[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 06:49

Ik heb bij geen enkele van mijn 18 tattoos het ontwerp ver van tevoren gekregen. Tattoo artiesten hebben daar echt geen tijd voor is mijn ervaring.
Meestal kreeg ik het de dag van tevoren of de dag zelf.
Bij je eerste tattoo ben je nog erg kritisch, bij nummer 10 vertrouw je gewoon op de ervaring van de artiest en weet je dat het ontwerp wel goed komt :+ .

Maar je kunt natuurlijk gewoon een tattoo artiest mailen en vragen of dit mogelijk is. Ik denk dat ze het niet snel doen.
Mini zou ik trouwens echt niet doen, daar wordt de tattoo niet mooier van. Het formaat moet passen bij het lichaamsdeel waar het op komt en bij een mini tattoo vallen details van de hond denk ik teveel weg. Dat is zonde.
Maar goed, zoals ik al zei, gewoon een artiest contacten en je vragen voorleggen.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 07:25

Hutcherson schreef:
Little_Gift schreef:
Pijn van een tattoo à la trauma... Is dat nu niet een beetje overdreven? :')

Ok het brengt wat ongemak en is wat lastig maar pijn en zeker trauma is nou toch wel van een hele andere orde hé _O-

Jij hebt duidelijk geen naalden angst. Alleen de wens voor een mooie partnertattoo is groter... Dus vandaar trauma...

Als het je helpt, hier wel een enorme angst voor naalden. Zo erg dat er een assistent is gestopt met bloedprikken omdat ze zo is geschrokken van hoe in paniek ik was. Toch zit ik onder de tattoos, en geen kleintjes. Het is echt compleet iets anders. Het is geen naald die helemaal verdwijnt in je huid, plus je krijgt er iets moois voor terug.

Dan nog, overleg gewoon met de artiest over verdovende creme. Zo moeilijk is het niet, zo fijn is het wel voor je artiest. Alle artiesten die ik heb gehad zouden je weg sturen als je zomaar ineens met creme aan komt zetten. Echter als je het overlegt van tevoren geen probleem, hebben ze vaak zelf wel wat.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:10

Welmoedz: ik ga ook mijn 1e tattoo laten zetten. Wel bij de shop waar mijn vriend verschillende tattoos heeft laten zetten en zijn zus werkt. (ik ben er zelf nooit geweest)

Maar mijn idee is daarheen gegaan per app, en toen gekeken welke artist het beste paste. Iemand heeft bij benaderd die hem graag wil zetten voor me en ong een week voor de afspraak neemt ie weer contact op. Hij zal dan een voorbeeld klaar hebben liggen begreep ik.

Van mijn vriend begreep ik dat ze normaal dus werken met ontwerpen die je dus ter plekke kan goedkeuren, maar ik zei ook dat ik altijd wat ‘verwerkingstijd’ nodig heb en niet zo snel kan beslissen of iets goed is en welke plek. Maar ook daar helpen ze bij door tips te geven wat voor of nadelen van een plek zijn (ik wilde binnenkant arm, maar dan zit ie met de draaiing bijv.)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:15

nevica schreef:
Hutcherson schreef:

Jij hebt duidelijk geen naalden angst. Alleen de wens voor een mooie partnertattoo is groter... Dus vandaar trauma...

Als het je helpt, hier wel een enorme angst voor naalden. Zo erg dat er een assistent is gestopt met bloedprikken omdat ze zo is geschrokken van hoe in paniek ik was. Toch zit ik onder de tattoos, en geen kleintjes. Het is echt compleet iets anders. Het is geen naald die helemaal verdwijnt in je huid, plus je krijgt er iets moois voor terug.

Dan nog, overleg gewoon met de artiest over verdovende creme. Zo moeilijk is het niet, zo fijn is het wel voor je artiest. Alle artiesten die ik heb gehad zouden je weg sturen als je zomaar ineens met creme aan komt zetten. Echter als je het overlegt van tevoren geen probleem, hebben ze vaak zelf wel wat.

Ja, we gaan even overleggen zodra we uit het ziekenhuis zijn. First things first.
Ik heb inderdaad ook een tatoo (en naaldenangst) en vond het vooral voelen alsof het er met een skalpel werd ingekerfd. Opzich wel pijnlijk maar te doen. Echter was dat een enkele naald en een kleine tattoo. Volgende wordt met watercolor.
Ik ben gewoon n poepert.

Kido

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 09:47

Hutcherson misschien helpt iets wat je afleiding geeft ook?
Muziekje op of een soort prikkel balletje?
Vaak helpt het al als je de tattoo artiest uitlegt dat je gewoon erg angstig bent.
Hij/zei is de laatste die je zal veroordelen!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:33

Ik schaam me ook zeker niet om aan te geven dat ik een enorme poepert ben met dit soort dingen. Ik lach er vaak om maar van binnen sterf ik dan een beetje (en ook dat zeg ik letterlijk).
Ik zou het gewoon jammer vinden als dit een nog pijnlijkere ervaring wordt als de vorige en ik daarna nooit meer durf ofzo. Eigenlijk had ik t na de vorige afgezworen maar toen zei mn man (waar ik over twee weken mee trouw) dat hij toch graag een tattoo wilde. Ik heb ook direct een intakeafspraak gemaakt bij de tattooshop om uitstel/afstel te voorkomen.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 13:40

Hier ook diverse tattoo's, sommige duurden ook 5 uur om te zetten. Vorig jaar oktober en eind februari dit jaar nog iets laten zetten. Onderga het altijd maar gewoon, zorg dat uitgerust ben en genoeg gegeten heb. Meestal probeer ik goed op de pijn te concentreren en dan lijkt de ergste pijn wel snel af te vloeien, soort acceptatie. Ook meekijken werkt goed, mits het binnen het zicht gebeurd natuurlijk. Maar meestal na 3,5/4 uur van de sessie begin ik het wel zat te worden en zijn de laatste stukken doorbijten. Neem dan altijd voor dit de laatste is :+
Begin dit jaar ook eyeliner laten tattooëren, das wel iets anders maar vergelijkbaar. Dat gaat wel met verdoving en heb daar inderdaad amper wat van gevoeld. Werkt ook maar 20 min, daarna voel je het heus wel.
Met eyeliner is het wel nodig omdat je op de gevoellige huid van je oogleden zit en anders niet echt mogelijk is, maar gewone tattoos vind ik persoonlijk overbodig het te verdoven, zo pijnlijk vind ik het ook weer niet. Van de laatste heb ik wel goed een week flink last gehad tijdens het genezen, was een schouder+bovenarm. En een paar jaar geleden een serieuze streptokokken-besmetting gekregen na het zetten van tattoo op schouder, dat was behoorlijk naar en abosluut pijnlijk. Had daar niet last van op plek van tattoo zelf maar onderlichaam zat vol plekken daarvan, was er goed ziek van.

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:15

Kinke schreef:

Lekker laat maar....!!
Wat is ie gaaf geworden! <3

Ik heb inmiddels gevraagd hoeveel mijn volgende gaat kosten. Wederom een dagsessie omdat mijn hele bovenarm gebruikt mag worden er voor. Koi karpers met lotusbloemen in een vijver/beekje (ben er nog niet helemaal over uit) en van die lilypads erin verwerkt. Deze komt in kleur dus dan mag ik weer lekker de hele dag in de stoel zitten. {:}

De afspraak zelf is nog niet gemaakt. Misschien doe ik hem mezelf wel in november cadeau voor mijn verjaardag. :o

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 14:24

ben benieuwd hoe het eruit gaat zien
Moet er persoonlijk niet aan denken om een hele dag te zitten, ik ben het na een paar uur al zat :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 18:34

Ik volg al een tijdje en zie hier weer zulke gave werken voorbij komen! Hebben er misschien nog mensen tips voor een adresje?

Ik wil hierna een korte sleeve (tot aan de elleboog), realisme, bos met zijn bewoners, black and white.
Woon in tilburg, stukje rijden is prima maar moet leuk blijven.. :o een uur a anderhalf uur is prima.

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:03

K heb een vraag. Afgelopen week heb ik me verbrand aan een frituurpan van 180 grade. Maar die zit over mn tattoo heen.

Gaat dit nog genezen en netjes denken jullie?

[MWS] Show je schaaf/snij/whatever wonden topic
Hier op pagina 78 staat een foto van die avond. Ondertussen is die open gegaan.

Smeer trouwens bepanthen wondgel voor brandwonden enz

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 09:20

Heb je een foto van hoe het er nu uitziet?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:24

geen idee. Zou het flink de tijd gunnen om te helen en dan maar eens weer zien

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 10:35

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 11:45

XxDiandraxX schreef:
Ik volg al een tijdje en zie hier weer zulke gave werken voorbij komen! Hebben er misschien nog mensen tips voor een adresje?

Ik wil hierna een korte sleeve (tot aan de elleboog), realisme, bos met zijn bewoners, black and white.
Woon in tilburg, stukje rijden is prima maar moet leuk blijven.. :o een uur a anderhalf uur is prima.

Andy Davies in Breda van Vintage Tattoo? Heeft bij mij 2 kleuren tattoos gezet en bij mn pa een realistische black and grey sleeve

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 13:52

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:18

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:33

Ja ik behandel het netjes. Smeer het in met die zalf van bepanthen

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:10

XxDiandraxX schreef:

Miss Mavis Bij Studio Zwart Zout in Breda. Heeft er bij mij ook 2 grote gezet gelinkt aan natuur en een bewoner. Daar is ze wel heel goed in!! Eerste staat nu denk ik zo'n 6 of 7 jaar. Nog steeds mega blij mee :j <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 12:51

Ik was een afspraak aan het maken voor een nieuwe tattoo. Maar was even vergeten dat de wachttijden tegenwoordig erg lang zijn. Bij de laatste keer kon ik namelijk vrij vlot terecht. Zoveel geduld heb ik eigenlijk niet maar we hebben weinig keus denk ik. _O-

Seraphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 14:43

Kinke schreef:
ben benieuwd hoe het eruit gaat zien
Moet er persoonlijk niet aan denken om een hele dag te zitten, ik ben het na een paar uur al zat :D

Hoe lang heeft die met de uil bij jou geduurd? :)

Ik vind een hele dag zitten ook best een lange zit maar ze nemen regelmatig pauzes en duiken dan even de Jumbo in. Die zit er letterlijk om de hoek. Vragen ze ook heel super tof of ze iets moeten mee nemen voor je. Blikje drinken of iets te eten of zo .. Dus dan is het allemaal wel goed uit te houden!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 15:46

Seraphia schreef:
Hoe lang heeft die met de uil bij jou geduurd? :)

Ik vind een hele dag zitten ook best een lange zit maar ze nemen regelmatig pauzes en duiken dan even de Jumbo in. Die zit er letterlijk om de hoek. Vragen ze ook heel super tof of ze iets moeten mee nemen voor je. Blikje drinken of iets te eten of zo .. Dus dan is het allemaal wel goed uit te houden!

bijna 3 uur, zonder 2 kleine pauzes van een minuut of 10.
Da's mij nog niet overkomen, dat ze iets te eten of drinken gaan halen. Krijg hooguit thee/koffie/water aangeboden :D (ik neem zelf voor de zekerheid een snackje mee)

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-24 23:31

Kan zo snel even niet vinden, maar zoek iemand die heel goed is met teksten tattoo’s! Liefst midden nederland, maar wil ook wel voor rijden zeg maar.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 08:02

MoniekJ schreef:
Kan zo snel even niet vinden, maar zoek iemand die heel goed is met teksten tattoo’s! Liefst midden nederland, maar wil ook wel voor rijden zeg maar.

Ik heb mijn teksten bij Williwood in Nijkerk laten zetten. Tattoolab in Amersfoort is ook heeel goed in fijne tattoos. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-24 09:43

Danielleeee_ schreef:
MoniekJ schreef:

Ik heb mijn teksten bij Williwood in Nijkerk laten zetten. Tattoolab in Amersfoort is ook heeel goed in fijne tattoos. :)

Heb je een foto? Ik ben ook op zoek naar een goede letter artist. Ik zie op de website niet heel veel voorbeelden voorbij komen van teksten.