Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:44

gribaldi schreef:
Haha maar je hoeft niet meer voedsel te nuttigen om meer binnen te krijgen he ;) Je kunt ook gewoon naar je porties kijken en wat groter maken, dan krijg je al meer kcal, khd, vet, eiwit en vezels binnen.

Zoetigheid kun je beter laten staan ja :')

Dan kom ik al snel op nog een boterham erbij. Daar zit nu kipfilet op (jammer, geen boterhamworst meer voor mij ;( ) en roomboter en mostersaus.
En op maandag/dinsdag is het gewoon wat lastiger van mij omdat ik niet van aardappelen houd.

Ik zal het deze week eens wat beter bijhouden en kijken of ik op een andere dag hier ook voor compenseer.

Travellust

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:48

Vezelrijke crackers van wasa zijn ook lekker. En met kipfilet is niks mis, beter dan busworst :P
Mosterdsaus zou ik al weg laten.

Aardappelen hoeft niet, je kunt ook rijst, pasta, oid eten. Extra vlees (eiwit) en groente.

Onder je minimum gaan eten heeft een geen nut. Goh wie had ooit gedacht dat ik dat zou gaan zeggen :')

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:50

Als je niet van aardappelen houdt, laat die gewoon weg en neem gewoon wat meer groente. Aardappel is eigenlijk ook gewoon maar een groente. Ik ben die ondertussen eigenlijk iets meer aan skippen, ik hou ook niet van aardappelen. En in bv zuiderse landen laten ze ook aardappelen vaak weg bij het hoofdgerecht

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:52

Winged schreef:
Even een meelezer hier: Maanlicht, hoe maak jij die pizzabodems? (en de rest? :) )

Volgens mij koopt iedereen de k&k bij de AH.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:56

gribaldi schreef:
Vezelrijke crackers van wasa zijn ook lekker. En met kipfilet is niks mis, beter dan busworst :P
Mosterdsaus zou ik al weg laten.

Aardappelen hoeft niet, je kunt ook rijst, pasta, oid eten. Extra vlees (eiwit) en groente.

Onder je minimum gaan eten heeft een geen nut. Goh wie had ooit gedacht dat ik dat zou gaan zeggen :')

Waarom de mosterdsaus weg? Zijn iig wat cal. en het is lekker :~

Ik denk niet dat m'n moeder speciaal voor mij iets anders zou gaan maken. Extra vlees ook zeker niet.
Groente lukt nog wel. Al heb ik dat gisteren ook opgemaakt.
Maar wil je aanvullen in kcal met groente, dan mag je wel heel erg veel eten. 30 kcal per 100 gram is niet echt veel...

Misschien is het goed om wat noten mee te nemen naar het werk. Collega doet het ook, ruikt heerlijk!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:58

Nee niet voor je calorieën, maar wel voor je koolhydraten en een gevuld gevoel :) De noten zijn inderdaad een leuk idee. kijk eens rond in je plaatselijke winkel wat ze daar kosten, en anders is denotenshop.nl wel een leuk idee voor verschillende noten vind ik persoonlijk.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:07

Ik vind sauzen dikmakers, maar als jij ze lekker vindt gewoon eten ;) Het gaat ook niet zozeer om de kcal maar ook om je macros's...

Nee kcal hoef je niet aan te vullen door groente en vlees. Zijn ook andere opties voor.
Noten bevatten wel weer wat meer vet maar qua kcal prima om je doel omhoog te schroeven :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:08

Maar als ze geen trek heeft in meer eten, dan werkt meer groenten denk ik juist een beetje averechts. Hangt er ook beetje vanaf waar je evt wat tekort komt.
Je kan idd noten nemen, dat schiet goed op qua kcal. Of wat extra boter op brood bijv, wat extra olie (maar als je niet zelf kookt is dat alweer lastiger). Ik vind zelf een gekookt eitje als tussendoortje lekker, vult meteen goed de eiwitten aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:11

The_Cat schreef:
Nee niet voor je calorieën, maar wel voor je koolhydraten en een gevuld gevoel :) De noten zijn inderdaad een leuk idee. kijk eens rond in je plaatselijke winkel wat ze daar kosten, en anders is denotenshop.nl wel een leuk idee voor verschillende noten vind ik persoonlijk.

Ik zat overal onder wat betreft voedingsstoffen ;(

Bedankt voor de tip! De notenwinkel uit ons dorp is verdwenen, ik was van plan om gewoon naar de AH te gaan en te kijken voor een gezonde mix, ongebrand en ongezouten, geen pinda's.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:13

gribaldi schreef:
Ik vind sauzen dikmakers, maar als jij ze lekker vindt gewoon eten ;) Het gaat ook niet zozeer om de kcal maar ook om je macros's...

Nee kcal hoef je niet aan te vullen door groente en vlees. Zijn ook andere opties voor.
Noten bevatten wel weer wat meer vet maar qua kcal prima om je doel omhoog te schroeven :)

Aah zo, nouja een beetje lekker hou ik wel van.
Zeker op een dag als maandag/dinsdag... :') Ik eet dan best saai.

Noten zijn vrij gezond dacht ik? Ik ben ook niet bang voor een beetje vet. Juist een reden om noten te eten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:14

Laura82 schreef:
Maar als ze geen trek heeft in meer eten, dan werkt meer groenten denk ik juist een beetje averechts. Hangt er ook beetje vanaf waar je evt wat tekort komt.
Je kan idd noten nemen, dat schiet goed op qua kcal. Of wat extra boter op brood bijv, wat extra olie (maar als je niet zelf kookt is dat alweer lastiger). Ik vind zelf een gekookt eitje als tussendoortje lekker, vult meteen goed de eiwitten aan.

Oooh ook een goed idee om een gekookt ei mee te nemen! Hebben ze hier op het werk eventueel ook :) Eiwit zat ik gisteren op de helft van mijn doel -.-

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:18

Laura82 schreef:

Ah ja dat is waar, maar dat stukje post had ik gemist (zal wss op de andere pagina nog gestaan hebben). Ik doelde vooral op de 'geen zin in aardappelen'. Het is iets vreemds ingebakken bij ons denk ik dat aardappelen moeten :p

Ja inderdaad, een gekookt eitje is een goed idee. Of kwark met wat groentjes ofzo.

Ik heb echt een super irritant probleem. Sinds ik bezig ben met die no sugar challenge, moet ik echt ontiegelijk veel drinken. Ik heb echt constant dorst. Ik drink wel water, maar ik heb nu al 1L op, en het is nog niet eens middag :/

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:19

Lust je avocado Janine? Die bevatten veel calorieën maar weinig koolhydraten dus die kun je makkelijk ergens bij doen :) Een salade oid. (Ongebrande) noten is ook een goed idee, maar dan gewoon een handje ofzo en niet gelijk een hele zak :D

Mijn lijstje voor vandaag is lastig, ik zit al bijna aan mijn koolhydraten, maar ik weet nog niet wat wij vanavond gaan eten. Mijn moeder had het over nasi, dus dan wordt het lastig om minder rijst en meer groente te eten :')

O: Magere yoghurt met muesli met noten. En een glas coolbest mango dream
T: Pink lady appel (mijn favoriet <3)
L: 3 volkoren crackers, 2 met kipfilet en kruidenkaas en 1 met huttenkase en zalmsnippers
A: ?
T: Gekookt eitje

B: 2x hond uitlaten, op bezoek bij mn paard.

Ik hou nou nog ongeveer 750 kcal over voor het avondeten/tussendoortje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:22

Rare gewoonte inderdaad The_Cat.... Eentje die ik niet ga meenemen naar mijn eigen huis straks :P

Misschien drink je rustiger als je er een schijfje citroen in gooit? Of limoen, want dat is bitter...

Annikoe, goed idee... Ik luv avocado! <3 Voor noten heb ik een klein doosje, inderdaad voor een handjevol ;)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:27

Ja die macro's zijn nog best lastig! Duurde even voordat ik die goed kon krijgen, maar zit nu elke dag wel redelijk goed.
Schrok alleen vandaag wel echt enorm, zit op 65% koolhydraten. :oo Maarja, smoothie met fruit, paar stukken fruit tussendoor en nog zo'n 400 gram aan groenten. Groenten zijn ook koolhydraten. :')
Vind het zo voor een keer niet erg, ga het proberen nog wat naar beneden te krijgen door wat extra eiwit ofzo.

Ik hou ook helemaal niet van (gekookte) aardappel en eet ze dus ook niet. :') Gelukkig wordt je als student ook niet vaak geconfronteerd met gekookte aardappel :+

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:28

Het gaat niet echt over het rustig drinken, maar wel dat men mond echt constant super droog aanvoelt :/ Ik drink en 5 minuten later heb ik echt al terug een droge mond, en heb ik ook een dorstig gevoel. Vind het maar een beetje vreemd. ik zou denken dat het net zou zijn als je meer suiker eet dat je meer zou drinken. En ik eet eigenlijk al standaard weinig zout dus daarin zie ik ook niet meteen een probleem

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:33

Ik ben echt gek op aardappelen, dus dat vind ik nog best lastig om er niet te veel van te eten. Moet echt zorgen dat we veel groenten hebben, dan gaat het wel. De kinderen eten ook het beste als we "gewoon" aardappelen groente vlees eten, dus dat staat hier toch wel vaak op tafel.

Ik let op het moment niet zo op mn macro's, ik probeer nu gewoon te eten zoals ik normaal doe, maar dan in beschaafde porties en niet (of heel weinig :+ ) snoepen. Eens kijken hoe ver ik daarmee kom, want uiteindelijk moet ik dat toch mn hele leven gaan doen. Ik raakte heel gefrustreerd en geobsedeerd door al die getalletjes, het wegen, het bedenken wat nu wel en niet "mag". Vooralsnog bevalt het prima, al gaat het nu even niet zo hard, maar dat is mn eigen schuld :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:48

The_Cat schreef:
Het gaat niet echt over het rustig drinken, maar wel dat men mond echt constant super droog aanvoelt :/ Ik drink en 5 minuten later heb ik echt al terug een droge mond, en heb ik ook een dorstig gevoel. Vind het maar een beetje vreemd. ik zou denken dat het net zou zijn als je meer suiker eet dat je meer zou drinken. En ik eet eigenlijk al standaard weinig zout dus daarin zie ik ook niet meteen een probleem

Das wel apart, lijkt me iets van de nieren... Dronk je hiervoor niet veel? Of veel gezoet drinken?
Extreme dorst bij honden en katten is volgens mij een indicator van een probleem...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:49

Janine1990, als je het lekker vindt moet je het gewoon doen, wij kunnen dat niet voor jouw bepalen :P
Noten zijn prima, maar qua vet ik weet niet hoe je macro's zijn maar ze tikken wel aardig aan zeker ook als je avocado neemt ;)

Annikoe, hoeveel khd eet je per dag?

Cheetahfan, hoeveel gram is dat per dag?

The_Cat, vervelend zeg, ik heb ook geen idee. Afkick verschijnselen :P

Laura, nog steeds khd arm aan het eten?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:53

The_Cat, ik weet niet hoeveel khd je nu nog eet, maar ik had verschrikkelijke dorst als ik in ketose ging. Misschien is dat het?

Gribaldi, nee ik eet niet meer kha, ik bleef me er slecht bij voelen. Ik eet nu in principe alles, maar met mate. Ik eet wel veel minder khd dan voorheen, toen at ik echt 2x per dag brood en dan nog een flink bord aardappelen/rijst/pasta. Nu eet ik regelmatig ook kwark, salades, omelet etc.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:58

Laura82 schreef:
Ik ben echt gek op aardappelen, dus dat vind ik nog best lastig om er niet te veel van te eten. Moet echt zorgen dat we veel groenten hebben, dan gaat het wel. De kinderen eten ook het beste als we "gewoon" aardappelen groente vlees eten, dus dat staat hier toch wel vaak op tafel.

Ik let op het moment niet zo op mn macro's, ik probeer nu gewoon te eten zoals ik normaal doe, maar dan in beschaafde porties en niet (of heel weinig :+ ) snoepen. Eens kijken hoe ver ik daarmee kom, want uiteindelijk moet ik dat toch mn hele leven gaan doen. Ik raakte heel gefrustreerd en geobsedeerd door al die getalletjes, het wegen, het bedenken wat nu wel en niet "mag". Vooralsnog bevalt het prima, al gaat het nu even niet zo hard, maar dat is mn eigen schuld :')

Ik let er ook niet extreem op hoor, maar als ik kijk naar gisteren, heb ik het best netjes gedaan.
Meer in het kader van een gezond eetpatroon dan dat ik dit exact wil hebben zeg maar... Een soort van ter controle en wat kan er 'morgen' beter?

Niet snoepen gaat mij never nooit lukken :n Maar minder idioot lukt me wel denk ik... :P Nouja, dat doe ik al een hele tijd. Eerder kon ik een zak tumtum in een dag opeten... Hoe slecht :')
Dat heb ik al zeker een jaar niet meer gedaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:02

gribaldi schreef:
Janine1990, als je het lekker vindt moet je het gewoon doen, wij kunnen dat niet voor jouw bepalen :P
Noten zijn prima, maar qua vet ik weet niet hoe je macro's zijn maar ze tikken wel aardig aan zeker ook als je avocado neemt ;)

Annikoe, hoeveel khd eet je per dag?

Cheetahfan, hoeveel gram is dat per dag?

The_Cat, vervelend zeg, ik heb ook geen idee. Afkick verschijnselen :P

Laura, nog steeds khd arm aan het eten?

Doel is 76gr vet. Gisteren zat ik op 33 gram...
Op een dag dat ik noten eet, neem ik natuurlijk geen jus bij de aardappelen. En kan ik mijn roomboter van het brood af laten.

En het is natuurlijk geen én én ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:04

Klinkt goed Laura!

Dan ben je al goed op weg toch Janine.
Ik mis snoep echt totaal niet :P

Zo dat is best een hoop vet, mijn budget is gemiddeld 52-55 gr per dag. (variërend op een sport dag of actief/herstel dag.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:16

gribaldi schreef:
Klinkt goed Laura!

Dan ben je al goed op weg toch Janine.
Ik mis snoep echt totaal niet :P

Zo dat is best een hoop vet, mijn budget is gemiddeld 52-55 gr per dag. (variërend op een sport dag of actief/herstel dag.)

Ik ben 1.86m, misschien daarom?

Lunch is 585 kcal. Waarmee ik alleen voor khd net over de helft zit van het budget. (incl. ontbijt en tussendoor).

Ik heb een plak volkorenbrood (zelf gebakken en zelf afgesneden) gerekend als twee volkoren boterhammen.
Een donkerbruin bolletje, waar ik kipsate op doe en een ei.

Oooh ik moet m'n smoothie aarbei-kokos er nog bij doen... Gewoon een glas...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 13:27

Ik mag van mezelf heel soms wat te snoepen nemen, als ik iets heel lekker vind en meestal op mn werk, dan kan ik niet zomaar een zak/doos leeg eten :') vandaag dus 1 bonbon, van een hele goede zaak in de buurt, die was t waard :9