Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 09:41

Zo bedoelde ik het niet hoor dat een virus een bewustzijn heeft :') dat zou echt wel heel dom zijn als ik dat dacht haha

meer in de vorm van wordt een virus gewoon niet een keer een soort van moe zodat het minder sterk wordt, en uiteindelijk langzamerhand muteert in een mindere vorm waarbij je alleen bijv een lichte verkoudheid krijgt van covid-19.

Ik hoop eigenlijk dat het ooit verdwijnt, maar in een aantal landen hebben ze ook bijv al jaren last van MERS. Dus ben er bang voor dat we er nooit meer vanaf komen... Dan ligt mijn hoop op dat het virus zwakker wordt en niet zoveel kans meer krijgt om te muteren.

Ik ben wel benieuwd nu hoe die verschrikkelijke Spaanse griep van 100 jaar terug uiteindelijk is gestopt. Of dat dat virus er nu nog steeds is, maar je er niet meer ziek van wordt.

Ik vindt virussen maar raar wat dat betreft. Iets wat je niet ziet kan super veel schade toebrengen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 10:14

Wat ik er zo snel over kon vinden is dit:

"Even snel als ze was gekomen, verdween de griep ook weer. In 1920 flakkerde er nog een laatste fase op, maar die was lang niet meer zo dodelijk. De immuniteit nam toe, het virus muteerde en de virulentie nam af.
De waarschijnlijkste reden voor de snelle uitdoving van de Spaanse griep is meteen ook de meest morbide: een virus krijgt alleen in een niet immuun levend organisme poot aan de grond. Tijdens grote sterfte gaat het virus zelf ook dood en dat gebeurde in 1918 in ijzingwekkende vaart"

Dus ergens zou je kunnen zeggen dat het gewoon rond moet gaan en de doden voor lief moet nemen... maar, dat hoeft niet meer perse tegenwoordig, dus gelukkig doen we dat nu anders :j Althans, we kunnen het anders doen, maar niet iedereen wil dat :+

Loretta

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 14:03

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 14:57

Die situatie komt overal voor, ook in Nederland was een man die vreselijk spijt had dat hij niet was gaan prikken.
Wat wel opvalt is dat die arts zegt dat ze nu meer moeite heeft met mensen die overlijden dan voordat de vaccins er waren. Zonde en onnodig, terwijl het ziek worden en doodgaan en druk op de zorg voor een groot gedeelte voorkomen had kunnen worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:08

bigone schreef:
Die situatie komt overal voor, ook in Nederland was een man die vreselijk spijt had dat hij niet was gaan prikken.
Wat wel opvalt is dat die arts zegt dat ze nu meer moeite heeft met mensen die overlijden dan voordat de vaccins er waren. Zonde en onnodig, terwijl het ziek worden en doodgaan en druk op de zorg voor een groot gedeelte voorkomen had kunnen worden.

Het lijkt me ook heel zwaar voor een arts om iemand die stervende is te moeten vertellen dat zijn of haar dood voorkomen had kunnen worden. Zelf ken ik ook veel mensen die overtuigd zijn dat de hele Corona een hoax is. Probleem is dat ze zo extreem overtuigd zijn dat er niet mee te praten valt. Ze denken echt dat ze er verstandig aan doen om zich niet te laten vaccineren. Ik houd er rekening mee in mijn kennissenkring nog wel mee ga maken dat er een paar zinloze overlijdens zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 15:29

Ik denk dat je dat niet hoeft te vertellen, is wel duidelijk. Enigste voordeel kan zijn dat een familie nu wel vaccineert en dat er mond op mond reclame komt. Klinkt hard maar is niet anders.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 21:42

Loretta schreef:
bigone schreef:

Het lijkt me ook heel zwaar voor een arts om iemand die stervende is te moeten vertellen dat zijn of haar dood voorkomen had kunnen worden. Zelf ken ik ook veel mensen die overtuigd zijn dat de hele Corona een hoax is. Probleem is dat ze zo extreem overtuigd zijn dat er niet mee te praten valt. Ze denken echt dat ze er verstandig aan doen om zich niet te laten vaccineren. Ik houd er rekening mee in mijn kennissenkring nog wel mee ga maken dat er een paar zinloze overlijdens zijn.

Er zijn zelfs mensen die geloven, dat de recente overstromingen of gemanipuleerd zijn of een hoax zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:25

bigone schreef:
Ik denk dat je dat niet hoeft te vertellen, is wel duidelijk. Enigste voordeel kan zijn dat een familie nu wel vaccineert en dat er mond op mond reclame komt. Klinkt hard maar is niet anders.

Is het echt zo hard? Geldt toch ook voor rokers, forse drinkers, automobilisten die zonder gordel rijden, mensen zonder helm op zwaar opgevoerde elektrische fietsen, etc. Etc?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 22:49

Brainless schreef:
Vayo schreef:
I
Kinder IC´s stromen vol met kinderen met het RS virus. Dit is nog nooit gebeurd in de zomer en er zijn sterke aanwijzingen dat dit toe te schrijven is aan de corona maatregelen waardoor we amper weerstand opbouwen. .

Dat is absoluut niet de reden.. het komt juist omdat er minder contacten zijn geweest door de coronamaatregelen (dus het geeft juist aan dat de maatregelen geholpen hebben tegen het verspreiden van virussen).

Hmmm niet helemaal hoor. De strenge maatregelen hebben ervoor gezorgd dat er minder groepsbescherming ontstaan is en dat we onze immuniteit niet voldoende hebben kunnen onderhouden. Ook zwangeren kwamen minder in contact met virussen waardoor er veel minder antistoffen zijn doorgegeven aan de baby. Dat de IC´s nu vol liggen met jonge kinderen is dus wel degelijk een nadelig gevolg van de strenge maatregelen.

Als 13 jarigen rond half augustus al volledig gevaccineerd kunnen zijn, er bericht wordt dat sommige grote vaccinatielocaties gaan sluiten en voor nieuwe afspraken de tijd tussen de 1e en 2e vaccinatie verkort wordt naar 4 weken lijkt het me toch dat half september iedereen die gevaccineerd wilde worden (en direct een afspraak gemaakt heeft ipv nog even aankijken) dan volledig gevaccineerd is!?

Ik mag hopen dat ze dan wanneer iedereen de mogelijkheid gehad heeft, ongeacht de vaccinatiegraad, alles opengooien. Zo steriel en virusloos mogelijk leven heeft ook gewoon een hele negatieve keerzijde doordat we onze immuniteit voor virussen niet onderhouden.

En als je volledig bent gevaccineerd verloopt een besmetting met corona vaak heel mild, als je het al oploopt. Daarmee bouw je ook weer extra immuniteit mee op. En dat mensen zich niet laten vaccineren is helemaal prima, maar ze kunnen gevaccineerden geen maatregelen op blijven leggen omdat anderen zich niet hebben laten vaccineren.
Als dit een probleem gaat zijn voor de ziekenhuizen zie ik liever dat ze op momenten van hoge besmettingen gaan werken met vaccinatiepaspoorten, zodat alleen gevaccineerden toegang krijgen tot luxe zaken zoals bioscoop, zwembad, festival, dierentuin, pretpark enz. En zodra de besmettingen voldoende laag zijn kunnen ze weer iedereen toelaten.

https://nos.nl/artikel/2390381-kinderen ... t-verwacht

Afgelopen winter waren er minder kinderen ziek dankzij de strenge coronamaatregelen, maar nu lijkt er een inhaalslag gaande. Gisteren werd bekend dat de kinderafdelingen en de kinder-IC's vol liggen met jonge kinderen met ernstige luchtwegproblemen door het RS-virus, maar ook andere virussen zullen waarschijnlijk in rap tempo opleven, denken verscheidene kinderartsen en kinderimmunologen.

Door de lockdown en de anderhalvemeterregel konden virussen zich deze winter maar moeizaam verspreiden en is er dus geen groepsbescherming ontstaan. Meer kinderen zijn nu vatbaar voor virussen omdat ze afgelopen winter geen infecties hebben gehad en daardoor ook geen immuniteit hebben opgebouwd.

Ook hebben pasgeboren baby's van hun moeder geen bescherming meegekregen tegen virussen, omdat de moeders zelf ook minder antistoffen hebben. "We zagen die antistoffen in de moedermelk in de loop van het coronajaar steeds meer afnemen", zegt Hans van Goudoever, kinderarts en hoofd van het Emma Kinderziekenhuis van Amsterdam UMC. "Veel zwangeren waren minder in contact met andere virussen en gaven het dus ook niet door. Daardoor hebben kinderen ook geen passieve immuniteit verkregen, antistoffen via de moeder."

Artsen zien nu luchtwegvirussen de kop opsteken, en mogelijk gaat dat ook gebeuren bij buikgriepvirussen, omdat ook die afgelopen winter minder voorkwamen. "Wij bouwen als mens voor veel virussen immuniteit op en die onderhouden we omdat we regelmatig in contact komen met die virussen", zegt kinderarts-epidemioloog Patricia Bruijning. "Als die immuniteit wegvalt omdat we er niet of minder mee in aanraking komen, dan worden we makkelijker ziek."

Bijna alle kinderen lopen in hun eerste levensjaren virussen op. Bij de eerste keer dat ze geïnfecteerd raken worden ze even behoorlijk ziek, maar dat neemt daarna af omdat ze er immuun voor worden. Die immuniteit hebben ze nu niet opgebouwd, zegt Bruijning. "We zijn nu eigenlijk een immuniteitsschuld aan het aflossen." Sommige ziektes slaan alleen toe in de winter, omdat het virus zich dan makkelijker kan verspreiden. Niet alleen omdat mensen in de winter dichter op elkaar zitten, ook ook omdat de lucht in de winter minder vocht bevat. Afgelopen winter kregen virussen weinig kans, omdat er toen nog veel maatregelen golden.

Wat opvalt is dat het RS-virus nu piekt, op het moment dat de maatregelen zijn versoepeld, terwijl de coronaregels voor kinderen al langer waren versoepeld. "Wat je hieruit kan concluderen is dat je volwassenen nodig hebt om het virus bij kinderen over te brengen", zegt Van Goudoever. Dat denkt ook Bruijning. "Het doet mij vermoeden dat voor sommige virussen volwassenen toch een belangrijkere rol in de verspreiding spelen dan we altijd dachten. Maar dat moeten we onderzoeken, want we hebben nog nooit zo'n situatie gehad als waar we nu in zitten." ¨Wat bij RS nu gebeurt, kan ook met griep gebeuren en dat verwachten we ook.¨ (Hans van Goudoever, kinderarts)

De verwachting is dan ook dat er in de winterperiode nieuwe virus- en infectie-uitbraken zullen plaatsvinden. "Wat bij RS nu gebeurt, kan ook met griep gebeuren en dat verwachten we ook", zegt Van Goudoever. "We moeten goed monitoren", zegt Bruijning. "Niemand weet het precies, dit hebben we nog nooit meegemaakt. In dat opzicht is er heel veel onzeker."

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-21 23:06

Er gaat anders nu ook een flink virusje rond met name klachten op de bovenste luchtwegen. Een best pittige waarbij je veel moet hoesten , niezen en neusverkoudheid en koorts. Ik heb hem laatst te pakken gehad en voelde mij toch wel even flink beroerd en het duurde ook wel vrij lang. Verwacht een virus als dat niet snel in de zomer , ook al presteer ik het elk jaar om in de zomer zo'n virusje op te lopen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 11:43

bigone schreef:

Mond op mond zou ik in deze tijd niet zo snel doen denk ik :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:22

In de telegraaf staat ook een mooie foto van een antivaxxer die toch overleed. Stond niet bij aan wat, maar hij had een zuurstofmasker op. Dus ja dan is het toch wel duidelijk waar aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:28

Mooie foto? En hij is inderdaad na een maand in het ziekenhuis overleden aan een griepje.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:31

Dinopino schreef:
In de telegraaf staat ook een mooie foto van een antivaxxer die toch overleed. Stond niet bij aan wat, maar hij had een zuurstofmasker op. Dus ja dan is het toch wel duidelijk waar aan.

Ik mis het punt wat je wil maken, krijg vooral de indruk dat je weer zit te stoken, het zal niet voor het eerst zijn.

Ik vind niets mooi aan een foto van iemand met zuurstofmasker, od dat nou een anti-vaxer / Corona wappie is of niet. Ik vind het vooral jammer dat een klote virus weer een persoon het leven kost.

En imo is het jammer dat jij dat overlijden misbruik om weer even flink te stoken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:37

Op Twitter was gisteren een discussie over het verdienmodel van de vloggers/influencers enz.
Waarom geloven mensen Willem Engel, Jorn Luka, Robert Jensen, Baudet enz. over Corona?
Zij zijn toch geen virologen of artsen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:43

Dinopino schreef:

Grappig zijn jouw berichten.. er staat dus wel duidelijk bij waaraan.
Maar ik vind jammer dat er met jou absoluut geen discussie is te voeren en je alleen maar een opruiende stelling/mening er in gooit en kijkt/geniet hoe iedereen daar overheen valt en jij lachend over de grond rolt.. niks zegt/reageert totdat je weer een idiote melding doet.

Ik heb het geprobeerd, ik ben altijd wel geïnteresseerd in anders denkende om te zien/voelen hoe hun kijk ergens op is.
Maar jij wilt absoluut geen discussie, maar alleen maar mensen giga irriteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:44

En jullie reageren/happen allemaal weer :+

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 20:54

Ik geloof geen Willem Engel en die anderen ken ik niet. En zeker geen politicus. Effe nadenken. De druk op de mensen wordt opgevoerd om zich vooral te laten vaccineren. Zodat je zelf in iedergeval niet ernstig ziek wordt. Vervolgens verschijnt die foto in de telegraaf. En precies wat zie je. Een duidelijke foto van iemand met een masker op. En dat is it. Kent iemand die man persoonlijk. Dan zal zijn vrouw waarschijnlijk wel in een praatprogramma komen om de bevolking te waarschuwen. Want waarom zou ze anders zo'n foto toestaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:01

Relaxed schreef:

Maar wie zit er dan fout? Degene die continu blijft trollen of de mensen die ondanks de geschiedenis van deze persoon toch de moeite doen om in te gaan op die persoon haar vragen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:06

Hoezo is het duidelijk aan wat iemand overlijdt als ie een zuurstofmasker op heeft?
COPD? Hartfalen? LWI obv influenza/sars-CoV-2/ RS/welk ander virus dan ook? ARDS tgv het een of ander? Kanker? Auto-ongeval gehad? Wie zal het zeggen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:18

IMANDRA schreef:
Relaxed schreef:

Maar wie zit er dan fout? Degene die continu blijft trollen of de mensen die ondanks de geschiedenis van deze persoon toch de moeite doen om in te gaan op die persoon haar vragen?

Trollen gedragen zich net als beren. Als je ze blijft voeren, dan blijven ze terugkomen. En net zoals het niet zoveel zin heeft om een beer de schuld te geven als hij terugkomt, heeft het ook geen zin om een trol de schuld te geven. Zolang jij reageert blijft de trol terugkomen om zijn beloning in de vorm van aandacht op te halen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:23

Je kan beter die ene beer tegenhouden dan al die verschillende mensen die hem mogelijk voeden… dat laatste is bijna niet te doen immers.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:24

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat zo iemand niet gewoon een ban krijgt :O

Ik tuin er ook steeds weer in.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:30

Beren die te opdringerig worden, worden door de bank genomen ofwel afgeschoten, ofwel herplaatst, ofwel in een sanctuary gezet.
Maar in ieder geval niet daar gelaten waar ze overlast veroorzaken.

Ik zie wel handelingsopties voor de groengeklede wildparkbeheerders...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 21:36

Dan moet je nog steeds niet reageren, maar temmen.