[info] Tattoo's 14!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Re: [info] Tattoo's 14!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 00:01

Waarom overleg je het niet gewoon met de artiest? :+

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:40

Bij mijn artiest mag het ook maar wel als je het aangeeft en hij heeft dan zelf spul liggen. Het maakt het voor hem gewoon anders om te tatoeëren. Overleggen is niet zo veel moeite toch?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 06:48

karelien schreef:
Heeft iemand hier weleens verdovende zalf gebruikt voordat de tattoo gezet werd? Ik krijg 29 september mijn eerste tattoo en zag dit langskomen

Ja, op mijn zij. Geen idee of het nou echt hielp haha!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:41

Hutcherson schreef:
Hoezo veranderd de structuur van de huid door iets uitwendigs? De huid neemt echt verbazingwekkend weinig op.

Het heeft wel degelijk invloed op je huid en daardoor ook op hoe de naalden je huid in gaan en zelfs de genezing.
Als je dit wil gaan doen zal ik dat ruim van te voren aangeven bij de artiest. (Niet als je de crème er al op hebt zitten zeg maar) Niet elke artiest zal je nl willen tatoeëren met verdoving crème. Zo voorkom je teleurstelling. (ook over het resultaat)

Persoonlijk snap ik überhaupt niet waarom je zou willen verdoven. :o

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:48

Needje: als je het een keer met hebt gedaan wil je niet meer zonder :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:56

Nee hoor. Ongemak hoort gewoon bij tattoos zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:07

Maar dat hoeft dus niet. Prima als de artiest daar akkoord mee is, toch.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:53

Nou het ongemak kwam erna weer, het blijft niet eeuwig werken en maakt het voor mij beter behapbaar. Ik vind dat zo ouderwets dat pijn erbij hoort :') ik vind een kleintje so be it, maar een grote plaat is echt wel gevoelig dus als dat minder kan, dan graag

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:02

dat doet er verder niet toe, of het nodig is of niet. Maar het hoort wel overlegd te worden

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:43

Ook precies een van de vele redenen waarom ik geen kinderen wil: het ongemak van bevallen :Y)

Ik vind een tattoo super tof, maar de pijn niet zo. Bespaar mezelf liever een trauma als het even kan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 23:42

Whahaha, mij lijkt die ‘pijn’ juist heerlijk! Heb nooit een tattoo gewild omdat ik dan aan het plaatje vast zit, maar dat zetten lijkt me echt geweldig!

Nu toch mijn 1e tattoo gepland, weet eindelijk wat ik wil. Ben wel super benieuwd hoe het daadwerkelijk gaat bevallen..

En qua bevallen; ook daar heb ik juist van genoten. Al had ik het me ook echt veel erger voorgesteld. Maar das toch weer van hele andere orde :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 00:11

Oke, dat is opzich ook wel zorgwekkend :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 00:38

Needje schreef:
Hutcherson schreef:
Hoezo veranderd de structuur van de huid door iets uitwendigs? De huid neemt echt verbazingwekkend weinig op.

Het heeft wel degelijk invloed op je huid en daardoor ook op hoe de naalden je huid in gaan en zelfs de genezing.
Als je dit wil gaan doen zal ik dat ruim van te voren aangeven bij de artiest. (Niet als je de crème er al op hebt zitten zeg maar) Niet elke artiest zal je nl willen tatoeëren met verdoving crème. Zo voorkom je teleurstelling. (ook over het resultaat)

Persoonlijk snap ik überhaupt niet waarom je zou willen verdoven. :o

Veel artiesten hebben ook een voorkeur mbt verdovingscrème. Dus inderdaad even overleggen, ook mbt wanneer je het op doet etc.

Overigens weer mooie tatoeages voorbij zien komen!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:10

Pijn van een tattoo à la trauma... Is dat nu niet een beetje overdreven? :')

Ok het brengt wat ongemak en is wat lastig maar pijn en zeker trauma is nou toch wel van een hele andere orde hé _O-

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 14:33

Ah joh ik val meestal in slaap bij de meeste stukken. Als je er een trauma van krijgt dan misschien gewoon sowieso niet doen :+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:43

De eerste drie uur of zo houd ik het prima uit, maar langer dan dat doet het bij mij echt wel serieus pijn. Het was dat ik mijn tattoo's er graag mooi en compleet op wilde, dus even doorbijten. Qua pijn had het voor mij echter wel een tandje minder gemogen. Dat weerhoudt me er overigens niet van om nieuwe tattoos te laten zetten. Trauma: nee, pijn: yep.

Overigens is bij mij nog nooit een artist (ik heb zeven tattoo's van vijf artists) over verdovende zalf begonnen. Ze doen het dus zeker niet allemaal. Ik zou ook even overleggen vooraf.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 18:51

Ja tattoos doen pijn, maar naar mijn mening echt wel goed te doen hoor! En ik heb tattoos op heel veel verschillende plekken en tussen een uur en 8 uur durend. Ja als het meer dan 4 uur duurt is het pittig, maar je weet ook dat het vanzelf weer stopt.

En te vergelijken met een bevalling is het al helemaal niet :') en dat heb ik ook 3 keer gedaan hahaha en zelfs dat is niet zo erg dat je het nooit meer wil doen (voor de meesten in ieder geval)

En ik zou ook nooit verdoven, vooral niet als er dan dus nadelen aan kunnen zitten.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:00

Er zijn heel veel verschillende naalden en tatoueren met een naald met meer naaldjes doet minder pijn dan tatoueren met minder. Een 1p liner doet erg zeer, 3p liner al minder, 5p liner weer minder en ga zo maar door. Dikkere inkt is ook pijnlijker dan dunnere. Ik denk dat je dus ook niet kunt vergelijken zonder te weten welke naald er bij iemand gebruikt is, wanneer jij met een 5p liner getatoeëerd bent kan dat heel goed vooral irritant zijn en helemaal niet zo pijnlijk waar het voor iemand anders met een 1p liner dus echt bijna onverdraaglijk pijn doet. En dan maakt de plek ook nog een wereld van verschil. Onvergelijkbaar

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:16

daar gaat het volgens mij helemaal niet om. Je moet gewoon van tevoren overleggen of je dat spul mag gebruiken

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:22

luxx schreef:
Er zijn heel veel verschillende naalden en tatoueren met een naald met meer naaldjes doet minder pijn dan tatoueren met minder. Een 1p liner doet erg zeer, 3p liner al minder, 5p liner weer minder en ga zo maar door. Dikkere inkt is ook pijnlijker dan dunnere. Ik denk dat je dus ook niet kunt vergelijken zonder te weten welke naald er bij iemand gebruikt is, wanneer jij met een 5p liner getatoeëerd bent kan dat heel goed vooral irritant zijn en helemaal niet zo pijnlijk waar het voor iemand anders met een 1p liner dus echt bijna onverdraaglijk pijn doet. En dan maakt de plek ook nog een wereld van verschil. Onvergelijkbaar

Een dotwork naald is heerlijk als je ervoor twee uur belijning en inkleuren hebt gehad :')

Maar het verschilt ook per persoon. De een vindt de belijning vreselijk en de ander het inkleuren. Zelfde met plaatsing, al zijn er plaatsen waar het natuurlijk sowieso gevoeliger is in het algemeen.

eukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:25

Ik heb binnenkort een dagsessie bij Dagmar/Birds of Paradise voor iets moois op mijn bovenarm!
Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn qua pijn want ik heb alleen 2 kleine tattoo's uit het jaar kruik! (Enkel en schouderblad). Dat vond ik toen absoluut niet pijnlijk. Maar ik denk dat dit toch wel ff doorbijten wordt gezien de duur.

Verdovende creme ga ik niet gebruiken in elk geval maar misschien denk ik daar later wel heel anders over ;-)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:19

Little_Gift schreef:
Pijn van een tattoo à la trauma... Is dat nu niet een beetje overdreven? :')

Ok het brengt wat ongemak en is wat lastig maar pijn en zeker trauma is nou toch wel van een hele andere orde hé _O-

Jij hebt duidelijk geen naalden angst. Alleen de wens voor een mooie partnertattoo is groter... Dus vandaar trauma...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:21

eukje schreef:
Ik heb binnenkort een dagsessie bij Dagmar/Birds of Paradise voor iets moois op mijn bovenarm!
Ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn qua pijn want ik heb alleen 2 kleine tattoo's uit het jaar kruik! (Enkel en schouderblad). Dat vond ik toen absoluut niet pijnlijk. Maar ik denk dat dit toch wel ff doorbijten wordt gezien de duur.

Verdovende creme ga ik niet gebruiken in elk geval maar misschien denk ik daar later wel heel anders over ;-)

Gaaf! Mijn laatste is ook van dagmar. Superlieve vrouw!

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 22:19

Hey Allemaal,

Ik stuitte op dit topic na een Google zoektocht :+

Kan iemand mij vertellen hoe het proces van het ontwerpen van een tattoo gaat? Ik heb zelf liever voorafgaand aan de plaatsing een ontwerp waar ik dan nog even rustig naar kan kijken/aan kan wennen. Als ik m na een paar weken nogsteeds zie zitten wil ik 'm dan plaatsen. Kent iemand van jullie een tattoo artist die op deze manier werkt? Het ontwerp wil ik ook best voor betalen ookal laat ik m uiteindelijk misschien niet plaatsen. Ik wil een mini tattoo op, ik denk, mijn voet of enkel. Het idee is van mijn rennende hond. Niet super realistisch maar wel dat ik haar herken. Onderstaand de stijl en tekening die ik mooi vind. Het is mijn eerste tattoo dus het is allemaal erg nieuw, vooral de procedure van het ontwerpen. Iemand tips?

Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 06:23

Ik heb een kleintje van 2cm op mijn arm die ik pijnlijker vond dan de tatttoo op mijn been van 30cm :+
Ik zou ook geen zalf gebruiken, pijn hoort er bij en een goeie artist zal steeds stoppen als je aangeeft dat je een pauze nodig hebt. Vooral beetje afleiding helpt bij mij (gesprek voeren, muziek beluisteren, …) en als ik kan kijken naar de naald helpt het ook bij mij :')

Welmoedz, dat is afhankelijk van artist tot artist. Ik heb afspraken gehad waarbij ik het ontwerp de dag ervoor pas kreeg. Een keer was ik al in de shop en heb ik zijn ontwerp nog afgekeurd en moest hij iets nieuws verzinnen (vond ik niet fijn) en bij een anderen had ik dit al weken op voorhand.. ik zou dus iemand zoeken in de stijl dat je wilt en het gewoon voorleggen