Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 09:15

Goedemorgen! Ik kruip even onder de meeleessteen vandaan. Door jullie verhalen blijf ik die kriebel voelen om ook te gaan lopen :D Door drukte op werk en opleiding lukt een uitgebreide meeleespost niet. Na aankomende week doe ik weer een poging!

Lisitano, met dit soort temperaturen is het ook direct zweten geblazen. Klinkt wel als een groep waar je flink uitgedaagd wordt! Fijn dat je nog een proefles kan meelopen, dan kan je beter inschatten of je de trainer gaat begrijpen, of dat zijn manier van coachen, tja, niet helemaal de jouwe is zegmaar :+

Samantha_, fijn dat het lopen zo vroeg goed ging! En wat leuk dat je je een proeftraining bij de atletiekvereniging gaat doen. Al eens eerder gedaan? Veel plezier alvast! (Hopelijk is je trainer iets motiverende dan die van Lisitano :)) )

Goof, heb ik ook geen ervaring mee, wel leuk om mee te lezen hierover.

Leonie87, hopelijk kan de fysio iets betekenen voor je scheen. Goed dat je daar langs gaat :)

Ik heb vorig weekend op citytrip in Brugge met een vriendin hardgelopen. Nooit eerder gedaan, maar was een erg leuke manier om een stad te verkennen! We voelden ons helemaal locals. Haar basistempo ligt hoger dan die van mij, dus een beetje te hard vertrokken én 's ochtends vroeg op een nuchtere maag maakte een beetje misselijk. Dat ken ik eigenlijk niet. Aan het eind nog wel versneld, maar toen werd ik echt misselijk dus lekker rustig uitgelopen.

Afbeelding

Gister in de warmte ook een klein rondje gedaan door de wijk. Ik vind dat dus heel leuk, lekker naar tuinen en huizen kijken :D

Goed ik lees weer rustig verder, maar dit motiveert al om aankomende week echt tijd te maken voor een rondje!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 11:12

Leuk zeg zo'n rondje om de stad te verkennen!

Wij hebben vanmorgen heuveltraining gedaan. Ik had zware benen en met die warmte ging het ook allemaal lastig, maar toch 17.25km met 578hm gelopen.
Volgende keer graag 10 graden koeler.
Door verkoudheid en warmte minder kilometers gelopen deze week dan ik eigenlijk had gewild. Maar ik heb het wat gecompenseerd met andere activiteiten. Gisteren voor het eerst dit jaar weer gezwommen, lekker een half uur in de recreatieplas hier in de buurt.

Het was trouwens om half 10 al bijna niet te doen op heuvels in de zon, dus wel verstandig dat we de bokt trail hebben verplaatst.

Mijn vriend had er zin in vandaag :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morris

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:46

Nou mij niet gezien vandaag hoor, veel te warm. Dat trek ik niet.
Afgelopen vrijdagochtend nog gelopen, dat ging nog net.
Morgen maar eens zien, of het dan te doen.
Paardje heeft ook al drie dagen vrij, staat in het land en in de paddock. Die kan er heel slecht tegen. Ook omdat hij ouder wordt denk ik.
Dus vandaag een rustdag

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 11:54

Ik heb ook geen ervaring met die Nikes Goof.

Aah wat sneu dat ze oorontsteking heeft Leonie, dat doet zo’n pijn. En dan ook papa nog missen.

Ja dat hotel vindt het goed. Eerst vroeg ik het elke keer netjes maar nu steek ik m’n hand op en loop naar de toiletten haha, heel fijn.
Ik had gisteren met lopen geen pijn, dus blij mee!
Balen dat je toch wat last hebt, hopelijk niks ernstigs.

Xlrijn welkom terug! Soms lastig plannen ja.
Ik heb al eens eerder een proef training gedaan ergens anders, was geen atletiek vereniging maar ze liepen wel op de atletiekbaan.
Ik hoop ook dat deze trainer niet zo is als die van Lisitano haha.
Wat leuk zo’n loopje in Brugge!

Wauw lekker SV! Haha dat gezicht van je vriend ook.

Ik had m’n paard gisteren ook vrijgegeven Puera, ga straks wel even rijden denk ik.
Doe mezelf er geen plezier mee maar goed.
Maar eerst zo rondje met Scott denk ik.
Gisteravond had ik een feestje, de vriendin van m’n zoon was vorig jaar heel ziek, lag toen dus in het ziekenhuis met haar verjaardag. En heeft begin van het schooljaar heel veel gemist van school door het ziek zijn. Haar ouders hadden een surprise party georganiseerd gisteren, voor het slagen, verjaardag vorig jaar en verjaardag binnenkort. Dus wij mochten ook komen. Was erg leuk, en ze was zoo blij verrast.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:13

Hahahaha, die eerste foto, SV! _O- Knap dat jullie nog gelopen hebben. Vond het vanochtend echt vies warm, veel benauwder dan gisteren.

Aan mij heb je ook niets, Goof. Ik heb ook geen ervaring met Nike voor het hardlopen.

Fijn dat je geen pijn had met het lopen, Samantha.
Wat een leuk feestje had je, driedubbel vieren!

Wat een hork van een trainer, Lisitano. :n Die vindt zichzelf heel wat zeker. :roll:

Inderdaad een leuke manier om de stad te verkennen, xIrlijn! Wat een tempo hadden jullie!

Leonie, wat ben jij toch altijd actief! Hoe hou je het vol. :)) Hopelijk kan de fysio de pijn aan je scheenbeen verhelpen.

Schapen! <3 Heb je ook een bepaald ras, Namiro? Toen we onze twee oudjes tegelijk hadden laten inslapen, waren we maar wat blij dat de buurman z’n schapen en kalveren bij ons wilde laten weiden. Het was zo stil om huis!

Lekker bezig met het fietsen, Tiggs!

Is de locatie voor de Boktrun dezelfde als die van vandaag als die doorgegaan was? De Posbank toch?

Van de week had ik al bedacht om voor mezelf een 20 á 25 km te gaan lopen op zaterdagochtend vanwege de afgelaste marathon van Sneek.
Kreeg ik vrijdagochtend een berichtje: met een groepje wilden ze de route van de halve marathon gaan lopen. Of ik zin had om mee te gaan. Nou, natuurlijk, leuk! :):)
Dus toen stond ik gisterochtend vroeg om 6.30 uur op het Martiniplein. :O
We gingen iets vlotter van start dan ik eigenlijk in gedachten had maar ik kon het tempo redelijk bijhouden. Er liep een iemand voorop met als doel om onder de twee uren te finishen, als een soort haas. Kon niet altijd even lekker in het ritme blijven en mentaal kreeg ik het na een kilometer of 16 wat zwaarder. Rond kilometer 18 zat een aquaduct in de route en naar boven is ie een soort van vals plat.
Ik mocht van mezelf naar boven wandelen als ik kon doorlopen totdat we onderin de tunnel waren. Vlak ervoor zag ik dat we nog steeds op een schema van sub twee uren zaten en dat gaf moed! De laatste twee kilometers waren pittig. Het werd al warmer en we waren inmiddels weer in de stad. Nog nooit zo’n lange laatste kilometer gehad. :+ Maar het is gelukt, nipt onder de twee uren: 1:59:09. Een nieuw PR!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:20

Super Puera! Knappe prestatie, nu lekker nagenieten :):)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 13:23

Wauw super knap Puera, top gedaan!
Leuk om zo toch de route te kunnen lopen dan met een groepje.

Ik ben net terug van rondje met Scott, Jezus wat is het plakkerig warm en benauwd.
Wel snel gefietst:
Afbeelding
Zometeen naar paard met andere fiets, denk dat het longeren wordt hoor.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:30

Hier in Zuid-Holland is het al behoorlijk afgekoeld, ben ook natgeregend onderweg. Ben bij mijn broer gaan lunchen en heb in totaal bijna 45 km gefietst.

Maandag t/m woensdag heb ik geen tijd, dus het wordt waarschijnlijk pas donderdag weer lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 15:36

Puera gefeliciteerd met je pr! Heel knap! En ja klopt, zelfde locatie.

Samantha lekker even snel zo'n rondje.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 15:49

SV, wow dat is echt een hele mooie locatie zeg! Ik kom niet zo heel vaak in die hoek, daarom vind ik de bokt trail ook zo leuk, leer ik weer een paar nieuwe paden kennen.

Puera gefeliciteerd met je p.r, en wat goed dat je gister gewoon gegaan bent!
Topper!

Samantha, klinkt als een leuk feestje, en fietsen nu is ook wel fijn.
Paardrijden zou ik ook niet aan moeten denken.

Tiggs, zo dat is me ook een mega fietstocht zeg! Knap hoor!

Sherivey, ook een mooi rondje gemaakt!

Xlijn, welkom terug!

We zijn dit weekend op een vakantiepark omdat mijn vader vandaag jarig is.
Gister is hij met mij meegefietst, we gingen extra vroeg ivm de warmte, maar we hadden het beide ijskoud, toen we rond 7 uur vertrokken.
De route was erg mooi.
Vandaag wilde ik hem de brandtoren op het Rozendaalse veld laten zien, we gingen weer om 7 uur, en gelukkig was het een stuk beter te doen. We hebben echt genoten onderweg, en mijn vader heeft de toren nog beklommen, daarna terug gelopen naar het park, we hadden er vandaag 17km op zitten.
Hij vond het een van de mooiste kado's op de ochtend, zo mooi om hem zo zien te genieten op de Veluwe!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-25 16:02

Wat superleuk dat je dat met je vader hebt kunnen doen. Dat is toch genieten!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 20:44

Ah wat leuk xIrlijn! Eigenlijk super slim. ik vind bike toets ook altijd een toffe manier maar rennend kan natuurlijk ook!

Nou Nou Sv, zeg maar tegen je vriend dat het zo erg nou ook weer niet is :') . Toch weer mooi wat km en hoogtemeters in de benen. Zwemmen is nu wel een heerlijk alternatief!

Ah super fin als dat zo kan Samantha. En fijn dat je pijnvrij was. Toch weer lekker actief geweest met fietsen en paardje.

Puera jaaa weer een Pr! Wat goed hoor. *\o/* Zeker dus met deze temperaturen.

Ah wat leuk om dat met je vader te doen ieris. Heel tof.

Ik heb na weer een slechte nacht echt niks meer bij te zetten vandaag in energie. Zat gister middag ook echt stuk. Moet wel zeggen dat ik inmiddels gewend ben aan de tempratuur en het doet me niet zo veel meer nu. (oke niet met 30 graden in de zon op het asfalt he).
Hopelijk nu een goede nacht om morgen mijn geplande training te kunnen doen.

Fysio doe ik eigenlijk vrij snel/preventief. Sinds mijn zware knieblessure in 2016 die echt uit het niks kwam, ben ik een stuk voorzichtiger geworden met mijn lijf. Vind deze wel vervelend omdat hij weg leek en nu terug is gekomen. Dat vind ik altijd een beetje tricky. Maar vorige keer was de fysio niet zo heel erg verontrust dus komt vast ook nu wel weer goed.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 07:37

Goof, geen ervaring met Nike.

SV, knap gelopen zeg. Ik snap je vriend wel.. :D

Puera, wat knap zeg! *\o/* En dat in die temperaturen.

Ieris, wat leuk om dat met je vader te doen. Op die manier herinneringen maken is zo waardevol!

Schaapjes!!
Afbeelding
En nog 1 die in de stal ligt en niet op de foto staat.
Het zijn Skudde schapen. Een sterk ras dat weinig nodig heeft.
Ben heel benieuwd hoe het bevalt. Ik hoop ze snel een stuk tammer te krijgen.

Hier gisteravond nog een rondje gelopen. Het koelde ineens lekker af met een heerlijk windje. Dus hup schoenen aan en gaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-25 08:04

Wat leuk die schapen <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 08:20

Dat zijn leuke schapen om te zien. Heb je maar 1 met hoorns?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 09:45

Wat leuk Iris om dat met je vader te doen, en nog gefeliciteerd!

Snap wel dat je voorzichtig bent Leonie, ik heb hetzelfde. Ik ga liever te vroeg naar de fysio dan weken kwakkelen.
Slechte nacht door je dochter die ziek is?

Aah wat een leuke schaapjes zeg! <3

Ik heb vanmiddag m’n sportmedisch onderzoek. Ben er gewoon soort van zenuwachtig over haha. Ga zo maar een wandelingetje maken, straks ook nog met 1 van de katten naar de dierenarts.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 10:20

Als ik die in de wei zou zien staan zou ik denken dat het geiten zijn! Maar wat een mooi stel. <3 Ben gek op geiten, uhm schapen :=

Oe leuk Samantha! Ben benieuwd wat er uit komt. Heb je het met ademhalingsanalyse?

Ik heb vannacht gewoon 7,5 uur geslapen *\o/* . Oke oke, niet helemaal genoeg om alle schade ongedaan te maken maar gister was ik echt gewoon zo vreselijk moe. Had zelfs mijn kleren gewoon laten liggen waar ik ze had uitgetrokken :7
Dochtertje was ziek, nu is ze wel weer oke maar zit het nog beetje in der ritme ofzo en papa weg en dat vind ze spannend. Maar die komt vandaag weer thuis en mag vannacht, met of zonder jetlag, lekker nachtdienst draaien! }>

Omdat ik eigenlijk mijn dochter zou hebben deze morgen had ik op mijn werk geregeld dat ik afwezig zou zijn. Maar ze kon toch bij de opvang terecht. En aangezien ik gister rust had gehouden kon ik dus mooi vanmorgen gaan lopen. :o

Het plan was 10x 400 op 04:00. Met de warm-up voelde mijn benen eigenlijk wel weer goed dus wel vol vertrouwen erin. Na herhaling 3 wel besloten te gaan wandelen ertussen. Tenslotte zijn de herhalingen belangrijk en niet wat je in de rust doet.
Bij herhaling 4 wel bedacht, uhm ik heb geen zin om over die weg te lopen dus via een bospad naar een ander fietspad op herhaling 5 en 6. Dat was wel even pittig.
Bij herhaling 7 was ik op het einde bijna aan het hyperventileren. Kreeg het niet meer onder controle/ omlaag. De 400 afgemaakt en in mijn rust geprobeerd het weer laag te krijgen. de 8ste zelfde verhaal. Toen getwijfeld, afbreken of even wat langer rust. Dat laatste gedaan, hartslag zakt daar ook wel weer wat (2 min ong rust ipv 1) maar toch ook die stint weer op het einde, geen controle over mijn ademhaling. Uiteindelijk de 10de toch maar gelopen maar wel echt met wat meer rust en minder hoog tempo. Toen bleef het wel oke-isch.
Het is allemaal ook wel echt duidelijk terug te zien in mijn hartslag grafiek.

Met uitlopen kreeg ik een steek in mijn zij die ik nooit heb, dus er zat toch ergens iets niet lekker na die ademhalings mismatch.
Ik heb het wel ooit eens als ik echt hard ga, dat ik er gewoon niet helemaal aan uit kom. Lig er niet wakker van, kan gebeuren. De kop van de week is eraf iig .

Afbeelding

Afbeelding

En als je net bij een heel mooi plekje een rust moment hebt, dan maak je even een foto natuurlijk
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 10:38

Jullie zijn allemaal super actief geweest dit weekend zeg! :wow:
Wat leuk dat er zoveel mensen op 1 een aantal data al kunnen voor de bokt meeting, leuk!

Tiggs je hebt je fiets precies op tijd gehad, lekker fietsen met het weer ipv hardlopen! Je maakt al behoorlijke kilometers zeg!

Namiro groot gelijk dat je iets rustiger aan doet. Wat een super leuke schaapjes <3

Samantha_ wat ben je super actief geweest! Lekker met de ebike en Scott rondjes, ook nog hardlopen met de warmte. Heel veel plezier (en succes, maar dat heb je niet nodig denk ik) vanmiddag bij de test!
Ik ben heel erg benieuwd wat je van de atletiektraining vindt zaterdag. Fijn dat je geen pijn met lopen had trouwens! Je gaat met Scott steeds sneller of niet? Leuk om te zien!

Lisitano wat een hork die trainer joh -O- Hij zal het vast niet zo bedoelen, maar ik zou daar echt niet tegen kunnen. Wel leuk dat er een snellere loper bij de training is.

Goof ook goed bezig, lekker 10 kilometer wandelen met de honden. Geen ervaring trouwens met Nike schoenen, sorry.

Leonie87 goed dat je even laat kijken naar je scheenbeen. Heb je nu wel echt ook wat rustiger aan gedaan? Wel super vervelend dat je zoveel slechte nachten hebt :(:) Gelukkig vannacht beter geslapen :) Dan gelijk maar vroeg aan de gang :wow: Misschien toch nog niet helemaal uitgerust? Ik vind wel echt dat je goed gelopen hebt, steeds rond je doeltijd ook. Volgende keer gaat het vast weer beter. Wat een mooie foto ook weer <3

xIrlijn lekker gelopen in Brugge, leuk om zo de stad te verkennen!

Supervixen ik snap jouw vriend _O- Goed gelopen zeg! Knap je inmiddels alweer een klein beetje op?

Puera jij loopt gewoon "even" een PR met die hitte _/-\o_ *\o/* Super knap gedaan!

Ieris wat leuk dat je zo samen met je vader hebt kunnen fietsen! Echt genieten denk ik als je hem ook zo ziet genieten <3

Suliko hoe is het met jou? Ik hoop dat je een weekje stiller bent omdat je minder loopt en dat het verder wel goed gaat.

Weet iemand trouwens hoe het met Danseresje is met alle marsen enzo? Ik heb haar niet meer gezien?

Hier vrijdag nav het topic toch besloten om even te gaan lopen. Ik wilde heel graag voor het eten nog lopen, maar mijn vriend vroeg of ik gek geworden was :') Hij zegt het is veel te warm, ga nou maar gewoon na het eten, dan eten we iets simpels. Dus ik had braaf geluisterd, dat had ik beter niet kunnen doen. Tijdens het lopen zat het eten echt enorm dwars, kreeg het zuur, mijn zij begon te steken en dat hield ook met stukjes wandelen niet meer op. Ik ben dus uiteindelijk voordat mijn schema klaar was maar gestopt en naar huis gewandeld -O- Nu heb ik wel echt gelijk een rotgevoel voor woensdag, direct super onzeker. Haal ik het wel? Kan ik het misschien toch niet? Natuurlijk onzin want gewoon netjes getraind en er staat helemaal geen druk op, maar toch neemt mijn hoofd gelijk een loopje met me :\ Misschien vanavond toch nog maar even een stukje lopen om die onzekerheid weg te nemen, temperatuur is ook een stuk beter vandaag.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 11:06

Oh Muppet, ik heb juist altijd voor evenementen dat ik een ontzettende prutloop heb. Juist goed denk ik dan vaak, want het is er meestal maar eentje en dan kan je die woensdag niet weer hebben *\o/* Ik zou lekker rustig aan doen tot je loop of misschien een heel korte pakken voor je zelfvertrouwen. Komt helemaal goed!

Leonie, jeetje wat ben je toch een bikkel! Toen ik het las kreeg ik het al benauwd en ik weet vrij zeker dat ik afgebroken had maar jij haalt gewoon alsnog dat bizarre tempo!

Namiro, wat een gezellig clubje <3

Puera, wauw een PR op die afstand met deze warmte. Applaus, buiging, high five, alles! Wat een prestatie!

Ieris, wat enorm leuk met je vader <3 Ik kan me echt niet voorstellen dat mijn vader dat ooit zou doen. Lijkt me zo gezellig en dan kun je ook ontspannen kletsen. Jij hebt wel een flink aantal kilometers gehad deze week!

Ik vroeg me laatst ook al af hoe het met Danseresje gaat.

SV, die foto met je vriend :') Wat een prachtige plek! Mooie kilometers weer in de benen.

Samantha, spannend! Heel veel succes! Ik ben heel benieuwd naar je resultaten. Succes bij de da ook!

Hier koelde het gisteravond rap af met een heel harde wind. Meeko wilde al zo’n tijd graag mee hardlopen dus ik ben nog even 6 km met hem door duin en strand gaan rennen. Dat was zo heerlijk. Dat strand met weer frisse lucht en de wind in mijn haren. Ik zou het strand nooit kunnen missen <3
Mijn lijf is wel moe, ik voelde het aan alles. En vannacht heb ik vreselijk geslapen, ik werd snotverkouden wakker.
Ik krijg toch wat de zenuwen van mijn Garmin data. Die vindt dat ik achteruit ga. Zou kunnen hoor, ik heb sinds 3 weken niet zo lang meer gelopen maar wel alles zelfstandig zonder hulp van Meeko. Hopelijk heeft dat me toch sterker gemaakt en kan ik 6 juli in de Ardennen mijn Garmin ongelijk bewijzen :)) Hartslag is nu natuurlijk ook wel hoger omdat het zo bloedheet is. Misschien denkt hij daarom dat ik slechter ben gaan lopen?

In elk geval ga ik mijn duurloop vandaag overslaan en verplaatsen. Vanavond heb ik weer techno yoga, morgen HIIT en sprinten.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 11:33

Ik ben vooral wat stiller doordat ik heel druk ben met laatste tentamens/deadlines, mijn moeder helpen met de oplevering van haar oude huis en jullie zo hard gaan. :')

xirlijn, leuk, rennen in een onbekende stad!

Ik zie weer een mooie heuveltraining met hele bekende paadjes bij SV :D Ik geef je vriend groot gelijk overigens, wat een hitte ellende. Ben zooo blij met de omslag vandaag!

Samantha, leuk dat je zoveel aan het fietsen bent met scott en klinkt als een waardevol feestje!

Puera, hoppa wat goed zeg, spontaan een PR op de halve en dan ook nog met dit weer! Gefeliciteerd! *\o/*

ieris, wat fijn dat je samen met je vader zo van de veluwe hebt kunnen genieten en sportief bent geweest, dat is toch heerlijk. :D

Leonie, fijn dat je redelijk hebt kunnen slapen en weer wat energie hebt. En die gelijk weer inzet voor mooie intervalletjes. :+ Vervelend van je ademhaling, maar toch ook niet zo gek dat dat met intervallen kan gebeuren? Soms gaat dat gewoon even wat minder lekker.

Namiro, oh wat een leuke schapen heb je!

Muppetmayo, oh getsie, vervelend als het even zo bagger gaat en dat gelijk in je hoofd gaat zitten! Snap ik wel hoor. Misschien dat vanavond een klein stukje lopen helpt.

Ik heb mijn week niet rennen overleefd. Heb wel een ienie mienie beetje valsgespeeld. :')
Ik heb maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag zo'n 5-8 km gewandeld met de hond van mijn moeder. Op woensdag moest ik een auto terugbrengen en ik had weinig tijd, dus ik ben toen wel 2,5 km naar huis gaan rennen. Daar ging ik stiekem steeds sneller en was mijn gemiddelde tempo daardoor 4:53, oeps. :Y)
Op vrijdag heb ik ook hele kleine stukjes rustig gerend met Méli, die mag natuurlijk niet los als ik op de veluwezoom wandel, maar wil dan graag rennen, dus ja. Maar goed, een week echt even rustig aan doen qua rennen is gelukt!

Op donderdagochtend ben ik om 07:30 vertrokken om 80 km naar mijn moeder te fietsen. Mijn koga is te log/zwaar en niet gemaakt voor snelheid, dus 20 km/u aantikken met ook nog wat bepakking kost best wat energie, dat was een goede training! Op vrijdagavond ben ik over de Veluwe, Planken wambuis en Ginkelse heide 40 km teruggefietst tot Ede-Wageningen station en daar de trein terug gepakt. Dus 120 km gefietst, kunnen mijn billen weer wennen voor de zomerplannen. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En gister mocht ik van mezelf weer rennen. *\o/* Ik zou eigenlijk afgelopen maandag 30 km met een vriend rennen, maar dat had ik afgezegd voor mijn week rust. Afgelopen zondag konden we beide ook, ik door de afgelaste boktrun, dus om 08:00 hadden we afgesproken bij Driebergen-Zeist en hebben we de NS trail naar Rhenen gerend. Was zijn eerste 30 km, zijn tempo ligt normaal hoger, maar nu gingen we voor een relaxt tempo en lekker kletsen. Ging heel steady 10 km/u. Ik moet wel zeggen, ik had het er wat moeilijk mee. Mijn hartslag lag echt hoger dan anders, maar ik heb ook wat opgebouwde vermoeidheid door stress en slaaptekort van de afgelopen weken, dus niet zo gek. Het rennen zelf ging echt heel prima en geen last van mijn onderbeen. *\o/* 30 km was ook gelijk wel een vuurdoop natuurlijk, dus ik ben heel blij. :')
Qua hitte was het best goed te doen zo in het bos. We kwamen 2x langs een waterpunt waar we ons hoofd onder hebben gehangen en konden bijvullen, dat hielp goed. Op een gegeven moment meer bovenop de heuvels bij Amerongen (zaten zo'n 300 hoogtemeters in de route) was het wel echt warm en het laatste stuk naar Rhenen was pittig. Eenmaal in Rhenen liepen we een walm van hitte in door het asfalt, dat was zo heftig! Dan snap je opeens nog meer waarom evenementen worden afgelast, we gingen daar beide heel slecht op, gelijk beetje misselijk en lamlendig. Maar gelukkig waren we ook opeens bij de Rijn en we zagen een perfecte spot voor een duik, ik heb zelden zó hard genoten van een duik in water. Daarna nog even gechilld en een pannenkoek gegeten en de laatste kilometer naar station Rhenen was goed te doen na de verkoeling.
Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 16:43

:)) Lekker rustig aan gedaan, Suliko.
Ik zag wat langskomen op Insta, die paarden <3 Wat heerlijk dat je weer 30 km hebt gelopen!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 17:36

Wauw lekker gelopen Suliko!
Lijkt me leuk zo’n NS trail.

Knap dat je toch hebt doorgelopen Leonie!

Snap je gevoel wel Muppet, maar komt helemaal goed woensdag hoor.

Lekker dat je met Meeko kon lopen Lisitano!

Ik ben net terug van de sportarts. Pfieuw het viel niet mee zeg. Sowieso loop ik niet zo vaak op de loopband, en met zo’n adem masker heb ik zonder lopen al het gevoel dat ik geen lucht krijg.
We begonnen met metingen voor gewicht lengte, vet percentage etc. Check voor hart in rust, een long test. Alles was goed, m’n BMI en vetpercentage is volgens de statistieken wat laag maar dat scheelt natuurlijk heel erg veel met je bouw etc. Mn long inhoud was heel goed, 120%.
Toen lopen, we begonnen op 7km per uur, en zo elke 3 min tempo 1 km omhoog. Maar door dat masker hield ik het niet lang vol, hij zei ook dat mn conditie door mn rug klachten nu wat minder kan zijn.
Alle gegevens heb ik nog niet qua zones, die kan ik online later deze week inzien.
Hartslag tijdens test was max 178, en dat was die ook op mn Garmin. VO2 max heeft hij op 48 berekend, terwijl Garmin 45 aangeeft.
Ik vond het in elk geval heel nuttig, ik heb nu ook tips wat ik kan gaan lopen etc.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 18:21

Interessant Samantha. Welke tips heb je er nu concreet uitgehaald?

Wow, wat een mooie loop Suliko. Dapper dat je ging met die warmte. Goed ook dat je een week rust hebt gepakt. Flinke fietsrit! Ben weer heel benieuwd naar je vakantie en je foto's.

Lisitano, grappig dat je zegt niet zonder het strand te kunnen. Ik heb dat met bos. Ik snap ook echt niet dat er mensen bestaan die nooit in een bos komen, of überhaupt in de natuur.
Lekker dat je nog even met je hond hebt gelopen.

He Muppet, balen. Ik loop ook liever voor het eten. Woensdag komt vast goed.

Flinke training Leonie, knap gelopen hoor.

Ieris, dat is leuk om samen met je vader te doen.

Puera, gefeliciteerd. Mooi pr zeg!

Ah, de schaapjes, wat leuk <3

Ik was blij dat het vandaag koeler was, alhoewel het in de zon op het asfalt toch wel heet was.
Ik heb een sprinttraining gelopen. 6x 10 seconden op 3.35, maar dat tempo ligt me iets te hoog. Heb wel lekker gelopen.

Afbeelding

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 18:59

O die moest ik vorige week ook van Garmin, dat is mij ook te snel inderdaad.
Wel goed gedaan!

Ja ik heb er wel wat uitgehaald. Moet het verslag nog zien want de helft ben ik al vergeten.
Wat ik er sowieso heb uitgehaald is dat die standaard zones niet echt kloppen. Mijn hartslagzones liggen vrij dicht bij elkaar zei die. En dat klopt ook wel want als ik rustig loop heb ik ook al een vrij hoge hartslag.
Verder vind ik het fijn om te weten dat m’n horloge dus wel nauwkeurig meet.
En zijn tip was van de 5 trainingen er 2 langzaam lopen, 1 interval, 1 met tempo blokken, en de laatste ben ik even kwijt. Misschien was het ook 2x tempo blokken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 20:54

Ik hou ook van bos. Vind strand ook mooi hoor, maar dan denk ik vooral aan duiken. Ik vind een rotsachtige kust mooier dan een strand met dat vieze zand zeg maar. Natuurlijk kan een bountystrand mooi zijn, maar meestal heb je dan niet direct koraalriffen, dus geef mij dan maar een rotskust.

Hier net weer gelopen. Weer lukte het gewoon niet. De eerste 25 minuten heel veel gewandeld. Ik had wel zoiets van ik ga de afstand sowieso lopen, al is het maar wandelend. Men zegt dan wel dat je het 12 minuten moet proberen, maar hier werd het pas na 25 minuten beter. Ik heb de magic mile hierdoor verprutst, maar heb wel de 6 keer 800m interval kunnen doen. Wel allemaal te langzaam, en daar word ik ook niet goed van. Het begint te frustreren. Ik weet dat ik een echte stayer ben, maar het is gewoon echt niet leuk meer zo langzaam als ik ben en ik train echt hard, heb een goede conditie, een goede longinhoud (ook boven de 100%), een goede VO2 max. Die pees heeft echt alles verpest bij mij qua snelheid. Nu ben ik an sich pas in de 2e week van echt 3 keer per week weer hardlopen sinds de marathon, maar toch. Ik zou beslist sneller moeten zijn dan vorig jaar gezien alle kilometers die ik nu extra in de benen heb.
Morgen in ieder geval nog een korte heuveltraining, dus sprintjes. Die durf ik nu wel weer aan met m'n pees. Moet het wel even ergens tussen friemelen, want overdag naar kantoor, en 's avonds ook nog een overleg over een fototeam die ik coach.
In fotografie ligt meer mijn sterke punt, dat is wel duidelijk. En ik kan ook beter lesgeven en coachen dan hardlopen. :+