Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:23

Na een tempoloop wat overbelast en gaat niet weg. Is hetzelfde als ik link had dus ik weet wel dat de oplossing in krachttraining zit maar zo lastig om me te motiveren.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:04

Jullie wandelvakantie plannen klinken allemaal zooooo leuk! Mijn vriend en ik zijn echt gek op kamperen, en je mag hier natuurlijk overal wildkamperen, dus we gaan vaak gewoon voor een nachtje of twee op pad. We vertrekken zo ook om twee nachten in het bos te gaan kamperen :) We hebben een vaste kampeerplek, daarvoor moeten we eerst 1-1.5 uur hiken om er te komen. We hebben het plan om misschien van de zomer naar Noorwegen te gaan, maar die heeft de grenzen nog dicht geloof ik.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:51

Katharina, oei dat ziet er zwaar uit! Maar wel een mooie route.
Wij gaan in Limburg ook voor een tocht met rugzak en tentje mee. Misschien wordt het enorm afzien, want ik zelf heb nog maar 1x in mn leven gekampeerd. Tenminste, op vakantie. Vaak genoeg op stal gekampeerd, ook met -10 graden :=

Poes, wat vervelend van je knie! Idd maar even rustig aan. Ik kan mezelf ook altijd maar moeilijk motiveren voor krachttraining.

Piekosj, heerlijk dat dat gewoon kan! Fijn gevoel om zoveel vrijheid te hebben in kampeerplaatsen :D

Ik ga zo nog even een rondje lopen. Het is wat warm, maar wel bewolkt, dus zal best te doen zijn.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:21

Oef dat losse zand lijkt me zwaar Katharina! Wel mooi daar!

Wandelvakanties lijken me zo leuk, ik ben jaloers! Ik ben single en ga niet echt op vakantie. Ik heb wel meerdaagse hikes gedaan in de Alpen vroeger, met een groepje van school, zo leuk. Toen ik in Zuid-Afrika was heb ik gewandeld in de natuurreservaten en op de Tafelberg met collega's, alleen ga ik ook het liefst zo snel mogelijk bergop :=

Kan zijn dat zonder shirt gewoon iets Brits is dan. Hier nl. echt ongeveer de helft van de mannen :') ik zie ook wel vrouwen alleen in bh, maar dat toch wel minder.
Vanochtend heb ik lekker gefietst, morgen weer lopen denk ik :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:27

Ik zou twee weken naar Denemarken, maar helaas..
Wij gaan huizenruil doen met mijn schoonouders. Die wonen in Noord West Friesland, dus gaan we daar maar een dag of 10 heen.

Vanmiddag met mijn zusje de virtuele Hanzeloop gedaan in Zutphen. De officiële route gedownload en op mijn horloge gezet. Ben geslaagd voor het navigeren met mijn garmin hoor.
Ondanks de warmte genoten, was een leuke route.
Woensdag, tijdens global running day hopelijk een wat langere trail.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 18:30

Wat een heerlijke loopverhalen weer. Goed bezig zeg!
Katharina, mul zand is hier heel normaal :)) Maar in die hitte moet je dat niet willen, nee. Het is even wennen want je moet je tempo echt wel loslaten wil je er een beetje doorheen komen. Althans, ik dan. Jij kan al beter vliegen.

Poes, beterschap met je knie. Hopelijk houd je er niet teveel last van en gaat het na een week fietsen beter.

Die wandelvakanties klinken heerlijk! Ik heb dat ook al jaren op mijn lijstje staan. Ik heb wel mini-versies gedaan in mijn eentje door NL. Met tent bij me en de twee honden. Er wil namelijk niemand mee met mij, iedereen verklaart me voor gek :+ Volgend jaar wil ik dan toch echt, al is het maar een korte week.

Gisterochtend heb ik 10 km gelopen. Ik begin helaas toch wel wat achteruitgang te merken, maar qua conditie ging het top. Ik heb mezelf toch iets teveel gepusht want daarna kreeg ik echt een golf van vermoeidheid over me heen en mijn lijf vond me niet leuk. Misschien dat 10 km trailen dan toch nu te pittig wordt of dat ik volgende keer iets meer moet pauzeren. Lastig hoor! Ik heb de conditie en mijn benen en hoofd willen, maar ik moet dan toch een stapje terug bepalen en dat kan ik niet goed. Misschien maar even bij max 8 km blijven. Géén idee.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:03

Lien, zijn er geen organisaties die wandelvakanties voor groepen organiseren? Dan ben je niet alleen en heb je toch een wandelvakantie :)

SV, had je foto's voorbij zien komen. Gaaf hoor! Enne, Noord-West Friesland of het Noorden van West Friesland?

Ik had ook nooit iemand die mee wilde op dit soort vakanties. Maar mijn vriend is wel zo 'gek' om dit soort dingen te doen. Geweldig vind ik dat :D Ben helemaal geen durfal, en dingen als klimmen of abseilen zijn niet aan mij besteed. Maar een beetje avontuur op vakantie wil ik maar al te graag.

Mn laatste vakantie met familie van mn ex bestond vooral uit eten en op het strand liggen. :+ Leuk voor een dag, of twee. Maar daarna heb ik het wel gezien eigenlijk.

Als we in Nederland gingen, dan ging ik vaak zelf wel wandelen of hardlopen. Maar in Bulgarije durfde ik dat toch niet zo goed helemaal alleen :o

Vanmiddag weer een rondje gelopen. Dit keer 7x 3 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen. Best trots op mn vriend ook. Die heeft gauw ademhalingsproblemen en heeft hiervoor nog nooit hardgelopen. Maar toch loopt ie iedere keer mee sinds ik weer begonnen ben :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:26

Niet van die moeilijke vragen stellen :')

Linksboven Leeuwarden, bijna tegen de zeedijk aan.

Wat knap dat je vriend meeloopt dan!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:06

Supervixen schreef:
Niet van die moeilijke vragen stellen :')

Linksboven Leeuwarden, bijna tegen de zeedijk aan.

Wat knap dat je vriend meeloopt dan!

Friesland is nu eenmaal ingewikkeld :))
Heb er ook schoonfamilie wonen. Gaan we over 2 weken bij op visite. Het mag eindelijk weer! :D

Verder ben ik er niet heel bekend. Verder dan Wargae (schrijf je dat zo?) en Techum ben ik niet gekomen :+

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 06:54

Warga of Wergea :j

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:38

Anna79 schreef:
Warga of Wergea :j

Zie je, zelfs daar raak ik mee in de war :))

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 07:45

Hahaha het valt ook niet mee voor een 'hollander' :D

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:18

Lisitano schreef:
Wat een heerlijke loopverhalen weer. Goed bezig zeg!
Katharina, mul zand is hier heel normaal :)) Maar in die hitte moet je dat niet willen, nee. Het is even wennen want je moet je tempo echt wel loslaten wil je er een beetje doorheen komen. Althans, ik dan. Jij kan al beter vliegen.

Poes, beterschap met je knie. Hopelijk houd je er niet teveel last van en gaat het na een week fietsen beter.

Die wandelvakanties klinken heerlijk! Ik heb dat ook al jaren op mijn lijstje staan. Ik heb wel mini-versies gedaan in mijn eentje door NL. Met tent bij me en de twee honden. Er wil namelijk niemand mee met mij, iedereen verklaart me voor gek :+ Volgend jaar wil ik dan toch echt, al is het maar een korte week.

Gisterochtend heb ik 10 km gelopen. Ik begin helaas toch wel wat achteruitgang te merken, maar qua conditie ging het top. Ik heb mezelf toch iets teveel gepusht want daarna kreeg ik echt een golf van vermoeidheid over me heen en mijn lijf vond me niet leuk. Misschien dat 10 km trailen dan toch nu te pittig wordt of dat ik volgende keer iets meer moet pauzeren. Lastig hoor! Ik heb de conditie en mijn benen en hoofd willen, maar ik moet dan toch een stapje terug bepalen en dat kan ik niet goed. Misschien maar even bij max 8 km blijven. Géén idee.

Haha, ik voelde me echt een slak hoor, in dat zand! Ik ben er inderdaad helemaal niet aan gewend.

Wat zegt je gynaecoloog of huisarts van het hardlopen? Bij mijn zus had de gynaecoloog gezegd dat haar hartslag niet boven de 150 mocht gaan. En haar hartslag was ong 10 hoger dan voor haar zwangerschap, dus ze kon enkel rustige duurloopjes doen. Ik denk dat ze dit nog tot ong 6m zwangerschap gedaan heeft. Toen kreeg ze soms steken in haar buik en is dan maar gestopt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 08:28

Anna79 schreef:
Hahaha het valt ook niet mee voor een 'hollander' :D

haha precies, en dan heb ik het nog niet eens over uitspraak. Of uberhaupt de Friese taal :=

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 11:10

Mijn rondje zit er weer op voor vandaag. Ik ben blij als het een paar dagen wat koeler wordt, het zweet loopt echt overal :+

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 18:17

Dilan93 schreef:
Lien, zijn er geen organisaties die wandelvakanties voor groepen organiseren? Dan ben je niet alleen en heb je toch een wandelvakantie :)

Vast wel! Als ik ooit op vakantie kan ga ik naar zoiets kijken denk ik, echt vakantie heb ik met mijn huidige 'werk' namelijk niet (ik ben aan het promoveren, en in de UK ben je dan student). Lijkt me super leuk om te doen *\o/*
Wat tof/knap dat je vriend meeloopt.

Fries kan ik ook niet :)) Mijn ouders wonen nog nét in Friesland, op de rand met Drenthe. Daar spreken ze geen Fries :P Mooie omgeving, maar het zal nog wel even duren voor ik daar weer ben.

Hier wordt het de komende dagen wat koeler, geloof ik. Ik heb vanochtend 17km gelopen, langzaam maar op zich wel fijn gelopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:39

Zo, ik heb er even 30.5km uitgegooid :D. Om 7 uur vanmorgen al begonnen en het ging heerlijk. Met een half oog mijn hartslag wat in de gaten gehouden, zodat ik niet teveel in het rood zou zitten.
Kon goed op tempo blijven lopen. Dik tevreden. Gelopen in 2 uur en 55 minuten. Met wat pauze fotomomentjes natuurlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:05

Pffff supervixen _/-\o_

Ik ga vanavond nog een rondje, ik moet volgens het schema in totaal 12 minuutjes hardlopen en verder wandelen :D
Maar... hardlopen zit wellicht wel in mijn genen, ik heb een oud oom die op zijn 80e de marathon van New York liep en een andere oom is nu 67 en loopt ook dikke afstanden, dus wie weet. O ja tegen laatstgenoemde zei ik dat ik nieuwe sportschoenen ging kopen omdat mijn andere al twee jaar oud waren, zegt ie dat ie al tien jaar op dezelfde loopt, euh :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:19

Netjes SV! :j En mooie foto's weer :D

Anna,woow, 10 jaar is ook echt lang hoor. Mijn schoenen vervang ik na 2 a 3 jaar meestal wel.

Ik mag vanavond ook weer. Volgens schema 8x 3 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:33

Dilan; ja weet ik, maar als de beste man al 10 jaar geen blessures heeft, ach hij is een beetje eigenwijs :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:42

Haha ach idd, als je er geen last van hebt. Mijn schoenen slijten enigszins scheef af (ofwel, ik loop scheef) en daar krijg ik op den duur last van

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:44

Zo, hier ben ik weer! Internetproblemen, en op de gsm vind ik het niet zo handig...

Maandag dus braaf m'n 16 m gelopen, op advies van vriendin-verpleegster compeed geplakt en ging prima. Op km 9 kreeg ik wat last van m'n knie... de linker... en 't probleem was eigenlijk de rechter :+

Net bij de kine geweest en die zegt dat 't aan de spieren ligt die nog niet sterk genoeg zijn, nog meer oefeningen dus.

Vanochtend rustig 5,5 gelopen (heel rustig) en dat ging prima, niks gevoeld.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:16

Dit weekend met de kinderen wezen kamperen bij mijn ouders op de grens van Overijssel/Drenthe. Wat een prachtig landschap. Zondag 10k gelopen, ik had nog energie over. Maar mijn vader was op de fiets mee en was kapot, hij heeft de halve dag in bed gelegen.

Gisteren een 10k loopje gedaan in de hitte tussen 17 en 18u. Ik moest tussendoor wel een stukje lopen, de zon brandde zo fel op mijn hoofd. Ik was blij dat ik een flesje water in mijn fietsmand had. Bij eindbestemming in het gras gelegen. Helaas stond mijn jongste zoon een kwartier langer op de tennisbaan en had hij mijn fiets sleutel. Gelukkig wel schaduw en kon nog zijn extra bidon leegdrinken maar evengoed vroeg naar bed met hoofdpijn.

Morgen weer een rondje lopen, gelukkig weer wat frisser dan afgelopen dagen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:26

Even algemeen, scrolt onhandig op mijn mobiel.

- wat slim om woningruil te doen in de zomervakantie, die ga ik onthouden!
- wat leuk lijkt me dat om wandelvakanties te doen, maar helaas geen sportieve vriend. Sowieso lijkt het mij leuk om een sportieve vakantie te houden. Ik ben al een paar jaar op zoek naar sportievelingen die mee willen naar healthyfest, maar helaas nog zonder resultaat.
- wat tof van die opdoken die nog zo fanatiek hardlopen. Hopelijk zit het in de genen en loop je over een paar jaar met hun een marathon. Als je dat leuk zou vinden.
- 10 jaar op één paar hardloopschoenen? Wow, dat lijkt mij niet verstandig.. wat een geluk dat hij nog blessurevrij is.
- sv mooie plaatjes weer, zoals altijd, lange afstanden mooie plaatjes. Heb je je leerlingen alweer ontmoet? Ik hoop dat je ze allemaal hebt gezien en dat het ze goed gaat.
- rustig aan Memuska, beter rustig opbouwen dan straks verder van huis. Gek hé dat je last krijgt van een andere kant dan normaal. Ik kreeg dinsdag al snel last aan de achterkant van mijn knie, ik ben er maar mee doorgelopen. Na een tijdje heen last meer, maar daar ook nog nooit last van gehad.

Ik kan helaas niet op iedereen reageren, maar ik lees nog altijd gewoon mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:35

Mama3 ik geef nu weer een paar weken les aan mijn groep. Wel gesplitst in twee delen.
Vanaf volgende week weer de hele groep.

Wilde vanmiddag nog even uitfietsen na mijn 30km. Reed ik lek na 2.5km :(
Dus teruglopen en meteen doorlopen naar de fietsenmaker, waardoor ik nu al op meer dan 40.000 stappen zit :+