Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:59

Ik denk haast dat iedereen tegelijkertijd zal starten, tenminste daar ga ik vanuit

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:35

MISTRAL94 schreef:
Supervixen schreef:
Bij de colorrun die ik zondag heb gedaan, waren er al mensen na 500m aan het wandelen, dus je hoeft je echt niet te schamen als je het niet volhoudt. Maar ik snap het wel, ik loop liever ook makkelijk iets hardlopend uit. Iedereen heeft ook hetzelfde shirt aan en bril op. Niemand die je herkent!

Hoe is de haar kleur nu?

Na 4 keer wassen nog een klein beetje blauwig langs mijn haarlijn.
Ik ga me morgen inschrijven voor de colorrun in Utrecht, mijn zusje wilde die graag samen doen.

Net 8.43km hardgelopen in ruim 48 min. Heerlijk gelopen en de temperatuur was ook prima buiten.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:17

Weet iemand een goede app of schema om het hardlopen op te bouwen? Ik ben na een blessure van bijna twee jaar weer begonnen maar valt nu toch tegen :)!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 00:36

Hmm dat vind ik toch wel minder dat je het niet goed uit je haar kunt krijgen! Ik heb vanavond een half uurtje paard gereden vond het eerst wat frisjes maar uiteindelijk was het idd een prima temperatuur!

Eight volgens mij staan er beginners schema's op de eerste pagina van dit topic. Qua app gebruik ik runkeeper. Werkt prima.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:02

Ach, je kunt ook met een pruik, bandana of douchekapje op lopen. Deden meerdere mensen.
Voor mijn werk maakt het niet zoveel uit. Ik sta voor de klas en daar kijken ze niet van dat soort dingen op.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:07

Hallo allemaal, ik meld mij hier ook. Heb laatst meegedaan aan de strong viking run en merkte dat ik toch wat hardloopconditie tekort kom :'). Wil graag volgend jaar weer meedoen, maar dan zal ik toch wat moeten trainen. Hopelijk kom ik hier wat goede tips tegen om een goede start te maken met hardlopen.

Wel heb ik een probleem met mijn schenen. Het zijn of die spieren aan de voorkant die ontzettend snel pijn gaan doen of het is scheenbeenvliesontsteking. Kortom: erg langzaam en goed opbouwen is een must.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:51

Eight & Macciato Evy start to run podcast vond ik zelf erg fijn. Langzame opbouw waar rekening met blessures wordt gehouden.

Zondag samen met vriend gelopen. 6,5 km in 45 min gelopen. Ging best lekker, maar nog niet helemaal tevreden. In oktober wil ik graag de 4 mijl lopen onder de 40 min. Is dit realistisch? Ik loop nu Evy 5-10km en ga vandaag bezig met intervaltraining. Ik loop nu ongeveer 9 km per uur, maar heb 4 jaar geleden ooit een wedstrijd gelopen van 5 km in 30 minuten.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:52

Macchiato schreef:
Hallo allemaal, ik meld mij hier ook. Heb laatst meegedaan aan de strong viking run en merkte dat ik toch wat hardloopconditie tekort kom :'). Wil graag volgend jaar weer meedoen, maar dan zal ik toch wat moeten trainen. Hopelijk kom ik hier wat goede tips tegen om een goede start te maken met hardlopen.

Wel heb ik een probleem met mijn schenen. Het zijn of die spieren aan de voorkant die ontzettend snel pijn gaan doen of het is scheenbeenvliesontsteking. Kortom: erg langzaam en goed opbouwen is een must.

Even misschien off-topic: Als je last hebt van je schenen kan het probleem ook in je voeten liggen. Een scheenbeenvliesontsteking zou over moeten gaan, gaat dat niet over, kijk of je iemand verder kunt laten kijken dan alleen het punt dat het pijn doet.

Met de schema's hier vermeld kun je fijn opbouwen. Ik vind Runkeeper een fijne app om in de gaten te houden hoe ver en hoe snel ik loop.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:13

Ik heb me vandaag met mijn zusje ingeschreven voor the color run in Utrecht, 12 september, dus dat wordt weer blauw haar scoren :P

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 16:56

Jullie gaan hard!

Ik heb vanavond mijn eerste looptraining bij de atletiekvereniging, ben gewoon een beetje zenuwachtig :+

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 17:02

Gaaf Venthe! Alle reden om een beetje zenuwachtig te zijn, maar weet ook dat jij een bikkel bent dat je de stap naar een atletiekvereniging neemt!
Veel succes en plezier vanavond

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:52

Ik ga morgen weer aan de bak. Vanaf donderdag niet gelopen, weekend festival gehad en compleet niet fit. Strontverkouden en flink hoesten. Sta vrijdag ingeschreven voor de grachtenloop in Haarlem en zondag voor de popup run in het Vondelpark en vind beiden te leuk om af te zeggen. Dus maar rustig aan doen dan!

Venthe, hoe was het?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 06:53

Sinds kort meet ik 's morgens mijn hartslag. Iemand die me herstel en supercompensatie kan uitleggen aan de hand van hartslag?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:17

Nou gisteravond was ik helemaal gesloopt en nu lekker spierpijn in de kuitjes maar het was super leuk! Eerst inlopen toen deel krachtraining en core stabillity vervolgens allerlei loopoefeningen om je techniek te verbeteren en toen interval training. Ik mocht meteen met de snellere groep mee trainen maar merkte dat ik bij de laatste 3 intervallen een gaatje moest laten met mijn groepje :+ wat is dat zwaar zeg en zo anders als dat je voor jezelf gewoon een lange afstand loopt. Was helemaal kapot de training duurde in totaal 2 uur. Maar wat een leuke mensen en wat gaf het een kick aan het einde :). Zeker voor herhaling vatbaar!!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:08

Leuk om te horen Venthe! Klinkt als een super fijne ervaring. Spierpijn is minder, maar aan de andere kant vind ik dat ook altijd wel een beetje een "beloning" ofzo, dat je voelt dat je lekker bezig bent geweest. En fijn dat je van die nuttige oefeningen kunt doen!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:13

Gisteren even 5 km gelopen, maar veel last van mijn linkerscheen. Dus vandaag naar intersport geweest waar ik mijn hardloopschoenen een half jaar geleden heb gekocht. Op de band gelopen. Blijkt dat mijn rechtervoet teveel naar binnen zakt. Dus andere zooltjes erin en weer op de band. Ik voelde meteen al dat ik beter liep. Als het goed is, zou het probleem opgelost moeten zijn nu.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:21

Herkenbaar! Had ook erg last maar bij mij waren echt nieuwe schoenen nodig. Loop nu weer heerlijk pijnvrij. Vandaag begonnen met de 4mijl met Renate. Moest 8x 3 minuten. Was best pittig maar we gaan ervoor. 8 augustus moet ik m kunnen lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:31

Oeh wat had ik graag meegedaan met ride and run, foto's zien er fantastisch uit!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:16

Fijn Supervixen dan het met een zooltje verholpen kon worden!

Ik heb zometeen een fartlek training in het bos vanuit de atletiekvereniging. Ben benieuwd wat het precies inhoudt... Ik ga even googelen. Denk wel dat ik 5x dood ga aangezien ik vannacht om half 4 in bed lag :+ Gelukkig was ik wel de bob dus geen kater.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:58

Trainen op zondag! Petje af hoor! Ik ga zo richting het Vondelpark om daar de Pop-up run te lopen. 6.7km en ik heb het nú al warm....

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:30

Hallo allemaal, ontdek eigenlijk net pas dit topic :D leuk!

Ik ben in november gestopt met roken, begin december begonnen met hardlopen, 15 kilo afgevallen en still running ! Héérlijk. Gisteren meegedaan aan de Ride&Run en de 10 km uitgelopen met 56.34 (Team Carouscha)

Mijn max is 15 km, ik hoef ook niet zo nodig erg ver, rond de 10 is prima. +:)+

Fijne dag allemaal groetjes Aileen

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:21

Wow knap hoor Aileen.

Hoe ging het Liz?

Viel het mee of tegen de fartlek venthe?

Gisteren heb ik nieuwe schoenen gekocht en gisteren dan ook heel fijn rustig gelopen. Wat een verschil met mijn oude schoenen! Vandaag 50 minuten gelopen met dit warme weer. Wel erg fijn gelopen en rond de 7 km gelopen. Er was een obstakelrun bezig en het zag er behoorlijk zwaar uit. Lijkt mij niks om door vieze sloten te gaan ;)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:10

Wauw aileen wat goed zeg!! Lekker bezig hoor.

Lovelys fijn he nieuwe schoenen. Was bij mij ook zo'n verschil met mijn oude schoenen, alsof het lopen opeens vanzelf ging :+

Pfoee die fartlek training was zwaaaar maar suuuuper leuk om in het bos te trainen. Telkens stukken duurloop afwisselen met core stabillity oefeningen, krachtraining en kortere afstanden op hoge snelheid. Training van ruim 2 uur en 12 km in totaal de duurloop en dan tussendoor dus al die oefeningen en sprintrondes, die heb ik niet mee gerekend in het aantal km. Niet alleen zwaar door de inspanning maar ook omdat je de hele tijd moet opletten waar je loopt, ik had helaas vrij aan het begin een boomstronk over het hoofs gezien waardoor ik heel hard door mijn enkel klapte. Wel doorgelopen want enkel begon pas pijn te doen als ik stil ging staan, wel alle oefeningen tandje rustiger gedaan. Nu zit ik thuis met een coolpack, helaas is mijn enkel al bijna 2x zo dik...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:40

Oh dat is balen joh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:55

MISTRAL94 schreef:
Supervixen schreef:
Bij de colorrun die ik zondag heb gedaan, waren er al mensen na 500m aan het wandelen, dus je hoeft je echt niet te schamen als je het niet volhoudt. Maar ik snap het wel, ik loop liever ook makkelijk iets hardlopend uit. Iedereen heeft ook hetzelfde shirt aan en bril op. Niemand die je herkent!

Hoe is de haar kleur nu?

Na 4 keer wassen nog een klein beetje blauwig langs mijn haarlijn.
Ik ga me morgen inschrijven voor de colorrun in Utrecht, mijn zusje wilde die graag samen doen.

Net 8.43km hardgelopen in ruim 48 min. Heerlijk gelopen en de temperatuur was ook prima buiten.[/quote]

Wow! Wat knap!! 8,43 in 48 min! Dan ben je erg snel! Hoelang heb je daar voor getraind?