3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:30

MarlindeRooz schreef:
Ik eet vega maar mijn "dieet" is vegan. :P

Maar heb best moeite met geen fastfood, is zo lekker. :o

Aaah zo! Ik zie namelijk veel vegan voorbij komen en de burgers van mac zijn wel vegetarisch, maar niet vegan. Vandaar!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 15:53

Mag ik me hier melden?
Ik wil niet perse veel afvallen, maar ik wil ook zeker niet aankomen en gewoon wat strakker en fijner in mijn vel.

Ik eet vegetarisch, waar kan ook veganistisch (iig duurzaam als mogelijk). Eet soms wel juist een eitje met spinazie of kaas. In de zomer lekker mini eitjes van onze kippies <3

Nu heb ik het idee dat ik te snel ongezond eten grijp, maar ook te weinig variatie heb. Ik heb een app waar ik mijn calorieën globaal ol bijhoud en zit vaak hele erg laat. Ik durf ook gewoon niet veel te eten... want ben dan weer bang dat ik teveel eet of teveel ongezond.

Nu ben ik niet zo gesteld op zoet dus grijp eerder naar chips. Ik eet dat echt niet vaak maar wil dat wel gewoon zonder schuldgevoel kunnen eten, haha.

Dit is tot nu toe wat ik heb gegeten vandaag. En ben natuurlijk bezig met een flesje water!

Hier zie je hoeveel calorieen ik vandaag nog zou moeten eten. Nu ben ik vrij en op wat schoonmaken na doe ik niks dus ik vind het niet nodig om álles te redden.

Afbeelding

Ik wilde zo direct een eitje gaan bakken met wat paprika etc. Maar wegens wat maagzuur (heb ik normaal echt geen last van) wachtte ik even...

Hoe zorgen jullie er voor dat jullie niet te weinig en ongezond eten?

Edit; op een normale schooldag eet ik dus veel minder. Drie broodjes met schaars beleg en af en toe een appel oid. Verder twee flesjes water. Dan avond eten en dan te bed. Af en toe natuurlijk wat lekkers tussendoor.

raket

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:12

Ik heb een lievelingssalade.
Rucola, feta, komkommer, pistachenootjes en granaatappelpitten.

Was eigenlijk een bijgerecht met kerst, maar zo lekker. Zo kom ik meteen wat aan wat extra eiwitten.
En het ziet er feestelijk uit.
Chips heb ik vervangen door lepels.
En als ik echt snoep wil, dan koop ik iets waar ik snel misselijk van wordt. Pas had ik van Die salmoaan zwart/ witjes.
Maar dat is vooral bij prednison. Dan heb ik écht de hele dag honger.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:27

@raket, ik moet het vaak doen met wat er in huis is. Woon thuis nog en eet als enige vega.
Klinkt wel lekker die salade, ik kan de feta wel vervangen met andere kaas in huis en ipv granaatappel doe ik wel paprika oid. Granaatappel vind ik los wél super lekker!

edit:
Ik heb nu een eitje (twee M eieren) met wat rode paprika, ui en wat knoflook. Zoiets kan ik wel eten. Maar als ik geen dikke laag boter gebruik bakt ie aan. Misschien scrumbled eggs maken volgende keer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:30

Als je moeite hebt met aan je calorieen komen is de enige manier om dat op te lossen meer calorieen eten. In jouw geval denk ik dat je dat het beste kan doen door de maaltijden die je al eet gewoon wat te uppen. Dat hoeft niet in volume te zijn, maar misschien wel in bestanddelen. Wat doe je nu op je boterhammen? Misschien avocado en noten toevoegen aan je dieet.

Heb je de OP doorgelezen? Daar staat een hoop info over onder andere niet genoeg eten en wat een goede manier is om af te vallen of op gewicht te blijven zonder dat je je lichaam om zeep helpt.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:38

Avocado is natuurlijk super duur. Ik vind dat wel lekker, op rijstwafels een klein beetje. Maar een boterham met avocado bijvoorbeeld vind ik echt vies, haha! In een smoothie heerlijk weer.
Noten probeer ik wel af en toe een handje van te snoepen, maar ook weer een duur iets, haha.

Sowieso houd ik echt niet van brood maar dit is wat wij voor lunch standaard in huis hebben. Ik heb ook wel een beetje vezels/koolhydraten nodig, want ik heb snel last van peristaltische darmen.

Ik heb hem schaars doorgelezen, ik neem nog even een kijkje! Dankje :)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 16:42

AlwaysH schreef:
Avocado is natuurlijk super duur. Ik vind dat wel lekker, op rijstwafels een klein beetje. Maar een boterham met avocado bijvoorbeeld vind ik echt vies, haha! In een smoothie heerlijk weer.
Noten probeer ik wel af en toe een handje van te snoepen, maar ook weer een duur iets, haha.

Sowieso houd ik echt niet van brood maar dit is wat wij voor lunch standaard in huis hebben. Ik heb ook wel een beetje vezels/koolhydraten nodig, want ik heb snel last van peristaltische darmen.

Ik heb hem schaars doorgelezen, ik neem nog even een kijkje! Dankje :)

Emma geeft natuurlijk maar voorbeelden, maar waar het op neer komt is gewoon producten met meer kcal eten! Volle yoghurt ipv magere yoghurt bijv kan ook (en dat zal qua prijs toch niet heel veel schelen toch?)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:47

Ja, volle yoghurt hebben we in huis!

Mara producten zoals avocado hebben wij meestal alleen in huis als het in de aanbieding is. Ook wel logisch, want je hebt veel goedkope dingen buiten avocado en noten. Maar die zijn vaak ongezonder.

Ik probeer juist wat meer veganistisch te eten maar eet al weinig kcal soms (of één keer in e middag iets ongezonds met veel kcal). Dus waar ik nu volle yoghurt met havervlokken eet wil ik wat minder van de yoghurt snoepen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:57

De biologische pindakaas van de Lidl is goedkoop, lekker, puur en gezonde kcal! <3 En als ontbijt misschien amandelmelk / soya yoghurt?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:58

Is wel een goeie, heb me er nog nooit aan gewaagd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 16:59

AlwaysH schreef:
Is wel een goeie, heb me er nog nooit aan gewaagd.

Heerlijk een spelt/volkoren broodje met een dikke laag pindakaas! :9

En ja ik val nog steeds af als ik dat eet, maar ik sport wel veel. :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:02

Ik bedoelde de zuivel vervangers eigenlijk!
Pindakaas (biologisch ook trouwens) eet ik af en toe op crackers. Maar op brood again, vind ik het niets. Ben niet moeilijk, totdat je gaat nadenken. :') En dat ik geen vlees eet en minder zuivel is ook wel moeilijk.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:23

AlwaysH, welkom! Hoe oud ben je eigenlijk? Want als je volwassen bent, ga ik er van uit dat je ook een eigen inkomen hebt. Je kan ook zelf producten en eten kopen in plaats van alleen wat je ouders in huis halen. Dat doen en deden wel meer hier.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 17:57

Ik eet veganistisch, maar heb geen problemen met aan genoeg kcal komen. :)

En je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Vleesvervangers of vlees van fatsoenlijke kwaliteit schelen qua prijs volgens mij niet veel.

Je zou ook kunnen kiezen voor volle zuivelproducten. Of havermelk, als je melkvervanger gebruikt.
En bvb banaan toevoegen aan je havermout/yoghurt.
Lekkere pasta maken als avondeten.

En als je zelf boodschappen doet, goed op de aanbiedingen letten. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:26

*\%/* *\%/* *\%/* Mijn sportbroek zakte af dus ik heb een maat kleiner besteld (zelfde broek) en die past. En dat is maat M dus ik ben heel blij! *\%/* *\%/* *\%/*

En ze vallen groot, maar alsnog is maat M/L beter dan XL. :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:31

Yeeeeeyyy goed bezig :D

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:41

Goed bezig MarlindeRooz! :D Motiveert ook weer zeker?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:45

Jaa zeker, dan is al dat sporten niet voor niks geweest. :P

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:12

Welkom Always! Ik heb helaas niet veel tips voor je, behalve noten zoals Emma ook al zei. Ze zijn wel duur inderdaad. Je kan trouwens ook in kokosolie bakken ipv boter. Of investeren in goede pannen, want een dikke laag boter zou niet nodig moeten zijn.

Haha raket, goeie tip, snoep kopen waar je snel misselijk van wordt. Helaas kan ik mij aan die zwartwitjes helemaal vol vreten. Maar soms haal ik héle zoute suikervrije drop, dan is het 3 dropjes en klaar haha.

Wat goed Marlinde! *\o/*

Hier is mijn lijstje behoorlijk verpest. Ik dacht als tussendoortje even een kaasstengel van de Bakker Bart te halen, is één zo'n kreng gewoon 500 kcal. -O- Die éne kaasstengel was dus ook gelijk mijn lunch. Bummer. Dit is uiteindelijk mijn lijstje:
O: 1 volkoren boterham met 18 gram pindakaas + kop koffie
L: Kaasstengel
T: 14 gram pure chocola
A: grote kom tomatensoep met croutons en een paar rozemarijnsoepstengels
Totaal: 1750 kcal. Heel erg slordig lijstje helaas. Die croutons in de soep hadden ook beter niet gekund. Blegh. En ga morgen ook nog eens uiteten. :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:21

Sanne, die kaasstengels zijn verraderlijk ja. Echt heerlijk, maar verrekte veel kcal. Ik neem ze heeeeel af en toe daarom.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:25

Jeetje dat is echt veel inderdaad :') Maar ja, bladerdeeg (gok ik?) en kaas tikt inderdaad aan natuurlijk. Wel heel lekker en je calorieen zijn nog heel netjes toch!

Vandaag:

O: /
L: pistolet met kip, komkommer, tomaat, rucola en beetje coleslaw, zakje popchips, reepje kinder chocola
T: paar handjes graze barbecue crunch
A: risotto met champignons en kip
T: 2 blokjes Lindt

1750 calorieen

B: halfuur bench training, halfuur cardio, 45 minuten lopen

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:36

Wat goed marlinderooz!! Echt lekker bezig

Emma, al een tijdje geleden dat jij je verhaal deelt, en ik wil toch even zeggen dat ik je ongelofelijk dapper vind :j Je hebt heel veel kennis, maar soms werken je hormonen/emoties gewoon tegen :(:)

Oh bah wat stom Sanne, echt bizar dat ze er zoveel instoppen.

Hier gaat het redelijk, in het weekend helemaal losgegaan met chips en alcoholische drank. Maar vandaag weer in het gareel. Avondeten viel minder uit omdat ik maar de helft opkreeg:

O: flesje ice tea en spelt kaas twister (beetje brak haha :') )(464 kcal)
L: pasta+chipolataworstjes+veggies (539 kcal)
A: aardappel uit de oven met courgette + mini kastanje champignons + kippendij (499 kcal)
T: skyr to go (55 kcal)
Totaal: 1557 kcal

Misschien nog een stukje chocola, maar best netjes voor een brakke dag :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:52

Mhwa het idee was om iets lager uit te komen qua kcal vandaag. Maar goed. Ik koop die kaasstengels iig niet weer. :') Eet dan veel liever een broodje ei met spek hahaha.

Ohh lekker avondeten Aight!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 21:57

linoleum schreef:
AlwaysH, welkom! Hoe oud ben je eigenlijk? Want als je volwassen bent, ga ik er van uit dat je ook een eigen inkomen hebt. Je kan ook zelf producten en eten kopen in plaats van alleen wat je ouders in huis halen. Dat doen en deden wel meer hier.

Ik ben achttien dus mijn inkomen is nog niet ens 200 euro in een normale maand. Mijn ouders gaan echt niet blij worden als ik naast de vegetarische en veganistische dingen óok nog eens als irritant kind eten ga kopen. :') Maar inderdaad koop ik soms zelf wat fruit of groenten of haver oid wat de rest dan ook gebruikt. :j

Ik heb een smoothie gemaakt en de calorieën gehaald vandaag.

@Marlinde, wat goed zeg. Hoe lang ben je bezig?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 22:05

Vanaf 7 januari ongeveer. :)

Avondeten: volkoren penne (50 gram), knoflook, ui, vegan groene pesto, courgette, tomatenpuree, tomatenblokjes, verse tomaat, kikkererwten, champignons, kruiden, balsamico azijn. En salade erbij!

Afbeelding