En ja ik ga niet te vroeg juichen hoor, misschien valt het uiteindelijk tegen. Maar voor nu is het nog heel braaf
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elenaMM77 schreef:Als je de eierstokken laat zitten, heb je theoretisch gezien geen overgang..
Echter, bij het verwijderen van de baarmoeder kan er wel een verandering van de bloedtoevoer optreden, waardoor het uiteindelijk toch mogelijk is dat je in een vervroegde overgang komt.. In de meeste gevallen niet, maar je hoort wel regelmatig dat er overgangsklachten optreden, zonder overgang
c_alsemgeest schreef:elenaMM77 schreef:Als je de eierstokken laat zitten, heb je theoretisch gezien geen overgang..
Echter, bij het verwijderen van de baarmoeder kan er wel een verandering van de bloedtoevoer optreden, waardoor het uiteindelijk toch mogelijk is dat je in een vervroegde overgang komt.. In de meeste gevallen niet, maar je hoort wel regelmatig dat er overgangsklachten optreden, zonder overgang
Met de nieuwe lazer methodes is die kans zeer klein. Als je enkel je baarmoeder verwijderd zal het dus niet die gevolgen hebben.
Met alle hormonen die ik nu maandelijks in mijn lijf pomp... heb ik met mijn genetische achtergrond meer risico
elenaMM77 schreef:Ayasha schreef:Daarom gewoon de hele boel er uit (baarmoeder dus, niet de eierstokken.)
Maar ook als je medische redenen hebt doen ze dat gewoon niet. En dat is belachelijk.
dat laatste kan ik mij op zich juist weer wel voorstellen Ayasha.. want iedere euro kun je maar 1x uitgeven. als iedereen die de wens op z'n twintigste uit dat hij/zij geen kinderen wil hebben een baarmoederverwijdering kan krijgen (inclusief de economische schade van al die mensen die dus ook nog eens 4-6 weken uit de running zijn, met 'ziekteverzuim'), dan staan we straks weer te roepen dat er niet genoeg gaat naar de ouderen zorg, of de chronisch zieken, of dat je zolang moet wachten omdat de wachtlijsten voor gynocologie dan zo lang worden als het een standaard anticonceptiemethode gaat worden.
Ik begrijp de wens om het te laten verwijderen, maar ik begrijp ook waarom dat niet zomaar gedaan wordt, zowel vanwege de impact als dat ik het leeftijdsverhaal erachter begrijp.. daarnaast heeft het ook nog lichamelijke 'bijwerkingen waar je misschien helemaal niet bij stilstaat vooraf, maar waarbij 'de rest van je leven/vruchtbare leven' best heel lang is.. zo heeft het meestal impact op de beleving van de horizontale tango (baarmoeder en baarmoederhals/mond, werken mee in het gevoel). De bloedstoevoer van en naar de eierstokken veranderd waardoor toch overgangsklachten zoals opvliegers kunnen optreden, ondanks dat je niet in de overgang zou moeten belanden. de blaas moet vaak losgemaakt worden van de baarmoeder, waardoor er problemen met continentie kunnen ontstaan (tijdelijk of blijvend).
er spelen zoveel dingen mee, dat ik begrijp waarom er moeilijk gedaan wordt, net zozeer als dat ik begrijp dat de wens er is en het onbegrip waarom het niet zomaar even gedaan kan worden..
420BlazeIt schreef:Weet iemand hoe een innesteling voelt? Google maakt mij bang. Ben op dag 14 van mij strip.
Heb twee uur na gemeenschap ineens best heftige pijn, ben beetje bang geworden. Een wondje / irritatie gaat toch geen kramp en alles opleveren ??