Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Magrathea schreef:Op zich ben ik het er wel mee eens hoor, dat ook moeders gelijke kansen zouden moeten krijgen. Of eigenlijk vaders. Momenteel ben je toch een beetje de sjaak als kinderloze/kindvrije vrouw in mijn leeftijd, niemand wil je hebben want je zal binnenkort wel met zwangerschapsverlof willen en daarna parttime aan de slag
Berdien schreef:Magrathea schreef:Op zich ben ik het er wel mee eens hoor, dat ook moeders gelijke kansen zouden moeten krijgen. Of eigenlijk vaders. Momenteel ben je toch een beetje de sjaak als kinderloze/kindvrije vrouw in mijn leeftijd, niemand wil je hebben want je zal binnenkort wel met zwangerschapsverlof willen en daarna parttime aan de slag
Mwah... ik ben ruim twee jaar geleden aangenomen voor een (meer dan) fulltime baan in de buitendienst. Toen was ik 28, best een kinderrijpe leeftijdmaar er is met geen woord over gerept. Ook met andere sollicitaties daarvoor (bij een grote bank en een aantal grote detacheerders) is er niet over gerept, en kon ik zo beginnen. En zou ik nu gaan solliciteren voor een andere baan dan verwacht ik ook niet echt dat het ter sprake komt. Misschien komt het omdat ik altijd heel enthousiast vertel over mijn twee paarden en Poes, als ze vragen hoe mijn leven naast het werk eruit ziet
![]()
MarlindeRooz schreef:Witte herders zijn helaas vaak nerveus en onzeker en gaan dan happen. Helaas...
Ik ben 22 en vraag altijd of ik een hond mag aaien. Tenzij ze zelf naar me toe komen. Werk in de horeca dus elke hond op het terras moet ik aaien als ik tijd heb. Doe wel altijd uitgebreid handen en armen wassen na die tijd.
Anoniem schreef:MarlindeRooz schreef:Witte herders zijn helaas vaak nerveus en onzeker en gaan dan happen. Helaas...
Ik ben 22 en vraag altijd of ik een hond mag aaien. Tenzij ze zelf naar me toe komen. Werk in de horeca dus elke hond op het terras moet ik aaien als ik tijd heb. Doe wel altijd uitgebreid handen en armen wassen na die tijd.
Wat een onzin, dat zijn ze helemaal niet.
Jammer genoeg zijn er een heleboel mensen op de wereld die hun hond nog erger kunnen verpesten dan hun kind.
Dat is geen reden om een fantastisch ras van iets te beschuldigen dat niet klopt.
Zoe_97 schreef:[naam] schreef:
Wat een onzin, dat zijn ze helemaal niet.
Jammer genoeg zijn er een heleboel mensen op de wereld die hun hond nog erger kunnen verpesten dan hun kind.
Dat is geen reden om een fantastisch ras van iets te beschuldigen dat niet klopt.
Je mag dat wel zo’n fantastisch ras vinden. Maar je kan kiet ontkennen dat het nerveuze en schrikachtige echt in vele lijnen er echt in zit. Karakter is niet enkel opvoeding hoor. Het beste bewijs is mijn border reu daarvan. Ik ben goed bevriend ondertussen met zijn fokker en hij is van karakter 100% zijn moeder. Ik heb vandaag de kans gehad de grootmoeder te ontmoeten. Die is ook 100% hetzelfde. Terwijl grootmoeder in Brazilië opgegroeid is, moeder in België maar in een roedel die overdag buiten zit en s nachts in kennels. En mijn hond die volledig in huis in België als binnenhond is opgegroeid.
Qimm schreef:[ Video ]
Berdien schreef:Net op het nieuws, zes weken betaald ouderschapsverlof. Sowieso voor mannen, maar vrouwen moeten dit náást het reguliere zwangerschapsverlof krijgen. Want het is zo belangrijk dat jonge ouders veel tijd met de kroost door kunnen brengen. Dat vindt de overheid zo belangrijk, dat zij dat verlof betalen.
HA.
De overheid. Nee, wíj dus. En ík heb niet om gevraagd om voor extra verlof te betalen! Belasting betalen voor een vangnet voor zieken, werklozen, ouderen.. allemaal prima, met liefde zelfs. Maar ik krijg er steeds meer moeite mee dat ik belasting moet betalen zodat de mensen die er ZELF voor kiezen om zo'n mormel op de wereld te zetten extra geld krijgen. Tellen we even mee? Kinderbijslag, kindgebondenbudget, kinderopvang, kinderweetiknietwat en nou dus ook dus nog extra betaald verlof. Belachelijk