De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:55

Er is geen duidelijkheid over hoe lang het duurt. Ik heb een stootkuur prednison gebruikt. Wat nadelig is en ik heb complex astma en wat dat betreft is er te weinig over bekend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:57

@cer: geen bang makerij, maar wel om de ernst van de situatie in te zien óók voor de langere termijn.
Temeer daar we voorlopig nog geen vaccinatie hoeven te verwachten.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 13-03-20 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2

Cookies schreef:
Holy crap dat zijn echt hoge cijfers.

Een heel hoog aantal mensen krijgt alleen te maken met milde klachten en verder niets. De enige bron waar op dit moment informatie gehaald kan worden en die als voorbeeld kan dienen is de situatie in China.

Iris82

Oh heftig. Prednison is ook niet echt het eerste middel wat je wil gebruiken als je een virusinfectie hebt. Dat zal wel kiezen uit 2 kwaden geweest zijn...

Jes

Daihyo schreef:
Jes schreef:
Scholen in Frankrijk blijven zeker dicht tot aan de april vakantie, die voor ons 26 april afgelopen is.....

Hebben ze wel alternatieven, bijvoorbeeld digitaal onderwijs?

Voor de oudere kinderen inderdaad digitaal onderwijs, voor mijn zoon van 6 zullen we via mail en de app van de school doorkrijgen wat ze moeten doen.
Vanmiddag krijgen ze al hun boeken en overige schoolspullen mee naar huis.

Ik heb net ook wat schriften gekocht en heel veel papier om de kinderen bezig te houden.

Scum

Raket, weet jij er iets over of je het nogmaals kunt krijgen als je het al gehad hebt?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:58

DubbelDun schreef:
Overigens zijn wij de aantallen van de UK nu voorbij qua aantal besmettingen.

Ja en in de UK zijn nu tien mensen overleden en in NL nog 5 dus we lopen de helft achter met het aantal sterfgevallen..

Ik denk dat dit soort berichtgeving ook een beetje zorgt voor meer paniek dan nodig. Men moet er niet laks mee omgaan, maar alleen het negatieve alleen te benadrukken helpt denk ook niet (niet persoonlijk bedoelt)

Muurp

Deze vraag is vast al gesteld; maar mocht je de eerste keer alleen lichte klachten hebben, kun je het a) dan nog een keer krijgen? Lijkt me wel gezien het een virus is.
En b) kan het dan daarna wel ineens heftig zijn?

BigOne

DubbelDun schreef:
@cer: geen bang makerij, maar wel om de ernst van de situatie in te zien óók voor de langere termijn.

Heb jij bronnen van al je posts? Wat betreft besmetting in UK bvb?

Roodvos

DubbelDun schreef:
Boris Johnson zei gisteren dat hij verwacht dat de komende maanden tot een jaar 80% van de UK-bevolking het virus gaat krijgen. Angela Merkle had het voor Duitsland over 70%.
De CFR (Case Fatality Rate) is gemiddeld 1% (veel hoger voor mensen in de risikogroep en lager voor kinderen).
Dus 'do the math' voor Nederland met zijn 17 miljoen mensen...

Hoe kom jij aan die 1% DubbelDun?
Als ik kijk naar de cijfers van het John Hopkins University kom ik op ruim 3,6% als "Global Average": https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6
(aantal overleden/aantal geïnfecteerd)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:59

Iris82

Fijn dat daar in ieder geval rekening mee gehouden wordt Jes. Ik heb met mijn zoontje afgesproken dat als ie thuis komt te zitten we in ieder geval aan schoolwerk gaan doen. Wellicht iets via Squla mochten we geen digitaal onderwijs krijgen.

Hij zei nog: Leuk, schooltje spelen! Maar dan wil ik wel echt mn best doen om er wat van te maken.

DubbelFun

Borius Johnson zei gister niet voor niets in 'bedekte bewoording'dat het aantal mensen wat hieraan komt te overlijden aanzienlijk zal zijn (prepaire for the loss of loved ones).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:00

Jes schreef:
Voor de oudere kinderen inderdaad digitaal onderwijs, voor mijn zoon van 6 zullen we via mail en de app van de school doorkrijgen wat ze moeten doen.
Vanmiddag krijgen ze al hun boeken en overige schoolspullen mee naar huis.

Ik heb net ook wat schriften gekocht en heel veel papier om de kinderen bezig te houden.

Oh wat goed. Daar is dus wel een alternatief voor bedacht +:)+
Gelukkig is er digitaal zoveel mogelijk tegenwoordig.

_Penotti

DubbelDun schreef:

Je kan het ook zien als voordeel dat zoveel mensen besmet raken.
Je zou verwachten dat het lichaam dan antistoffen gaat aanmaken en als Corona weer een keer langs komt volgende jaren deze aantallen dus veel minder hoog zijn. Zoals met griep ook is.

Sheran

Ik heb dus emetofobie en zou graag zien dat mensen besmetting met Noro elk jaar ook maar half zo serieus namen :')

DonDon

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:01

Jumbo ligt er ook constant uit. Online boodschappen doen gaat ook niet dus lol.

Matheno

Sheran schreef:
Ik heb dus emetofobie en zou graag zien dat mensen besmetting met Noro elk jaar ook maar half zo serieus namen :')

I feel you.

Cer

Sheran schreef:

Ja maar dat is geen nieuws meer.. :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:03

5 patiënten overleden, 190 nieuwe patiënten, in totaal 804 positief geteste personen
Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 804. Van de bevestigde personen werken er 179 in de zorg; zij worden vaker dan andere groepen getest.

Er zijn sinds gisteren 5 nieuwe patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof allen oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 10 mensen gestorven aan de ziekte.

In totaal zijn 115 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

Bron: topic op viva

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:04

Net bij de coop geweest hier.. schappen mooi vol gelukkig. Straks naar de jumbo en daar hopelijk ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:04

_Penotti schreef:
DubbelDun schreef:

Je kan het ook zien als voordeel dat zoveel mensen besmet raken.
Je zou verwachten dat het lichaam dan antistoffen gaat aanmaken en als Corona weer een keer langs komt volgende jaren deze aantallen dus veel minder hoog zijn. Zoals met griep ook is.

Griep slaat elk jaar toe in een andere samenstelling , zal bij alle virusziektes zo zijn .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:05

Sheran schreef:

Sorry voor je konditie, maar ik snap even het verband met noro niet ??

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:06

NOS
Citaat:
Dodental corona stijgt naar tien, 190 nieuwe besmettingen in Nederland
Het RIVM meldt dat er vijf nieuwe patiënten zijn overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Het dodental in Nederland komt daarmee op tien.

Per vandaag zijn 190 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus, zegt het RIVM. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen volgens het instituut op 804.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:06

Scum schreef:
Raket, weet jij er iets over of je het nogmaals kunt krijgen als je het al gehad hebt?

Gisteren sprak ik de microbioloog en die zei dat de verwachting is dat je het 1x krijgt. Dus geen zekerheid. Maar verwacht ook niet dat ze die al hebben.

Ik heb voorgesteld om op de covid afdeling te gaan werken na herstel.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.