Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:00

Nou, dat gaat een pareltje worden als hij straks in de puberteit komt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:06

Ohh ik kan me daar ook wild aan ergeren :=

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:11

Ik zou gewoon dat kind een klap tegen z'n wangetje geven als ik zijn aandacht wil trekken :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:17

Ja zeg, dan krijg ik mijn hele schoonfamilie over mij heen. :')
Neefjelief is het prinsje op de erwt, ik kan niet eens boos naar hem kijken wil ik geen sneer naar mn hoofd krijgen.
Nee dankje feestelijk, ze lossen het maar lekker zelf op. :=

en ze hoeven echt niet te verwachten dat ik lekker ga oppassen enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:36

Ah mijn neefje is er ook zo'n 1. Mag ook alles wat hij wil. Hij wil een grotere kamer? Maar natuurlijk! Zegt hij dat ie iets niet lust terwijl hij het nooit geprobeerd heeft? Geen probleem. Gaat de hond op zijn kleed zitten? Huilen. Echt om gek van te worden. Hij wil ook niet door zijn vader naar bed gebracht worden, kind is 3 jaar :roll: Ik zou echt chagrijnig worden van zo'n kind dat de hele tijd zit te miepen. Vooral als je dan 's avonds thuis kom naar een dag werken, dan zou ik echt het geduld niet meer voor hebben. Dus naast dat ik kinderen niet leuk vind zou ik ook echt een slechte moeder zijn. :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:41

Nee, dat zou je juist een goede moeder maken :D
Met een beetje gezond ongeduld en disipline had dat jong nooit zover gezonken :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 18:50

Magrathea schreef:
Op zich ben ik het er wel mee eens hoor, dat ook moeders gelijke kansen zouden moeten krijgen. Of eigenlijk vaders. Momenteel ben je toch een beetje de sjaak als kinderloze/kindvrije vrouw in mijn leeftijd, niemand wil je hebben want je zal binnenkort wel met zwangerschapsverlof willen en daarna parttime aan de slag -O-

Mwah... ik ben ruim twee jaar geleden aangenomen voor een (meer dan) fulltime baan in de buitendienst. Toen was ik 28, best een kinderrijpe leeftijd :)) maar er is met geen woord over gerept. Ook met andere sollicitaties daarvoor (bij een grote bank en een aantal grote detacheerders) is er niet over gerept, en kon ik zo beginnen. En zou ik nu gaan solliciteren voor een andere baan dan verwacht ik ook niet echt dat het ter sprake komt. Misschien komt het omdat ik altijd heel enthousiast vertel over mijn twee paarden en Poes, als ze vragen hoe mijn leven naast het werk eruit ziet :') :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:06

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 22:31

Berdien schreef:
Magrathea schreef:
Op zich ben ik het er wel mee eens hoor, dat ook moeders gelijke kansen zouden moeten krijgen. Of eigenlijk vaders. Momenteel ben je toch een beetje de sjaak als kinderloze/kindvrije vrouw in mijn leeftijd, niemand wil je hebben want je zal binnenkort wel met zwangerschapsverlof willen en daarna parttime aan de slag -O-

Mwah... ik ben ruim twee jaar geleden aangenomen voor een (meer dan) fulltime baan in de buitendienst. Toen was ik 28, best een kinderrijpe leeftijd :)) maar er is met geen woord over gerept. Ook met andere sollicitaties daarvoor (bij een grote bank en een aantal grote detacheerders) is er niet over gerept, en kon ik zo beginnen. En zou ik nu gaan solliciteren voor een andere baan dan verwacht ik ook niet echt dat het ter sprake komt. Misschien komt het omdat ik altijd heel enthousiast vertel over mijn twee paarden en Poes, als ze vragen hoe mijn leven naast het werk eruit ziet :') :')

Dat zal het zijn _O- Ga ik ook doen.

Ik kan me op zich wel vinden in dat je eea op verzoek van het kind doet, maar toch echt tot op zekere hoogte en daarna niet meer :')
Ik wilde bijv vroeger ook heel vaak niks eten. Dat mocht dan gewoon. Alleen hoefde ik dan niet een paar uur later aan te komen met "mamaaaa ik heb honger". Dan had ik gewoon pech :o Daar leer je wel van. Niet eten = honger krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:47

MarlindeRooz schreef:
Witte herders zijn helaas vaak nerveus en onzeker en gaan dan happen. Helaas...

Ik ben 22 en vraag altijd of ik een hond mag aaien. Tenzij ze zelf naar me toe komen. Werk in de horeca dus elke hond op het terras moet ik aaien als ik tijd heb. Doe wel altijd uitgebreid handen en armen wassen na die tijd. :=

Wat een onzin, dat zijn ze helemaal niet.
Jammer genoeg zijn er een heleboel mensen op de wereld die hun hond nog erger kunnen verpesten dan hun kind.
Dat is geen reden om een fantastisch ras van iets te beschuldigen dat niet klopt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:59

Anoniem schreef:
MarlindeRooz schreef:
Witte herders zijn helaas vaak nerveus en onzeker en gaan dan happen. Helaas...

Ik ben 22 en vraag altijd of ik een hond mag aaien. Tenzij ze zelf naar me toe komen. Werk in de horeca dus elke hond op het terras moet ik aaien als ik tijd heb. Doe wel altijd uitgebreid handen en armen wassen na die tijd. :=

Jammer genoeg zijn er een heleboel mensen op de wereld die hun hond nog erger kunnen verpesten dan hun kind.
Dat is geen reden om een fantastisch ras van iets te beschuldigen dat niet klopt.

Je mag dat wel zo’n fantastisch ras vinden. Maar je kan kiet ontkennen dat het nerveuze en schrikachtige echt in vele lijnen er echt in zit. Karakter is niet enkel opvoeding hoor. Het beste bewijs is mijn border reu daarvan. Ik ben goed bevriend ondertussen met zijn fokker en hij is van karakter 100% zijn moeder. Ik heb vandaag de kans gehad de grootmoeder te ontmoeten. Die is ook 100% hetzelfde. Terwijl grootmoeder in Brazilië opgegroeid is, moeder in België maar in een roedel die overdag buiten zit en s nachts in kennels. En mijn hond die volledig in huis in België als binnenhond is opgegroeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 00:30

Zoe_97 schreef:
[naam] schreef:

Je mag dat wel zo’n fantastisch ras vinden. Maar je kan kiet ontkennen dat het nerveuze en schrikachtige echt in vele lijnen er echt in zit. Karakter is niet enkel opvoeding hoor. Het beste bewijs is mijn border reu daarvan. Ik ben goed bevriend ondertussen met zijn fokker en hij is van karakter 100% zijn moeder. Ik heb vandaag de kans gehad de grootmoeder te ontmoeten. Die is ook 100% hetzelfde. Terwijl grootmoeder in Brazilië opgegroeid is, moeder in België maar in een roedel die overdag buiten zit en s nachts in kennels. En mijn hond die volledig in huis in België als binnenhond is opgegroeid.

Ja, dat durf ik wel te ontkennen.
Je zit er toch echt compleet naast.
Misschien heb je het over de stamboomloze marktplaats honden?
De erkende bloedlijnen zitten vol zelfverzekerde stabiele honden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 00:51

En toch ken ik ook aardig wat voorbeelden van witte herders die een wat nerveuze inslag hebben en dat zijn gewoon stamboom honden
Ik vind ze wel degelijk minder stabiel en nuchter dan de meeste andere herder soorten die ik irl ken (tervurense , Mechelaar , Duitser , Hollander,) en dan maakt het niet eens veel uit of het werk of showlijnen zijn bij die andere herders

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:26

Nee ik heb het toch echt wel over stamboomhonden. Als indtructeur op een hondenschool en iemand die veel op shows en wedstrijden gehoorzaamheid komt heb ik er al een hoop zien passeren.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 07:47

Ik dacht dat dit een topic was over kinderloosheid :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:12

Qimm schreef:
[ Video ]

Ik doe deze er nog even weer tussen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:40

Als fokker ken ik de bloedlijnen maar wat goed.
Blijkbaar veel mensen die van zichzelf vinden dat ze een hond goed kunnen opvoeden zoals er ook veel ouders zijn die van zichzelf vinden dat ze dat met kinderen ook kunnen.
De hond groeit thuis op, niet op de hondenschool.
Daar worden de fouten gemaakt, die zet je niet even weer binnen 10 minuten recht tijdens een klassikaal lesje.
Trouwens hondenscholen zijn ook niet altijd heilig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:42

Steeph schreef:
Ik dacht dat dit een topic was over kinderloosheid :+

Ik kan er nu een cliche ingooien natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:50

Doe maar!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:02

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:31

Ik denk dat de uitspraak 'Doettie anders nooit hoor -O- ' ook ongeveer evenveel door ouders als door hondenbezitters geuit wordt :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:46

Berdien schreef:
Net op het nieuws, zes weken betaald ouderschapsverlof. Sowieso voor mannen, maar vrouwen moeten dit náást het reguliere zwangerschapsverlof krijgen. Want het is zo belangrijk dat jonge ouders veel tijd met de kroost door kunnen brengen. Dat vindt de overheid zo belangrijk, dat zij dat verlof betalen.

HA.

De overheid. Nee, wíj dus. En ík heb niet om gevraagd om voor extra verlof te betalen! Belasting betalen voor een vangnet voor zieken, werklozen, ouderen.. allemaal prima, met liefde zelfs. Maar ik krijg er steeds meer moeite mee dat ik belasting moet betalen zodat de mensen die er ZELF voor kiezen om zo'n mormel op de wereld te zetten extra geld krijgen. Tellen we even mee? Kinderbijslag, kindgebondenbudget, kinderopvang, kinderweetiknietwat en nou dus ook dus nog extra betaald verlof. Belachelijk :n

Mee eens!!

Een dure huisdier wordt ook gewoon volledig onderhouden en verzorgd door de eigenaar zelf, was ook een eigen keuze.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:52

Ik las van de week een ingezonden brief in de volkskrant waar in iemand pleit voor een kindertaks. (na de 3e 15% extra belasting, na de 4e 20% enzovoorts) tegen de overpopulatie.
Ik ben helemaal voor!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 02:15

Vandaag even gauw bij mijn nichtje op babyvisite geweest. Deze week is ze moeder geworden voor t eerst en ze heeft een gouden hartje, dus ik had nike schoentjes besteld van 10 cm groot. Ze was helemaal blij en vond ze geweldig. Nog even bij kindje gekeken dat braaf lag te pitten maar ik voel daar echt helemaal niks bij. Geen greintje jaloerzie. Geen kriebels, geen wens. Maar uiteraard kreeg ik weer de opmerking dat ik ooit ook zo erbij zit en dat zij dan schoentjes ging uitzoeken voor 'die van mij'. Iedereen weet dat mijn vriend teelbalkanker heeft gehad maar schijnbaar vergeet iedereen dat ook weer zo makkelijk. Vond het ook l*llig om direct een reactie in die trent terug te geven. Ze hoeft zich niet rot te voelen voor zulke opmerkingen, maar ik voel me er ook altijd vrij ongemakkelijk bij..

Vandaag ook probleempje gehad met mn paard. Waren even met stalgenootje en haar dier naar watertje gegaan (recreatie) aan de hand. Maar een zeer achterlijke kerel liet zn honden, los, in volle vaart op mn paard af vliegen, luidblaffend. Heb ze op afstand gehouden met mn zweep. Beste man probeerde ze terug te roepen maar ze bleven uitvallen naar mn beest. Gelukkig wassie vrij rustig maar na 5-6 aanvallen zette hij het op een lopen (op een strandje waar een enkel persoontje lag te liggen op n handdoekje) gelukkig naar zn maatje toe maar de honden gingen erachteraan. Dus weer weggedraafd. Gelukkig geen blinde paniek ofzo maar wel geen idee waar ie heen moest. Uiteindelijk na 2 minuten kunnen pakken in rust. Maar de mensen op t strand vonden mijn paard gevaarlijk... Ik heb ze even vertelt dag het buiten seizoen is en wij dus welkom zijn daar en dat die vent zn rothonden los had gegooit en dat die beesten voor onrust bij mijn beest zorgde. Grrrrr frustratie...
Die vent heeft hopelijk geen nageslacht. Zo zonde zijn van het gemiddelde IQ van nederland.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 07:52

Qimm schreef:
Qimm schreef:
[ Video ]

Ik doe deze er nog even weer tussen :+

O dank je ik was vergeten hem te kijken. Was not disappointed. _O-