Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 13:46

Netjes Musli! Lastig he als je dan zoveel hebt gegeten om weer terug te komen in je goede ritme.

Welkom nieuwelingen!

Butterfly en Moi ben heel benieuwd of het gaat werken!

Hier was het weekend echt niet zo best. Ik ben onverwacht gaan daten en dat werd uit eten, zondag wijntjes en lekker eten voor moederdag. Helaas werd vrijdag mijn veulen erg ziek en moest naar de kliniek. Pas omn 10 uur thuis dus dat werd ook geen gezonde hap.
Het mooie nu ben ik ineens al 0,3 kwijt :P

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 07:06

Blijkbaar had ik echt even veel te gek gedaan, want vanochtend was er weer een kilo vanaf :') Oeps.
Vanmiddag vertrekken we naar de camping voor een paar daagjes genieten.
Daar ook maar even zorgen dat het ritme er mooi in blijft :j

Hoe is het nu met je veulen @Dustinlover? En toch fijn dat er 0,3kg af was, ondanks alles.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:06

Dustinlover: hoe is het met je veulen? Genieten van uit eten enzo moet ook eens kunnen toch? En toch fijn dat er een minnetje op de weegschaal stond.

Pallatin: natuurlijk kan je de draad weer oppakken. Jij bent zo goed bezig.

Vestagirl: jij bent ook goed bezig! Voor mij werkt zo’n horloge ook super, wil uitdagingen ook altijd winnen :D.

MuSLi: dat zijn opschieters op de weegschaal :oo en veel plezier op de camping!

Hoe gaat het met de gebruikers van Saxenda? Ben ook wel benieuwd wat de begeleiding eromheen inhoud? Is dat naar een diëtist?

Vandaag weer officiële weegdag en toch over 3 weken 1,8 kg kwijt. Dat is precies mijn gemiddelde van 0,6 kg per week waar ik meestal op zit. Nog 6,8 kg te gaan, dat klinkt heel wat haalbaarder dan de 20 kg waarmee ik in januari begon.
Heb mezelf maar eens beloond met een paar mooie zomerse sneakers :D .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:11

Wauw @Sharani wat een mooie stappen heb je gemaakt zeg. En wat mooi dat je zo geleidelijk afvalt. Dat is echt heel goed voor je lichaam. Dan krijgt je lichaam ook de kans om te wennen aan de nieuwe situatie :j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 08:35

Thnx voor het vragen meiden. Met het veulen gaat het nu gelukkig goed!

Helaas zei de weegschaal ineens weer een halve kilo erbij. Naja komt vast wel weer goed.

Sharani wat knap zeg! an klinkt 6,8 echt stukken beter haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 09:55

Stomme weegschaal @Dustinlover |o

Fijn dat het met je veulen weer beter gaat. Wat was er aan de hand?

Wel heel blij trouwens met de goede daling(en) op de weegschaal.
Ben gelijk weer gemotiveerd om dit door te zetten en gezond te doen :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:34

Ik kom ook weer even hoi zeggen :wave:

Leuk om nieuwe Bokkers te zien in dit topic! Welkom, en wat zijn jullie lekker bezig! Ook leuk dat er nog genoeg bekenden aanwezig zijn :)

Ik ben nog altijd lekker aan het rommelen, maar zit goed in mijn vel. Lekker aan het trainen en de weegschaal interesseert me nog altijd niet zoveel. Die gebruik ik meer ter analyse dan als houvast. Twee weken geleden gestart met een nieuw experiment en dat is om zonder toegevoegde suikers te eten. Dus ik eet wel gewoon koolhydraten (groente, fruit, peulvruchten, granen etc), maar niks waar los een vorm van suiker aan toegevoegd is. Dat vraagt planning, voorbereiding, kooktijd en is nog even zoeken, maar so far so good :) Ik merk dat mijn lichaam (bijna helaas voor mij.. := ) het hier heel goed op doet. Ik verloor in een week tijd bijna 3 kg aan vocht en een heleboel centimeters. Zaterdag at ik bij mijn moeder wel een keer suiker, en de volgende dag had ik die bijna 3kg + centimeters in een keer terug :+ Mijn gewicht fluctueert dus echt enorm wat dat betreft en ik merk dus dat mijn lichaam suiker gewoon niet heel grappig vindt. Opvallend is dat ik mijn macro's helemaal niet veranderd heb, ik was alleen nog net een tikkie anders gaan eten.

Aanleiding om dit eens te proberen was dat ik al langere tijd weinig energie had, opgeblazen was, slechte stoelgang ondervond en de he-le dag honger had. En dan zelfs zo dat als ik onderweg naar huis was vanaf mijn werk en ik kreeg honger, ik nog net niet in paniek raakte en het noodzakelijk voelde om echt iets te eten. Er moest iets veranderen en na research dit gaan testen. Ik ga dit nu een maand echt strak doen om te zien wat het me brengt. Ik merk in ieder geval veel rust qua eten en de verleidingen die daarin zijn. Ik hoef niet na te denken over of ik een traktatie aanneem, want dat eet ik op dit moment gewoon niet. Ik heb er ook geen trek in. Ik kook op zondag voor 5 dagen mijn lunch en diner (zonder pakjes en zakjes) en vul mijn hele menu in in MyFitnessPal. Ik hoef dan de hele werkweek niet na te denken over wat ik ga eten. Alleen het weekend nog even zoeken wat daarin goed werkt.

Normaliter pleit ik ervoor om tijdens het afvallen geen voeding uit te sluiten en met mate vooral te genieten van alles wat je lekker vindt. Op deze manier creëer je, zoals een aantal hier al fantastisch voor elkaar hebben :D, een vernieuwde en blijvende leefstijl. Er is in principe geen goed of slecht voedsel. Het ene voedsel heeft gewoon meer voedingswaarde dan de ander. Ik ga al even mee in dit topic en het was voor mij wel tijd om iets nieuws te proberen. :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 10:55

Dat vind ik wel heel knap hoor @Snippergroen. Ik ben daar echt way to lui voor :=
Veel succes met dit probeersel, hopelijk krijg je de gewenste resultaten hiermee :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:28

Haha thanks! Als ik merk hoeveel beter ik me voelde na een paar dagen, is dat wel echt een motivatie om er verder mee aan de slag te gaan. Ik zal wel zeggen, de afkickverschijnselen waren niet mals := Ik heb echt dromen gehad over pannekoeken met chocopasta en liters Red Bull :D Ik at altijd al wel gezond, maar er zit in zoveel producten suiker joh.. Ook in dingen als vlees en vleeswaren. Nadat ik door die afkickverschijnselen was had ik veel meer energie, ik slaap beter en mijn huid ziet er al beter uit :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:37

Wat goed :j ik eet de laatste tijd wat onregelmatiger en dus ook wat meer bewerkt, en merk inderdaad direct hoeveel impact dat heeft op mijn darmen, energieniveau en huid. Voor mij dus ook een goede motivatie om de balans weer wat te verleggen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:04

Wil niet weten waar allemaal suiker in zit.
Ik gebruik zelf nergens suiker in, niet in de koffie, drink geen frisdrank.
Maar eet wel extra volkoren brood en plakjes kipfilet beleg. Daar zit ongetwijfeld ook suiker in.
Koken doe ik wel 99% vers, zonder pakjes en zakjes, al gebruik ik die wel heel af en toe.
Drink wel eens savonds Roosvicee multivit, die leng ik half aan met water anders vind ik het veel te zoet. Maarja wel suiker in.

Gisteren weer een uur step gedaan. Man wat is mijn conditie toch slecht :o
Hopen dat dat met een paar weken wel beter is :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 12:17

Ohhh step vind ik ook zo leuk om te doen... Ik ben er zeker niet goed in, maar heb er wel plezier in.
Helaas wordt het in mijn regio eigenlijk bijna nergens meer aangeboden.

Ik heb gisteravond weer een uur bokszaktraining gedaan. En dat was een heftige.
Flink interval, met lange/intense intervallen en in de "rust" ook blijven bewegen.
Dus bijvoorbeeld 30 seconden boksloop (snel stoten en knieheffen tegelijk).
Dan 30 seconden jumsquats. En dat dan 3 ronden %)

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 23:43

Wat zijn jullie allemaal goed bezig.

@snippergroen bizar hè hoeveel invloed die suikers op je hebben. Ik voel me als ik die uit m’n dieet schrap ook altijd veel beter. Minder moe en minder last van mijn darmen. Kook sinds ik dit weet ook niet meer uit pakjes en zakjes.

@dustinlover fijn dat je veulen weer goed gaat. Dan is de lijn weer oppakken ook weer wat makkelijker dan met allerlei stress

@sharani komende maanden heb ik alleen begeleiding van m’n huisarts omdat er een wachtlijst is voor de begeleiding zoals de zorgverzekering het wil. Voor de zorgverzekering krijg je als ik het goed heb uiteindelijk wel begeleiding van een diëtiste, bewegingscoach en psycholoog voor minimaal 2 jaar. Wil je dat niet krijg je geen vergoeding. Volgens mijn huisarts klinkt die begeleiding wel veel heftiger dan het is. Ik Beweeg uit mezelf al heel veel. M’n fiets heeft hopelijk over 2 weken 10000 km op z’n teller (dan wordt hij 2 jaar oud dus mooie deadline om dat te halen) en dat is dan alleen als ik met motor aan gefietst heb, fiets ook nog regelmatig zonder, loop daarnaast elke dag nog dagelijks minimaal 10000 stappen en in vakanties sta ik op een berg, met skies of schoenen afhankelijk van het seizoen. Toen ik dit vertelde en dat ik er tegenop zie dat ik daarbij ook nog een sportschool in gestuurd word (vooral tijds technisch geen idee hoe ik dat zou moeten doen) gaf ze aan dat het doel was een gezonde levensstijl te creëren en dat bij mij de winst dan dus niet daar te halen valt. Waarschijnlijk kan ik na de zomer met de “echte” begeleiding beginnen.

@butterfly hoe gaat het met jou? Hier paar dagen bij vlagen wat misselijk geweest. Vandaag was dat wat minder maar ook de eerste dag van de maandelijkse feestweek. Denk dat ik nu in een soort gemiddelde van de misselijkheid en de maandelijkse cravings leef :o
Prikken gaat steeds wat beter. Wordt al bijna normaal. Jij al bijna aan je verhoging toe?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 07:08

gaucho schreef:
Wat goed :j ik eet de laatste tijd wat onregelmatiger en dus ook wat meer bewerkt, en merk inderdaad direct hoeveel impact dat heeft op mijn darmen, energieniveau en huid. Voor mij dus ook een goede motivatie om de balans weer wat te verleggen.

Jaa bizar hè! Wat eten ook met je hele lichaam doet.

@Claudia, suiker zit ik veel dingen verwerkt, ook zonder het echt door te hebben.

Gisteren eerste les dag gehad voor een nieuwe klim techniek! Niet veel geklommen, dus ga vanavond lekker weer klimmen :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:03

@moi22: die begeleiding wordt wel redelijk serieus aangepakt dus, al zal het voor sommige daar juist de grote winst te halen zijn. Maar als ik het zo lees ben jij wel echt iemand waar de leefstijl, sowieso de beweging niet het probleem is. Dus dan is het extra interessant om te zien of het medicijn het verschil gaat maken. Hoop dat natuurlijk zeker voor je, lijkt me zo enorm frustrerend als afvallen niet lukt als je al zo actief bent.

Ik merk het ook altijd meteen als ik veel suiker eet, behalve aan mijn darmen wordt ik er ook zo moe van. Heb dat trouwens met alle snelle koolhydraten.
En inderdaad bizar hoeveel suiker aan dingen is toegevoegd en vaak inderdaad aan onverwachte dingen.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 11:16

Nou -O- Ik ben echt geïrriteerd.
Vanaf begin maart weer heel gezond aan het eten.
Probeer tussen de 1600 en 1800 kcal per dag afhankelijk van hoe actief mijn dag was.
Ga nu 3-4 x per week naar de sportschool.
En mijn weegschaal geeft al weken exact hetzelfde gewicht aan.
Ik snap er echt niks van hoor.
Batterij al vervangen, dacht misschien is die bijna leeg.. maar geen verandering :(

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:20

Heel erg vervelend en demotiverend.
Klopt het aantal calorieën dat je denkt te eten echt wel, als in dat je het allemaal afweegt. Weet van mezelf dat ik het nog wel eens wat gunstiger in schat dan het in werkelijkheid is en dingen vergeet, zoals bakvet, boter op brood, saus/jus. Dus dan krijg ik eigenlijk toch wat meer calorieën binnen dan ik denk. Verder komt het natuurlijk ook wel voor dat je een tijdje op een plateau blijft hangen, maar dat duurt normaal niet zo heel lang. Of sport je zoveel dat je heel veel spieropbouw hebt, spieren zijn tenslotte zwaarder dan vet. Verlies je wel centimeters?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:28

Ik vul alles in in de lifesum app. Elke dag en ik weeg alles.
Dus ik weet precies exact wat ik eet op een dag.
Vorig jaar hetzelfde gedaan.
Toen was ik zo 6 kg kwijt.
Dus vandaar dat ik het echt niet snap.
En vorig jaar sporte ik ook nog niet.

Edit: van vet naar spieren is echt nog niet mogelijk. Daar gaat enorm veel training aan vooraf voordat je dat echt gaat merken.
Ik zal eens gaan meten en dat bijhouden voor een maandje.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:46

Wat vervelend ClaudiaHS! Helpt niet echt in de motivatie.. Merk je mogelijk wel iets aan je kleding (die bijv. losser zit) of voel je je fitter en lekkerder in je lijf? Ook dat zijn hele mooie resultaten om te behouden! Wellicht hou je wat vocht vast? Staar je niet te blind op de weegschaal en laat 'm zeer zeker je gevoel over jezelf niet bepalen :)

Wat betreft de uitspraak 'spieren wegen meer dan vet': Dat is alleen van toepassing als je uitgaat van dezelfde massa. 1kg spier neemt minder ruimte in dan 1kg vet. Als je uitgaat van dezelfde massa/hetzelfde volume, weegt spier inderdaad wel meer :) Vandaar dat het ook goed is om jezelf bijv. eens per maand te meten met een meetlint, op een professionele weegschaal te staan die meer weegt dan enkel je totaalgewicht, en/of door foto's te maken van jezelf om je eigen progressie te zien.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:04

Ik heb van mijn werkbroeken al wel weer een maat kleiner aan.
Maar dat heb ik al een maand.
Sindsdien staat het gewoon stil.
En ja ik hou zeker vocht vast, daar heb ik al snel last van met warm weer.
Ik kan dat meteen merken aan mijn vingers, de ringen zitten dan strakker en voel ook dat er vocht in zit en ze stijver zijn.
Misschien moet ik maar eens proberen meer water te drinken :r iets wat ik dus echt niet lekker vind :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:06

ClaudiaHS schreef:
Ik heb van mijn werkbroeken al wel weer een maat kleiner aan.
Maar dat heb ik al een maand.
Sindsdien staat het gewoon stil.
En ja ik hou zeker vocht vast, daar heb ik al snel last van met warm weer.
Ik kan dat meteen merken aan mijn vingers, de ringen zitten dan strakker en voel ook dat er vocht in zit en ze stijver zijn.
Misschien moet ik maar eens proberen meer water te drinken :r iets wat ik dus echt niet lekker vind :')

Rampzalig he dat vocht :') Ik herken het ook altijd aan mijn vingers. En aan mijn enkels.

Misschien kun je bijv een takje verse munt of wat schijfjes citroen (of allebei) toevoegen aan een fles water? Je hebt van Pickwick en Lipton ook 'theezakjes' voor koud water, waarmee je je water een smaakje geeft. Ik ben daar groot fan van! Van Pickwick heet het Lekker Fris en staat bij de limonade, in de schappen van de supermarkt. Is suikervrij en niet zoet, maar geeft wel een lekker smaakje af.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:09

Ja enkels inderdaad ook.
Ik denk dat ik vanavond de sauna maar in duik <<)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:27

Herkenbaar hoor Claudia, met dezelfde inspanning en kcal viel ik vorig jaar af, nu blijf ik gelijk. 10 kilometer gaat echter nu ook veel makkelijker / kost me minder inspanning dus ik verbrand ook minder kcal.

Afbeelding
Dit ligt er vanavond na het klussen voor me klaar, heel lief maar niet optimaal voor de kcal :')

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 14:30

Denk dan dat vocht echt je probleem is, zeker als je het al merkt aan je vingers. Echt heel vervelend! Maar als je al een kleinere maat broek past is dat toch zeker een teken dat je goed bezig bent. Die stomme weegschaal volgt dan vanzelf wel als dat vocht weer verdwijnt. Zal hier volgende week ook wel weer feest zijn als het echt warm wordt, dan zwel ik ook helemaal op voor mijn gevoel.

Wat lief Gaucho, en je hoeft die reep natuurlijk niet in 1 keer op te eten ;) .
Laatst bijgewerkt door Sharani op 12-05-22 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 15:03

Wel heel lief @Gaucho <3

Ik heb al 7000 stappen gezet en ga vanavond nog hardlopen. Dat worden er dus ook wel aardig wat vandaag...