@AlwaysH, mjah ik vind eerlijk gezegd dat je ouders best een klein beetje rekening ermee kunnen houden dat je vegan eet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AlwaysH schreef:Ze houden al rekening met me... Daarom juist. Ik heb het over de duurdere dingen zoals noten en avocado's. En vega mee eten doen ze ook al vaak. Ik zeg nergens dat dit niet zo is. Juist omdat ze al veel rekening met me houden wegens mijn aangepaste dieet wil ik niet nog meer eisen stellen. Tis hun huis.
linoleum schreef:Tja, dan zal je toch in de spullen die je ouders hebben moeten kijken of je wat meer of voller kan eten. Of toch zelf wat halen van je eigen geld. Maar als je niet zelf wat anders kan halen, wordt het voor ons wel lastig om nuttige tips te geven.
AlwaysH schreef:@Yonker, natuurlijk kan dat. Maar de dingen die de mensen hier opnoemden zijn lekker en goed voor je, maar mede daardoor ook prijzig. Ik heb ook gezegd dat deze dingen wel eens worden gehaald als ik dat vraag (voornamelijk als dingen in de aanbieding zijn) en dan lijkt me dat prima zo, toch? Er bestaat meer dan avocado, noten en vegan zuivel.
Maar ik ga niet allemaal dure dingen vragen naast dat ze al sinds mijn dertiende vega en vegan voor me koken. En over enkele jaren ga ik op mezelf/samenwonen en heb ik alle tijd en geld om zelf te bepalen hoe of wat. Nu eet ik gewoon af en toe minder veelzijdig dan een gemiddelde Nederlander (al is de Nederlandse keuken al eenzijdig...).
Ik vraag me meer af waar nog meer een gemiddeld/hoog aantal calorieën in zit waar ik misschien naar kijken. Misschien een groenten oid of een brood/wrap. Elke dag droog brood met kaas en vegetarische worst is niet voor mij weggelegd.
__Sannne schreef:Dat is voor mij het grootste nadeel aand curries, er wordt bijna altijd gebruik gemaakt van kokosmelk. En laat ik nou echt een spuughekel aan kokos hebben.