Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:22

Maar ze kunnen ook overdag voetballen en in de avond uitzenden. Sowieso worden veel wedstrijden in het weekend gespeeld. Ik zie niet in waarom het in de avond moet.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:38

Ik begrijp sowieso niet waarom er gevoetbald wordt :+ . Maar dat zullen velen ook van mijn paarden vinden :Y) .

Als er overdag wordt gespeeld zal toch de uitslag al bekend zijn incl. wie in welke minuut scoorde. Ik kan mij voorstellend dat de spanning er dan toch een beetje af is.

Ik vind het een risico-afweging. Er moeten een slordige 17 miljoen mensen 's avonds in huis blijven. Als het naleven van de avondklok voor een grote groep (mentaal) makkelijker wordt door een man of 30 in een groot stadion tegen een balletje te laten trappen: doen. De Romeinen wisten het al: geef het volk brood en spelen. .

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:41

Op zich spreek je nu misschien niet zoveel mensen, dan hoef je de uitslag nog niet te weten tot in de avond en blijft het net zo spannend.

Popstra

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:42

De voetballers worden wel vaak getest. Talkshows en hun gasten blijven ook gewoon Savonds live
Dit om inderdaad voor de vermaak

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:44

Voetbal (op dat niveau) speel je niet in de middag, om het vervolgens 's avonds uit te zenden, omdat de uitslag live door iedereen gezien/gevolgd wil worden. :+

Onder voetballers waren regelmatig 'grote' uitbraken van hele teams die besmet raakten. Snap er ook geen hol van, maar zal wel met geld te maken hebben.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:46

moonsparkle schreef:
Op zich spreek je nu misschien niet zoveel mensen, dan hoef je de uitslag nog niet te weten tot in de avond en blijft het net zo spannend.

Radio, Facebook, Twitter, NOS-sportnieuws, enz....

Nee, dan zou het daar niet bekend gemaakt moeten worden. Men kan de Miljoenennota en de nieuwe Corona-maatregelen al niet eens geheim houden }:0 . Er is altijd iemand die gaat "lekken". Al is het maar 1 van de spelers die Twittert "wauw, net met 3-2 gewonnen van FC de Graspol".

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:47

Maar prima toch als die uitzondering er is gemaakt. Wat Roodvos zegt, het geeft veel mensen 's avonds entertainment. Lijkt wel of mensen soms uit jaloezie willen dat alles voor iedereen even beperkt is en dat er geen uitzonderingen mogen zijn. Of omdat het iets is waar ze zelf niks om geven. Ik geef ook niks voor voetbal, maar begrijp best dat het voor heel veel mensen heel belangrijk is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:47

moonsparkle schreef:

Haha, lekker naïef.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:48

Ja laat topsporters maar lekker hun ding doen, beetje vermaak voor ons toch. Nee ik heb ook weinig met voetbal, maar wel met paardrijden en wielrennen( en alle fietssport) .
Helemaal eens hoor Roodvos. Brood en spelen. Dat heeft iedereen ook een beetje nodig toch. Als je na een dag hard werken ook even wil ontspannen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:50

Ik vind wel dat er een zwaardere straf moet komen voor voetballers die positief getest zijn het stil houden toch het veld op gaan. Het is nu al een paar keer gebeurd en dat wordt iedere keer weer een beetje weggewonken.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:06

Bloodymary schreef:
Maar prima toch als die uitzondering er is gemaakt. Wat Roodvos zegt, het geeft veel mensen 's avonds entertainment. Lijkt wel of mensen soms uit jaloezie willen dat alles voor iedereen even beperkt is en dat er geen uitzonderingen mogen zijn. Of omdat het iets is waar ze zelf niks om geven. Ik geef ook niks voor voetbal, maar begrijp best dat het voor heel veel mensen heel belangrijk is.

Dit dus !
Ik ben het er helemaal mee eens ,het is toch niet de bedoeling om echt alles plat te leggen .En je wil echt niet weten hoeveel mensen blij zijn met sport op tv :j ( het is gewoon een hele goede afwisseling op alle coronashit vd msm de hele dag )
Ik hoop dat er straks ( buiten )nog veel meer doorgang kan vinden desnoods nog zonder publiek :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:17

Ik geef juist wel om voetbal ik kijk het elke week :') , maar ik kan meestal prima de uitslag vermijden als ik het nog niet wil weten. De uitzonderingen maken mij op zich niet zoveel uit trouwens. Als de lijnen maar duidelijk zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:34

Ik vind voetbal ook wel leuk, dus dat is het niet. Maar ik kan me gewoon niet zo vinden in allerlei uitzonderingen.

Ik begreep nu dat knvb zelf mocht beslissen vanuit het mom dat het een beroep is en ze dus net als iedere werkgever zelf kunnen bepalen. Dat snap ik ergens wel, maar ik zou denken dat juist zij een voorbeeldpositie hebben voor veel mensen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:40

Ik begin stilaan te begrijpen waarom ze hier in België een nachtklok ingesteld hebben ipv een avondklok :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:41

Voetbal ben ik ook over verbijsterd dat die stug doorgaan en de avondklok niet respecteren. Tjsa zij staan boven de wet

Overigens naast frankrijk ook duitsland vanaf maandag ffp2 masker verplicht in oa winkels. De gewone stoffen worden niet meer toegestaan op straffe van een boete van 150 euro,
Bron nos.

Ik heb voorlopend op wat komen gaat en voor het geval dat een flink aantal ffp2 maskers besteld voor er weer een run op gaat ontstaan als ze in nederland ook verplicht gaan worden
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-01-21 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:43

Nou dit is ook leuk.. ik werk in een essentieel beroep (gehandicaptenzorg), in wisselende diensten. Ik ben alleenstaande ouder, waardoor mijn vader op mijn dochter past wanneer ik moet werken. Nu lees ik net op de rivm site dat de eigen verklaring voor hem niet geldt omdat oppassen buiten de spelregels valt. Dit betekent dat ik gedurende de avondklok dus geen late diensten kan werken omdat ik geen oppas mag hebben. Ik vind dit wel heel erg naar hoor, het is al zo moeilijk om de roosters rond te krijgen :o

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:45

Ik zou daar morgen gewoon RIVM even over bellen. Misschien valt het nl wel onder mantelzorg ofzo.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:48

karuna schreef:
Voetbal ben ik ook over verbijsterd dat die stug doorgaan en de avondklok niet respecteren. Tjsa zij staan boven de wet

Overigens naast frankrijk ook duitsland vanaf maandag ffp2 masker verplicht in oa winkels. De gewone stoffen worden niet meer toegestaan op straffe van een boete van 150 euro,
Bron nos.

Ik heb voorlopend op wat komen gaat en voor het geval dat een flink aantal ffo2 maskers besteld voor er weer een run op gaat ontstaan als ze in nederland ook verplicht gaan worden

Wel bijzonder van het mogen dragen naar een sjaal of buff naar dit.
Is daar ook een run dan. Je zag daar ook vooral de stoffen of papieren dingen (en net als hier flink hergebruikt)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:53

In Frankrijk volstaan normaalgezien ook gewone chirurgische maskers.
Wordt lachen als ze ffp2 willen verplichten, buiten bij de tandarts heb ik er hier letterlijk nog nooit 1 gezien sinds maart.
Is ook voor diezelfde reden dat in maart stoffen maskers werden toegestaan, er waren gewoon geen degelijke maskers op voorraad. Zal nu ook niet het geval zijn als het persé ffp2 maskers moeten zijn dus dat verplichten is een wassen neus.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:55

secricible schreef:
Ik vind voetbal ook wel leuk, dus dat is het niet. Maar ik kan me gewoon niet zo vinden in allerlei uitzonderingen.

Ik begreep nu dat knvb zelf mocht beslissen vanuit het mom dat het een beroep is en ze dus net als iedere werkgever zelf kunnen bepalen. Dat snap ik ergens wel, maar ik zou denken dat juist zij een voorbeeldpositie hebben voor veel mensen.

Het is toch ook gewoon werk / beroep
Ik heb echt totaal niets met voetbal maar vind het echt prima dat het kan doorgaan ,hetzelfde met wielrennen
Kan prima allemaal
Ben blij dat ook de paardensport professioneel kan blijven doorgaan ,het is een sector net zoals alle anderen en hoe meer er veilig kan hoe liever .Er is veel gepuzzeld en we moeten het met videos en online verkopen doen maar de hele sector ligt gelukkig niet plat

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:57

Muronia schreef:
Nou dit is ook leuk.. ik werk in een essentieel beroep (gehandicaptenzorg), in wisselende diensten. Ik ben alleenstaande ouder, waardoor mijn vader op mijn dochter past wanneer ik moet werken. Nu lees ik net op de rivm site dat de eigen verklaring voor hem niet geldt omdat oppassen buiten de spelregels valt. Dit betekent dat ik gedurende de avondklok dus geen late diensten kan werken omdat ik geen oppas mag hebben. Ik vind dit wel heel erg naar hoor, het is al zo moeilijk om de roosters rond te krijgen :o

Oei dat is wel heel slecht geregeld dan ? Dat zou toch echt moeten kunnen
En als je je dochter naar hem brengt en ophaalt ?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:02

Muronia dat lijkt me toch wel noodzakelijke zorg en mantelzorg ook.

Citaat:
FFP2-mondkapje straks verplicht in Duitsland
Vanaf maandag is het in Duitsland verplicht om een mondkapje uit de categorie KN95/N95 of FFP2 te dragen. Deze maskers sluiten beter af en beschermen niet alleen anderen, maar ook de drager beter tegen het virus.

De in ons land veel gedragen papieren blauw-witte of zelfgemaakte mondmaskers zijn dan niet meer toegestaan in Duitse winkels, tankstations en het openbaar vervoer. Mensen die toch zo'n masker dragen, riskeren een boete van 150 euro.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:05

secricible schreef:

Idd uitzonderingen zorgen er altijd voor iets anders langer moet wachten of minder middelen krijgt.
Zo mag in Belgie teamsport voor volwassenen niet. Maar de eerste ploegen dan weer wel. De spelers en hun medewerkers worden 2x/week preventief getest.
In het onderwijs wordt er niks preventief getest.
Dan gaf eind vorig jaar bij mijn zoon de volgende kromme situatie: hij deed stage in een school -> niet eenmaal getest.
En hij deed een studentenjob in een sportclub -> daar werd hij 2x/week getest.
Detail : in Vlaanderen in dezelfde minister bevoegd voor onderwijs als voor sport. Iets loopt er dan toch fout met de prioriteiten.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:08

karuna schreef:
Muronia dat lijkt me toch wel noodzakelijke zorg en mantelzorg ook.

Citaat:
FFP2-mondkapje straks verplicht in Duitsland
Vanaf maandag is het in Duitsland verplicht om een mondkapje uit de categorie KN95/N95 of FFP2 te dragen. Deze maskers sluiten beter af en beschermen niet alleen anderen, maar ook de drager beter tegen het virus.

De in ons land veel gedragen papieren blauw-witte of zelfgemaakte mondmaskers zijn dan niet meer toegestaan in Duitse winkels, tankstations en het openbaar vervoer. Mensen die toch zo'n masker dragen, riskeren een boete van 150 euro.

Correctie: niet de FFP-2 maar de medische mondmaskers. Dat is wel even wat anders...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 19:10

Pandora2 schreef:
Ik begin stilaan te begrijpen waarom ze hier in België een nachtklok ingesteld hebben ipv een avondklok :=

Jullie mogen weer naar de kapper! 13 februari.