Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:Op zich spreek je nu misschien niet zoveel mensen, dan hoef je de uitslag nog niet te weten tot in de avond en blijft het net zo spannend.
Bloodymary schreef:Maar prima toch als die uitzondering er is gemaakt. Wat Roodvos zegt, het geeft veel mensen 's avonds entertainment. Lijkt wel of mensen soms uit jaloezie willen dat alles voor iedereen even beperkt is en dat er geen uitzonderingen mogen zijn. Of omdat het iets is waar ze zelf niks om geven. Ik geef ook niks voor voetbal, maar begrijp best dat het voor heel veel mensen heel belangrijk is.
karuna schreef:Voetbal ben ik ook over verbijsterd dat die stug doorgaan en de avondklok niet respecteren. Tjsa zij staan boven de wet
Overigens naast frankrijk ook duitsland vanaf maandag ffp2 masker verplicht in oa winkels. De gewone stoffen worden niet meer toegestaan op straffe van een boete van 150 euro,
Bron nos.
Ik heb voorlopend op wat komen gaat en voor het geval dat een flink aantal ffo2 maskers besteld voor er weer een run op gaat ontstaan als ze in nederland ook verplicht gaan worden
secricible schreef:Ik vind voetbal ook wel leuk, dus dat is het niet. Maar ik kan me gewoon niet zo vinden in allerlei uitzonderingen.
Ik begreep nu dat knvb zelf mocht beslissen vanuit het mom dat het een beroep is en ze dus net als iedere werkgever zelf kunnen bepalen. Dat snap ik ergens wel, maar ik zou denken dat juist zij een voorbeeldpositie hebben voor veel mensen.
Muronia schreef:Nou dit is ook leuk.. ik werk in een essentieel beroep (gehandicaptenzorg), in wisselende diensten. Ik ben alleenstaande ouder, waardoor mijn vader op mijn dochter past wanneer ik moet werken. Nu lees ik net op de rivm site dat de eigen verklaring voor hem niet geldt omdat oppassen buiten de spelregels valt. Dit betekent dat ik gedurende de avondklok dus geen late diensten kan werken omdat ik geen oppas mag hebben. Ik vind dit wel heel erg naar hoor, het is al zo moeilijk om de roosters rond te krijgen
Citaat:FFP2-mondkapje straks verplicht in Duitsland
Vanaf maandag is het in Duitsland verplicht om een mondkapje uit de categorie KN95/N95 of FFP2 te dragen. Deze maskers sluiten beter af en beschermen niet alleen anderen, maar ook de drager beter tegen het virus.
De in ons land veel gedragen papieren blauw-witte of zelfgemaakte mondmaskers zijn dan niet meer toegestaan in Duitse winkels, tankstations en het openbaar vervoer. Mensen die toch zo'n masker dragen, riskeren een boete van 150 euro.
secricible schreef:Ik vind voetbal ook wel leuk, dus dat is het niet. Maar ik kan me gewoon niet zo vinden in allerlei uitzonderingen.
karuna schreef:Muronia dat lijkt me toch wel noodzakelijke zorg en mantelzorg ook.Citaat:FFP2-mondkapje straks verplicht in Duitsland
Vanaf maandag is het in Duitsland verplicht om een mondkapje uit de categorie KN95/N95 of FFP2 te dragen. Deze maskers sluiten beter af en beschermen niet alleen anderen, maar ook de drager beter tegen het virus.
De in ons land veel gedragen papieren blauw-witte of zelfgemaakte mondmaskers zijn dan niet meer toegestaan in Duitse winkels, tankstations en het openbaar vervoer. Mensen die toch zo'n masker dragen, riskeren een boete van 150 euro.