3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 05:06

Ziet er lekker uit Marlinde :j

@AlwaysH, mjah ik vind eerlijk gezegd dat je ouders best een klein beetje rekening ermee kunnen houden dat je vegan eet := het hoeft ze niet per se wat extra te kosten. Ipv dat ze een hamburger voor je kopen, kunnen ze toch gewoon een vegan burger kopen? Of zelf af en toe vega met je mee eten?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:46

Ze houden al rekening met me... Daarom juist. Ik heb het over de duurdere dingen zoals noten en avocado's. En vega mee eten doen ze ook al vaak. Ik zeg nergens dat dit niet zo is. Juist omdat ze al veel rekening met me houden wegens mijn aangepaste dieet wil ik niet nog meer eisen stellen. Tis hun huis.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:57

Tja, dan zal je toch in de spullen die je ouders hebben moeten kijken of je wat meer of voller kan eten. Of toch zelf wat halen van je eigen geld. Maar als je niet zelf wat anders kan halen, wordt het voor ons wel lastig om nuttige tips te geven.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:09

AlwaysH schreef:
Ze houden al rekening met me... Daarom juist. Ik heb het over de duurdere dingen zoals noten en avocado's. En vega mee eten doen ze ook al vaak. Ik zeg nergens dat dit niet zo is. Juist omdat ze al veel rekening met me houden wegens mijn aangepaste dieet wil ik niet nog meer eisen stellen. Tis hun huis.

Maar misschien kun je wel bij dergelijke producten op de aanbiedingen letten of kijken bij goedkopere winkels :) . Dan heb je ze misschien niet standaard in je voedingspatroon, maar kun je wel af en toe iets extra's toevoegen.
Verder sluit ik me aan bij Linoleum. Graaf eens in jullie eigen voorraadkast en kijk eens wat daar mogelijk is :) .

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:28

linoleum schreef:
Tja, dan zal je toch in de spullen die je ouders hebben moeten kijken of je wat meer of voller kan eten. Of toch zelf wat halen van je eigen geld. Maar als je niet zelf wat anders kan halen, wordt het voor ons wel lastig om nuttige tips te geven.

De tip dat ik meer calorieën moet binnen krijgen is handig maar nietecht iets waar ik direct iets mee kan, en jullie zeggen dmv bijvoorbeeld yoghurt ed, dara kan ik wel wat mee. Vanochtend braaf een bakje yoghurt met banaan en nootjes gegeten. Ik neem de tips gewoon aan.

Ik ben al vaker gestipt en ontstipt, puur omdat ik thuis woon en gewoon dat zeggenschap niet heb. Helaas. We eten niet ongezond thuis hoor, overigens. Maar er is te weinig voor mij om tussendoor wat te kunnen eten om aan die 1900 te komen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:35

Toen ik nog thuis woonde vroeg ik gewoon of mijn moeder wat dingen mee wou nemen..... Waarom kan dat niet bij jou? Ze kunnen ja of nee zeggen, maar als je meer kcal wil kan je ook een boterham extra pakken bijv? Of een banaan, of een weet ik wat. Meer kcal eten zou niet moeilijk moeten zijn :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:41

@Yonker, natuurlijk kan dat. Maar de dingen die de mensen hier opnoemden zijn lekker en goed voor je, maar mede daardoor ook prijzig. Ik heb ook gezegd dat deze dingen wel eens worden gehaald als ik dat vraag (voornamelijk als dingen in de aanbieding zijn) en dan lijkt me dat prima zo, toch? Er bestaat meer dan avocado, noten en vegan zuivel. :P

Maar ik ga niet allemaal dure dingen vragen naast dat ze al sinds mijn dertiende vega en vegan voor me koken. En over enkele jaren ga ik op mezelf/samenwonen en heb ik alle tijd en geld om zelf te bepalen hoe of wat. Nu eet ik gewoon af en toe minder veelzijdig dan een gemiddelde Nederlander (al is de Nederlandse keuken al eenzijdig... :') ).

Ik vraag me meer af waar nog meer een gemiddeld/hoog aantal calorieën in zit waar ik misschien naar kijken. Misschien een groenten oid of een brood/wrap. Elke dag droog brood met kaas en vegetarische worst is niet voor mij weggelegd. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:53

Maar heel eerlijk. Je wil/kan niks zelf kopen. Wat hier wordt aangehaald als antwoord op je vraag wil je niet aan je ouders vragen. Wat wil je dan van ons horen? Het enige wat dan overblijft is dat je moet eten wat je ouders in huis hebben. Dus gewoon meer eten. Iets mooiers kunnen wij er ook niet van maken als jij blijkbaar niet meer eraan wil/kan doen.

Gebruik je eigen creativiteit eens met producten die in huis zijn. Dat is enige wat we dan als advies kunnen geven.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:55

Je hebt bij de Albert Heijn heerlijke amandel pasta :9 Het is niet goedkoop maar je hebt er ook maar weinig van nodig. Daar een theelepel van door je yoghurt of een broodje ermee smeren en je zit alweer zo'n 50-150kcal hoger.

Als ik een dag niet let op aan mijn calorieën komen blijf ik ook al snel steken op 900-1100 kcal. Je hebt ook lekkere vegan pizza's, soja yoghurt en zelfs kaas.

Verder zou ik tijdens het avondeten letten op even een extra aardappel, schep rijst of wat meer pasta. Daar moet je je calorieën uithalen. Niet uit een kilo spinazie of een hele broccoli :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:55

Kun je zelf naar de winkel en wat desnoods van je eigen spaargeld kopen wat je nodig hebt aan extra voeding? Dan val je je ouders niet lastig ermee maar heb je wel wat je nodig hebt.

Andere vraag, eet je zo weinig omdat je niet aan genoeg voeding kunt komen, of wil je echt afvallen en zo ja hoeveel dan? Gezonde voeding en levensstijl vraagt nu eenmaal wat tijd en werk. Ook als dat betekent meer eten dan je nu doet. :j

De amandelpasta is best lekker op brood, je hebt het ook in cashew noten versie, hazelnoten enz. En bij eco zaak ook vegetarische smeerpastei in verschillende smaken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:00

AlwaysH schreef:
@Yonker, natuurlijk kan dat. Maar de dingen die de mensen hier opnoemden zijn lekker en goed voor je, maar mede daardoor ook prijzig. Ik heb ook gezegd dat deze dingen wel eens worden gehaald als ik dat vraag (voornamelijk als dingen in de aanbieding zijn) en dan lijkt me dat prima zo, toch? Er bestaat meer dan avocado, noten en vegan zuivel. :P

Maar ik ga niet allemaal dure dingen vragen naast dat ze al sinds mijn dertiende vega en vegan voor me koken. En over enkele jaren ga ik op mezelf/samenwonen en heb ik alle tijd en geld om zelf te bepalen hoe of wat. Nu eet ik gewoon af en toe minder veelzijdig dan een gemiddelde Nederlander (al is de Nederlandse keuken al eenzijdig... :') ).

Ik vraag me meer af waar nog meer een gemiddeld/hoog aantal calorieën in zit waar ik misschien naar kijken. Misschien een groenten oid of een brood/wrap. Elke dag droog brood met kaas en vegetarische worst is niet voor mij weggelegd. :')

In groenten zitten niet veel kcal, wraps overigens is prima :)
Wraps met groenten/kaas/namaakkipfilet/humus is bijv prima en best fors aan kcal. Pasta salade is ook best kcal rijk als lunch, salade met kaas erdoorheen ook, je kan best wel dingen bedenken maar zal wss wel dingen moeten inkopen.

En wat Linoleum zegt, i.p.v. dat je zegt bedankt, ik ga proberen er wat mee te doen kets je alles af :+ Dat komt ook niet alsof je wat met het advies gaat doen ;)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:02

Sanne, ik weeg mijn porties niet af. Dat vind ik op dit moment niet nodig. Maar ik probeer mijn hoeveelheden wel zo goed mogelijk in te schatten.
Ziet er superlekker uit Marlinde!
AlwaysH, ergens snap ik je wel, maar ik ben 17 jaar en werk nu als bijbaan basic bij de Appie. Ondanks dat koop ik toch vaak gezondere dingen voor mezelf. Het is je eigen geld, dus jij mag toch bepalen wat je er mee doet? Ook al moet ik zeggen dat mijn maandinkomen op dit moment iets hoger is dan van jou, wss doordat ik door mijn tussenjaar meer kan werken. Ondanks dat denk ik toch, waar een wil is, is een weg.
Als je iedere dag droog brood hebt zou ik eens een andere bakker zoeken := Maar zonder gekheid, je hebt zoveel soorten ontbijt/lunches. Ik zou gewoon eens op internet kijken, daar heb je zoveel variaties staan.

Gisteren eindelijk weer eens een beetje op tijd wakker geworden. Ik wil iets meer structuur in mijn dagen brengen namelijk. Uit mezelf om 7.20 wakker geworden. Daarna auto-rijles gehad, ik vind het echt zo leuk! Verder lekker een stukje met mijn paard gewandeld.

O: twee gebakken eieren en een volkoren beschuit met kaas. (337)
T: een dextro. (12)
L: twee speltcrackers met hummus, avocado en cherrytomaatjes. (650)
A: zelfgemaakte Thaise curry met kip. (668)
T: een pink lady appel en twee kleine mandarijnen. (92)
B: 11.000 stappen, 15 minuten fietsen, een half uur buiten het wandelen mijn paard verzorgen, 15 minuten stofzuigen.
Totaal kcal: 1759.

Beetje apart lijstje vandaag. Ik ging na mijn rijles meteen door naar stal om met mijn paard te wandelen en ook nog even te longeren. Daarna moest ik nog boodschappen doen voor mijn lunch en avondeten en daardoor was ik dus pas laat terug en kon ik pas laat lunchen. Ook nog één van mijn goede voornemens tot uiting gebracht en de woonkamer gestofzuigd _O- 's Avonds ook nog gekookt, dus zowaar eens een productief dagje :j

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:18

Dit is natuurlijk super flauw om te zeggen, maar ik zou willen dat ik zo "weinig" calorie en zou kunnen eten.

Wat dacht je van een lepel pindakaas anders? De allergoedkoopste zijn misschien niet de gezondste, maar hoeft dus niet duur te zijn.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: optimel 0% kwark met granola en thee
T: worteltjes, ranja
L: boterham met kaas, boterham met kipkerrie. Thee
T: appel en een handje nootjes. Water
D: Indiase curry (vega) met naan brood en crystal clear
T: chocomel, thee

B: 30 minuten fiets (werk) en paardrijden

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:23

Oehh ik zie twee keer na elkaar curry voorbij komen en nu wil ik ook curry :') maar ik heb sowieso al paar dagen onstilbare honger die ik weg probeer te redeneren :x kost me moeite.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:16

Curry is zo lekker :9

Misschien ga ik dat ook wel maken dit weekend :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:11

Jaaa <3 Hoewel ik zelf maken nooit de moeite waard vind, krijg het toch niet zoals bij de indier dus ik bestel dan meestal :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:33

Ik heb dus echt nog nooit curry gemaakt := Maar ik hou niet van pittig eten, dat verklaard wel toch? :+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:41

Yonker schreef:
Ik heb dus echt nog nooit curry gemaakt := Maar ik hou niet van pittig eten, dat verklaard wel toch? :+

De meest boemboe's voor curry uit de super zijn totaal niet pittig. Maar ik kan me voorstellen dat je het nog nooit geprobeerd hebt dan :P .

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:41

Rogan josh is niet pittig <<)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:43

Vind je het niet handig om alles op zn minst een keertje af te wegen Kimmie? Neem als voorbeeld even pindakaas die ik in huis heb; op de verpakking staat "per portie 95 kcal" en dan denk je dus: ohh dat valt wel mee. Alleen is volgens de appie 1 portie 15 gram. Toen ik daadwerkelijk 15 gram van die pindakaas op mijn brood deed schrok ik me dood van hoe weinig dat wel niet is. Dat is echt niet een "normale" portie zeg maar. Sterker nog, normalieter deed ik wel 3 van die "porties" op brood. Dat is dan toch zomaar bijna 200 kcal meer. Wat ik hiermee probeer te zeggen is: kcal/gewicht/porties inschatten is zó ontzettend lastig en veraderlijk. En zeker met dingen als pindakaas en nutella kan je er zo snel naast zitten. Zou zonde zijn als je daarmee een verkeerd inzicht in je eten creëert.

Lekker lijstje Josien! Nu heb ik ook zin in chocolademelk haha.

Zo herkenbaar Eulogy, dat heb ik met Thais eten. Ik krijg het zelf nooit zo lekker als bij de Thai zelf, dus dan maar bestellen.

Curry hoeft niet altijd pittig te zijn Yonker! Ik ben zelf ook niet zo van pittig eten.

Na gisteren een baaldag qua eten (ik ben nog steeds boos op die domme kaasstengel), vandaag weer beter hopelijk! Ga vanavond wel uiteten met een vriendin van me, maar die porties zullen niet heel groot zijn aangezien het zo'n studentenhap is (€6 p.p., snap niet hoe ze dat doen).
O: 1 volkoren boterham met 2 gebakken eieren en 45 gram ontbijtspek + koffie met halfvolle melk
L: grote kom bospaddenstoelensoep met rozemarijnsoepstengels
A: Nog niet zeker. Ik ga denk ik voor de biefstuk met champignonnesaus en frietjes, of de fish and chips. :9
Ontbijt en lunch samen is zo'n 1000 kcal, dus heb genoeg speling voor het avondeten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:56

Mijn vriend is ook geen fan van pittige curry. Wij maken vaak curry met de groene curry van Fairtrade (is vegan), boontjes, kikkererwten, kokosmelk en rijst. In de winter vaak met pompoen, kokosmelk of santen, kikkererwten en kurkuma. Is super lekker <3 En de kokosmelk kun je goed doseren of je wat meer of minder calorieën wil. Smaak blijft hetzelfde. Zelfde met de rijst.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 13:59

Dat is voor mij het grootste nadeel aand curries, er wordt bijna altijd gebruik gemaakt van kokosmelk. En laat ik nou echt een spuughekel aan kokos hebben. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 14:03

Ik weet eigenlijk niet precies wat het idee is van een curry. Maar ik maak dit ook vaak met hoisin of een mengsel van sojasaus, sesamolie en nog wat kruiden die je lekker vindt. Maar weet niet of het dan nog een curry heet :Y)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:24

__Sannne schreef:
Dat is voor mij het grootste nadeel aand curries, er wordt bijna altijd gebruik gemaakt van kokosmelk. En laat ik nou echt een spuughekel aan kokos hebben. :')

Ik houd ontzettend van curry, maar vind kokosmelk vaak te vet. Mijn vervanging is dan vaak: blikje tomatenblokjes, currypaste volgens de aanwijzingen maken. En dan op je bord een lepel griekse yoghurt/creme fraiche light er doorheen roeren. Wel de romigheid, maar niet het vet (en de kcal :') )

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 15:35

Dat is wel een goede tip! Thanks!