Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
zonnebloem18 schreef:Zijn hier dames die weleens een allergische reactie hebben gehad?
Ik laat al 2 en half jaar mijn nagels doen met gellak. Ongeveer 3 maanden geleden kreeg ik voor het eerst wat jeuk op mijn vingers een paar dagen na een nieuw lakje. De keren daarna werd de reactie steeds iets erger. Toen besloten niet te frezen en te kijken hoe dat ging. Ondanks dat werd ik echt gek van de jeuk, het zette helemaal op en werd rood.
Toen een maand pauze gehad om alles tot rust te laten komen. De keer daarna alleen nagelriemen teruggeduwd en de volgende ochtend alweer opgezet en rood, dus meteen alles er weer afgehaald. Toen trok de reactie vrij snel weer weg.
Het was voor hun de eerste keer dat iemand reageerde op de nagellak in 5 jaar tijd.
Kan ik het binnenkort weer proberen met een ander merk? Zo kaal is echt geen gezicht als je al 2 en half jaar gelakte nagels hebt gehad.
Britt schreef:Het slimste is om bij de dermatoloog uit te zoeken waar je precies op reageert.
En anders kun je een merk proberen met een Hema vrije lijn, daar is het ingrediënt waar de meeste allergische reacties op komen uitgelaten. Oa Lennox Lynn heeft een Hema vrije lijn, een vrij uitgebreide inmiddels ook.
zonnebloem18 schreef:Zijn hier dames die weleens een allergische reactie hebben gehad?
Ik laat al 2 en half jaar mijn nagels doen met gellak. Ongeveer 3 maanden geleden kreeg ik voor het eerst wat jeuk op mijn vingers een paar dagen na een nieuw lakje. De keren daarna werd de reactie steeds iets erger. Toen besloten niet te frezen en te kijken hoe dat ging. Ondanks dat werd ik echt gek van de jeuk, het zette helemaal op en werd rood.
Toen een maand pauze gehad om alles tot rust te laten komen. De keer daarna alleen nagelriemen teruggeduwd en de volgende ochtend alweer opgezet en rood, dus meteen alles er weer afgehaald. Toen trok de reactie vrij snel weer weg.
Het was voor hun de eerste keer dat iemand reageerde op de nagellak in 5 jaar tijd.
Kan ik het binnenkort weer proberen met een ander merk? Zo kaal is echt geen gezicht als je al 2 en half jaar gelakte nagels hebt gehad.
zonnebloem18 schreef:Bedankt voor de reacties. Ik heb alleen maar ervaring met Biosculpture op mijn handen. Is vrij laag in Hema blijkbaar, maar niet helemaal vrij dus.
Op mijn tenen gebruik ik Yinger, dat gaat goed, maar vind het wel spannend om die op mijn handen te gaan proberen.
Dermatoloog wordt vaker genoemd, ik zal dat eens met de huisarts overleggen. Had er nog niet bij stil gestaan dat ik op andere dingen ook allergisch zou kunnen reageren.
Shenavallie schreef:Banyu schreef:Je ziet het denk ik niet goed, maar is dit normaal?
[ [url=m/X3HfLu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Bedoel je dat je nagel los is van de kunstlaag? Dan heeft er lucht tussen gezeten c.q. dan is de bonding niet goed gezet, vergeten of hormonaal.
fleurtjeuh schreef:Ohhh die is mooi Britt!!
Ik zit met smart te wachten op de black friday sales..
Wil graag een echte afzuiging kopen, maar een beetje korting zou wel fijn zijn
En heeft er nog iemand een aanbeveling voor een harde, glanzende topcoat?
Ben opzich wel tevreden over degene die ik nu heb van Victoria Vynn, heb laatst de Diva Titanium topcoat ofzo gehad en vond die toch vrij zacht aanvoelen.
Dus, harde, glanzende topcoat, plaklaag maakt niet uit.
Iemand tips?
Eleionomae schreef:Ik lees even mee. Ik ben zelf wel fan van PG ultra shine. Heb persoonlijk geen last van chippen op mijn natuurlijke nagels icm rubberbase, maar daar zijn de meningen ook nogal over verdeeld. Hij wordt alleen rond 2 weken wel doffer op de uiteindes