We wandelen door naar deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:36

Jep, dit is ons in 12 uur gelukt en dan tussendoor ook gewoon geluncht, op bankjes gezeten en avond gegeten. Zelfs nog in een winkeltje een jurkje gepast. Uiteraard zijn we behalve in de sacre coeur nergens echt binnen geweest.
Vooraf hadden we wel ongeveer een rondje bedacht wat we wilden zien en hoe we het een beetje gingen aanpakken. Dat het uiteindelijk gelukt is vonden we zelf ook wel knap.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:41

Gaucho zo'n zandberg is wel echt een sport om op te komen vind ik altijd :')

@faringo zo dat is echt veel km op 1 dag, heb je er wel een beetje bij stil kunnen staan en kunnen genieten of was het echt doorlopen? Wel hele mooie toeristische foto's :D

Hier 3km gelopen en een berg beklommen :P

Witte bultzwam

Afbeelding

Schapen

Afbeelding

Schaap en ik :')
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:44

Faringo mooie, scherpe foto’s, echt prachtig met de blauwe lucht, het water en de mooie bezienswaardigheden. Bijzonder goed vastgelegd!
Wat een lange dag moet dat geweest zijn.
Wel genieten zo, met pauzes ertussen en lekker lunchen

Moonsparkle leuke foto met jou en schaapje!
Die hebben het vast warm, maar liggen lekker in de schaduw.
De vlinder staat er mooi op en die berg ook haha. Zelfs met uitzicht

Cayenne die vos zat er ook ineens, de vriend van mijn nichtje is ook nog bang voor dieren :') Een heel brutaal beestje, misschien werd hij elders gevoerd door mensen.

Ik geloof dat ik deze foto‘s al eens geplaatst heb, maar ik blijf ze bijzonder vinden.
Het was hier in Zwitserland, we zagen een vosje een hazelworm vangen.
Arme worm, maar erg gaaf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:46

Wat gaaf om te zien! Ik zie vossen enkel van zo ver dat ze niet te fotograferen zijn :')

Heb heerlijk even ontspannen zitten kroelen met het schaap. Er was ook helemaal niemand ook niet op de' berg' :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:53

Wat een mooie foto's van het prachtige Parijs (pffff stevig programma), de vos met de worm, Moonsparkle met schaap en wederom paddestoelen.

Wij hadden paar jaar een oude vos in de tuin. Zeer mager en af en toe gooide ik vlees voor hem om hem wat te ondersteunen.
Toen ik hem lang niet gezien had en we grote project gingen doen vond ik zijn skelet van de bek. 100% zeker dat hij het was want ik vermoedde dat hij daar zijn plek had. Ik vond het ontroerend dat hij gewoon in onze tuin was op het einde en is overleden daar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:56

pien_2010 schreef:
Wat een mooie foto's van het prachtige Parijs (pffff stevig programma), de vos met de worm, Moonsparkle met schaap en wederom paddestoelen.

Wij hadden paar jaar een oude vos in de tuin. Zeer mager en af en toe gooide ik vlees voor hem om hem wat te ondersteunen.
Toen ik hem lang niet gezien had en we grote project gingen doen vond ik zijn skelet van de bek. 100% zeker dat hij het was want ik vermoedde dat hij daar zijn plek had. Ik vond het ontroerend dat hij gewoon in onze tuin was op het einde en is overleden daar.

Je hebt wel nog je best voor m gedaan, misschien was de vos ook oud?

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:57

Ja dat is bijzonder Pien. Die had zijn thuis bij jullie.

Een vriendin van mijn zus in Engeland gooit altijd kipfilet in het veld voor de vos. Alleen heeft de hond van mijn zus dat in de gaten en moet ze hem altijd zeer zorgvuldig afleiden :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 11:59

Jaja hij was heel oud. Ik had de 1ste keer de vuilniszak eventjes buiten gezet en toen zag ik hem, want hij at uit de Zak. Zeer mager en grijs. Hij heeft toen nog 3 jaar geleefd op eigen kracht want wat wij af en toe gaven was echt te weinig want was toen een gîte nog. Dus wij woonden daar niet en de toeristen heb ik het nooit gezegd, om zijn rust te beschermen. Sommigen hebben hem dan ook maar gezien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:05

Mooie foto's, moonsparkle! Dat schaap _O-

Bootsiebob: Wauw! Heel bijzonder! En zo te zien was je ook nog best dichtbij! :wow:
Heel apart ook dat hij zich niet echt aan jullie stoorde en gewoon door ging!

Pien: Dat is tragisch maar ook mooi! Jullie tuin was dus ook echt zijn laatste rustplaats :j
Ik kwam vorige week ook een vos tegen die er niet jong meer uit zag. Doffe kleur en rafelige oren..

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:17

Het was absoluut een vol programma, maar we hebben ons niet hoeven haasten. Op het gemakje gewandeld en op langere stukken de metro gepakt. Zelf nog het toeristen treintje door montmatre genomen. Best grappig. Uiteraard ben ik nog steeds moe, dat wel. Maar is het waard.

Wat een fijne foto's Moonsparkle. Die van jou met het schaap is echt leuk.

Wat een gave foto's van de vos bootsiebob. Mooi vastgelegd.
Als ik al een vos zie wat zelden gebeurt dan is het echt ver weg. Vind het wel echt mooie dieren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:27

Vossen zijn zo slim en prachtig. Ik zie ze hier regelmatig. Ze worden enorm bejaagd. Ooit was ik bij vrienden. De jagers kwamen op het terrein vd vrienden. Of we de vos hadden gezien. Dat had ik, maar ik zei natuurlijk "non". Waarop vrienden zich omdraaiden naar de jagers om te vertellen dat de Nederlandse het jammer vond dat ze niet kon helpen. Toen de jagers weg waren met hun paarden, hebben we zo vreselijk hard gelachen want de famie wist dat ik gelogen had. Ons kent ons! _O-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:42

Gaucho, heerlijk vertoeven daar op de Veluwe, zo te zien. Niet te veel toeristen? (Al komen die meestal toch niet diep in het bos.)

Bootsiebob, heel gaaf dat oerbos. Zo jammer dat dat in Nederland bijna niet meer te vinden is. Wat gaaf ook al het wild, en die vlinders! De rode wouw zit hier ook, nestelt in het bos voor onze deur zelfs. Die beesten zijn zo verschrikkelijk mooi, ik kan er echt geen genoeg van krijgen. Maar ik heb ze nog nooit (herkenbaar) op de foto gekregen, ze zijn zo schuw.

Lizard, ook weer prachtige foto's. Wat grappig, dat bekermos, dat heb ik nog niet eerder gezien.

Pien, heel erg gaaf, dat is nog eens een mooie locatie om uit eten te gaan.
(Op foto 2 lijkt het net of die bukkende man uit zijn broek is gescheurd :') )

Jojoleine, bitterballen!!!!!! Ohhhh ik ben jaloers...

Goof, goed bezig, 5 km is heel wat!

DideH, hoe lang blijf je daar nog? Echt prachtig dat blauwe water met die witte stranden.

Mandy, prachtig zo'n haven. Net na zonsondergang is nog steeds mooi, met die pastelkleuren in de lucht.

Cayenne, echt zo leuk dat je die vogeltjes zo op de foto zet. Dat reetje is inderdaad vrij mager.
Die laatste foto is prachtig!

Faringo, fijn dat jullie het goed hebben gehad in Parijs! Mooie foto's van een mooie stad.

Moonsparkle, waar komt jouw paddo-kennis vandaan? Ik vind het interessant maar ben altijd bang dat ik een verkeerde pak die giftig blijkt te zijn :')
Geweldig ook die selfie met dat schaap haha!

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:53

JudithO schreef:
(Op foto 2 lijkt het net of die bukkende man uit zijn broek is gescheurd :')

Hahahaha ik heb even teruggekeken. Inderdaad! _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:56

@Judith heel veel lezen, cursussen, en heel veel uitzoeken :') ik organiseer dit najaar voor het eerst ook een paar wandelingen waarbij ik meer vertel over paddenstoelen.

Je kunt ze trouwens allemaal pakken/aanraken hoor wat dat betreft zijn sommige planten zoals de reuze bereklauw al gevaarlijk bij aanraken maar in NL kun je elke paddenstoel zonder gevaar aanraken. Zou heel toevallig zijn als je daarna patat oid eet met je handen en er nog wat onder je nagels zit wat je doorslikt maar even je handen wassen/nagels wassen en weg zijn de risico's

Wil je echt paddenstoelen eten dan moet je wel echt 100% zeker weten welke paddenstoel het is,een van de dodelijkste vind je ook in Nederland.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:00

Welke is het dodelijkst Moonsparkle?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:04

Bootsiebob schreef:
JudithO schreef:
(Op foto 2 lijkt het net of die bukkende man uit zijn broek is gescheurd :')

Hahahaha ik heb even teruggekeken. Inderdaad! _O-

Ja ik ook.... _O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:05

Bootsiebob schreef:
Welke is het dodelijkst Moonsparkle?

In Nederland de groene knolamaniet, komt ook vrij algemeen voor

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:11

Wat een afstand Faringo! Ziet er wel echt heel tof uit met die blauwe lucht. Zal een geslaagde dag zijn!

Fijn dat hij weer wat is opgeladen Gaucho.

Gezellig met de schapen Moonsparkle!

De vos is echt een prachtig dier <3

Ik ben net op de fiets naar mijn oma geweest. Vanmiddag naar Decathlon voor de naderende vakantie. Ik dacht dat ik van iemand een backpack mocht lenen, maar nu vindt die persoon het toch niet goed :x .

Afbeelding
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:18

Wat een leuk schaap Moon! En leuk om een foto van jou te zien om er beeld bij te hebben!

En wat een gaaf vosje!

Ohh wat balen jojo! Hoop voor je dat ze wat degelijks hebben en dat die niet te duur is! Wanneer ga je?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:19

Oei wat een mooie ontroerende foto van die oude "geleefde" handen op dat gladde poezenvelletje . Prachtig vind ik het.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:19

Tof Gaucho, lekker bezig. Goed wandelweer vandaag ook.
Faringo, hele toffe foto's. Hoe moe ben je na zo'n dag??
Ah, en de poezels weer. Zo leuk, ik mis de mijne wel hoor nu.
Die vos staat er mooi op zeg. Prachtige dieren inderdaad, ik zie ze helaas zelden. Heel toevallig vanmorgen een dode langs de weg :(

Ik ben weer trots; ik heb vanmorgen 52km weg getrapt op de racefiets. Een afstand die ik nooit eerder had gefietst!

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:20

pien_2010 schreef:
Oei wat een mooie ontroerende foto van die oude "geleefde" handen op dat gladde poezenvelletje . Prachtig vind ik het.

Helemaal mee eens!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:20

Dat is ver Goof. En mooie foto's!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:25

Goof schreef:
Tof Gaucho, lekker bezig. Goed wandelweer vandaag ook.
Faringo, hele toffe foto's. Hoe moe ben je na zo'n dag??
Ah, en de poezels weer. Zo leuk, ik mis de mijne wel hoor nu.
Die vos staat er mooi op zeg. Prachtige dieren inderdaad, ik zie ze helaas zelden. Heel toevallig vanmorgen een dode langs de weg :(

Ik ben weer trots; ik heb vanmorgen 52km weg getrapt op de racefiets. Een afstand die ik nooit eerder had gefietst!

[ [url=m/IxYrLC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JySLna.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed bezig hoor! Wat is dat gebouw? Ziet er tof uit

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:28

Radio kootwijk denk ik. 52km hoe lang ben je dan onderweg?