonnetje! die vitamientjes doen ook vast goed!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:59

Goeiemorgen dames!

Ik kom ook weer even posten, ik lees gewoon mee maar jullie gaan zo snel dat het posten via mobiel erbij inschiet!
Ik sta een beetje vast nu met mijn gewicht, ik denk dat ik nog iets beter moet gaan opletten!
En heb gisteren nieuwe hardloop schoenen gekocht dus wil van het weekend echt eens een rondje gaan rennen, als k eenmaal 1 keer ben geweest eb ik meestal de smaak weer te pakken.

Verder zit ik nu aan m'n yoghurt met zemelen, best lekker eigenlijk :)
Ohja en ik heb op maandag na de snoepjes de hele week niet aangeraakt, ik zie ze niet eens meer :+

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:04

Dat gaat wel snel he, dat je went aan minder suiker :j
Ik werk in de zorg en heb een paar oudjes mij bijna verplichten een koekje te eten, want ik ben toch niet te dik? :') maar gelukkig ook een stel die mij snappen en me helemaal steunen en zelfs wortels of appels voor me halen voor bij de thee of koffie :)) maar ik kom niet zonder ruzie onder 2 koekjes per week uit _O-

Ik zit nu weer aan mn smoothie. Yoghurt,lijnzaad, kiwi, pruim en een beetje roosvicee want de kiwi was nogal hard en zuur :') kop groene thee erbij en zo nog een klein broodje met magere smeerkaas, ik kom pas rond 13.00 weer aan fatsoenlijk eten toe :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:11

Hoi allemaal :)

ik ben lang weggeweest, tenminste, ik heb lang niet gepost. Wel het meeste gelezen denk ik.

Ook ik wil Madeira feliciteren, wat een geweldig nieuws. Zal het paardrijden ook wel makkelijker en leuker maken lijkt me... Vind het echt zo fijn voor je *\o/*
hannahaapje schreef:
Hier gaat het steeds beter. Afvallen gaat eigenlijk een steeds minder boeiende zaak in mijn leven spelen. Ik weeg nu 60 kilo bij 1.70 m (ik slaag er maar niet om eronder te komen), heb een gezond BMI, en ik vind het prima zo. :) Dinsdag is de vaste zwemmen dag, ik rijd paard, ik wandel met de hond, ik spring touwtje en verder let ik gewoon op.
.

En hier moest ik ook even op reageren. Wat klinkt dit super! Gezonde houding, lekker met andere dingen bezig gaan, je gewicht accepteren... +:)+ En natuurlijk gezond blijven eten en bewegen. Het is je zo gegund meid! 60 kilo vind ik trouwens ook gewoon heel netjes :j Ik ben 169/170 en schat zo in dat ik bij 60 kilo ook slank zou zijn.

Iemand vroeg tips tegen spierpijn?
Voor en nadat je gesport hebt goed stretchen, dan lekker warm douchen. De volgende dag of de dag daarna wanneer de spierpijn het ergste is, proberen de spieren warm te houden en toch rustig in beweging blijven. Masseren met een bodylotion oid kan ook fijn zijn. En, vergeet niet: pijn is fijn! Je weet in ieder geval zeker dat je wat gedaan hebt. Als ik krachttraining doe heb ik bijna elke dag spierpijn, heerlijk om weer eens amper de trap op te komen :P

En hoe het met mij gaat? Eerst was ik op een gezonde manier bezig dingen niet meer te eten als ze niet heel gezond voor me waren. Door stress at ik af en toe veel te veel. Nu is het echter (ook door stress) omgeslagen: ik eet zo goed als niks meer. Leef letterlijk op een blaadje sla en wat gekookte groenten 's avonds. Heel slecht, dat weet ik. Tegen ieder ander zou ik zeggen stop er mee... maar voor mezelf lukt dat niet. Iemand dé tip?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:45

Haha, die CC's! :')

Safiera: Hulp zoeken? :) Wat je nu doet is absoluut niet gezond nee!

Gisteren géén taart gehad op verjaardag! Had van te voren even gekeken, zit je toch al gauw op 300 kcal als het niet meer is! := Wel 2 wijntjes, komkommerschijfjes en een stukje augurk met boterhamworst. Vond ik toch redelijk netjes! :D