Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:45

Wat heftig Orkaan :(:)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:10

Jeetje, komt dat door het gebruik van corticosteroïden? Ik hoop dat er veel mensen zich laten vaccineren. Precies hier om Orkaan.
Je keuze heeft namelijk uiteindelijk niet alleen gevolgen voor jezelf. Maar ook voor mensen die niet gevaccineerd kunnen of waarbij het niet werkt.

Alhoewel ik vaccineren nooit zou opdringen hoor. Maar dit zijn toch wel dingen die ik ook belangrijk vindt.
Laatst bijgewerkt door raket op 10-05-21 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:16

Juist voor mensen zoals Orkaan zou de grote meerderheid moeten vaccineren, ipv alleen aan hun zelf te denken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:22

bigone schreef:
Juist voor mensen zoals Orkaan zou de grote meerderheid moeten vaccineren, ipv alleen aan hun zelf te denken.

Hier sluit ik me bij aan.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 23:14

Sterkte Orkaan, da’s wel een heel nare situatie!!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 06:49

bigone schreef:

Ik zie dat effies anders, ik vaccineer voor mezelf en prettige bijkomstigheid is dat mensen als Orkaan hopelijk mede beschermt worden.

Dus Bigone, als we allemaal gewoon aan ons zelf denken en de vaccinatie halen is dat ook goed nieuws voor de kwetsbare mensen onder ons.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 07:54

Laten we hier niet indirect de vaccinatie discussie gaan houden
Het fijnste vind ik nl in dit topic dat er ook respect is voor mensen die normaliter niet vaccineren, die twijfels hebben, en hier ook mee mogen praten om uiteindelijk een besluit te nemen. Ik vind dat een verademing en ik denk dat daarom meer en meer dat mensen een prikkie gaan halen. Met mijn vriendin veel over voor en tegen gesproken irt covid en ze weet dat ik van haar hou en dat dit los staat van haar besluiten.
Vaccineren doe je voor jezelf, voor een ander of voor een ander reden.
Mijn zoon gaat het doen voor zijn kwetsbare vader maar vindt het voor zich zelf niet nodig. Alles mag en kan.

Voor mij begint het aftellen. Vrijdag 2de prikkie halen..yeeeeeeeh

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:28

Ik kreeg gister al een mail met uitnodiging voor vaccinatie.
Voorstel is 22mei en 26juni.
Dat is wel bijzonder vroeg dat ze aan mijn leeftoijdscategorie beginnen. :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:31

*\o/* super meis...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:33

Ja, leuk voor de mensen die 'm heel graag willen inderdaad.
Maar ik sla deze ronde nog steeds over. Oftewel...ik pas een tourneeke :Y)

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:13

Jaaaaaaaa, de brief is onderweg zag ik in de app. Afspraak gemaakt en zondag krijg ik de eerste. De tweede op 20 juni. *\o/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:22

CharleyT schreef:
bigone schreef:

Ik zie dat effies anders, ik vaccineer voor mezelf en prettige bijkomstigheid is dat mensen als Orkaan hopelijk mede beschermt worden.

Dus Bigone, als we allemaal gewoon aan ons zelf denken en de vaccinatie halen is dat ook goed nieuws voor de kwetsbare mensen onder ons.

Je hebt helemaal gelijk, natuurlijk vaccineer je in eerste instantie voor jezelf ( en voor je naasten, ik tenminste) maar er zijn, niet alleen bij deze vaccinering en ziekte, genoeg mensen die denken dat ze de ziekte wel even tackelen en die dus niet vaccineren. En daar zit het gevaar van besmettelijke ziektes in. Er zijn veel meer mensen als Orkaan en die zijn alleen veilig wanneer de vaccinatiegraad hoog genoeg is of de ziekte transformeert naar een onschuldig virus.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:41

pien_2010 schreef:
Het fijnste vind ik nl in dit topic dat er ook respect is voor mensen die normaliter niet vaccineren, die twijfels hebben, en hier ook mee mogen praten om uiteindelijk een besluit te nemen. Ik vind dat een verademing en ik denk dat daarom meer en meer dat mensen een prikkie gaan halen. Met mijn vriendin veel over voor en tegen gesproken irt covid en ze weet dat ik van haar hou en dat dit los staat van haar besluiten.
Mijn zoon gaat het doen voor zijn kwetsbare vader maar vindt het voor zich zelf niet nodig. Alles mag en kan.

Dit vind ik inderdaad zo fijn aan dit topic. Het meelezen hier heeft mij ook echt geholpen me beter te voelen over mijn keuze. Ik ben namelijk ook iemand die niet altijd enthousiast over vaccinatie is door slechte ervaring uit het verleden.
Maar hier toch de keuze maakt het wel te doen. Mijn zoon heeft verstand van mRNA vaccins en immunologie en hij heeft mij echt gerust kunnen stellen dat de problemen die wij vroeger met vaccins hebben gehad met mRNA vaccins niet voor kunnen komen , door de totaal andere werking. Daarbij zou het hem erg gerust stellen als wij het vaccin wel nemen.

Mijn man en ik laten ons dus vaccineren voor onszelf, omdat het onze kinderen gerust zou stellen. Maar zeker ook om mee te helpen om het een stukje veiliger te maken voor kwetsbare mensen in onze omgeving.

En nu maar hopen dat ze gaan opschieten met de 50+ leeftijdscategorie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:18

pien_2010 schreef:

Ik nog een week. Ben ook aan het aftellen!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:22

Huisarts heeft zojuist bevestigd aan mijn vriend dat hij doorgegeven is aan de GGD, nu is het alleen nog wachten op de uitnodiging en dan plannen. Vriend vind het spannend, maar gaat het wel doen.

En dan wachten (met frisse ongeduld) op mijn vaccinatie. Ben van ‘87, dus dat duurt nog wel even :+

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:31

Nou.. ik heb me dus druk gemaakt om niks. Ik heb een stijve arm, en bijna klok rond geslapen en verder.. niets. Helemaal niets. *\o/*

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:32

Hier vanochtend ook de eerste prik gehad, nadat vorige week enigszins onverwachts de brief van de huisarts op de deurmat viel. Beetje beurs gevoel in mijn linkerarm, maar verder nog niks... Hopen dat het zo blijft :o

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:47

Ik kreeg van de week een brief, was allang vergeten dat ik officieel gezien in de hoog risico groep val met m'n astma. :+
Ik heb voor de 22e m'n eerste afspraak. Vind het best spannend, maar het zal vast goed komen! Hoop ik! :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:48

Dat klinkt goed!
Mijn man had precies hetzelfde. Hij voelde de prik, maar verder niks geen pijn ofzo. Hij heeft wel iets meer geslapen (althans, ik hoorde want ronkgeluiden vanaf de bank komen :D ) maar verder niks. Is toch hoopvol voor degenen die nog op de lijst staan!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:01

Saskia Noort / column AD ->

Ik ben een provaxer. Altijd al geweest. Een oom van mij kreeg in 1956 polio en heeft nog tot de dag van vandaag pijn in zijn benen. In 1957 begonnen ze met vaccineren en sindsdien is er nauwelijks nog gevaar voor polio, behalve in de zogeheten biblebeltgemeentes. Op mijn lagere school overleed een jongetje aan de mazelen, een vriendin van mijn moeder stierf een vreselijke dood door baarmoederhalskanker. Allemaal leed dat enkele jaren later niet meer geleden hoefde te worden met dank aan de wetenschap.

In Tanga, Tanzania, waarvoor ik overigens een aantal prikken moest halen (gele koorts, dtp, rabiës, hepatitis A, plus vrij heftige malariapillen), zag ik met eigen ogen wat de bevolking daar over heeft voor een vaccin of een antibioticakuur en hoe dankbaar wij moeten zijn dat dit voor ons zo makkelijk bereikbaar en beschikbaar is. Ik zou graag een discussie zien tussen een antivaxende influencer en een van de sterke tigermoms die ik daar ontmoette. Lijkt me dat dat gesprek niet langer dan 1 minuut duurt.

Je hoeft geen prik, je hoeft geen test, alleen als je daarvoor kiest, kun je niet meedoen aan grote evenementen of op vakantie. Is dat dis­cri­mi­na­tie? Nee

Wanneer je op dagelijkse basis met dood, pijn en ziekte te maken hebt, en de hulp een tien- of honderdtal kilometers ver weg is, zonder auto of fiets voor de deur, zonder geld of schoon water, zonder iPhone om je verwende mening mee te delen, dan zou de Great Reset je aan je reet roesten. Wij stonden aan het bed van een vrouw die langzaam stervende was aan tbc, en zij had nog het geluk dat een arts van Amref Flying Doctors, met wie ik mee mocht, wekelijks medicijnen kwam brengen, maar in onze wereld zou zij nooit tbc gekregen hebben. Met dank aan, jawel, een vaccin.

En nu zijn we hier in oorlog met het coronavirus en gaan we een beetje ruzie lopen maken over een vaccinatiepaspoort. Dat trouwens al decennia bestaat en dat je nodig hebt wanneer je een verre reis gaat maken. Een paspoort bovendien, dat niet eens verplicht is. Je hoeft geen prik, je hoeft geen test, alleen als je daarvoor kiest, kun je niet meedoen aan grote evenementen of op vakantie. Is dat discriminatie? Nee. Dat is zelfgekozen uitsluiting. Wie het vaccin weigert, weigert eigenlijk mee te vechten tegen de vijand. Mij lijkt, dat als er een God bestaat, het zijn of haar wil is dat wij ons laten vaccineren. Je zou kunnen zeggen dat hij ons de kennis tot het ontwikkelen van vaccins gegeven heeft.

Ik persoonlijk geloof vooral in de wetenschap en dank hen op blote knieën dat zij binnen een jaar dit wapen tegen Covid-19 ontwikkeld hebben, met groot en reeds bewezen succes. Kijk naar Israël, waar de samenleving weer opengaat en de besmettingscijfers keihard dalen. We kunnen ook zien hoe corona als een veenbrand over de landen gaat waar geen maatregelen worden genomen en/of nauwelijks gevaccineerd wordt; kijk naar India en Brazilië. Je laten vaccineren doe je niet alleen voor jezelf. Je doet het voor je land, je buren, je kinderen, je ouders, de school, je werk, de anderen. We zouden allemaal trots en dankbaar in de rij moeten staan om dit geschenk te mogen ontvangen. Maar het grootste privilege is dat je het mag weigeren, zoals landen, bedrijven, werkgevers, scholen en je buren het recht hebben een antivaxer de toegang te weigeren.

Mooi geschreven

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:17

Zeker weten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:22

Mooi stuk inderdaad.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:49

Volledig mee eens met het bovenstaande stuk, tot de laatste zin. Ik vind namelijk dat vaccinatie geen reden mag zijn dat scholen je weigeren. Ik ben er 100% mee eens dat er een beperking mag gelden op niet essentiële levenszaken (vakantie/grote evenementen en dergelijke). Maar toegang tot o.a. het gemeentetehuis, basis levensbehoeften zoals voedsel en medicatie, en in mijn optiek ook echt wel onderwijs je nooit ontzegt mag worden op basis van het al dan wel of niet vaccineren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:55

Mwah, tot op een bepaalde hoogte denk ik. Als de nood aan de man is (en toegegeven, realistisch gezien zal dat hopelijk amper voor gaan komen omdat onze vaccinatiebereidheid vrij hoog ligt) dan mag dat imo wel, ter bescherming van de rest van de kinderen. Maar als de vaccinatiegraad dusverre daalt dat het virus makkelijker kan verspreiden vind ik zulke eisen wbt. toegang tot scholen wel geoorloofd. Niet vanuit de overheid opgelegd, maar vanuit de school.

Beetje hetzelfde idee als bij kinderdagverblijven (alleen heb je daar dan wel het extra risico dat sommige kinderen nog niet (volledig) geeent zijn).

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:05

Helemaal mee eens.

Nu ja: 99%: je mag heus op vakantie, maar hetzij in eigen land of daar vlakbij.