Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:57

Lotus83 schreef:
Ik ga over een uur mijn eerste prik halen, met lood in mijn schoenen, dat wel, maar goed, ik ga.

Topper. *\o/*

esje01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:04

Ik had zo gehoopt dat 1963 nu ook aan de beurt was.
Dan zijn we tenminste beide gevaccineerd

Iedereen die zijn vaccinatie heeft gehaald of gepland
Toppers!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:09

Lotus83 schreef:
Hij zit erin.
Nu mijn 15 minuten uitzitten -O-

En klaar ben je, dappertje!!

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:46

Goed gedaan Lotus83, ik ben trots op je.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:06

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:07

Heel goed Lotus *\o/* *\o/*

Ik vond die 15 minuten ook verschrikkelijk de eerste keer wou ik eigenlijk hard door rennen naar buiten :') Nog een halve paniek aanval ervoor , schaamde mij ook nog enorm had ook het idee dat iedereen naar mij keek. Zat de hele tijd tegen mijzelf te zeggen van doe normaal , stel je alsjeblieft niet zo aan.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:15

Zebrastreep schreef:

Ik vond die 15 minuten ook verschrikkelijk de eerste keer wou ik eigenlijk hard door rennen naar buiten :') Nog een halve paniek aanval ervoor , schaamde mij ook nog enorm had ook het idee dat iedereen naar mij keek. Zat de hele tijd tegen mijzelf te zeggen van doe normaal , stel je alsjeblieft niet zo aan.

Zouden ze echt moeilijk doen, als je niet wil wachten? Het is voor je eigen veiligheid, maar als je anders een paniek aanval krijgt is dat ook niet zo veilig natuurlijk.

Wat fijn trouwens voor iedereen die zijn eerste vaccinatie heeft gehad. Hopelijk zijn de volgende leeftijds categorieën ook snel aan de beurt.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:28

Weet iemand hier hoe dat gaat met de tweede AZ prik als ze straks geen AZ meer aankopen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:32

cam schreef:
Weet iemand hier hoe dat gaat met de tweede AZ prik als ze straks geen AZ meer aankopen.

Ik ga er vanuit dat ze daar wel rekening mee houden. Dat ze genoeg aankopen om iedereen een tweede prik te bieden, maar niks meer daarboven.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:42

Zebrastreep schreef:

Ik kreeg het Spaans benauwd toen dat kwartier over was. Ik dacht ja en nu? Begon me door de spanning echt heel naar te voelen..
Buiten eerst een beker water gedronken...

Thuis doodmoe van de spanning die eruit kwam en net even geslapen.

Tot nu toe voel ik niks :7

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:54

Lotus83 schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik kreeg het Spaans benauwd toen dat kwartier over was. Ik dacht ja en nu? Begon me door de spanning echt heel naar te voelen..

Heel herkenbaar ik heb er een aantal dagen last gehad van onrust. Eerste keer moest ik werken daarna maar dat vond ik eigenlijk wel heel fijn had ik tenminste afleiding. De tweede keer was ik vrij en vond ik het vele malen erger. Alleen had ik minder paniek op de locatie zelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:24

Iedereen die in de groep 18/60 onder medische indicatie valt krijgt deze week de brief, van de 575000 oproepen zijn er nog maar 180.000 ingepland. Dus ruimte over.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:26

bigone schreef:
Iedereen die in de groep 18/60 onder medische indicatie valt krijgt deze week de brief, van de 575000 oproepen zijn er nog maar 180.000 ingepland. Dus ruimte over.

Nah als huisartsen niet het systeem konden gebruiken waardoor de brieven verstuurd werden mogen deze nog de 14e verstuurd worden door de huisartsen. Volgende week zullen er dus ook nog wel brieven binnen komen.
Dat er nu ruimte over is vind ik dus nog niet erg veel zeggen
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 10-05-21 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:30

Volgens mij is dat allemaal allang gebeurt anders kan het rivm niet zeggen dat iedereen in die groep deze week de brief nog krijgt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:32

bigone schreef:
Volgens mij is dat allemaal allang gebeurt anders kan het rivm niet zeggen dat iedereen in die groep deze week de brief nog krijgt.

Dit gaf de huisarts van mijn schoonmoeder aan. Zij konden het systeem niet gebruiken en mogen vanaf 14 mei brieven versturen. Zij zullen niet de enige zijn.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:57

Lotus83 schreef:
Zebrastreep schreef:

Hey Lotus,
Het valt jou dus ook mee? Ik heb een klein beetje stijve arm, maar hé ik ben ook een beetje ouder ;)
Zo stoer dat je gewoon gegaan bent, rustig aan verder +:)+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 17:59

Tt
Laatst bijgewerkt door BigOne op 10-05-21 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:03

lenaa_tje schreef:
bigone schreef:

Nah als huisartsen niet het systeem konden gebruiken waardoor de brieven verstuurd werden mogen deze nog de 14e verstuurd worden door de huisartsen. Volgende week zullen er dus ook nog wel brieven binnen komen.
Dat er nu ruimte over is vind ik dus nog niet erg veel zeggen

Misschien het bericht op nos.nl even lezen ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:06

Deze had ik gelezen maar geen idee. Mijn schoonmoeder heeft vandaag de huisarts gebeld. Die gaf dat aan. Dus daar ga ik dan vanuit. Op zich klopt dat wel. Dat versturen is nog deze week natuurlijk. Voor je, je brief hebt is dat volgende week

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:10

@Veldbloem

Prik zit er nu pas paar uurtjes in, dus geen idee of ik nog last krijg.

Ben wel erg suffig :z
Kan ook gewoon moe zijn misschien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:14

lenaa_tje schreef:
Deze had ik gelezen maar geen idee. Mijn schoonmoeder heeft vandaag de huisarts gebeld. Die gaf dat aan. Dus daar ga ik dan vanuit. Op zich klopt dat wel. Dat versturen is nog deze week natuurlijk. Voor je, je brief hebt is dat volgende week

Misschien is het voor haar mogelijk om via de DigiD een afspraak te maken, weet niet of je bij deze groep nu moet wachten op de brief. Ze roepen wel vaker groepen op om een afspraak te maken terwijl de brief onderweg is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:17

Ze verwachten de komende 4 weken iedere week een miljoen prikken te zetten.

Kijk.
Dat zijn cijfers waar ik blij van word!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:25

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:26

bigone schreef:
lenaa_tje schreef:

Misschien is het voor haar mogelijk om via de DigiD een afspraak te maken, weet niet of je bij deze groep nu moet wachten op de brief. Ze roepen wel vaker groepen op om een afspraak te maken terwijl de brief onderweg is.

De oproep is nog steeds wachten tot je, je brief krijgt. Ach gewoon nog even wachten.
Maar ik snap haar irritatie wel. Op leeftijd is ze ook volgende week aan de beurt :+
Maar goed dat hebben meer in het topic

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 18:52

Wat ik vooral hoop is dat de PostNL-app weer gaat werken. Die doet het al 4 dagen niet meer. We hebben plannen om wat dagen weg te gaan en als ik de brief zou hebben dan zou ik meteen iets kunnen plannen als we weer terug zijn. Maar ja, dan moet die sch*t-app het wel doen :+