Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:39

Wauw Sharani, wat een schitterende foto’s weer!

Ik hoop dat ik me een beetje kan inhouden komend weekend en het is ook niet zo dat ik van frietkraam naar ijsco ren ofzo, maar het is toch anders en makkelijker als je zelf kunt koken. En ach, ga er ook gewoon van genieten! Vrijdag staat iig biefstuk bij Loetje op t menu.

Gister rustig buitenritje gemaakt na t werk en was toen na de stalklusjes ietwat stuk…behoorlijk last van de ribjes dus heb maar 3500 stappen gezet en verder rustig op de bank gezeten.
Vandaag t wel weer goed gemaakt met klein uurtje dressuur en 16000 stappen. Weegschaal gaf een daling aan dus hopelijk weer op de goede weg.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-22 20:45

Goeie strategie Claudia en Gaucho!
En Sharani, wat een mooie plaatjes <3

Pallatin, goed bezig! En rust nemen is ook goed voor jezelf zorgen :j lekker genieten dit weekend en dan daarna weer lekker in je eigen ritme verder.

Ik mag starten met Saxenda, dat nieuwe goedgekeurde medicijn. Je spuit het net als insuline zeg maar, ook met zo'n soort pen. Ik ben niet extreem bang voor naalden ofzo, maar ik moet wel even een mentale drempel over om dat bij mezelf te doen. Maar zal vast snel wennen :)
De verpleegkundige die me vanuit de huisarts begeleidt vertelde dat de apotheek hier geen naalden meer levert, dus dat ik het middel dan bij de apotheek kon halen en de naalden via de post zou krijgen. Kom ik vanmorgen bij de apotheek, hebben ze de hele set gewoon compleet. For some reason leveren ze alleen aan diabetici geen naalden meer >;) wie het snapt mag het zeggen.
Maar goed, morgen starten. Goeie dag om te starten, Bevrijdingsdag :)) nu nog hopen dat de bijwerkingen meevallen!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:21

Ik moest voor trombose spuiten en dat viel me echt mee, je moet even een drempel over en dan ben je er zo aan gewend.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 07:38

Ik kom ook even om de hoek kijken! Hier gaat het opzich prima, hebben alleen beide Corona.
Beide flink verkouden, maar geen koorts of wat dan ook. Dus klimmen kan even niet, maar gelukkig wel nog langs paard (staat gelukkig ook niet op een pensionstal). Qua eten ging het afgelopen weken echt ruk. Gelukkig nu weer de draad opgepakt, en als we weer naar buiten mogen lekker sporten oppakken :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:17

Ik kom ook nog eens langs :=
Nog altijd -14 hier. Wel even druk en weinig tijd om de focus op afvallen te leggen dus ik focus mij nu even om op gewicht te blijven en dat gaat goed gelukkig :D

Goed bezig allemaal!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:54

@ Butterfly; wat spannend zeg! Heel veel succes met het spuiten van het medicijn vandaag, hopelijk valt het je mee. Ik had even opgezocht wat het doet in je lijf maar als ik het een beetje begrijp verlaagt het het glucose gehalte in het bloed. Is het dan zo dat je lijf dat minder snel opslaat als (vet)reserve en je dus makkelijker af zou vallen oid? Ik hoop iig dat je er baat bij hebt en je geen bijwerkingen krijgt, fingers crossed!
Heel veel beterschap Esther! Is dit de eerste keer dat je Corona hebt? Hopelijk knappen jullie snel op en kun je weer lekker het klimmen oppakken. Ik was vooral zoooooo moe die eerste weken, maar dat is ook helemaal over gelukkig! En fijn dat je nog wel even naar je paardje kan, is toch lekker om er even uit te zijn.
@ Tarzan wat goed dat je zo op gewicht bent gebleven! (Dat is dus mijn zwakte; ik blijf een eeuwige jojo, maar hoop nu dat ik het kan beperken tot een paar kilo en mezelf op tijd tot de orde kan roepen. Terug naar m’n zwaarste gewicht wil ik echt niet meer)
Vanmorgen even gecheckt of de daling die ik gister zag op de weegschaal klopte en hoera: ik ben idd afgevallen en heb ruimschoots m’n weekdoel gehaald. Ik heb weer een klein uurtje gedressuurd en wat weide en stalklusjes dus zit al aan de 10.000 stappen vandaag. Misschien zo nog wandelen maar anders is het ook best voor vandaag :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:10

Spanned Butterfly!!

Tarzan wat goed dat je op gewcht bent gebleven!

Pallatin ook al zo goed bezig en ook wat afgevallen!

Gaucho hier bang voor naalden dus brrrr..

Sharani mooi!

Hier afgelopen weekend niet zo best. 2x uit eten en dat heb ik geweten ook. Nu bijna weer terug bij het gewicht van vrijdag en laat mij nu zondag weer uit eten gaan. Ik ga proberen om sterk te zijn en vrijdag en zaterdag beetje normaal te eten, maar ik verlang zo erg naar iets vet of chocola. Dat is ook niet erg want merk ook wel dat mijn lichaam er goed op reageert als ik iets vet pak. Alleen vaak is het weer net TE veel.. Pfff drama toch dat afvallen.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 15:13

Hier inmiddels aan de vezelrijke crackers. 2 in de ochtend en 2 namiddags. Ochtend met kaas en middag met een gekookt eitje.
Vanavond: zalmsalade met bladspinazie en volkoren woknoedels. Heerlijk toetje: alpro soya vla. Lactosevrije vla perfect.
Had laatst 17.38km gelopen.
Was voor deze tijd nog iets boven de 100kg . Stond op de weegschaal eindelijk weer in de 90(97kg). Onddanks de eisprong..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:57

Ik kom ook eventjes binnenvallen :D .

Aan het begin van het jaar heb ik besloten dat dit het jaar zou zijn dat ik beter voor mezelf ging zorgen. Dus ik ben m'n haar beter gaan behandelen, ga iedere maand naar de pedicure, m'n nagels krijgen regelmatig een laagje verharder, ik heb nieuwe brillen gekocht... en ik bleef vrolijk dooreten. Eind vorig jaar had ik van vrienden al een voedingstracker gekregen (lifesum) en daarmee was ik al wel een paar kilo afgevallen, maar ik raakte gedemotiveerd omdat het niet snel genoeg ging en omdat niemand het zag.

Begin februari was ik het echt helemaal zat, ik keek in de spiegel en de persoon die ik zag was niet de persoon die ik ben. Dat werd vooral veroorzaakt doordat in de afgelopen jaren ieder jaar m'n broek een maatje groter moest, en de trap naar het perron een stapje hoger voelde. Ik kon m'n schoenveters niet meer strikken zonder dat ik het benauwd kreeg van de druk op m'n buik en ik kreeg meer en meer vet in m'n gezicht.

Het doel werd vastgesteld: 30kg afvallen.

Dus ik heb besloten dat ik niet alleen moest gaan lijnen maar ook moest gaan bewegen. De keuze wat voor beweging is nog niet zo simpel: ik vind sporten stom en ik werk mega onregelmatig. Daarnaast verdom ik het om een sportschool in te lopen waar allemaal mooie afgetrainde mensen rondhangen en meningen over je kunnen vormen en gemene tiktok filmpjes kunnen maken. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een personal trainer in een privè studio. Ik vond het doodeng, maar Bryan is vriendelijk, heeft humor, is geduldig en vooral: mega positief. Een uur per week ga ik naar hem toe. Ik boek niet alleen best leuke resultaten, en ik krijg steeds minder een hekel aan sporten. Ik moet tussen de sessies door iedere dag op de weegschaal gaan staan en de resultaten bijhouden.

Ook heb ik een fitbit gekocht, en blijkt een schot in de roos: ik ben super competitief, en in de challenges met vrienden van vrienden wil ik altijd graag winnen. Gemiddeld loop ik nu tussen de 14.000 en 18.000 stappen per dag, waarvan tenminste een uur wandelen is.

Naast het sporten heb ik mezelf op 1600kcal per dag gezet. Dat is voldoende voor 3 uitgebalanceerde maaltijden en een gezonde snack. Omdat ik na een paar weken concludeerde dat ik echt eiwitten tekort kwam in mijn voeding (ik eet vegetarisch) bestaan 100kcal tegenwoordig uit eiwitpoeder wat ik door mijn lunch (kwark met fruit) heen meng. Zo nu en dan spring ik uit de band en ga ik lekker uit eten, maar ik merk met snacks ed dat ik ze lekker vind, maar dat ik de cijfers op de weegschaal omlaag zien gaan veel lekkerder vind.

Gemiddeld val ik nu een kilo per week af, en vandaag heb ik mijn eerste ècht grote mijlpaal bereikt:
Afbeelding
*\o/* *\o/* *\o/*

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 19:56

Welkom Vjestagirl!!! En wauw, wat een traject heb je al afgelegd. Inspirerend om te lezen en gezellig dat je hier ook komt posten. Knap dat je zo de knop om hebt kunnen zetten. Gewoon nieuwsgierig, maar waar is de 1600 kcal op gebaseerd (gezien het vele bewegen dat je doet; ik denk dat ik erbij neer zou vallen)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:02

Pallatin schreef:
Welkom Vjestagirl!!! En wauw, wat een traject heb je al afgelegd. Inspirerend om te lezen en gezellig dat je hier ook komt posten. Knap dat je zo de knop om hebt kunnen zetten. Gewoon nieuwsgierig, maar waar is de 1600 kcal op gebaseerd (gezien het vele bewegen dat je doet; ik denk dat ik erbij neer zou vallen)

Die 1600 is totaal uit de lucht gegrepen (door mezelf). Ik heb het overlegd met m'n trainer, en die geeft aan dat het om af te vallen een prima getal is, hoewel waarschijnlijk wat aan de lage kant. Als je zou gaan voor spieropbouw, dan is het te weinig. Maar voorlopig maak ik bij het sporten progressie en val ik af, dus is het wel prima.

Overigens valt het heel erg mee hoe weinig ik eet hoor. Die 1600kcal ziet er in praktijk ongeveer zo uit:
Ontbijt: Een kaastosti bruin brood met curry en een glas coolbest
Lunch: 200gr magere kwark, 100gram blauwe bessen, 100 gram aardbeien, 65gram frambozen, 65 gram aalbessen, 28 gram eiwitpoeder, 100gram banaan (das ongeveer 1 banaan)
Tussendoortje: een rode paprika
Dinner: Bijvoorbeeld 150gram wortel, 150gram paksoi, 120gram gekookte zilvervlies rijst, een gekookt ei, 1/2 avocado en een dressing van olijfolie, honing, sojasaus, knoflook en gember.
Of bijvoorbeeld een beyond burger, een bruine afbakbol en een Italiaanse Salade van de AH.
Of een groot stuk zelfgemaakte pizza met een salade
Of Asperges met krieltjes, ei en roomboter
Of soep met een broodje en een salade

Het is niet héél ruim, ik moet goed plannen en ik zeg vaak nee tegen dingen, maar ik ga niet met honger naar bed oid.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 20:03

Esther, beterschap!

Tarzan, dat is ook minstens zo moeilijk Wat fijn dat het lukt!

Dustinlover, het is ook enorm pittig idd. Hopelijk kun je het volhouden om vrijdag en zaterdag weer wat normaler te eten.

Miekje, je eten klinkt erg lekker! En zo te zien ben je heeeel goed bezig :j

Vjestagrirl, wat een mooie resultaten heb je al geboekt! *\o/* En wat leuk dat je sporten met een PT wel leuk bent gaan vinden. Dat herken ik wel trouwens, dat het met een PT veel beter vol te houden is.
You go girl!

Hier vanavond mijn eerste dosis Saxenda gehad. Vond het best spannend, maar het toedienen is gelukkig peanuts. Net als wat Gaucho al zei :D
Nu ben ik vooral benieuwd of ik bijwerkingen ga ervaren en welke dan. Hopelijk valt het mee! Maar dat vind ik wel een beetje spannend nog.

Ik zag een vraag over wat het doet, hierbij een foto van de kaart die ik van de verpleegkundige heb gekregen.
Afbeelding

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 23:19

Hoi allemaal :wave: , mag ik hier mee kletsen?

Ik was op zoek naar ervaringen met Saxenda en kwam door de zoekmachine in bokt hier terecht.

Morgen ga ik beginnen met Saxenda omdat ik zo’n 40 kg kwijt wil/moet en alles behalve een maag verkleining al geprobeerd heb.
Hoewel ik tijdens m’n werk als dierenarts dagelijks tientallen keren een injectie geef zie ik er toch tegen op dit bij mezelf te doen :=

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-22 23:49

moi22 schreef:

Ik was op zoek naar ervaringen met Saxenda en kwam door de zoekmachine in bokt hier terecht.

Morgen ga ik beginnen met Saxenda omdat ik zo’n 40 kg kwijt wil/moet en alles behalve een maag verkleining al geprobeerd heb.
Hoewel ik tijdens m’n werk als dierenarts dagelijks tientallen keren een injectie geef zie ik er toch tegen op dit bij mezelf te doen :=

Welkom! Ik heb nu 3 dagen gehad en je voelt echt helemaal niks. Of nou ja: ik dan haha. Het is een naaldje van 4mm, je moet de pen nog net niet tegen het licht houden om hem te kunnen zien :')
Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden!

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 08:00

Butterfly schreef:
moi22 schreef:

Welkom! Ik heb nu 3 dagen gehad en je voelt echt helemaal niks. Of nou ja: ik dan haha. Het is een naaldje van 4mm, je moet de pen nog net niet tegen het licht houden om hem te kunnen zien :')
Ben heel benieuwd wat je ervan gaat vinden!

Dat houdt ik me ook voor. En weet nu een beetje hoe die baasjes van die hondjes en katten met diabetes zich voelen als ze voor t eerst moeten prikken. Heb nu nog bedarrest ivm Moederdag en ontbijt dat ze aan het klaarmaken zijn. Zometeen maar prikken

Merk je al wat van bijwerkingen? Of dat je minder trek in eten hebt?
Mijn zusje gebruikt het nu sinds januari. Die had vooral “zwangerschapsmisselijkheid” op de dagen dat ze de dosis moest verhogen. Vandaar dat ik ook een paar dagen gewacht heb. Komende weken hebben we een paar zondagen niets dus nu maar even zo houden voor t geval dat.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-22 14:43

moi22 schreef:
Dat houdt ik me ook voor. En weet nu een beetje hoe die baasjes van die hondjes en katten met diabetes zich voelen als ze voor t eerst moeten prikken. Heb nu nog bedarrest ivm Moederdag en ontbijt dat ze aan het klaarmaken zijn. Zometeen maar prikken

Merk je al wat van bijwerkingen? Of dat je minder trek in eten hebt?
Mijn zusje gebruikt het nu sinds januari. Die had vooral “zwangerschapsmisselijkheid” op de dagen dat ze de dosis moest verhogen. Vandaar dat ik ook een paar dagen gewacht heb. Komende weken hebben we een paar zondagen niets dus nu maar even zo houden voor t geval dat.

Met dieren prikken heb ik minder moeite haha, behalve als ik weet dat ik een lel kan krijgen dan.
Ik hoop dat je ontbijtje je bedarrest waard was :D wat superlief ook! Ik heb het niet op bed gekregen, maar mocht wel uitslapen <3

Bijwerkingen heb ik nauwelijks last van *\o/* twee dagen wat hoofdpijn gehad en ik heb voor de zekerheid dextro omdat je kans hebt op een hypo, maar nog niet gehad. Ik merk zeker wel dat het iets doet. Mijn porties worden kleiner, heb echt geen hongergevoel en als ik teveel heb gegeten (zoals vandaag tot nu toe :x ) voel ik me wel zo vol dat ik ook echt wel stop en niet ga snaaien of door blijf eten. Met de Saxenda kan ik de ochtend prima door zonder tussendoortjes, maar mijn man en onze oudste hadden vanmorgen samen kwarktaart gemaakt <3 zooo lief! En dat vult zoooo ontzettend als je nu zonder ook prima de ochtend door komt _O-
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als ik ga ophogen!
Ik prik trouwens 's avonds rond 19.30u. Dan liggen de kinderen op bed en het is voor mijn ritme het meest steady tijdstip van de dag.

Hoe ging het prikken?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:12

Fijn Butterfly dat het prikken meeviel….ik hoop dat het brengt wat je ervan verwacht en ga je merken dat het makkelijker wordt.

Welkom ook Moi22

@ Vjestagirl, heb je wel eens je BMR berekend? Of je daar een beetje in verdiept? Ik kan me voorstellen dat een beetje houvast fijn kan zijn als er iig een goede onderbouwing aan ten grondslag ligt.

Ik heb een heerlijk weekendje weg gehad. Veel gezien, lekker gegeten en veel gelopen. Uiteindelijk hebben we elke dag toch zo’n 10 km gelopen dus dat is netjes. Ontbijtbuffet bij het hotel was heerlijk en als avondeten biefstuk van Loetje gehad en gisteren Thais…. :D en toetjes gehad….dus ik hoop dat ik over 2 dagen weer ns op de weegschaal durf, hopelijk valt t mee met de schade… :+ en veel belangrijker; kan ik de draad weer oppakken

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:29

Ik ben wel benieuwd of dat spul werkt.
En wat er gebeurt als je er uiteindelijk weer mee stopt, ga er van uit dat je dat niet eeuwig kan blijven spuiten.

Vrijdag zou ik gaan sporten met vriendin, in plaats daarvan hebben we de bbq aan gegooid en aan de drank gegaan _O-
Gisteren ter compensatie maar een paar km geskeelerd en net nog 1.5u naar de sportschool geweest.
Dinsdag weer naar de step.
Mijn weegschaal is stom, want die blijft op 1 gewicht hangen :roll:
Volgende week vrijdag maar eens kijken of hij dan wel naar beneden is.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 23:50

@butterfly. Prikken was even kwestie van knop omzetten en doen dus uiteindelijk zo gepiept.
Ontbijt op bed was kopje thee. Manlief haat kruimels in bed dus heeft er persoonlijk voor gezorgd dat er niets dat kruimelt naar boven ging. Dat beddengoed toch de was in ging was hij even vergeten :')

Ik prik in de ochtend. Toen ik de pil slikte vergat ik die ook steeds als ik erg moe was dus hoop het zo te voorkomen dat ik het steeds vergeet. Tot nu toe lijk ik iets minder trekt te hebben en verder nergens last van maar is pas dag 1 dus zegt nog weinig.

@pallatin. Klinkt goed zo’n weekend weg en al helemaal met dit weer. Fijn dat je toch ondanks dat het eten minder gegaan is toch lekker hebt kunnen bewegen.

@claudia. Dat het werkt is bewezen. Eind van het traject kon m’n huisarts niet voorspellen. Kon levenslang iets zijn maar ook dat door de begeleiding die je om in aanmerking van de verzekering te komen het heel goed mogelijk is om met de dan voorgeschreven levenswijze het er niet meer aan komt.
Heb zelf ook heel lang getwijfeld maar wat ik ook probeer, blijf tijdens de poging om af te vallen stilstaan om als ik het dan opgeef makkelijk weer 10 kg bij te komen. Heb de gekste diëten geprobeerd maar niets werkt. Enige andere manier om gewicht kwijt te raken zou maag band/verkleining zijn en door alle complicaties die ik bij vrienden/collega’s enz gezien heb wil ik dat absoluut niet.

Balen dat je stilstaat, hopelijk van de week weer een minnetje op de weegschaal.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 07:49

Welkom nieuwelingen :)

Ik haak ook weer even aan. Ik ben op het moment blij dat de weegschaal enigzins stabiel blijft. Volop aan het klussen en heen en weer vliegen naar mijn nieuwe huis, mis mijn structuur en ritme en dat is meestal niet positief :') weer een beetje bewust aan werken dus. Gelukkig ook de tijd kunnen vinden om gisterochtend even te gaan hardlopen en dat ga ik vanavond ook doen. Bedacht me net dat ik nog steeds paaseitjes heb, dat gaat dus wel goed :D

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:34

Leuk, weer nieuwelingen, welkom!
Ben benieuwd of het nieuwe middel goed werkt. Zou zelf ook eerder daarvoor kiezen dan voor een operatie.

Las laatst een berekening waarbij uitgegaan werd van je streefgewicht om te bepalen hoeveel calorieën je moest eten om rustig en stabiel af te vallen. Zal eens kijken of ik dat nog terug kan vinden. Het was zeker een interessant verhaal.

Dat is hier het knelpunt ook Gaucho, zolang ik gestructureerd leef gaat het prima. Knap van de paaseieren! En leuk, een nieuw huis, maar wel vaak veel werk.

Ben zelf sinds zaterdag weer terug van vakantie, en was heel benieuwd naar de weegschaal. Iedereen om me heen zei dat ik erg was afgevallen, dus mijn verwachting was hoog. Niet eraan gedacht dat ik al een paar dagen obstipatie had en ook nog Chinees gegeten de avond ervoor. De weegschaal gaf dus ook maar een heel klein minnetje (-0,3) :( . Woensdag maar weer eens kijken of de weegschaal dan liever is :)) . Ik merkte tijdens de vakantie wel dat mijn wandelbroek steeds losser ging zitten en vanmorgen een korte broek, die ik ooit eigenlijk te klein had gekocht, gepast en die zat super *\o/* . Dus ondanks de stomme weegschaal toch wel blij, pas nu echt in maat 42.

Mijn puber zoon (die van die bowlingbal opmerking := ) had trouwens een Moederdag kado waar hij echt over had nagedacht. Hij kwam met een bak aardbeien aan, want ik was zo goed bezig en aardbeien bevatten maar weinig calorieën en waren toch super lekker.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:13

Welkom allemaal *\o/* !

Super Sharani! Weegschaal zegt ook niet zo veel, ik merk het ook vaak aan m’n kleding, vind ik vaak belangrijker!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-22 21:51

Pallatin, ben benieuwd wat de 'schade' gaat zijn. Maar klinkt erg goed hoor!

Claudia, werken doet het. Maar idd het stoppen zal misschien wel een uitdaging zijn. Je moet rustig opbouwen qua dosering, dus kan me zo voorstellen dat je ook op die manier zou kunnen afbouwen.
Ik weet niet of die bbq goeie compensatie was whaha, maar het klinkt wel erg gezellig! En weer lekker aan het sporten geweest zo te zien. Ik duim voor je op de weegschaal!

Moi, fijn dat het meeviel :) toch wel weer een opluchting. En I can feel je man in deze, is ook de reden dat ik geen ontbijt op bed wil _O- hopelijk vallen bij jou de bijwerkingen ook mee! Hoe voel je je tot nu toe?
Hier vandaag (dag 4) bij vlagen iets misselijk, maar trekt net zo snel weg als het komt en het beperkt me niet vooralsnog. Als ik de informatie mag geloven moet dat in een aantal dagen of hooguit weken ook weer wegtrekken.

Sharani, wat jammer dat het getal tegenviel, maar zo te lezen de centimeters absoluut niet! En het getal zie je niet als je rondloopt, maar de centimeters (of het gebrek daaraan :)) ) juist wel. Wat superlief van je zoon ook!

Hier vandaag iets rustiger gedaan qua eten en drinken, zoals gisteren voelde toch niet echt comfortabel :') er was nog een klein beetje kwarktaart over, dus vanochtend een klein puntje bij de koffie gehad. Was net zo lekker en voelde wat fijner haha.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:18

Welkom allemaal. Goed om te lezen dat jullie zo goed bezig zijn!

Hier een beetje aan het struggelen geweest de afgelopen dagen/weken. Iets met eigenlijk gewoon teveel eten en daardoor de dagen daarop de hele dag (na)honger/trek hebben en daar dan lastig weerstand aan kunnen bieden. Gisteren heb ik me gelukkig weer netjes herpakt en vanochtend leverde dat een verschil van -1,0kg op ten opzichte van gisteren :') Dat geeft wel aan hoe erg het weekend/de zondag geweest is. Haha.

Ik zit gelukkig nog steeds netjes binnen de range waarin ik wil zitten, nu alleen weer zorgen dat ik die range ook kan behouden zonder die uitschieters. Dat zou het wat comfortabeler maken (mentaal dan).

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 09:19

@Moi & @Butterfly: hopelijk doen de injecties wat ze moeten doen en helpt het jullie in jullie weg naar een gezond gewicht en een gezonde leefstijl :D