[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:31

Madeira fijn dat de operatie goed is gegaan!
Winner wat goed zeg -10 kg! En niet sporten hoeft geen kwaad te kunnen als je je maar aan een gezond eetpatroon houd.
Wisanda, ik denk dat jij druk genoeg bezig bent..zou het knap vinden als je ernaast nog gaat sporten
Wollie ik heb even in je profiel gespiekt maar wat ben jij een knappe meid zeg!
Daniella netjes zeg 25 kg eraf zonder sporten! Heb je wel een speciaal dieet gedaan?
Sakkia ik heb geen idee wat je "fout" doet..misschien proberen wat meer te eten? Weet niet op hoeveel kcal je per dag zit?
Mootje wat voor werk doe jij? Snap dat je naast zo'n drukke baan geen zin hebt in een eigen paard..

Mijn werkdag (6.00/10.00) zit er alweer op voor vandaag, heerlijk!

Mijn valkuil vandaag is dat ik al 4 witte boterhammen op heb en een sultana..bruin brood krijg ik echt niet weg zonder te roosteren en sja die sultana he :P Gelukkig verbrand ik genoeg kcal op mijn werk maar toch ga ik vanmiddag aan de crackers ipv brood :P

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:31

[quote="avaluna
@Wisanda: je moet wel een kei in timemanagement zijn als je daar nog sporten tussen wilt krijgen _/-\o_ . *ik zie dat jullie ook aangespannen rijden? onze vereniging heeft een heel leuke rit op 9 mei, omgeving, schinveld, landgraaf, geilenkirchen*

[/quote]

Ja ik heb een strakke planning! Maar ik werk overdag met autisten, gedragproblematiek en pubers.. dus dat gaat me wel goed af :D

Is die rit niet 19 mei? daar heb ik namelijk wel info over gehad... andrs ff PB

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:32

Jastie, Ik werk in de olie- en gasindustrie :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:32

Ik vind je lijstje ook erg netjes hoor Sakkia, wat je wel altijd kan verhogen is je groente, veel rauwe groente waar je goed op moet kauwen, geeft je verbranding weer een goede boost, en 's avonds bij het eten, warme groente (beetgaar) en ook nog een kleine portie rauwe groentjes... doe ik altijd en voor mij werkt het prima!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:33

JastieHorse schreef:
Madeira fijn dat de operatie goed is gegaan!
Winner wat goed zeg -10 kg! En niet sporten hoeft geen kwaad te kunnen als je je maar aan een gezond eetpatroon houd.
Wisanda, ik denk dat jij druk genoeg bezig bent..zou het knap vinden als je ernaast nog gaat sporten
Wollie ik heb even in je profiel gespiekt maar wat ben jij een knappe meid zeg!Daniella netjes zeg 25 kg eraf zonder sporten! Heb je wel een speciaal dieet gedaan?
Sakkia ik heb geen idee wat je "fout" doet..misschien proberen wat meer te eten? Weet niet op hoeveel kcal je per dag zit?
Mootje wat voor werk doe jij? Snap dat je naast zo'n drukke baan geen zin hebt in een eigen paard..

Mijn werkdag (6.00/10.00) zit er alweer op voor vandaag, heerlijk!

Mijn valkuil vandaag is dat ik al 4 witte boterhammen op heb en een sultana..bruin brood krijg ik echt niet weg zonder te roosteren en sja die sultana he :P Gelukkig verbrand ik genoeg kcal op mijn werk maar toch ga ik vanmiddag aan de crackers ipv brood :P

Ahhh tenkjoe!! wat lief!!! <3
*gaat ook even spieken in jou profiel*

Edit: jij bent ook prachtig! wauw je haar! <3

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:39

bedankt voor de tips!

Ik weet niet zo goed op hoeveel kcal ik op een dag zit. Ben nu op het werk, zal vanavond eens kijken of ik het kan uitrekenen.

Misschien moet ik idd een boterham meer nemen. Ik neem tijdens de lunch dus twee en die beleg ik dan vaak met komkommer, tomaat en sla en dan gewoon mager beleg er tussen...........
Dit werkte voorheen altijd heel goed maar ik val nu dus niet zo veel af. Ik ben eerder wat aangekomen := (maar daar geef ik de feestweek maar even de schuld van :o )

Ik ga het proberen met jullie tips en dan hoop ik dat ik volgende week ook kan zeggen dan er tenminste een halve kilo af is :j Het werkt nu namelijk verrekte demotiverend en dat is wel het laatste wat ik er bij kan gebruiken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:40

wisanda2003 schreef:
[quote="avaluna
@Wisanda: je moet wel een kei in timemanagement zijn als je daar nog sporten tussen wilt krijgen _/-\o_ . *ik zie dat jullie ook aangespannen rijden? onze vereniging heeft een heel leuke rit op 9 mei, omgeving, schinveld, landgraaf, geilenkirchen*

Ja ik heb een strakke planning! Maar ik werk overdag met autisten, gedragproblematiek en pubers.. dus dat gaat me wel goed af :D

Is die rit niet 19 mei? daar heb ik namelijk wel info over gehad... andrs ff PB[/quote]

Hoi Wisanda,

Hahaha, moet lachen om je strakke planning, dat is idd wat gemakkelijk met autisten :D .

19 mei is een rit vanuit de Windraak (Sittard) Jaegermeisterrit.
Ik begreep van Anneke van de Windrakerhof dat deze rondom Thull/Schinnen zal zijn.
Meer info op de site van psv de roode beek.

9 mei is een rit van de menvrienden.
Je kunt starten vanaf drie locaties: Rimburgerhoeve (Landgraaf/Rimburg), Brenkberg (Schinveld aan het bos) of Geilenkirchen (bij mij thuis).
Je moet alledrie de punten aan doen (zijn dus alledrie zowel start, pauze als finishpunt), er geldt een minimum en een maximumtijd, je krijgt foto's mee, maar moet verder de weg zelf (vooraf kan ook natuurlijk :D ) uitstippelen.
Meer info op de site van menvrienden euregio parkstad.

Groetjes van Manon

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:45

haha, leuk die complimentjes!!

@winner: gefeliciteerd!!
@madeire: super van de operatie, een nieuw begin!

ik weet niet meer wie hier vroeg, maar er was hier iemand met een fulltime baan, 3 kinderen en 5 paarden aan huis, die het niet echt zag zitten om nog erbij te sporten..
hier is het ook zo, ik ga regelmatig maar om 22u/ 22u30 gaan joggen. Het is nu eenmaal niet anders.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:46

Oops, ik ben een kluns dat moest een pb voor Wisanda zijn... :o

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:46

Oepsie bedoeld als PB? <<)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:47

Sympie, Dan zou ik de hele nacht liggen stuiteren in bed :')

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:53

wollie2004 schreef:
[

Ahhh tenkjoe!! wat lief!!! <3
*gaat ook even spieken in jou profiel*

Edit: jij bent ook prachtig! wauw je haar! <3

Haha dankje. Foto's zijn niet echt up to date maar heb nog steeds hetzelfde kapsel..lang haar dus :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:53

Oh nee dat zou ik denk ik ook niet doen hoor, buiten dat ik daar gewoon weg te lui voor ben, vind ik dat gewoon te laat en ik zou idd ook nooit gewoon kunnen slapen.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:00

Ik kom vanavond al meteen voor het blok te staan; een verjaardag! Sla de taart maar af en hoop dat er wat verantwoorde hapjes op tafel staan.. :=

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:10

zo ben al naar de sportschool geweest vandaag.
nu even bank hangen en dan mijn huishouden even op orde proberen te krijgen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:15

Avaluna, wat vervelend dat je nog ziek bent :( beterschap :(:)

Mootje, veel plezier in Noorwegen :D

PassoaJus, oh goed bezig joh :D

Cassandra, you go girl! Je gaat lekker :D :D

Ik kan mijn weegschaal (door de oogoperaties) niet meer lezen, haha. Want ik moet nu iets verder weg zitten om scherper te zien, maar qua lezen moeten het dan wel mega letters worden :P en wij hebben zo'n analoge weegschaal. Dus mam moet mij maar volgende week een x wegen..

Straks naar het ziekenhuis en mag mijn oogverband eraf, ben zo benieuwd :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:23

beterschap Avaluna!

cass1991, dit wordt gewoon georganiseerd door de sportschool waar ik ook bij fitness :)
En daarna ga ik altijd nog een uurtje te body balancen, lekker twee uurtjes waarvan je 1 echt keihard moet werken en bij de ander ben je meer aan het ontspannen :)

Topcombi zo samen :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:32

heerlijk zeg liespower, ik ben helaas niet echt een typ voor sportschool! groepslessen vind ik leuk maar hier in de omgeving moet je dan eerst een basis voor fitness betalen en dan nog extra voor groepslessen! dus doe bij een dansschool nu 2 keer in de week zumba! ik wil graag hardlopen weer oppakken maar had vaak last van me knieeen dus moet dat denk ik maar even langzaam weer gaan opbouwen!

paulien: misschien wel goed dat je niet kan wegen hahah! heb je de verleiding ook niet!

ik ga zo even de stad in, mijn vriend heeft een witte blouse nodig! daarna druk mijn theorie leren! maandag mijn theorie examen voor me rijbewijs!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:35

ik betaal ook best wel veel voor de sportschool , maar krijg ook een deel vergoed van de zorgverzekering
de kosten zijn 62 euro per maand.
dat is incl alle groepslessen, fitness, sauna, koffie en thee
en de zonnenbank
en we kunnen zwemmen
5 dagen in de week worden er aqua lessen gegegeven waarvan ik er 3 aanwezig ben.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:51

Mijn sportschool kost 24 euro euro voor onbeperkt sporten maar ik heb een jongerenabonnement (18-24 jaar)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:52

ik kan ook onbeperkt sporten kan 7 dagen in de week alle lessen volgen, en fitnessen

maar ik moet ook goede begeleiding hebben omdat ik reuma heb

en bij de meeste goedkope sportscholen is dat gewoon niet aanwezig, goede begeleiding

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:54

dipstaartje schreef:
ik kan ook onbeperkt sporten kan 7 dagen in de week alle lessen volgen, en fitnessen

maar ik moet ook goede begeleiding hebben omdat ik reuma heb

en bij de meeste goedkope sportscholen is dat gewoon niet aanwezig, goede begeleiding

nee indd, was bij mijn sportschool ook niet.
heb mn abbo opgezegd en doe nu zelf buiten hardlopen en de programa's van Jillian, en dat werkt eigenlijk prima!

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:55

Ik moet dit echt even kwijt, trots momentje ;)..

Vanmorgen hardgelopen, 6.2 km in 34 minuten in de regen.. Voelt heerlijk na die tijd.

Heb sowieso sportief dagje vandaag. Vanmorgen even hardgelopen, daarna boodschappen gedaan (heb maar 1 zakje chips mee genomen die ik lekker vindt en de rest alleen maar gezonde dingen of ongezonde dingen die ik niet lust). Zo even het huis wat oprommelen en de stofzuiger er door halen. Daarna even met de hond wandelen en dan op naar paardje. Want vanavond staat er een wedstrijd voor de boeg, 2 dressuurproeven (kan hier in de omgeving niet zo heel vaak in het Z1). Denk dat ik vanavond wel op ben ;).

Qua eten moet ik wel even opletten vandaag, vanmorgen muesli met yoghurt gehad en 0.5 l karnemelk. Nu net zo'n Italiaanse salade van de c1000 naar binnen gewerkt. Straks na stal maar even wat fruit en boterhammen mee nemen. Ik vergeet altijd te eten als ik druk ben.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:58

hier is de sportschool (de meeste) niet zo heel duur maar ik doe nu 2 keer zumba in de week dat is 30 euro in de maand en wil niet nog een abbo nemen op een sportschool, en zumba doe ik omdat ik het ook echt leuk vind dus dat zeg ik ook niet op!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:00

Wauw wat goed Regallie! mijn streven is 5 km in 30 min, maar dat is voor jou geen probleem zo te zien! knap hoor!
misschien wekkertje zetten op je tel zodat je niet vergeet te etet?

Zumba is ook leuk Cass! :j alleen heb ik niet zo'n goed ritme gevoel.... maar als workout vond ik het harstikke leuk!