Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:32

Ben ik de enige die echt heel moe wordt van dit herhalende gezever?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 11:04

Nee hoor Goof :')

Ik kende klimaat marathon ook niet, heb het even opgezocht vanochtend. Ze hebben meerdere loop evenementen zag ik. En ook een Strava club.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-25 12:21

Yep Goof, doodvermoeiend.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 12:30

haha Iris nog even wat 200 sprintjes na 23 km. Kan jij gewoon. *\o/*

Sorry Lisitano en BM, had niet gezien dat jullie ook gewist waren. Sv viel me op omdat ze ik wist dat ze het laatste weekend had aangevuld ook te kunnen :') .

wat super goed Lisitano dat je voor 5 gaat en dan met zo een mooi rondje in de benen terug komt.
Weerbericht hier voor zondag nog altijd 32 graden helaas.

Ah Tiggs lekker fietsen. is het eigenlijk wel beter weer voor nu. Zelfs mij word het wat warm :=

Sherivey ook al zo een mooie afstand gelopen voor het werk uit. En fijn dat je weinig last had van de warmte. Denk dat je ook soort van mee acclimatiseert als je vroeg begint. (of dat wil ik geloven).

Samantha ah ja ik heb die man in het nieuws gezien. Echt geniaal. loopt elke dag een marathon in een bananenpak met een kar om al het afval op te ruimen en mensen bewust te maken van het straat afval. Echt bewonderingswaardig.
Pas maar op dat je paard niet jaloers wordt op Scott :Y)

Muppermayo, aan het einde van zo een warme dag is het ook echt lastig om te gaan lopen. Als je niet in de ochtend kan, kan je er ook voor kiezen om echt gewoon super rustig aan te gaan doen. Maar je kan ook gewoon even weekje wachten tot je lichaam iets meer gewend is aan de temperatuur.

Mijn hartslag is heel laag maar mijn max hartslag is ook heel laag! In rust zit ik onder de 40 en max denk ik 170 ofzo. Voor genoeg mensen begint daar zone 4 pas :+ dus verkijk je er niet helemaal op. Mijn zones zijn wel vastgelegd met sportmedisch onderzoek en kloppen wel aardig denk ik.

Goof schreef:
Nergens last van :o

Nou na 1 goede nacht dacht mijn dochter, genoeg geslapen... Als ik 3 uur geslapen heb vannacht is het veel. Ben om 05:30 echt boos op der geworden, was er zo klaar mee. Heb der niet meer gehoord en toen het tijd was om opstaan was ze niet wakker te krijgen. 8)7

Het plan om vroeg te vertrekken viel dus wederom deels in duigen... Ik moest om 10uur achter de laptop zitten voor een meeting. Rondje een half uur ingekort en 5 min voor mijn meeting kwam ik thuis met een rode boei :') . Wilde niet weer midden op de dag gaan lopen en dit weekend kan ik dus niet weg omdat mijn man weg is. Wilde 2km om 2km doen. 2 rustig en 2 wat meer tempo. Redelijk gelukt alleen het het gas terugnemen is altijd een dingetje :+ . Daardoor zakte mijn hartslag ook niet zo mooi.
Toch blij dat ik even gegaan ben en mijn benen voelde een stuk beter dan de afgelopen 2 dagen :D

Afbeelding

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 12:46

Goof schreef:

Nee.

Lekker bezig Leonie!
Heel herkenbaar van de slapeloze nachten, kan zo frustrerend zijn. Was er echt iets aan de hand? Misschien toch de warmte? Goed dat je toch zo’n eind bent gaan lopen!

Muppet, toen ik begon liep ik ook veel korter en veel langzamer. En toch ben je dan gewoon een hardloper! En je wordt steeds beter als je maar lekker doorgaat. Niet teveel vergelijken!
Onthoud goed dat ik dit zeg, want ik ben ook heel slecht in niet vergelijken :')

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 13:11

Leonie87 ik vind het gewoon heel knap dat jullie gewoon de knop omzetten. Ik ga gewoon "zielig" op de bank zitten, t is waaaaaarm, lopen is te warm, kan niet :+ :') En jullie persen er gewoon even mega afstanden met super snelheden uit hihi. Jullie loopjes zijn een goede schop onder mijn kont om toch nog even te gaan lopen :j
Wat vervelend joh dat je dochter vannacht weer zo aan het spoken is geweest :\ Wel weer een mooie loop, en heel fijn dat je benen weer beter voelde vandaag!

Haha Lisitano ik herken dat hoor.. Bij anderen vind ik ook dat het absoluut geen zin heeft om te vergelijken, iedereen loopt zijn/haar eigen tempo. Iedere kilometer is er 1, of je er nou 5 minuten over doet of 15.. Maar als het om mijzelf gaat dan is het spontaan toch een beetje anders :+

Ik zag dat de voorspellingen voor woensdag ook weer behoorlijk warm zijn. Inmiddels heb ik de startwave doorgekregen voor de loop woensdag, ik hoef pas om 20.00 uur te starten. Dan is het vast al een beetje afgekoeld, ben ik wel blij mee!
Twijfel nog een beetje of dat ik mijn eigen tempo ga lopen en kijken waar ik uitkom, of dat ik gezellig met die vriendin mee loop die nog niet de hele afstand aan 1 stuk kan rennen en dus run-walk-run gaat doen. Laatste is wel zo gezellig natuurlijk, maar ergens kriebelt het ook om te kijken of ik nu met een evenement sneller ben. Ach, ik heb nog een paar dagen om te beslissen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 13:31

leonie87 schreef:
Goof schreef:
Nergens last van :o

Ik ook niet. Zie ook geen gezever. Ja, herhalingen zijn er, maar logisch, want als mensen gelopen hebben melden ze dat. En zo ook komen er af en toe vragen terug die er al eerder waren. Ook logisch.

Hier nog steeds geen spierpijn, zelfs geen gevoel dat ik gisteren toch flink gesport heb. Dat is best fijn. En ook mentaal wel, hoop dat ik een volgende keer ook gewoon weer tegen mijn lichaam kan zeggen, je mag wel een beetje moe worden.

Ik heb op dit moment verder geen loopjes gepland staan. Morgen dan maar duiken.
Helaas kom ik er achter dat mijn camera die ik morgen wilde gebruiken kapot is. En daar baal ik flink van. Ik heb deze in november laten repareren door OM-System voor 220 euro, toen ik hem terug had getest en daarna weggelegd in de behuizing. Nu wil ik hem weer pakken en is hetzelfde euvel als wat ik had laten repareren terug. Dus kan er niets meer mee. En natuurlijk is het 6.5 maand na reparatie, en heb je 6 maanden garantie. Heb dus gemaild. Normaal is de service van OM-system erg goed. Ik hoop nu ook. Want baal wel enorm. Heb gelukkig nog een andere camera, en die gebruik ik het meeste. Maar wat ik morgen wilde gebruiken is voor mij nog niet afgeschreven.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 16:07

6 september
SV
Namiro
Sherivey
Iris
BM
lies_sparkle

7 September
Sv
Leonie87
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris
Goof
BM
lies_sparkle

13 september
Leonie87
Samantha
Iris
Goof
BM

14 september
Iris
Leonie87
Goof

20 september
SV
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris
Goof
BM

21 September
SV
Namiro
Sherivey
Iris
Goof
BM

4 oktober
Leonie87
SV
Namiro
Samantha
Iris
Goof

5 oktober
Leonie87
SV
Namiro
Iris
Goof

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 18:43

Supervixen schreef:
Morris schreef:
Ik heb het gemist, maar hoeveel km gaan jullie lopen? En asfalt?

Als je de bokt trail bedoelt, die is 14km, trail, met heuvels.

Heerlijk Tiggs.

Ah ok, dat wordt em niet voor mij. Leuk dat jullie dit doen :j

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 21:11

Vandaag weer gefietst! Het is echt een goed alternatief met dit weer. En waar m'n hartslag tijdens het hartlopen heel snel hoog is, blijft ie bij het fietsen makkelijk in zone 2 *\o/* *\o/*

Afbeelding

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 09:29

7 september ziet er veelbelovend uit!!! *\o/*
Tiggs wil jij nog aansluiten bij de bokt-run?

Fijn dat het fietsen zo goed bevalt!

Germie, we weten inmiddels dat een medaille heel belangrijk voor je is en dat je kost wat kost je geld terug wil. Dat hoeft echt niet eindeloos herhaald te worden.

Goed dat jullie nog zo lekker aan het rennen zijn met deze temperaturen. Ik doe even rustig aan. Ben wel iedere dag aan het sporten maar dan op de fiets (indoor) of krachttraining.
Tattoo op je onderarm met dit weer is niet heel handig qua ‘blij vooral uit de zon’! Haha

Verder hebben we gisteren 6 nieuwe grasmaaiers thuis gekregen. Schaapjes!! <3
Heel leuk om de weide weer gevuld te hebben na het verlies van de paarden.

Fijn weekend allemaal!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 10:23

O wat leuk, schaapjes! Wij hadden vroeger thuis ook schapen.

Lekker hè Tiggs, fietsen! Ik blijf inderdaad ook in hele lage hartslag, met lopen gaat ie juist super snel omhoog. Maar ik fiets nog niet zo snel haha.

Ik ben gisteren op m’n ebike naar paard gegaan, wil Scott z’n bandjes even oppompen en het was al best laat. Moet met Scott ook paar km omfietsen vanwege ondergrond.

Ik heb net 12 km gelopen, ondanks de warmte ging het wel lekker. Heb een fartlek gelopen, zie net op Strava dat ik 21 intervallen van 30 seconden heb gelopen op gemiddeld 4:49!
Heb bij 8 km een plaspauze en water refill gedaan bij een hotel. Daar stop ik echt heel vaak om te plassen haha.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 10:50

Ik fiets gemiddeld zo'n 21 km/h, dus ook niet zo snel vergeleken bij m'n Strava-vriendjes.

Plan de run maar, dan kijk ik wel of het uitkomt :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 11:09

Hier vanmorgen al gereden, erg vroeg. Niet lang, maar het kon net.

De stalkip is helaas overleden, dus geen gescharrel meer om me heen bij de paarden. Wel jammer, was een leuke kip.

Schaapjes zijn ook leuk.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:03

Oja Namiro, jouw tattoo <3 Echt ontzettend mooi, zeker toen ik de betekenis ervan las. Prachtig.

Samantha, zulke intervallen zo vaak in dit hete weer, respect! Lekker gedaan!

Ik ben met de loopgroep mee geweest. Ik had al een vermoeden dat ze door de warmte korter zouden gaan dus ik ben vanuit huis daarheen gerend, dat is vrijwel precies 2 km. Eenmaal daar vroeg iemand of ik net gedoucht had :') Ik was toen al zeiknat van het zweet. Daarna fartlek gedaan over ruiterpaden, heuvels, in mul zand omhoog en daarna een trap op en nog krachtoefeningen. Mijn hemel, ik ging helemaal stuk en mijn benen wilden niks meer.
Er was nu een snellere loper bij, dat was wel leuk. Dan word ik toch wat fanatieker maar goed, ik hield het echt helemaal niet bij dus toen was ik weer gefrustreerd :')

Die trainer is wel een beetje anders. Als je een halve boven de 1:50 loopt heb je niks te zoeken op de marathon. En een beetje lollig doen dat ik met mijn enkels (ik zwik heel vaak maar heb er nooit pijn aan) geen duurlopen van 20+ kan doen terwijl hij weet van die KvS :+ Dan lacht hij dus misschien mis ik de grap, maar dit is niet helemaal wat ik zoek in een trainer. Ik heb nog een proefweek, ik blijf wel even mee doen en dan ga ik maar eens bedenken wat ik wil.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:16

O wauw dat klinkt als een hele pittige training zeg, goed gedaan!
En die trainer, pfff zulke mensen zouden geen trainer moeten worden vind ik. Zijn er verschillende trainers, dat als je lid wordt van deze geen last hoeft te hebben?

Ik ga volgende week zaterdag mee trainen als proef bij de atletiekvereniging in de buurt. Of nou ja in de buurt, is zo’n 8 km van m’n huis dus ga er wel heen op de fiets haha.
Had een tijdje geleden al info gevraagd maar met het blessure leed even uitgesteld. Ze trainen 2x per week, dinsdag avond en zaterdagochtend.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 12:19

Nou wat een bijzondere man Lisitano..
klinkt niet als iemand die deelnemers kan motiveren..

Leuk Samantha! Hopelijk een leuke groep die bij je past!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 13:06

Echt bijzonder ja. Ik geloof dat ik één keer een halve onder de 1.50 heb gelopen, maar ondertussen al tig marathons achter de rug. Beetje raar wel. En demotiverend.
Wel knap dat je zo door het mulle zand hebt gelopen!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:09

Leuk Samantha, ik vind het wel motiveren in zo’n groep en zeker nu ik niet met Meeko kan lopen vind ik het prettig.

Die trainer is 70, ik denk dat dit toch een generatiedingetje is want het is geen kwaaie. Hij heeft het hart op de tong :+ Aan de ene kant denk ik: ik zal je wat laten zien. Aan de andere kant laat ik hem maar banketstaaf. Vorige keer liet hij doorschemeren dat ik een goede loper ben die in een snellere groep kan. Het irriteert me alleen toch een beetje.
Als ik uitga van mijn loop vandaag is dit niveau prima voor mij :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:11

Die trainer klinkt best wel als een sukkel....
Knap dat jullie gelopen hebben vanmorgen.
Ik heb overgeslagen en 10km met de honden gewandeld, dat vond ik prima te doen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 13:27

Ja niet echt motiverend zo, ik heb ook nog nooit een halve onder 1:50 gelopen.

Ik vond het eigenlijk wel te doen om te lopen vanochtend, had het erger verwacht. Betekent dit dat ik aan warmte gewend raak haha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 17:16

Iemand hier ervaring met Nike alphafly, vaporfly of zoomfly?
Ik ben zo tevreden met mijn trailschoenen van Nike dat ik ook wel nieuwsgierig ben naar wegschoenen van Nike eigenlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-25 17:45

Nee geen ervaring mee.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:15

Lisitano schreef:
Lekker bezig Leonie!
Heel herkenbaar van de slapeloze nachten, kan zo frustrerend zijn. Was er echt iets aan de hand? Misschien toch de warmte? Goed dat je toch zo’n eind bent gaan lopen!

Ze heeft al 2 weken een oorontsteking en heeft daar veel last van gehad dus dat zit er nog beetje in. En het feit dat haar vader weg is, vind ze erg spannend. Maar echt iets aan de hand? Nee...

muppetmayo schreef:
Leonie87 ik vind het gewoon heel knap dat jullie gewoon de knop omzetten. Ik ga gewoon "zielig" op de bank zitten, t is waaaaaarm, lopen is te warm, kan niet :+ :') En jullie persen er gewoon even mega afstanden met super snelheden uit hihi. Jullie loopjes zijn een goede schop onder mijn kont om toch nog even te gaan lopen :j

Voor mij is het niet eens echt een knop omzetten. Het lopen zit gewoon in mijn systeem, daar denk ik niet over na. Ik pas alleen nu de tijden een beetje aan waar mogelijk. Dit topic werkt super motiverend voor iedereen voor volgens mij. Heel erg leuk!

Fin dat het fietsen zo goed bevalt Tiggs. Volgens mij is dat echt een goede ondersteuning/onderhoud van je conditie en idd stuk minder impact nu.

Ja Namiro je kunt zoiets niet zeggen zonder foto he <3

Ah lekker Samantha. Hoe was het met de klachten? En vind dat hotel dat goed? Wel handig!

Die oudere mannen zijn toch altijd wat apart Lisitano... Wel jammer zoiets want dat kan echt je training maken of kraken. Deze training klinkt iig wel leuk!

Geen ervaring Goof maar misschien niet meteen voor Carbon gaan of is dat juist je intentie?

Ik ben vanmorgen even gaan bootcampen met mijn sportschoolclubje. Die waren meer van het klagen en rust houden dus het was geen hele zware training maar goed toch heel even eruit geweest met dank aan de oppas. Mijn benen voelde wel weer zwaar dus morgen rustdag (ik ga zwemmen met mijn dochter) kan denk ik geen kwaad.
En ik blijf wat last houden van de binnenkant van mijn scheenbeen (al sinds eind maart). Soms is het weg en dan komt het weer even terug. Nu heb ik er weer veel last van dus maar weer even langs de fysio aankomende week.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 22:02

Nee hoor, carbon is niet persé mijn intentie (ben er wel nieuwsgierig naar). Maar ik zag deze toevallig ook regelmatig op vinted voorbijkomen.
Ik ben sowieso wel geïntereseerd in wegschoenen van Nike.

Edit; ik heb ook de pegasus 41 en vomero bekeken.

Wat balen dat je nog steeds last hebt dan. Fysio is altijd goed.