Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:05

Hierbij dan de ''datumprikker'' voor het Veluwe uitje. Quote het lijstje en zet jezelf erin op de data waarop je mee zou kunnen. Graag met bokt naam en echte/Strava naam.

Zondag 30 augustus
Susan88 - Susan (misschien)
IMAY1990 - Christel
Time2tri - Jeanette

Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Angela_ - Angela (misschien)
Time2tri - Jeanette

Zondag 13 september
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

Zondag 20 september
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

Zondag 27 september
MuSLi - Sharon
Angela_ - Angela
Time2tri - Jeanette

Zondag 4 oktober
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Angela_- Angela
Time2tri - Jeanette

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:06

Ik heb weer gekoerst vanavond :D
Mooie peloton finish. Was heerlijk, maar nu genoeg geweest voor vandaag haha. Met in/uitfietsen toch 65km op de teller..

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 07:22

Hierbij dan de ''datumprikker'' voor het Veluwe uitje. Quote het lijstje en zet jezelf erin op de data waarop je mee zou kunnen. Graag met bokt naam en echte/Strava naam.

Zondag 30 augustus
IMAY1990 - Christel
Time2tri - Jeanette
Scooby - Ilonka

Zondag 6 september
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Angela_ - Angela (misschien)
Time2tri - Jeanette
Scooby - Ilonka ( misschien)

Zondag 13 september
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette

Zondag 20 september
MuSLi - Sharon
Time2tri - Jeanette
Lauraennala - Laura

Zondag 27 september
MuSLi - Sharon
Angela_ - Angela
Time2tri - Jeanette
Scooby - Ilonka
Lauraennala - Laura (misschien)

Zondag 4 oktober
Susan88 - Susan
IMAY1990 - Christel
MuSLi - Sharon
Angela_- Angela
Time2tri - Jeanette
Scooby -Ilonka
Lauraennala - Laura

Even bijgewerkt, want er liepen twee verschillende lijsten door elkaar :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:58

Top MuSLI +:)+

Gaat toch een leuk groepje worden *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:20

Ooh superleuk! Ik kan mijn weekenden wat moeilijk plannen door wat privédingen van mezelf en vrienden, maar mogelijk haak ik ook last-minute aan. Leuk! Ik hoor graag welke datum het wordt.

Lekker gekoerst dus weer, Laura! Tof. Ben je weer helemaal fit?

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:12

Susan88 schreef:
@T2T, als ik fruit neem probeer ik eraan te denken om een ijzertabletje a 15gr erbij te nemen. Daarnaast gebruik ik af en toe Roosvice Ferro. Een soort van aanmaak limonade met veel ijzer (ferro). Daar hebben mijn darmen over het algemeen ook net wat minder last van en neem ik ook af en toe gewoon mee in de bidon.

Peulvruchten bevatten idd lekker wat eiwitten. Als is 100 gram peulvruchten wel wat heftiger weg te krijgen dan 100 gram kwark. In de winter neem ik vaak rode linzensoep of broccoli soep met groene linzen mee voor lunch. Vult goed, bevat eiwitten en ook nog eens wat ijzer. Dubbel winst Y)(^)

@uggy, je kan zeker wel beter worden en meer ontspanning vinden in het afdalen als je het oefent. Met de vereniging gaan we elk jaar naar de Vogezen in Frankrijk en dan zie je mensen daar ook steeds mee in groeien/beter worden. Je kan bijvoorbeeld de lijn afkijken (in de bocht) van degenen die voor je fietsen en je kan ook achter een ervaren/stabiele afdaler gaan rijden. Dan hoef je zelf niet 100 dingen tegelijk te doen, waardoor je meer ontspannen en op een hogere snelheid naar beneden kan.

Dat is een hele goede tip! Dankjewel!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:08

Afbeelding
<3

Genoten van m'n rondje vanavond!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:29

Nice MuSLi :j

Ik had een korte interval training vandaag , heb rust week . En slechte fiets benen vandaag _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 21:39

Jij bent echt goed in je fiets rechtop laten staan, MuSLi! :D Gave foto, kan zo aan de muur!

Wat een heeeerlijke avond, hè. Ik heb net weer een uurtje geroeid, dat was ook geen straf. Merk wel dat het mooi past bij wielrennen qua spiergebruik; toch nog meer beenwerk dan ik dacht. Morgen maar weer lekker op de fiets!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:10

culaccino schreef:
Jij bent echt goed in je fiets rechtop laten staan, MuSLi! :D Gave foto, kan zo aan de muur!

Wat een heeeerlijke avond, hè. Ik heb net weer een uurtje geroeid, dat was ook geen straf. Merk wel dat het mooi past bij wielrennen qua spiergebruik; toch nog meer beenwerk dan ik dacht. Morgen maar weer lekker op de fiets!

Hahaha. Ja, magie :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 22:34

Heerlijk was het vanavond .
En wat een kleurenspel de zon op mijn frame
creëert <3

Afbeelding

Susan88

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 11:30

De datumprikker is al lekker gevuld! Zondag 6 september en 4 oktober komen het beste uit zo te zien.

Morgen gaan we op vakantie naar Winterberg dus zomenteen alle fietsen nog even goed schoonmaken. Ook nog even de laatste spullen inslaan en vervolgens alles inpakken. Hopelijk gaan we niks essentieels vergeten...

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:32

@Culaccino, ja gelukkig wel :D

@Musli, gave foto!!

Lekker he gisteren? Ook nog een rondje gedaan en even gekeken bij de triatlon training van mn vriend.

@T2T, vind je het niet lastig dat je nu net met dit prachtige weer deze week rustweek hebt? Kan je daar in schuiven?

@Susan, heeeeel veel plezier :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 17:58

Lauraennala schreef:
@T2T, vind je het niet lastig dat je nu net met dit prachtige weer deze week rustweek hebt? Kan je daar in schuiven?

Nee hoor , daar heb ik geen probleem mee .
Rust pakken is ook belangrijk .
En rustweek betekend niet helemaal niets doen .
Ik was maandag zwemmen , dinsdag een uur fietsen , woensdag 1 uur hardlopen , gisteren fiets intervallen alleen een paar minder . Vandaag rustdag . Morgen open water zwemmen en 1 uur lopen , en zondag 2 uur fietsen half uur lopen .
Dat is dan mijn rustweek
Volgende week word het ook nog mooi .

Schuiven in TrainingPeaks is lastig zonder overleg met mijn coach . Dan loopt het uploaden helemaal scheef .

*\o/* twee favoriete dagen in de datum prikker
Een mooi clubje is het al .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 18:08

Woensdag heb ik een rondje gedaan op het nieuwe parcours. Erg fijn dat er keuze is tussen gemiddeld, makkelijk of moeilijk. Ook leuk dat er een beetje downhill idee inzit.

Nu ben ik eens op de bult gaan kijken waar helaas iemand overleden is. En gemakkelijk was het echt niet! Hoe ervaren je ook bent als je nog nooit naar beneden bent gegaan in een steile kom bocht ook zeker niet doen. Door de regen komt er een heel diep spoor in waar je niet uitkomt. Ik ben maar gaan lopen zag het niet zitten ook al lijkt downhill mij zo leuk dit was wel een beetje te gek! In ieder geval heb ik het wel even kunnen zien maar ervan af gaat nog wel even duren!

En valt het jullie ook op dat er veel mensen wandelen op de tracks? Ik heb laatst 2 vrouwen gewoon vriendelijk aangesproken. Ze zeiden nog nooit een fietser te hebben gezien. Ik heb uitgelegd dat het soms met behoorlijke snelheid lastig is om snel om een boom te kijken omdat je het niet verwacht. Ze hadden wel een leuke pup bij zich dus snapte het wel dat ze het een mooi rustig plekje vinden. Ik spreek mensen voortaan aan niet omdat ik vindt dat ze in de weg lopen maar meer dat het gewoon gevaarlijk is.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:10

Ziet er idd uit als leuke groep al.
Gezellig..

Kom eigenlijk nooit wandelaars tegen of zo op de tracks...Zie soms wel paarden sporen best link.

Net een rustig rondje op de racefiets gedaan
Stond alleen nog best veel wind.

Zo even mijn levende Ros verblijden met een ritje.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:35

Hoi :wave:

Ja ...het is al een aardig groepje :j
Erg leuk !

Ik was vanochtend al open water zwemmen .
Dat ging best redelijk .Nog wat missende boodschappen
gedaan .Maandag begint the next journey

Afbeelding

Nu even lunchen , straks nog een uurtje hardlopen .
En dan is er nog de was en het huishouden _O-
>;) Waar liggen de prioriteiten ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 13:56

Heel veel plezier in Winterberg, Susan! :))

Klinkt goed, die rustweek van T2T. En goed groente en fruit ingeslagen, zie ik!

Zebrastreep, goed dat je zo voorzichtig bent! Kan me voorstellen dat het niet handig is dat mensen gaan wandelen (of paardrijden) op de tracks...

Sportieve ochtend, scooby! Veel plezier op het levende ros!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:36

Time2Tri schreef:
Lauraennala schreef:

Nee hoor , daar heb ik geen probleem mee .
Rust pakken is ook belangrijk .
En rustweek betekend niet helemaal niets doen .
Ik was maandag zwemmen , dinsdag een uur fietsen , woensdag 1 uur hardlopen , gisteren fiets intervallen alleen een paar minder . Vandaag rustdag . Morgen open water zwemmen en 1 uur lopen , en zondag 2 uur fietsen half uur lopen .
Dat is dan mijn rustweek
Volgende week word het ook nog mooi .

Schuiven in TrainingPeaks is lastig zonder overleg met mijn coach . Dan loopt het uploaden helemaal scheef .

*\o/* twee favoriete dagen in de datum prikker
Een mooi clubje is het al .

Rust pakken is ook heel belangrijk, maar enige flexibiliteit zou ik ook heel erg waarderen. Zou het niet leuk vinden om op bijvoorbeeld zaterdag verplicht een duurtraining te moeten doen in de regen omdat het nou eenmaal op het programma stond, terwijl 2 dagen later de zon schijnt en je dan ineens een rustdag hebt..

scooby09 schreef:
Ziet er idd uit als leuke groep al.
Gezellig..

Kom eigenlijk nooit wandelaars tegen of zo op de tracks...Zie soms wel paarden sporen best link.

Net een rustig rondje op de racefiets gedaan
Stond alleen nog best veel wind.

Zo even mijn levende Ros verblijden met een ritje.

Ja het waait best lekker door vandaag..

Wij hebben ook een heerlijke training gehad vandaag. Perfect weer, niet te warm. En als afsluiter gestopt bij een van onze sponsoren, de plaatselijke IJssalon :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 19:19

Dat klinkt nog behoorlijk actief voor een rustweek T2T!

Hier ook veel wind, maar als de wind wegvalt is het weer plakkerig.

Heel veel plezier in Winterberg Susan!

Goed dat je die mensen aanspreekt Zebrastreep, best gevaarlijk wandelaars (of ruiters) op het mountainbike pad.

Fietsen is er de laatste weken weinig van gekomen, na mijn vriend zijn ongelukje staat zijn fiets bij Mantel, en heb ik mijn racefiets weer aan hem terug gegeven voor zo lang. Mountainbiken had ik weinig zin in, maar ik ben wel lekker met de paarden bezig geweest. Dus om even op die vraag terug te komen: paardrijden is momenteel mijn prioriteit, en daarnaast zijn we stijldansen weer een beetje aan het oppakken nu dat weer mag. Helaas bij dansen nog geen wedstrijden in het vooruitzicht en vriend en ik zien elkaar al de hele dag nu, dus heel veel motivatie om te dansen is er nog niet. Ach, het is wel heerlijk om nu extra veel tijd voor de paarden te hebben!

Vriend is nog wel fanatiek aan het fietsen, verwacht dat als hij zijn eigen weer heeft ik ook weer meer ga fietsen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 02:33

Leuk, twee populaire data. We zouden als mensen het leuk vinden eventueel ook beide data kunnen prikken. In oktober kunnen namelijk meer mensen maar er is wel een groter risico dat het slecht weer wordt. Als we september ook kiezen dan kunnen de mensen die dan kunnen eventueel alvast een route uitproberen voor de tweede datum.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 08:54

Lauraennala schreef:
Rust pakken is ook heel belangrijk, maar enige flexibiliteit zou ik ook heel erg waarderen. Zou het niet leuk vinden om op bijvoorbeeld zaterdag verplicht een duurtraining te moeten doen in de regen omdat het nou eenmaal op het programma stond, terwijl 2 dagen later de zon schijnt en je dan ineens een rustdag hebt..

Wat flexibiliteit is er iig , maar dan moet ik het op tijd in TP
zetten . Echt kort dag kan wel ....maar dat is tot nu toe nog
niet nodig geweest .De langere trainingen heb ik altijd in het weekend , die naar door de week schuiven is sowieso lastig
i.v.m werk . Regent het door de weeks , dan ga ik gewoon op de Tacx .

Bnet schreef:
Dat klinkt nog behoorlijk actief voor een rustweek T2T!
:j

Een kijken wat het weer vandaag doet , net zag ik dikke grijze
wolken , die nu "over " zijn .
Maar eerst lekker ontbijten en rustig wakker worden .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 09:26

Zo`n schema is er ook natuurlijk niet helemaal voor niks daar zit een gedachten gang achter.
Dus heel veel wijzigen zou idd niet gaan.

Dat deed ik met mijn paard toen vol in training ook niet had alles op elkaar afgestemd.
Idd wel iets ruimte maar niet te veel.

Voor nu fietsen (mtb) gaan achterop de auto en met mijn zoon richting Montferland daar de MTB route fietsen.
Dat word afzien aangezien hij makkelijker fietst als ik... :D
Maar wel ontzettend gezellig..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 10:49

scooby09 schreef:
Voor nu fietsen (mtb) gaan achterop de auto en met mijn zoon richting Montferland daar de MTB route fietsen.
Dat word afzien aangezien hij makkelijker fietst als ik... :D
Maar wel ontzettend gezellig..

Veel plezier , ben je bijna bij mij in de buurt .

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-20 11:41

Ik ben net thuis van een weekje Frankrijk samen met mijn zusje. Ik appte haar voor we gingen "Zullen we met mijn auto gaan? Daar passen onze spullen voor de week in en dan kan mij fiets ook nog mee.". Mijn oom, waar we naartoe gingen zei nog "weet je zeker dat je wilt fietsen hier? Het is niet bepaald vlak" maar ik wilde het in ieder geval proberen. Had ik een leuke route suggestie van Strava, wilde Garmin Connect niet meewerken en kon ik hem niet op de fietsnavigatie openen. Nu was de route niet heel lastig (dacht ik) dus ik ben onderweg gegaan met een mentale routebeschrijving. Dinsdag eerste poging gewaagd en natuurlijk de juiste afslag gemist en de verkeerde heuvel op gereden :') Toen ik echt even moest stoppen onderweg naar boven omdat de hartslag te lang echt in het rood zat (hartslag 185, ik was er echt even misselijk van toen ik stil ging staan) maar even op de kaart gekeken en ja hoor, ik had ergens naar links gemoeten en een andere heuvel op gemoeten. Ik omgekeerd en onderaan de heuvel nog de juiste afslag gepakt maar ik had de puf niet meer om de juiste heuvel op te komen. Uiteindelijk toch ruim 15km gereden voor ik terug thuis was.

Afbeelding

Afbeelding

En koppig als ik was zaterdagochtend nog een poging gewaagd. Nu wel meteen de goede weg gevonden en iets beter de hartslag in de gaten gehouden en toen die de 180 aantikken even gestopt om hem weer wat te laten zakken. Was een pittig rondje voor een beginner zonder ook maar 1 klimkilometer in de benen en ondanks dat het met een verwachtte middagtemperatuur van 28 graden de koelste dag van de week was gutste het zweet echt van mijn hoofd af maar het is me gelukt, en als ik volgend jaar of het jaar erna nog eens terug ga dan neem ik zeker de fiets weer mee, al plan ik dan een weekje in het voorjaar of de herfst denk ik.

Afbeelding

Afbeelding