Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:40

Hier vlogen er net gewoon bij de groenteboer tiramisu amandelen in mijn mandje en zo in mijn mond :roll:

2 stappen vooruit, 1 terug. Goede reminder dat ik dus echt beter na het eten boodschappen kan doen.

Welkom Princequillo. Hier ook enorme foodie, motto is tegenwoordig kwaliteit over kwantiteit :D en bewust genieten.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:41

Jeetje gaucho, hoe ga je dat doen? Zoveel lopen met een kloof in je voet? Mmmm forel, dat vind ik ook heerlijk!
Daphne, ik heb een paar jaar geleden zeker 9 ribbreuken opgelopen na een val. Dat speelt af en toe op en maakt inspanning dan lastig. Het koude weer helpt ook niet mee, maar komt wel weer goed!
In die Gym zul je mij niet snel vinden :D in die andere gym ook niet trouwens
Welkom Princequillo, wat vervelend dat je bent aangekomen! Gezellig dat je hier komt posten

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:20

Wat onbeschoft van die tiramisu amandelen :(:)

Ik heb nog echt wel heel veel moeite gedurende dag, heb echt constant het gevoel van ‘honger’ ook al drink ik veel meer water |(

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:29

gaucho schreef:
Hier vlogen er net gewoon bij de groenteboer tiramisu amandelen in mijn mandje en zo in mijn mond :roll:

2 stappen vooruit, 1 terug. Goede reminder dat ik dus echt beter na het eten boodschappen kan doen.

Welkom Princequillo. Hier ook enorme foodie, motto is tegenwoordig kwaliteit over kwantiteit :D en bewust genieten.

Ik heb nog nooit van tiramisu amandelen gehoord. Maar het klinkt echt te lekker. Haha. En bedankt voor de wraps tip. Ga ze eens proberen.

Pallatin schreef:
Jeetje gaucho, hoe ga je dat doen? Zoveel lopen met een kloof in je voet? Mmmm forel, dat vind ik ook heerlijk!
Daphne, ik heb een paar jaar geleden zeker 9 ribbreuken opgelopen na een val. Dat speelt af en toe op en maakt inspanning dan lastig. Het koude weer helpt ook niet mee, maar komt wel weer goed!
In die Gym zul je mij niet snel vinden :D in die andere gym ook niet trouwens
Welkom Princequillo, wat vervelend dat je bent aangekomen! Gezellig dat je hier komt posten

Wat vervelend dat je na zo'n lange tijd nog last van je ribben hebt dan zeg.

princequillo schreef:

Ik heb nog echt wel heel veel moeite gedurende dag, heb echt constant het gevoel van ‘honger’ ook al drink ik veel meer water |(

Eet je wel voldoende dan? Ik merk vooral dat ik nep honger heb. Dan zit je voor de tv en wil je iets lekkers. En dan moet ik mijzelf echt stoppen om niet op jacht te gaan in huis naar iets te knabbelen. Nep honger noem ik het, want ik eet snel uit verveling. :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:47

Verveling of gewoonte, heel herkenbaar.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:57

Ik probeer voor vervelinghonger snoeptomaatjes oid in huis te hebben. Wel wat te knabbelen, maar niet ongezond :)

Maar, mijn ervaring is ook dat als je het een paar dagen negeert het echt minder wordt!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:17

princequillo schreef:

Ook van mij de vraag; eet je wel genoeg? Heb je je eet patroon plots rigoureus verandert? Want als dat zo is kan het zijn dat je een beetje moet af kicken. Voor mij werkt dat op de lange termijn ook niet, alles wat ik mezelf ontzeg krijg ik alleen maar meer zin in. Ik verander telkens kleine dingen in m’n eetpatroon/ beweging…
Voortdurend honger is ook niet goed…

Ik had ook nog nooit van tiramisu amandelen gehoord dus heb ze even gegoogled :9
Jummm…
Ik heb m’n dressuurles overleefd, heb nog nooit zoveel galopoefeningen gedaan. En toch bijna m’n 6000 stappen gehaald. Morgen wordt wel lastig: verjaardag van m’n man..

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:37

Ik eet 3 maaltijden per dag, niet per se kleine maaltijden maar wel laag in calorieën. En dan vaak nog fruit oid als tussendoortje. Vaak heb ik of iets met ei of overnight oats als ontbijt en tijdens lunch een bowl met bulgur of couscous en bonen + greens. :)

Maar ik ben niet extreem vigilant, eergisteren hebben we bijvoorbeeld gewoon patat met een burger gehad. Dat komt er dan nog wel weer af zolang ik het niet vaak doe.

Het is inderdaad ook gedeeltelijk gewoonte denk ik :')

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 07:59

Zo te lezen eet je dan zeker goed en gezond! Het is dan misschien idd een gewoonte die je moet doorbreken. Soms helpt t om met jezelf af te spreken om een half uur te wachten vanaf t moment dat je trek krijgt. Soms is t gevoel dan weg, soms is de trek er nog wel. Dan ga ik na waar ik zin in heb, heb ik zin in chocola, dan neem ik een beschuitje met extra pure hagelslag. Zin in chips? Kracker met pindakaas helpt bij dan vaak…en soms wil ik gewoon echt chips en dat moet ook kunnen. Bij mij komt die trek eigenlijk altijd ‘s avonds voor de tv, dat is ook echt een gewoonte geworden, vroeger al: kreeg als kind bij de film op zaterdag avond een bakje chips…ik associeer tv kijken met eten

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 22:21

Pallatin, dat zijn goeie tips! Grappig dat bij trek in chips een cracker pindakaas helpt, is dat gelinkt aan een bepaalde soort chips waar je van houdt?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 06:30

Hier in Noorwegen geen idee hoe het gaat met de kilo’s. Maar merk wel verandering van mijn lichaam. Dat is natuurlijk ook niet zo gek met iedere dag 15 tot 25 km lopen. Waarvan regelmatig kilometers met backpack. Ik wordt echt sterker, dus het vetpercentage zal sowieso gezakt zijn.

Wel blij met de riem van mijn wandelbroek, want die blijft zonder niet meer hangen := . Momenteel zitten we op een luxe glamping resort, dus straks weer een heerlijk ontbijt. :9 . Let momenteel ook niet echt op mijn eten, behalve dan dat ik flink eiwit binnen krijg omdat we zo actief zijn. Dat zal best weer even wennen zijn als ik terug ben in Nederland.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:14

Wauw, dat ziet er heerlijk uit @Sharani en wat fijn dat je merkt dat je lichaam verandert en veranderd is :j

Veel plezier nog daar!

Hier de laatste ochtend aan het opstarten op Texel... Hier niet perse heel gezond gegeten, maar wel heel veel bewogen en gesport. Waarschijnlijk valt de schade dus al met al wel mee :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Paar foto's van gisteren tijdens het hardlopen en nog eentje van het fietsen van afgelopen donderdag :D <3

Afbeelding

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:22

Texel <3 . Mooie foto’s MuSLi! Mooi pad is dat naar de vuurtoren.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 14:04

Oohhh wat lekker! Twee hele goeie bestemmingen ook: Noorwegen en Texel <3
Geniet er nog even van allebei!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:18

Butterfly schreef:
Pallatin, dat zijn goeie tips! Grappig dat bij trek in chips een cracker pindakaas helpt, is dat gelinkt aan een bepaalde soort chips waar je van houdt?

Hihi nee denk dat t meer de behoefte aan zout en vet is die de cracker met pindakaas dan vervangt.
Sharani en Müsli: wauwwww prachtige foto’s en wat zijn jullie lekker sportief bezig!!!!

Gister de verjaardag was super gezellig en ben qua eten met taart wel uit de bocht gevlogen. :o Dus vandaag weer vrolijk verder. M’n paard mocht vandaag voor t eerst de wei op dus heb er al ruim 8000 stappen op zitten. Ga zo nog even een rondje wandelen in de polder, het is zulk mooi weer!
Hoe gaat het verder met jullie allemaal?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:43

Oef, ben kapot :')
Donderdag 1.5u in de sportschool.
Beetje gewichten, apparaten, loopband en roeien.
Vrijdag uur Zumba gedaan.
Vandaag een rit van 20km.
Denk dat ik morgen niet meer kan lopen _O-
Afbeelding

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:48

Lekker bezig Claudia! En hoe is t met de spierpijn vandaag?
Ik heb gister 15.000 stappen gehaald dus goed gecompenseerd voor de mindere dagen eerder in de week. Wel nog stukje taart gegeten maar wat mij betreft vandaag weer in het gareel. Afbeelding
Afbeelding
Niet zulke spectaculaire foto’s als die van jullie maar het was heerlijk wandelweer

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:06

Het valt me eigelijk mee. Vooral spierpijn in de schouders omdat ik mevr haflinger vaak moest afremmen omdat ze graag hard wil en niet mag. :')
Benen bijna geen last van gelukkig.

Stukje taart zo af en toe mag best.
Leven moet leuk blijven *\o/*

Maandelijkse rode rommel komt er hier weer aan.
Dus ik wil me eind volgende week eens gaan wegen.
Ben heel benieuwd wat de weegschaal aangeeft.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:16

Fijn dat het meevalt qua spierpijn @ClaudiaHS. Mooie rit gemaakt gisteren dan...
Kan me voorstellen dat je de weegschaal even overslaat, met de rommel op komst.

Hier na mijn 5 dagen kamperen met de nodige lekkers vanochtend ook de weegschaal even overgeslagen. Misschien morgen, misschien overmorgen.
Ik zie wel wanneer ik denk dat ik het wel weer aandurf :P vandaag in ieder geval weer netjes begonnen met Skyr (op vakantie trouwens ook) en een goed/gezond tussendoortje (dat schoot er nog wel eens bij in op vakantie :'))

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:09

Bijna 12.000 stappen gelopen vandaag maar niet paard gereden, had geen zin om in de bak te rijden en was pas laat op stal. Had net bij thuiskomst wel ontzettende trek dus heb het restje avond eten maar op gegeten. :o
Ik denk dat ik m’n stappendoel op kan hogen naar 7000 gemiddeld per dag. Eetdoel weet ik even niet behalve zo min mogelijk snoepen: ga komend weekend een weekendje weg, en heb de komende 1,5 maand elk weekend wel een feestje of uitje… dat maakt t wel lastig…

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 00:05

Wbt feestjes en uitjes...discipline :j
Makkelijker gezegd dan gedaan haha.
Wat ik meestal doe als ik een feestje heb, of een bbq bv.
Begin van de dag er al rekening mee houden.
Ik hou mn kcal bij in de lifesum app.
Dan eet ik over de dag wat minder, zodat ik tijdens de bbq gewoon wat meer kan eten.
Werkt voor mij wel.

Vanavond uur bodypump gedaan, was heftig :')
Conditie is nog best wel slecht, maar komt vast goed.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 06:28

Herkenbaar :o ik hanteer dezelfde strategie, en probeer daarnaast niet alle remmen los te gooien maar vooral heel bewust te genieten van de dingen die ik echt lekker vind.

Ik ben aan het klussen en mijn nieuwe huis, ritme en sporten is dus een beetje weg :') ik ben nu thuis en neem zo vanaf huis een gezond broodje forel mee als lunch.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 07:31

Dat is mijn tactiek ook, vooral het alleen eten wat ik echt lekker vind scheelt voor mij enorm. En gek genoeg, helpt het bewust genieten ook. Ik eet dan ongemerkt toch minder.

Gisteren weer 31000 stappen op de teller, met flink hoogtemeters. Dus calorieën zijn hier nu geen probleem. Het enige waar ik nu op let zijn de eiwitten, om die voldoende binnen te krijgen. Vandaag staat er ook weer een uitdagende hike op het programma.

Als ik terug ben zal het omschakelen best een uitdaging worden. Zowel wat eten betreft, als ook flink blijven bewegen.

Afbeelding

Voor dit soort uitzichten wil je wel wat moeite doen toch?
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 08:16

Ontzettend gaaf @Sharani. Geniet ervan :j en wat een stoppen joh, echt bizar.
Kan me voorstellen dat je goed let op je eiwitinname, die spieren kunnen dat goed gebruiken...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:24

Ziet er mooi uit Sharani.

Spierpijn hier valt mee.
Vanavond weer een beetje op de apparaten klooien :D