[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:52

Die van mij zit al sinds eind maart gelukkig, maar ik schrok toch even. Hoorde het op de radio en daar vermeldden ze geen datum :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:55

Ayasha schreef:
elenaMM77 schreef:
Maar de kans op zwangerschap met sterlisatie is ongeveer even hoog als zwangerschap met spiraaltje Palmera.. die kans is er, hoe klein ook in beide gevallen. geen cyclus of geen eierstokken/baarmoeder, is de enige 100% garantie.

lijkt mij in beide gevallen wel vreselijk, als je zwanger wordt ondanks een sterilisatie of met spiraal..
je bent dan in de veronderstelling dat je gewoon veilig bent en er geen omkijken naar hebt en dan kom je bedrogen uit.. kan mij dan goed voorstellen dat je met regelmaat in de paniek modes schiet palmera

Daarom gewoon de hele boel er uit (baarmoeder dus, niet de eierstokken.)
Maar ook als je medische redenen hebt doen ze dat gewoon niet. En dat is belachelijk.

Dat is mijn wens dus ook, maar helaas nog niemand bereid gevonden doe het gaat uitvoeren. Ondanks zeer duidelijke geen-kinder wens, baarmoederhalskanker in de familie en mijn prachtige pleidooi dat transgenders ook na psycholoog bezoeken en intensieve begeleiding geopereerd mogen worden... maar nope... voor mij is de keuze dit met mijn lichaam te doen nog niet zo vrij. Ben er inmiddels 5 jaar mee bezig, dus als iemand nog tips heeft?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:44

Mars schreef:
Pfoe alleen voor Mirenas die na 27 okt geplaatst zijn. Mijne is een maand eerder gezet.

Ik schrok wel even. Mijne is 28e gezet. Maar heb controle gehad en alles zat goed, dus dan is er geen risico gelukkig!

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:49

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 21:21

Gezien het feit dat die van mij pas de 30e gezet gaat worden, ga ik er vanuit dat ik de goede krijg haha

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 23:08

Ik heb m sinds november... moest sowieso gaan bellen voor controle maar nu helemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:43

Mijn implanon zit sinds vandaag!

Prikje was even naar, vooral de verdoving. Het schuiven onder m'n huid voelde ook even gek dus ik was even duizelig maar ik stond met 10 minuten weer buiten dus al met al valt het echt reuze mee. M'n arm is nu behoorlijk beurs, de plek is vrij pijnlijk en mijn hele arm voelt een beetje stijf. Ik slik nu dus maar wat paracetamol om de pijn wat te onderdrukken, ik moet morgen filmen voor een belangrijke opdracht dus kan niet al te zwieberig worden qua pijn.

Ik mocht kiezen of ik gelijk wou stoppen met de pil of niet, moest het maar even aankijken zei ze. Ik ben nu niet seksueel actief dus mocht gewoon stoppen als ik het graag wou, maar ze gaf wel aan dat ik sowieso een stopweek zou krijgen als ik nu zou stoppen met de pil en dat als ik hem nog een weekje slikte de kans aanwezig was dat de implanon het gelijk over zou nemen en dat ik dus niet zou bloeden tussendoor. Ben benieuwd :))

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 00:55

Ik ook :j
Ik ben vandaag klaar met de pil, dus ben benieuwd wat het bij mij gaat doen.
Overigens is mijn arm nog steeds blauw :=

Dawn1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:33

Ik ben een dag overtijd, nu heb ik ontzettende buikpijn anders/erger dan normaal.. Ik verlies nu net pas bruine afscheiding.. Ga ik ongesteld worden of is het een innestelingsbloeding?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:52

Dawn1993 schreef:
Ik ben een dag overtijd, nu heb ik ontzettende buikpijn anders/erger dan normaal.. Ik verlies nu net pas bruine afscheiding.. Ga ik ongesteld worden of is het een innestelingsbloeding?

Doe een test en dan weet je het :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:31

Dat ja :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:37

Maar één dag overtijd is toch eigenlijk niks? Of zie ik dat verkeerd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:45

Nee naar mijn mening ook niet maar ze heeft pas AB geslikt en was sws al wat bezorgd geloof ik. Dus ja als je dan zo twijfeld zou ik gewoon een test doen al is het voor je eigen gemoedsrust.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:50

Sem_ schreef:
Maar één dag overtijd is toch eigenlijk niks? Of zie ik dat verkeerd.

Is ook niets :P maar als je je ongerust maakt en er een kans is, geeft een test je als enige antwoord :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:52

Dat is waar. :j

Ik ben nu voor de tweede keer ongesteld sinds het plaatsen van mijn koperspiraal, nu 8/9 weken geleden.
De eerste keer duurde maar zo'n 4 dagen, niet veel bloedverlies en totaal geen pijn, nu de tweede keer
ben ik weer nauwelijks ongesteld, geen pijn, wel bloedverlies maar niet erg veel en ook niet lang.. Begin
me af te vragen of dit wel mijn menstruatie is of gewoon tussentijds bloedverlies. Maar qua tijdspad
klopt het wel ongeveer. Verder nergens last van, geen bloed verloren tussendoor of klachten gehad.
Het voelt toch vreemd omdat je menstruatie meestal juist verergerd door een koperspiraal (ik had al
nooit een heftige menstruatie). Niet dat ik liever anders zou willen. :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:14

xLes schreef:
Mijn menstruatiepijn is dubbel zo erg als ik mijn pil slik, elena. Daarom nam ik die ook nooit maar als je een vriend hebt, moet je wel. Condoom alleen vertrouw ik echt niet.

Vannacht elke 3u wakker geworden van de buikkramp, bah. Wriemelen en wroeten om toch de pijn te minderen. Ik denk dat ik mezelf een lekker warmwaterkruikje ga maken.

ah ok, ja dat hoor je niet vaak dat de menstruatiepijn verergert met pil gebruik, meestal wordt de pil juist gebruikt om menstruatie klachten onder controle te houden, vandaar mijn vraag.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:23

Ayasha schreef:
elenaMM77 schreef:
Maar de kans op zwangerschap met sterlisatie is ongeveer even hoog als zwangerschap met spiraaltje Palmera.. die kans is er, hoe klein ook in beide gevallen. geen cyclus of geen eierstokken/baarmoeder, is de enige 100% garantie.

lijkt mij in beide gevallen wel vreselijk, als je zwanger wordt ondanks een sterilisatie of met spiraal..
je bent dan in de veronderstelling dat je gewoon veilig bent en er geen omkijken naar hebt en dan kom je bedrogen uit.. kan mij dan goed voorstellen dat je met regelmaat in de paniek modes schiet palmera

Daarom gewoon de hele boel er uit (baarmoeder dus, niet de eierstokken.)
Maar ook als je medische redenen hebt doen ze dat gewoon niet. En dat is belachelijk.

dat laatste kan ik mij op zich juist weer wel voorstellen Ayasha.. want iedere euro kun je maar 1x uitgeven. als iedereen die de wens op z'n twintigste uit dat hij/zij geen kinderen wil hebben een baarmoederverwijdering kan krijgen (inclusief de economische schade van al die mensen die dus ook nog eens 4-6 weken uit de running zijn, met 'ziekteverzuim'), dan staan we straks weer te roepen dat er niet genoeg gaat naar de ouderen zorg, of de chronisch zieken, of dat je zolang moet wachten omdat de wachtlijsten voor gynocologie dan zo lang worden als het een standaard anticonceptiemethode gaat worden.

Ik begrijp de wens om het te laten verwijderen, maar ik begrijp ook waarom dat niet zomaar gedaan wordt, zowel vanwege de impact als dat ik het leeftijdsverhaal erachter begrijp.. daarnaast heeft het ook nog lichamelijke 'bijwerkingen waar je misschien helemaal niet bij stilstaat vooraf, maar waarbij 'de rest van je leven/vruchtbare leven' best heel lang is.. zo heeft het meestal impact op de beleving van de horizontale tango (baarmoeder en baarmoederhals/mond, werken mee in het gevoel). De bloedstoevoer van en naar de eierstokken veranderd waardoor toch overgangsklachten zoals opvliegers kunnen optreden, ondanks dat je niet in de overgang zou moeten belanden. de blaas moet vaak losgemaakt worden van de baarmoeder, waardoor er problemen met continentie kunnen ontstaan (tijdelijk of blijvend).

er spelen zoveel dingen mee, dat ik begrijp waarom er moeilijk gedaan wordt, net zozeer als dat ik begrijp dat de wens er is en het onbegrip waarom het niet zomaar even gedaan kan worden..

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:24

En vergeet botontkalking op jonge leeftijd niet als gevolg van de overgang.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:17

Als je de eierstokken laat zitten, heb je theoretisch gezien geen overgang..
Echter, bij het verwijderen van de baarmoeder kan er wel een verandering van de bloedtoevoer optreden, waardoor het uiteindelijk toch mogelijk is dat je in een vervroegde overgang komt.. In de meeste gevallen niet, maar je hoort wel regelmatig dat er overgangsklachten optreden, zonder overgang :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 19:22

Amanda schreef:
Ik ook :j
Ik ben vandaag klaar met de pil, dus ben benieuwd wat het bij mij gaat doen.
Overigens is mijn arm nog steeds blauw :=

Na hoe veel dagen vielen bij jou de hechtpleistertjes eraf? Ziet er zo raar uit :=

Hier nog niet blauw trouwens.. Het plekje waar het staafje eindigt is rood, maar nog geen echte bloeduitstorting. Denk dat het nog wel gaat komen, is ook flink gevoelig.

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:01

Nogmeer mensen gebeld door het ziekenhuis voor controle van de mirena? Ik wel :(

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:34

och, een controle of ie helemaal goed zit kan nooit kwaad toch lelberse, ik hoop dat hij goed zit voor je en nog jaren mag blijven zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:05

Nou, ik denk dat mijn arm niet blauw gaat worden :)) Er zit een plekje, maar het is niet blauw. Qua pijn is het voor nu alleen een beetje vervelend, kan soms mijn arm niet helemaal lekker plaatsen.

Merk wel dat ik echt ongelofelijk hormonaal ben. Slik de pil nu nog een week maar de implanon geeft ook al hormonen af dus de huisarts had al gewaarschuwd dat ik even heftig kon zijn de komende dagen. Hoop dat het snel stopt :')

lelberse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:13

elenaMM77 schreef:
och, een controle of ie helemaal goed zit kan nooit kwaad toch lelberse, ik hoop dat hij goed zit voor je en nog jaren mag blijven zitten

Ja dat hoop ik inderdaad ook. Vind het wel stom hoor.. Word je gebeld dat je op controle moet komen en alleen nog maar seks met condoom terwijl hij er al anderhalve maand in zit. Dus ook allang zonder gedaan..
En heb ook al anderhalve maand last van bruine uitvloeiing. Is dat normaal?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:28

Ja dat had ik ook Emma :j
Fijn dat het bij jou niet zo blauw wordt :D