Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:17

ieris schreef:
6 september
SV
Namiro
Sherivey
Iris

7 September
Sv
Leonie87
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris
Goof

13 september
Leonie87
Samantha
Iris
Goof

14 september
Iris
Leonie87
Goof

20 september
SV
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris
Goof

21 September
SV
Namiro
Sherivey
Iris
Goof

4 oktober
Leonie87
Namiro
Samantha
Iris
Goof

5 oktober
Leonie87
Namiro
Iris
Goof

Ik kan in principe alle data, sla alleen de 6e september liever over, want ik denk dat ik helemaal dood ben na de eerste week weer werken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 13:24

Leonie jouw hartslag bij dat tempo :wow:. Toch bijna gelukt die rustdag, bijna. En die boom is mooi ja!

Ja, dat heen en weer lopen, ik denk dat ik gewoon van voorspelbaarheid hou ofzo. Ik heb er echt totaal geen moeite mee. Hier in het dorp loop ik ook vaak dezelfde kleine rondjes van bijvoorbeeld 2km een aantal keer.

Goof ik snap dat je zonder vest niet zo'n eind gaat lopen, niet te doen met deze temperaturen.
Ik had al meer dan een liter gedronken op 23km.

Ik vind dit weer afschuwelijk, ik ben er niet voor gemaakt. Heb ook helemaal geen zin in dit weekend. Wij gaan er dan vroeg uit, wat doen en zitten vaak de rest van de dag binnen met de airco aan.

Goof

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:29

Same, ik kan niet enthousiast worden van komend weekend. Het is in de stacaravan bloedheet, we hebben wel ventilatoren, maar geen airco. Ik ga in de ochtend nog even met de honden het bos is, maar verder hang je eigenlijk een beetje te wachten tot de dag voorbij is en dan kan je in je bloedhete bed kruipen. Misschien dat ik nog een rondje ga fietsen, dan pak je nog wat rijwind, dat is wel ok. Maar hardlopen sla ik over denk ik en ik denk eigenlijk dat de honden ook maar beperkt willen lopen.

Ik vind een liter dan niet eens zoveel met deze warmte geloof ik. Ik had een bidon met 750ml drinken in de auto staan, heb de helft op 6,5 op en heb hem leeggedronken toen ik na 10km terug bij de auto kwam (en mezelf op de terugweg op een ijskoffietje getrakteerd hahaah).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:33

Die liter gaat bij mij op in 10-11km.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 13:47

Supervixen schreef:
Leonie jouw hartslag bij dat tempo :wow:. Toch bijna gelukt die rustdag, bijna. En die boom is mooi ja!

Ja, dat heen en weer lopen, ik denk dat ik gewoon van voorspelbaarheid hou ofzo. Ik heb er echt totaal geen moeite mee. Hier in het dorp loop ik ook vaak dezelfde kleine rondjes van bijvoorbeeld 2km een aantal keer.

Ik vind dit weer afschuwelijk, ik ben er niet voor gemaakt. Heb ook helemaal geen zin in dit weekend. Wij gaan er dan vroeg uit, wat doen en zitten vaak de rest van de dag binnen met de airco aan.

Zo zijn we allemaal anders. Wat jij fijn vind is voor mij dus echt de hel :+

Dit weekend is me ook te warm hoor! Maar zo tot de 25 graden, ik vind het heerlijk! Had gewoon geen water bij :') Wist dat ik een uurtje ging en dat ging echt prima. Drink van te voren en naderhand wel direct een glas water. Ben wel heel blij met mijn vestje voor als ik langer ga lopen hoor. Wilde er nooit aan maar ben toch blij dat jullie me er een aangepraat hebben :+

Even een kloppende versie. Sv was er af gevallen in het laatste weekend.
We hebben wel paar duidelijke favorieten *\o/*
Goof schreef:
6 september
SV
Namiro
Sherivey
Iris

7 September
Sv
Leonie87
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris
Goof

13 september
Leonie87
Samantha
Iris
Goof

14 september
Iris
Leonie87
Goof

20 september
SV
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris
Goof

21 September
SV
Namiro
Sherivey
Iris
Goof

4 oktober
Leonie87
SV
Namiro
Samantha
Iris
Goof

5 oktober
Leonie87
SV
Namiro
Iris
Goof

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 14:44

Ik was ook ergens van het lijstje verdwenen, weer aangevuld nu.

leonie87 schreef:
Even een kloppende versie. Sv was er af gevallen in het laatste weekend.
We hebben wel paar duidelijke favorieten *\o/*
Goof schreef:
6 september
SV
Namiro
Sherivey
Iris
BM

7 September
Sv
Leonie87
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris
Goof
BM

13 september
Leonie87
Samantha
Iris
Goof
BM

14 september
Iris
Leonie87
Goof

20 september
SV
Namiro
Sherivey
Samantha
Iris
Goof
BM

21 September
SV
Namiro
Sherivey
Iris
Goof
BM

4 oktober
Leonie87
SV
Namiro
Samantha
Iris
Goof

5 oktober
Leonie87
SV
Namiro
Iris
Goof

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 14:46

Is ook maar goed dat we allemaal anders zijn. Ik vind 18 tot 20 graden genoeg en voor hardlopen liefst een graad of 8. Maar ja, we hebben het niet voor het zeggen, dus we moeten het er maar mee doen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 17:07

Sorry, ik zie nu pas dat ik niet het goede lijstje had gekopieerd 8)7
Het is wel handiger om de laatste te kopiëren, ipv een ergens in het midden!
Maar bedankt voor het aanpassen leonie!
Mooie foto's Leonie!

Hier ook zo genoten vanmiddag!
Eindelijk mooi weer {:}
Ik heb 23km gelopen, en had aan het eind nog energie over voor 8 sprintjes van 200 meter.
Ging heerlijk.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 17:33

Wat goed zeg!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 18:14

Wauw super gelopen allemaal.
Ik sluit me aan bij SV en Goof haha, vind het veels te warm. M’n buik is ook helemaal van slag en word er duizelig van.
Bleeeh.
Tot zover mijn geklaag, zit nu op de sportschool voor leg day en morgenochtend rustig loopje voor werk.
Wil zaterdag of zondag ook nog lopen maar geen idee met die warmte.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 18:16

Mooie loop zeg ieris.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 19:58

Ik heb het gemist, maar hoeveel km gaan jullie lopen? En asfalt?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 20:30

Ik ben ook van het lijstje gevallen maar vul het later even aan.

Wat een hartslag Leonie!

SV, zo’n afstand terwijl je je niet lekker voelt. Heel knap!

Ieris ook al 23 gedaan, hoppa!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 20:59

Ik heb net 10.5km gedaan. En voor de verandering ging het eens best wel goed.
Ik had van de Kiprun app een training met 30 minuten inlopen, dan 4 keer 400m met max 7.05 min/km interval en 200m rust en dan 10 minuten uitlopen. Deze training heb ik gedaan. Daarna heb ik de Garmin Coach training gedaan met inlopen, wat loopscholing en 4 keer 15 seconden sprint/heuveltraining en dan 5 minuten uitlopen.
Ik was verschrikkelijk moe voordat ik begon, maar had wel zoiets van het moet. En ik had ook zoiets van je kunt best 30 minuten achter elkaar lopen, dat is gewoon aanstellerij van je lichaam. En dat was ook zo. Ik mocht langzaam, als ik maar aan het hardlopen was. Ik liep 8.16-8.17 per km, en dan zodanig dat ik eigenlijk na die 30 minuten gewoon bij je aan kon bellen en behalve dat ik drijfnat van het zweet ben zou je anders niet merken dat ik 30 minuten hardgelopen had. Dus totaal niet moe.

Daarna de intervallen. 3 zijn me op 6.59 of 7.00 gelukt. De 4e helaas niet. Maar het zweet liep me al na 1.5km overal langs, en dat bleef natuurlijk ook zo. Maar ik heb ze gewoon gelopen.
De 10 minuten cooling down was weer mijn interval spelletje, je begint met hardlopen en als je zeg maar ietsjes moe word ga je wandelen. Dan mag de gemiddelde tijd niet boven de 9 min/km komen. Dan ga je weer hardlopen tot je gemiddelde tijd 8.45 is. Dan ga je awndelen tot het 8.55 is en dan weer hardlopen tot het 8.40 is. En zo kwam ik uiteindelijk op 8.20 uit na 10 minuten. En toen kon ik training 1 stop zetten.

Daarna training 2. Ik kon met de slider oefeningen wel merken dat ik al flink wat gedaan had. En toen kwamen de sprints. Die waren echt wel voelbaar. Maar ik moest ze wel even doen.
Daarna de cooling down nog even wat sneller doorgelopen dan eigenlijk moest, want ik wilde gewoon 10km in 85 minuten halen en dat is net geluk. En daarna mocht ik wandelend naar huis.
Dus eindelijk weer eens een training waarbij ik ook het gevoel heb dat ik wat gedaan heb.

Ik heb nu wel barstende koppijn, terwijl ik bijna 1 liter gedronken heb tijdens de training. Maar ik was al moe voor de training en ben dat nu nog meer. Garmin vindt dat ik eigenlijk wat te veel gedaan heb, maar ik ben blij dat het gelukt is. Het was mentaal even nodig.

Maar Ieris, 23km, dat is me met dit weer even te ver. Ik had best nog wel iets er bij kunnen doen denk ik, maar het tempo was wel omlaag gegaan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 21:01

Ik heb m’n eerste rondje op m’n racefiets achter de rug en het was echt genieten!

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-25 21:35

Morris schreef:
Ik heb het gemist, maar hoeveel km gaan jullie lopen? En asfalt?

Als je de bokt trail bedoelt, die is 14km, trail, met heuvels.

Heerlijk Tiggs.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 22:03

Leuk Tiggs!
Ik ga zaterdag weer fietsen denk ik, als het niet te warm is dan.

Leuk de boktrun!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:11

Fietsen lijkt me heerlijk met dit weer. Goede vervanging van je looptraining, heel goed voor benen en conditie!

Gisterenmiddag ben ik weer op pad geweest. Ik had eigenlijk helemaal geen zin, dus ik had bedacht dat ik ook 5 km mocht lopen en terug kon gaan.
Eenmaal onderweg lonkte toch de mulle paden weer. We hebben hier paden die zijn aangegeven met groene palen, dat zijn smalle paden (of juist hele vlaktes) met heel zacht zand. Gewoon de leukste <3 Maar goed, dan ga je natuurlijk wel helemaal kapot :')
Een paar hellingen meegenomen, die zijn altijd klein in het duin, maar in de warmte is zacht zand dan alsnog flink ploegen.
Afbeelding

Nog even langs de boulevard gerend en de ijsjes-etende strandgangers keken me na of ik gek was. Voelt toch altijd lekker, hehe. Doorgerend naar de puinduinen, dat is een klein stuk duin met meerdere trappen. Na 3 trappen was ik er alleen al klaar mee :=
Afbeelding

Terug verhard gelopen en daar ging ik onbewust steeds harder. Het liep ook zo lekker. Toen heb ik de laatste twee nog even wat meer versneld. Toch weer 12,5 km op de teller en lekker divers gelopen. De warmte viel me goed mee.
Afbeelding

Hier is het weerbericht voor zondag trouwens aangepast naar 24 graden en bewolkt.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:18

Ik zie echt weer mooie loopjes voorbij komen de afgelopen dagen :j

Wat betreft gecancelde runs: jammer maar helaas. Ik snap de organisatie wel. Zij zitten met het gezeik als er wel wat gebeurt.

Ik had gisteren mijn lange duurloop. Vroeg vertrokken. Liep eigenlijk super soepel en makkelijk.
De temperatuur liep wel snel op, en dat was vooral in de open polder te merken.
Maar had er gelukkig niet heel veel laat van, behalve wat meer zweten. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 09:58

O wauw wat goed Lisitano, pittig met die warmte!

Jemig Sherivey wat een afstand, super knap!

Ik heb vanochtend rustige 5 gelopen. Ging lekker, en ongemerkt versnelde ik toch en km 3 en 4 waren op aardig tempo, voor mij dan.
Daarna haasten naar werk op de fiets, kom ik hele groep lopers en wayeoflife tegen, dat is die man die altijd afval opruimt tijdens het lopen, vaak in een bananen pak. Blijkt de klimaat marathon te zijn, die liep dus op mijn fiets route haha.

Vanavond met Scott naar m’n paard heb ik bedacht, wel in rijbroek maar dat kan wel op zo’n stukje (15km)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:00

Wat een afstand op zo'n doordeweekse dag sherivey. Train je ergens voor omdat er staat week 5/20?

Hier geen spierpijn na gisteravond, ik was er wat bang voor omdat ik wel wat verzuring voelde. Maar niets. Snap nog steeds niet waarom ik gisteren ineens weer behoorlijk diep kon gaan en dat al maanden niet echt lukt. Ben er blij mee hoor, absoluut. Want dan verbeter je jezelf op den duur ook. Maar het was wel warm en zwaar.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-25 10:04

Lisitano hier staat nog 33 graden voor zondag 8)7. Ik wil jouw kant op :+
Lekker gelopen, 12km terwijl je voor 5 ging. Flink ploegen met die warmte door dat zand.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:05

Jeetje Lisitano, wat een pittige loop joh met deze warmte. Goed gedaan.
En Sherivey ook, echt mooi gelopen.
Samantha, de klimaatmarathon? Nooit van gehoord. Lekker dat je vanmorgen al gelopen hebt.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:14

Verstandig wel dat jullie de Bokt meeting hebben afgelast, wel jammer!
Ik snap wel dat bijna alle lopen zijn afgelast, maar wel echt balen hoor voor iedereen :(:)
Voor mij is de nieuwe meeting nog wel te snel en te pittig denk ik, veel plezier alvast!
Ik twijfelde gister om te gaan lopen, maar ik was moe, het was warm, en ik kreeg mezelf er gewoon echt niet toe gezet. Ik vind het zo enorm knap van jullie dat jullie je er allemaal toe kunnen zetten om te gaan lopen, echt super knap! Na al jullie afstanden voel ik me echt wel een watje :')

Tiggs wat heb je pittige intervallen gelopen, knap! En jeeeeeej eindelijk je fiets *\o/* Leuk! Bevalt hij tot nu toe?
Ik liep trouwens met alle vrolijke mensen geen bijzonder rondje. Beetje rondje Steinse Groen/Goudse hout.

Samantha_ ik hoop wel voor je dat ze bij het sportmedisch onderzoek iets van airco hebben. Spannend wel! En toch sportschool met dit weer, goed bezig!

Germie fijn dat je voor je gevoel beter hebt gelopen gister. Ik zou idd gewoon even wachten met roepen naar de organisatie voordat ze een besluit hebben genomen voor verplaatsen/korting/whatever. Ik ben trouwens wel heel benieuwd waarom je zo graag toch die medaille wil hebben als je daar niet gelopen hebt. Het zou voor mij een herinnering zijn aan die loop, het rondje rondom huis kan ik altijd wel maken, daar zou ik hem niet voor willen hebben.

-Namiro- Wauw wat een onwijs gave tattoo! Echt heel mooi, en dan ook nog dat idee erachter <3 Echt heel erg gaaf!

Leonie87 ben je inmiddels alweer een beetje bijgekomen? Wel fijn dat je wat bij hebt kunnen slapen inmiddels! Jouw hartslag :wow: Hoe heb je dat gedaan met die warmte joh, zo snel ook met zo'n hartslag!

Fenn lekker pittig gewandeld zo met die hoogtemeters met kind op je rug!

Goof wat lekker gelopen, goed gedaan! Knap met die warmte. En wat een leuke kat <3 Die van mij zijn ook altijd fan van mijn stinksokken :')

Supervixen _/-\o_ Ziek, super warm weer, en dan zo goed en zo ver gelopen

Ieris ook jij zoveel kilometers en snelheid met die warmte, hoe doen jullie dat toch allemaal joh.

Lisitano ook zo knap gelopen! Zo warm en dan kies je er ook nog vrijwillig voor om mulle duinen op te gaan rennen, veel verder dan gepland, mij niet bellen hoor :')

Sherivey wel lekker denk ik zo vroeg lopen, dan is de temperatuur nog een beetje te doen. Ik heb getwijfeld om vanmorgen zo vroeg te gaan lopen maar ik slaap al even super slecht dus ik was blij dat ik nog even in bed kon blijven liggen :') Ik vind je een bikkel!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-25 10:30

Muppetmayo, een medaille koop je feitelijk bij inschrijven. En als een organisatie geen geld terug wil doen, dan wil ik gewoon hebben waar ik voor betaald heb. Dat is principe, en ook logisch. Ja, ik loop ook liever een run, maar het is wel zo dat ik dan wel coulant wil zijn, maar wel wil hebben wat ik normaal ook zou krijgen. En dan zeur ik dus niet over fruit of drinken, dat is lastig te meten. Maar die medaille is al ingekocht, gemaakt, en door mij betaald. Dat is dus de reden. Ik zou er dan netjes op plakken dat de run niet doorging, maar ik zou hem wel willen hebben en ook bewaren. Het is dus coulance van mijn kant als ze geen geld terug willen doen. Ik hoef geen inschrijving voor volgend jaar met korting, dan weet ik nog niet wat ik gepland heb.

En ik ben ook een watje met nog niet eens de helft van wat sommigen hier lopen. Maakt niet uit toch? Zo moet je maar denken denk ik. Beter 1km gelopen dan niets gedaan.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-06-25 10:39, in het totaal 2 keer bewerkt