Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:22

Brainless schreef:
Popstra schreef:
Stel je krijgt het nog eens, zal die 2e keer dan ook niet milder verlopen. Net als dat je gevaccineerd bent?

Dat denk ik niet.
Je bent (volgens de GGD) 4-6 weken immuun voor corona na je besmetting en het vaccin werkt ook niet heel lang.

Klopt, ze hebben nog geen idee hoe lang precies. Dat is niet onderzocht (is ook wel logisch, daarvoor was het traject te kort). Ze gaan uit van minimaal 6 maanden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:23

bigone schreef:
Uit onderzoek van een groep van 600 mensen blijkt dat ook na zes maanden er nog veel mensen met voldoende afweerstoffen zijn, hoelang dat nog aanhoud is niet bekend. Want het is nog niet langer geleden dan zes maanden .

Apart dat ik van 2 mensen weet die binnen 3a4 maanden alsnog weer corona hebben gekregen (en ook echt goed ziek waren).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:23

Fitzroy schreef:
Ik vind dat sowieso iedereen het recht moet hebben om te beslissen of deze wil blijven leven of niet, ongeacht leeftijd. En dat er humane middelen komen om dat mogelijk te maken. Als iemand dan vindt dat het genoeg is dan is dat diegene ‘s beslissing.

En zo ook met 80+‘ers. Als zij nog levensvreugde hebben, wie zijn wij om dat hen te ontnemen. Ik vind dat ethisch niet oké.

De moeder van een vriendin is 94 en behoorlijk dement. Kan echt zelf niets beslissen.
Ze heeft wel lol in haar leven en bovendien is zij emotioneel héél belangrijk voor de hele familie.
De dames van de zelfbenoemde Bokt-commisie gaan aan de famile uitleggen dat overgrootmoeder geen vaccin krijgt want het niet meer waard is voor de samenleving...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:28

besita schreef:
hoe erg het ook klinkt , ik denk dat er minder kinderen op de wereld moeten gezet worden :o

als je ziet hoeveel er in armoedige omstandigheden leven en daar komen nog broertjes en zusjes bij .. en nooit zal het probleem van hongersnood en armoedebestrijding deftig aangepakt worden

Haal immigranten er ook nog bij dan is het compleet.

In Europa worden niet genoeg kinderen geboren om de pensioenen van de modale Bokt leeftijdsgroep te betalen. Sorry dames maar na 70 slechts water & brood en geen sociale gezondheidszorg.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:47

Je kan ook hard werken hé HC voor je pensioen later
#sarcasme

Het is toch echt wel een probleem
In 50 jr tijd is er een verdubbeling van de wereldbevolking
Studie heeft aangetoond dat aan dit tempo over 750 jr ( ja dat is nog heeeeel erg lang en is ons probleem niet ) we met zoveel zijn dat ieder mens nog 0.73m² ter beschikking zal hebben :(

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:50

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:53

besita schreef:
#sarcasme

Studie heeft aangetoond dat aan dit tempo over 750 jr ( ja dat is nog heeeeel erg lang en is ons probleem niet ) we met zoveel zijn dat ieder mens nog 0.73m² ter beschikking zal hebben :(

Het gaat wel off topic, maar van mij mogen ze boven de 70 wat makkelijker omgaan met euthanasie. Zelf hoef ik niet oud worden, maar dan zou ik graag wat eerder met pensioen willen :o

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:00

besita schreef:
#sarcasme

Daarom ontstaan er ook plagen en pandemiën. Gebeurt in de natuur ook gewoon, alle zwakken sterven en de sterken blijven over.

Maar dat mag de mens niet overkomen alszijnde oppergod van al wat leeft. :roll:

Gelukkig ziet de toekomst er rooskleurig uit, 0.73 m2 klinkt best gezellig, ik snap niet dat mensen zoveel moeite hebben met een lockdown en een avondklok.

*sarcasme uit*
*blij dat ze niemand achter laat op deze wereld aan*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:16

moonsparkle schreef:
Het gaat wel off topic, maar van mij mogen ze boven de 70 wat makkelijker omgaan met euthanasie. Zelf hoef ik niet oud worden, maar dan zou ik graag wat eerder met pensioen willen :o

Gedwongen of vrijwillig?

Palmera

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:19

Net zo vrijwillig als het coronavaccin? :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:20

Brainless schreef:
moonsparkle schreef:

Gedwongen of vrijwillig?

Is euthanasie ooit gedwongen? Ik vind dat een rare opmerking. Op euthanasie zit een enorm taboe, wat mij betreft ook vreemd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:20

Brainless schreef:
moonsparkle schreef:

Gedwongen of vrijwillig?

Wie zijn "ze"?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:23

Sorry dames maar dit gaat mij te ver.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:26

Dit heeft verder ook niks met Corona te maken wat mij betreft. Het is gewoon een feit dat euthanasie niet mag als iemand zijn leven voltooid vindt. Die discussie komt ook zo af en toe boven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:28

Citaat:
KNVB schuift niet met avondwedstrijden
De KNVB is niet van plan om de aanvangstijden van voetbalwedstrijden aan te passen aan de avondklok, die morgen ingaat. Wedstrijden in het betaald voetbal worden ook in de tijd dat de avondklok geldt in de avond gespeeld. Volgens de voetbalbond hebben de wedstrijden een positieve impact op de samenleving.

Uit onderzoek blijkt dat ruim tien miljoen Nederlanders de duels volgen in de Eredivisie, de Keuken Kampioen Divisie en de Vrouwen Eredivisie. Veel mensen die 's avonds thuis moeten zitten, worden daarmee geamuseerd. "Wie doe je een plezier met middagwedstrijden?", zegt een woordvoerder

Wat is dit nou voor idioterie? Waarom toch steeds een uitzonderingspositie voor de topsport?
En dan ook serieus “de KNVB is niet van plan”. Hoezo bepaalt de KNVB dat zelf?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:30

De KNVB stond ook al buiten alle andere gestelde regels. Dus het verbaasd mij ingeval niet :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:32

secricible schreef:
Citaat:
De KNVB is niet van plan om de aanvangstijden van voetbalwedstrijden aan te passen aan de avondklok, die morgen ingaat. Wedstrijden in het betaald voetbal worden ook in de tijd dat de avondklok geldt in de avond gespeeld. Volgens de voetbalbond hebben de wedstrijden een positieve impact op de samenleving.

Uit onderzoek blijkt dat ruim tien miljoen Nederlanders de duels volgen in de Eredivisie, de Keuken Kampioen Divisie en de Vrouwen Eredivisie. Veel mensen die 's avonds thuis moeten zitten, worden daarmee geamuseerd. "Wie doe je een plezier met middagwedstrijden?", zegt een woordvoerder

Wat is dit nou voor idioterie? Waarom toch steeds een uitzonderingspositie voor de topsport?

Blijkbaar :')

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:36

KNVB mag dan ook opdraaien voor politiekosten wanneer publiek weer is toegestaan. Heb niets tegen voetbal maar ze doen net of ze alles kunnen maken , is trouwens in heel Europa zo. Ze schijten nog net geen goud die voetballers .

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:38

Popstra schreef:
Mede door de intense veeteelt, overbevolking, klimaat verandering en het vrije verre reizen wat nu zo makkelijk gedaan word komen er meer van deze infectie ziektes.

Deze uitspraak vind ik te ongenuanceerd om niet op te reageren. Want, het wekt (in ieder geval op mij) de indruk dat een extensievere vorm van veehouderij minder/niet bij zou dragen aan het ontstaan van nieuwe pandemieën. En dat is absoluut niet waar. Juist omdat virussen makkelijker circuleren daar waar veel dieren op een klein oppervlak gehouden worden, is de intensieve veehouderij zich als geen ander bewust van het bewaken van de bio-veiligheid en is zij erop gebrand om uitbraken te voorkomen. Een uitbraak op je bedrijf is een financiële (en mentale) strop. Een beetje moderne Nederlandse varkens- of kippenstal kom je niet in zonder eerst te douchen en bedrijfskleding aan te trekken. Nieuw aangekochte dieren gaan eerst in quarantaine of worden via een all-in-all-out systeem gehouden. Als dieren ziek worden maar men kan de vinger er niet op leggen wát ze precies mankeren, wordt tot op de bodem uitgezocht wat de ziektekiem is.

Wij mensen daarentegen. Wij gaan (of gingen?) eerst naar de supermarkt, daarna nog even bij (o)pa en (o)ma op bezoek, die uiteraard 3 kussen en een dikke knuffel krijgen, stappen in overvolle trams en treinen met snotterende en proestende mensen die god weet waar vandaan komen, vliegen de hele wereld over en eten daar voedsel dat hier niet eens verkocht mag worden omdat het met voedselveiligheid weinig te maken heeft. En dat allemaal, zonder ook maar één seconde na te denken over wat we met ons meebrengen. Ik vind dat bizar.

Zo is de Afrikaanse varkenspest in Oost-Europa, waar volop varkens (in kleine groepjes) buiten gehouden worden, veel wijder verspreid dan hier in Nederland en België. Terwijl in België een uitbraak is geweest onder wilde everzwijnen, hebben de varkensbedrijven het virus buiten de deur weten te houden. Vrije uitloop is leuk en gezellig, maar brengt ook veel risico's met zich mee waar veel mensen zich volgens mij onvoldoende bewust van zijn. En het is trouwens niet zozeer de manier van dieren houden in de intensieve veehouderij, dat het grootste risico geeft op het verspreiden van ziektes. Het transport van levende dieren, waarbij dieren van verschillende bedrijven met elkaar in contact komen, des te meer. Daarom zou ik het een vooruitgang van jewelste vinden als we gaan naar een systeem waarin we onze dieren gaan slachten op de bedrijven zelf. Scheelt ook nog eens een heleboel vrachtwagens op de weg inclusief hun uitstoot :D

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:45

secricible schreef:
Citaat:

10 miljoen volgers? Lijkt mij een tikje overdreven.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:49

Net zoals je je oude fitte dier niet onnodig in laat slapen , vind ik dat je oude mensen zelf kan laten kiezen.
Mijn oma ( die 94 is geworden en gezond was tot ruim 93 ) stond op haar 85e nog wekelijks op de tennisbaan, zou dei dan geen vaccin krijgen omdat ze te oud is.

We kunnen wat mij betreft dus niet oordelen over hele groepen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:50

Ivm antistoffen en herbesmetting door de nieuwe varianten. Het baart de virologen behoorlijk zorgen.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... d=msedgdhp

In Frankrijk wordt een negatieve coronatest niet ouder dan 72u verplicht als je het land wil binnenkomen.
Uitzonderingen voor grensarbeiders en truckers.
Ook worden medische mondmaskers geadviseerd in plaats van stoffen en geldt 2m afstand ipv 1.5m.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:52

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:55

Eleeke schreef:
Net zoals je je oude fitte dier niet onnodig in laat slapen , vind ik dat je oude mensen zelf kan laten kiezen.
Mijn oma ( die 94 is geworden en gezond was tot ruim 93 ) stond op haar 85e nog wekelijks op de tennisbaan, zou dei dan geen vaccin krijgen omdat ze te oud is.

We kunnen wat mij betreft dus niet oordelen over hele groepen.

Dit vind ik ook. Ik vind mensen weigeren van een vaccin sowieso onzin! Maar ik vind eigen keuze gewoon belangrijk. Als iemand 72 is en zelf zegt een voltooid leven te hebben wie ben ik dan om daar wat op tegen te hebben.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:17

secricible schreef:
Citaat:

Ik vind het eigenlijk wel goed dat die wedstrijden 's avonds zijn. Heel veel mensen vinden het leuk om naar voetbal te kijken. Die voetballers en e.e.a. eromheen is qua omvang een overzichtelijke en goed te controleren groep mensen. Als dat ervoor zorgt dat ettelijke duizenden, of misschien miljoenen, mensen 's avonds in huiskamer naar de tv kijken en zo bezoek beperken vind ik het dat waard. Misschien moeten ze de KNVB zelfs verplichten om voorlopig alleen 's avonds te spelen.
(En ja, dit meen ik serieus)

---
Dit vind ik trouwens een heel mooi gebaar <3:
"Frankrijk helpt migranten aan paspoort na hun inzet tegen corona":
https://nos.nl/artikel/2365420-frankrij ... orona.html