Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:12

MISTRAL94 schreef:
4 mijl is de colorrun. Vind het wel bijzonder omdat dit meer van die fun loopjes zijn. Dan is dit wel een behoorlijke afstand al met al.

Forumster: Ga jij ook nog mee doen?

Ik twijfel nog een beetje! Ben wat perfectionistisch aangelegd, ik vind het wat eng om me ervoor op te geven terwijl ik nog maar net op les 10 van evy zit. Ik geef me pas liever op als ik weet dat ik het kan. En ik weet dat je mag lopen maar dat is me dan weer de eer te na :+

Liesje89

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:46

Gewoon meedoen joh, is heel goed te doen zo'n colorrun ;) zit ook geen tijd aan vast dus je kunt niet falen ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:11

Nee colorrun is een fun loopje, volgens mij doen ze ook geen tijdregistratie ed, ik heb het afgelopen zaterdag gezien bij de TT run, hoeveel mensen al heel snel weer aan het wandelen waren, dat was al ruim voor we op 1 km zaten :') Jij bent al aardig op weg, dus daar zou ik niet zo bang voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:41

F_Orumster schreef:
MISTRAL94 schreef:
4 mijl is de colorrun. Vind het wel bijzonder omdat dit meer van die fun loopjes zijn. Dan is dit wel een behoorlijke afstand al met al.

Forumster: Ga jij ook nog mee doen?

Ik twijfel nog een beetje! Ben wat perfectionistisch aangelegd, ik vind het wat eng om me ervoor op te geven terwijl ik nog maar net op les 10 van evy zit. Ik geef me pas liever op als ik weet dat ik het kan. En ik weet dat je mag lopen maar dat is me dan weer de eer te na :+

Ik heb het zelfde hoor, ik ga liever een 5 km run lopen als ik zeker weet dat ik niet als laatste zal eindigen en in training sowieso 7 a 8 km kan lopen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:44

De conditie hier wordt wel beter gelukkig! 5,55 km in 45 minuten gelopen. Nog niet erg snel maar wel bijna 5 km in 1x gelopen. Voorheen hield ik nog niet eens 2 km vol haha. Donderdag of vrijdag maar weer hardlopen en dan dit weekend een sponsor loop. :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:53

AmoorM schreef:
Ik heb het zelfde hoor, ik ga liever een 5 km run lopen als ik zeker weet dat ik niet als laatste zal eindigen en in training sowieso 7 a 8 km kan lopen haha.

Dat zul je nooit van te voren weten of je als laatste zult eindigen ;)

Maar buiten dat om je loopt voor jezelf, als je in competitiesfeer wilt lopen moet je niet mee doen aan dit soort loopjes, die uitgegeven worden als funloopjes, waarbij je zelf mag weten hoe je gaat finishen, lopend, rennend, zelfs kruipend is een optie

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:09

MISTRAL94 schreef:
AmoorM schreef:

Maar buiten dat om je loopt voor jezelf, als je in competitiesfeer wilt lopen moet je niet mee doen aan dit soort loopjes, die uitgegeven worden als funloopjes, waarbij je zelf mag weten hoe je gaat finishen, lopend, rennend, zelfs kruipend is een optie

Mistral, je hebt gelijk. Je wilt alleen wel nog enigszins waardig over de finish komen. Als je net zo snel finished als de mensen die gewoon gewandeld hebben, is dat niet goed voor je motivatie en zelfvertrouwen.

Ik zou bijv graag de ladiesrun van de kustmarathon doen, maar daarvoor moet ik ook echt eerst meer kilometers lopen dan dat de run is. In het zand(strand) is toch wel zoveel zwaarder denk ik dat ik t anders echt niet red. En dat is ook niet leuk!

Ik zou zelf een colorrun trouwens ook niet echt zien als "run". Ik heb begrepen van mensen die hem wel gelopen hebben dat het bij de "kleurpoederpunten" nogal stroopt, dus dat je sowieso echt geen tijd kunt lopen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:11

De ladiesrun doe ik ook mee in oktober. Ik doe de 10k en ben ook niet zo bedreven in offroad rennen, maar we zullen zien!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:15

Kiwipitje schreef:
De ladiesrun doe ik ook mee in oktober. Ik doe de 10k en ben ook niet zo bedreven in offroad rennen, maar we zullen zien!

Cool! Voor mij is de 10km echt te ver dan nog. Mss kan ik die dan net op de weg, hoewel ik meer aan het denken ben aan een schema met wat meer looptechniek en tempo dan afstand opbouwen.
De 5km zijn helaas geen plaatsen meer voor :( Ik wil ze deze week nog wel even mailen of ik mss op en reservelijst kan :)

Heb twee jaar terug bij de mountainbike start gestaan, super gezellig! Daar was iemand en die deed ook de ladiesrun, schijnt ook echt super fijn georganiseerd te zijn en heel gezellig ook!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:20

Kun je niet een startnummer van iemand overnemen? Reservelijst bestaat volgens mij niet, maar er zijn eigenlijk altijd wel mensen die van hun startnummer af willen.

http://startbewijshulp.nl/ Staat nu nog niks op, maar wellicht in de gaten houden.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:28

Ik heb net even op de website gekeken, ze hebben blijkbaar gewoon een tabblad waar je startnummers kunt aanbieden/oproepjes kunt plaatsen :+ wist ik veel. gelukkig ben ik blond Dat bedoelde ik ook met reservelijst: dat als mensen hun startbewijs kwijt willen, ik hem over kan nemen.

Ik heb dus meteen mij in het lijstje gezet en degene die er een startbewijs aanbied (stond er helaas nog maar 1) gemaild voor welke afstand ze hem heeft. En nu maar fingers crossed.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:57

mirriezz schreef:
Mistral, je hebt gelijk. Je wilt alleen wel nog enigszins waardig over de finish komen. Als je net zo snel finished als de mensen die gewoon gewandeld hebben, is dat niet goed voor je motivatie en zelfvertrouwen.

Ik zou bijv graag de ladiesrun van de kustmarathon doen, maar daarvoor moet ik ook echt eerst meer kilometers lopen dan dat de run is. In het zand(strand) is toch wel zoveel zwaarder denk ik dat ik t anders echt niet red. En dat is ook niet leuk!

Ik zou zelf een colorrun trouwens ook niet echt zien als "run". Ik heb begrepen van mensen die hem wel gelopen hebben dat het bij de "kleurpoederpunten" nogal stroopt, dus dat je sowieso echt geen tijd kunt lopen.

Dat is zo, maar dan moet je het wel heel bont maken hoor. Ik ben een langzame loper, domweg omdat als ik harder wil lopen ik geremd wordt door de medicijnen. Dan kan ik beter zorgen dat ik op een lage hartslag loop. Met de TT run kwamen onwijs veel mensen ons voorbij, dat ik ook wat begon te twijfelen of het goed kwam. Naarmate we verder liepen, kwamen wij steeds meer mensen voorbij, die veel te hard van start gegaan waren. Maar ik ben het ermee eens, op echte hardloopevenementen zul je mij ook niet tegen komen :Y)

Is dat zo dat je bij de color run stil komt te staan doordat het op die kleurpunten vast loopt? Dat zou wel jammer zijn.

Wanneer is die ladiesrun?
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 23-06-15 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:59

mirriezz schreef:
MISTRAL94 schreef:

Jij hebt dezelfde mentaliteit als ik, ik wil een run wel dravend en in goede staat van conditie afleggen. Alsof je hem wel op tijd doet. Een soort spiegel voor mezelf.

Net als met paardrijden, als ik nog geen volledige aanleuning heb, wil ik ook nog niet in de B starten, al ben je daar lang niet de enige die geen volledige aanleuning heeft. Iets tussen mijn oren :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:02

Dat heb ik ook hoor, dat was ook waarom ik erg twijfelde over de TT run, maar ik denk ergens wel dat je onderscheid moet maken tussen fun loopjes en een "officiële" wedstrijd. Wij zijn op een gegeven moment een vrouw tegen gekomen die op een app liep, met zoveel minuten hardlopen zoveel minuten wandelen tijdens de TT run. Toch maakt het haar niet minder, ze heeft het toch maar even gedaan ;) En zij heeft altijd meer gedaan dan iemand die lekker languit op de bank gelegen heeft.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:04

Dat je dat allemaal in de gaten hebt joh.. als ik ren (en dan met name kortere afstanden 10 km of korter) dan ben ik echt te druk met mezelf om goed te zien wat anderen doen :P

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:05

Kiwipitje schreef:
Dat je dat allemaal in de gaten hebt joh.. als ik ren (en dan met name kortere afstanden 10 km of korter) dan ben ik echt te druk met mezelf om goed te zien wat anderen doen :P

Ik wist het ook niet maar na de loop kwam ze naar ons toe om te feliciteren, toen vertelde ze dat.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:14

Wat lief dat ze jullie kwam feliciteren!
Ik loop komende zondag de Ladiesrun in Eindhoven, daarvoor kun je je nog tot donderdag inschrijven (5, 7,5 of 10 km)
De Ladiesrun die bij de Kustmarathon hoort is in het weekend van 5 oktober, meestal op de vrijdagavond is de Ladiesrun geloof ik. (zie www.kustmarathon.nl) Dat is in Zeeland, start Ladiesrun is geloof ik bij Zoutelande (richting Vlissingen), maar het zou ook bij Burgh Haamstede kunnen zijn, 1 eiland hoger. Kustmarathon is trouwens een weekend-evenement, met Kidsrun, Ladiesrun, mountainbikewedstrijd, wandelmarathon en hardloopmarathon. Allemaal gaan ze over het strand en door de duinen en de langere afstanden ook over de stormvloedkering, wat de Kustmarathon wat dat betreft een uniek evenement maakt.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:29

Bij de colorrun die ik zondag heb gedaan, waren er al mensen na 500m aan het wandelen, dus je hoeft je echt niet te schamen als je het niet volhoudt. Maar ik snap het wel, ik loop liever ook makkelijk iets hardlopend uit. Iedereen heeft ook hetzelfde shirt aan en bril op. Niemand die je herkent!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:39

Mirriez ja was zeker leuk dat ze dat deed. Maar waren veel mensen die vriendelijk waren. Waren aan het zoeken naar het punt waar we de chip in moesten leveren. Schieten mensen je ook direct te "hulp". Ik vind een ongedwongen sfeer wel prettig.

Strand en duinen dat lijkt mij wel heel zwaar. Ik heb dit voorjaar een training gehad met heuveltjes dat vond ik ook knap beroerd haha. Maar gelukkig is het nog geen oktober en heb je genoeg tijd om je conditie verder uit te breiden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:39

Supervixen schreef:
Bij de colorrun die ik zondag heb gedaan, waren er al mensen na 500m aan het wandelen, dus je hoeft je echt niet te schamen als je het niet volhoudt. Maar ik snap het wel, ik loop liever ook makkelijk iets hardlopend uit. Iedereen heeft ook hetzelfde shirt aan en bril op. Niemand die je herkent!

Hoe is de haar kleur nu?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:06

Supervixen schreef:

het gaat ook niet om schamen, ik trek me er ook weinig van aan als ik op straat ingehaald word of net in de loopminuten ben. Het is echt een bewijs aan mezelf :j O, ik schaam me overigens wel als ik nog knalrood of bezweet ben van de krachttraining die ik ervoor doe.

Mistral, lopen we op startnummer of kan ik gewoon met jou afspreken en samenlopen als ik n kaartje koop?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 23-06-15 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:07

Vriendin van mij had na colors by the sea ook rode poeder in haar haar wat er niet meer uit ging. Schijnt dus dat vooral bij blond haar de kleur er helemaal in trekt en het er soms niet meer uit wil :=

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:47

Hoe bedoel je Forumster? Als het je wel leuk lijkt kun je het beste zo snel mogelijk een kaart kopen. Nu is de prijs nog redelijk betaalbaar. Naarmate je dichterbij komt worden de kaarten duurder. Ze hebben ook een leuke afterparty trouwens.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:47

Liesje89 schreef:
Vriendin van mij had na colors by the sea ook rode poeder in haar haar wat er niet meer uit ging. Schijnt dus dat vooral bij blond haar de kleur er helemaal in trekt en het er soms niet meer uit wil :=

Oeps

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:54

MISTRAL94 schreef:
Hoe bedoel je Forumster? Als het je wel leuk lijkt kun je het beste zo snel mogelijk een kaart kopen. Nu is de prijs nog redelijk betaalbaar. Naarmate je dichterbij komt worden de kaarten duurder. Ze hebben ook een leuke afterparty trouwens.

Ben je vrij om te starten op elk tijdstip en kan ik dus met jou samenlopen, of moet je gebaseerd op kaartnummer starten?