3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:11

Wat knap van je frum! Fijn <3

Hier gaat het ook redelijk lekker. Ik heb dit weekend echt te veel gegeten maar ga er nu weer fijn tegenaan. Vandaag even tussenevaluatie gehad met mijn fysio/PT en het gaat heel goed, dus ik mag even een paar weken zelfstandig verder en opbouwen en dan kijken we weer even waar ik tegenaan loop en of we iets toe kunnen voegen.

O: Smart bar delicious chocolate en een flinke scheut koffiemelk door mn koffie (150)
L: Een meergranentriangel doormidden gesneden en allebei de stukken met boter en hagelslag (491)
T: Bifi worstje (130)
A: Bonne femme met kipfilet gebakken met knoflook en gesmoord in room (1113).

M'n avondeten is echt super hoog ingeschat dus het kan best wel dat het uiteindelijk blijkt dat dat wat minder is, maar kan het moeilijk meten of wegen dus vind het wel prima zo.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:21

Wat lekker bezig Frummel! Fijn dat pbp zo goed werkt voor jou.

Emma, wat is bonne femme eigenlijk?

Ik heb gezeur op werk met de planner. Ze houden zich niet aan afspraken en m’n manager is niet beschikbaar op moment. Dus maar even frustratie weg eten met rijstwafels met chocolade en muziek hard aan.. wordt er zo moe van, loopt al paar weken zo. Ik vervang tijdelijk een andere collega, maar dat betekent niet dat je maar op laatste moment steeds m’n rooster kan wisselen tussen ene en andere functie.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:22

Hoe was je lunch gisteren, Maanlicht?

Waar ga je naartoe Aria?

Gefeliciteerd Frummels! Lekker bezig met afvallen ook! Geniet van je etentje! Y)(^)

Je avondeten klinkt erg lekker Emma!

Hier gisteren helaas een slecht dagje gehad qua eten. Zaterdag ging prima, s'ochtends een broodje carpaccio, s'middags een broodje ei/bacon en s'avonds magere taco's. Helaas zijn mn vriend en ik gisteravond allebei de fout in gegaan en hebben we patat en frikandellen uit de airfryer gegeten. Blegh. Nu écht weer even streng. Woensdag wel een etentje met een vriendin, zal waarschijnlijk niet heel gezond worden maar verder weer even streng oppakken. Vandaag:
O: 1 volkorenboterham met 18 gram pindakaas en 1 kop koffie
L: 1 volkorenpistolet met rosbief, pesto en een beetje grana pandano
T: pakje LU olijf oregano crackertjes + kop koffie
A: ? Moet nog even wat bedenken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:28

Bonne femme is aardappelblokjes (van die dobbelsteentjes) met Mexico melange van hak en spekjes, dat roerbakken op heel hoog vuur. Tenminste, dat is hoe ik het maak en hoe ik het vroeger altijd at. Officieel is het een Frans bijgerecht dat wel met aardappelblokjes is maar dan met zelfgesneden (en geen 'Mexicaanse') groenten. Wij eten er altijd best een berg van en ik vind het echt super lekker, vooral met een beetje van het sausje van de kip er overheen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:31

Emmaa_ schreef:
Bonne femme is aardappelblokjes (van die dobbelsteentjes) met Mexico melange van hak en spekjes, dat roerbakken op heel hoog vuur. Tenminste, dat is hoe ik het maak en hoe ik het vroeger altijd at. Officieel is het een Frans bijgerecht dat wel met aardappelblokjes is maar dan met zelfgesneden (en geen 'Mexicaanse') groenten. Wij eten er altijd best een berg van en ik vind het echt super lekker, vooral met een beetje van het sausje van de kip er overheen.

Oeh dit klinkt inderdaad wel lekker ja, en lekker makkelijk.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:32

Lunch was leuk, begonnen met drie amuses: gefrituurde softshell krab, een cakeje van olijf met tapenade en ansjovis, en quiche lorraine maar dan uit elkaar gehaald in een bakje. Daarna bloemkool met geitenkaas en hazelnoot, daarna een mooi stukje heilbot met gerookte paling en appel, vervolgens een stukje fazant met zuurkool, daarna een ijshoorntje met oude kaascreme en vijgencompote en als laatste sorbet van passievrucht met kokos panna cotta en meringue van kokos. Klinkt alsof het heel veel was maar waren hele kleine hapjes dus viel mee.

Vandaag:
L: drie paprika-wraps, twee met gerookte zalm en roomkaas, eentje met chorizo en geroosterde paprika
T: kommetje vers gemaakte kippensoep
A: twee paprika-wraps met guacamole, kippendij en paprikareepjes, nog een kommetje kippensoep
B: yoga en klein uurtje paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:34

linoleum schreef:
Emmaa_ schreef:

Oeh dit klinkt inderdaad wel lekker ja, en lekker makkelijk.

Ja zeker! Ik bak eerst de spekjes met een uitje uit op wat lager vuur, hoeft verder geen olie bij, mieter dan de bevroren aardappelblokjes erbij, vuurtje even lekker hoog zodat ze goed knapperig worden en ontdooien, als ze knapperig en gaar zijn groenten erbij tot die opgewarmd zijn en klaar. Wij aten het vroeger altijd en ik ben er nog steeds zwaar verslaafd aan :=

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:07

Bedankt allemaal, ben ook heel blij dat het eindelijk lukt!

Sanne: Thanks :*

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:16

Gelukkig verjaardag Frummels, leuk cadeautje dat het afvallen zo goed gaat :D

Welkom aan de nieuwtjes trouwens!

Wat is het hier druk zeg! Wel leuk zo :))
Sorry dat ik even niet op iedereen reageer. Druk bezig op dit moment. Sanne, ik ga naar Palma de Mallorca, gewoon even citytrippen.
En je kunt het, gewoon herpakken en opnieuw gezond. Iedere dag dat je gezond leeft, is er weer een extra :):)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:21

Ohhh dat klinkt idd lekker Emma!

Goed bezig Frum! Gefeliciteerd trouwens, geniet van je eentje :)

Marlinde, hoeveel kcal is je lijstje? Vind het erg mager klinken?

Klinkt heerlijk Maanlicht!

Ik ben zaterdag uit eten en de stad in geweest, verder overdag alleen een tosti op en uit eten was ook vrij mager dus maak me er niet echt zorgen om. Was zondagochtend een kilo lichter dan zaterdag, fijn, alcohol :') Rest van het weekend was wel prima.

Vandaag:

O: /
L: sandwich met kip, chorizo, paprika mayo, spinazie, paar stukjes kip, paar handjes Graze Barbecue Crunch
T: milky bar (witte chocolade) <3
A: weet het nog niet zeker, pasta met zalm, courgette, asperge, boursin en philadelphia of risotto met champignons en kip... Zin in risotto maar geen zin om lang te koken straks :+

B: 3 kwartier lopen, 3 kwartier trainen, 15 minuten cardio

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:44

Nou voor mager hoef je niet bang te zijn, het werd Mac Donalds vanavond. :=

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:55

Frummels er staat een pakketje naast je naam zie ik, betekent dat dat je jarig bent? Van harte gefeliciteerd! <3
En HAHA Marlinde lekker hoor, maccie. Die hamburgers daar waren altijd mijn fav :~ Ze hebben nu volgens mij ook een vegetarische burger, denk dat ik die eens ga proberen. Als ik bij de mac kom. Ooit.
Jip; ik moest lachen om je lijstje omdat ik bij alles dacht 'yugh wat vies'. Lol. Ik ben een enorme zeikerd met eten. Waar was je voor uit lunchen, was er iemand jarig of gewoon voor de gezelligheid?

Hier ging het dit weekend helemaal slecht (feestje en bezoek oma) dus vandaag weer gezond. Beetje gekke dag; heb heel de dag audities bij ons op school begeleid dus overdag weinig gegeten en moest 's avonds even een mini inhaalslag maken.
Ontbijt: Afgebakken meergranen bolletje met light kaas en tomaten houmous
Lunch: Afgebakken meergranen bolletje met een ei
Tussendoor: Koffie en een halve appel, pakje crackers
Avondeten: Een ei, 4 stukjes vegetarische sushi, vegetarische schnitzel en 220 gram aardappels uit de airfryer. Met slanke lijn mayo en ketchup.
Straks nog een bak cafeïne vrije koffie en dan is het wel weer leuk voor vandaag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:58

Ik eet vega dus had inderdaad de vega burger. :9
Moet je zeker eens proberen!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:46

Emmaa_ schreef:

Dat doet me enorm denken aan het Zweedse pytt i panna wat we op vakantie heel vaak halen (omdat het kant en klaar in een diepvrieszak zit en in 1 pan gebakken wordt :D ).

Bedankt nog voor de lieve reacties allemaal trouwens, was echt even een gevalletje rock bottom vorige week. De oxycodon heeft er dit weekend in ieder geval voor gezorgd dat ik iets vrolijker en mobieler was :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:53

Gefeliciteerd Frummels! We waren uit eten als goedmakertje omdat mijn vriend heel veel weg is deze weken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 22:12

Zo'n goedmakertje wil ik ook wel maanlicht haha :))
@Eulogy: ooh jouw lunch sandwich klinkt goed!
@Frummels: fijn dat het afvallen goed gaat!

Mijn lijstje:

O: /
M: 2 tortilla's met guacamole, kaas, kipfiletplakjes, bacon en wat kruiden (jummmm)
A: Bloemkool, Thaise kipfilet en aardappeltjes uit de oven
T: Skyr met Kellogg en hagelslag

Kom vandaag netjes uit met kcal!
Gister wat struggles, zowel m'n vriend als ik wilden niet koken dus m'n vriend wilde NY Pizza bestellen... toen heb ik maar geopperd om een compromis te sluiten: dat we naar de winkel iets makkelijks zouden halen wat wel in mijn kcal paste.. zo gezegd, zo gedaan, en uiteindelijk heb ik een margarita pizza van de ah op en zat ik gister netjes aan m'n kcal!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:41

Linoleum, ik ben iemand die eigenlijk veel slaap nodig heeft, dus als ik op tijd naar bed wil gaan lig ik er meestal wel om 21.30 in. Normaal rond 22.00/22.30. Zeker als ik de volgende ochtend nog een beetje op tijd op wil staan, anders ben ik ontzettend snel moe haha.
Wat fijn voor je Frummels! Goed bezig! Aan de reacties te zien was je gisteren jarig, dus alsnog gefeliciteerd! Y)(^)
Emma, heerlijk avondeten dat bonne femme :9
Oeh superlekker Maanlicht! Ik hou echt enorm van dat soort lunches en uit eten gaan etc. Ik ben zelf ook een keer naar Geranium geweest in Kopenhagen. Dat is een enorm duur restaurant, maar het eten is echt goddelijk. Dat was ook maar eenmalig, want als ik later op mezelf woon kan ik dat denk ik nooit betalen :')
Klinkt leuk Aria! Hoewel ik even niet precies weet waar het ligt :+
Marlinde, vind aan de ene kant je lijstje idd wat mager klinken, aan de andere kant als het wraps is hoe ik ze vaak eet met kidneybonen, zal je wel vrij lang volzitten :j Welk recept heb je gebruikt? Oh ik zie nu dat je 's avonds Mac hebt gegeten. Ik hou daar zelf echt totaal niet van, maar hierdoor is je lijstje gelukkig sws weer gelijkgetrokken.
Eulogy, lekker lijstje!

Gisteren mezelf gelukkig weer goed op kunnen pakken. Dat kwam ook omdat ik het zo druk had dat ik ook geen tijd had om veel te eten :') Ook weer wat intensievere oefeningen opgepakt bij de cesartherapie. Meer gefocust om armspieren en conditie. Nu heb ik overal spierpijn := Maar ik ga dit thuis zo vast proberen te houden, zodat ik hopelijk snel weer een stuk sterker wordt.
O: twee boterhammen met nutella en 100% pindakaas naturel. (332)
T: een stuk oranjekoek. (158)
L: drie boterhammen met een boter, gekookte Gelderse worst, zalm en filet americain mager, een beker halfvolle melk. (474)
T: een banaan. (124)
A: een gehaktbal, aardappel, broccoli met een plakje cheddar. (419)
B: 9000 stappen, 30 minuten rugoefeningen bij cesartherapie, 65 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1507.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:47

Gister was:
L/O:2 geroosterde broodjes met tapenade, restje paprika soep, kommetje sla
A: groot menu vega burger haha
B: heel weinig, rotdag...

Vandaag:
O: Brinta
L: wraps met bonen en guacamole
A: pasta
B: fitness

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:10

Maanlicht, oehhh klinkt echt heel erg goed.

Frummel, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Hoe was het eten gisteren?

Aria, fijne vakantie!

Eulogy, hulde voor alcohol _/-\o_

Marlinde eet je vegetarisch of vegan?

Black, blij dat het weer wat beter gaat :)

IMANDRA, goede overwinning. Was de pizza ook lekker of viel het tegen in vergelijking met NY pizza? :')

Kimmie, ja dan is 22.00 wel laat. Ik vind dat namelijk heel mooie tijd. En dat vinden veel mensen al heel erg vroeg.

Gisteren beetje slechte dag qua soorten eten, koekjes, chocola. Maar wel net qua kcal. Vandaag maar even iets fatsoenlijker eten.

L: skyr met muesli en whey crispy
T: appel, stukje gevuld speculaas
A: tartaar, aardappelpartjes uit airfryer en groentenmix
T: 6 Melba toast met eiersalade en kip-kerriesalade

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:13

Pfoe, ik heb al even niet meer gereageerd. Het gaat best snel en ik lees vaak tussendoor op mijn mobiel even bij. Maar dat heb ik geen tijd/zin om overal op te reageren O:) .

Hier gaat het qua sporten super, alleen het eten is nog wat wisselend. De laatste paar dagen ook weer veel te grote porties avondeten gegeten. Het is erg lekker ls je aan het eten bent, maar daarna tijdens het paardrijden bijvoorbeeld is het toch minder prettig :Y) .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:33

Ik eet vega maar mijn "dieet" is vegan. :P

Maar heb best moeite met geen fastfood, is zo lekker. :o

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:24

Klinkt super lekker die lunch Maanlicht! Lijkt me erg leuk om een keer zulke niet alledaagse gerechten te proberen.

Ohh jaloers Aria, veel plezier alvast!

Lekker lijstje Castilja

Is die vegaburger een beetje lekker MarlindeRooz? Fastfood is ook mijn grootste struikelblok, en dan vooral frietjes. Ik zou elke dag wel de frietjes van de McDonalds kunnen eten. Zo lekker vind ik die. :')

Kimmie, weeg jij je porties af? Ik heb op de een of andere manier altijd een beetje het idee dat de kcal niet helemaal kloppen. Nou is dat natuurlijk niet erg, je bent nog jong en volgens mij hoef jij ook helemaal niet veel af te vallen, maar het kan wel een verkeerd inzicht geven voor jezelf.

Hier gisteren mooi aan mijn lijstje weten te houden. Avondeten is een zoetzure kip roerbak geworden met noedels, champignons, ui en brocoli. Was erg lekker. Vandaag wordt ongeveer zo
O: 1 volkoren boterham met 18 gram pindakaas + kop koffie
L: 1 volkoren boterham met 2 gekookte eieren en spek
T: LU olijf oregano crackertjes
A: Grote kop bospaddenstoelensoep met croutons of soepstengels
T: 28 gram pure chocola minder suiker variant
Gok dat ik rond de 1400 kcal ofzo uitkom. Prima voor vandaag.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 13:25

@Imandra: haha! Ja, alleen zie ik liever mijn vriend wat vaker eigenlijk.. lekker lijstje had jij gister! En goed van de pizza :)

Goed bezig Kim! Jammer van de spierpijn, maar ook wel een fijn gevoel dat je wat gedaan hebt toch?

Ook een net lijstje Linoleum!

Heel herkenbaar Josien.

Mijn lijstje:
L: twee roggecrackers met huttenkase, twee gekookte eieren en komkommer
T: een sinaasappel en twee kiwi’s
A: zelfgemaakte kippensoep en broccoli pannenkoekjes, glas witte wijn

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-19 14:02

@linoleum: haha lekker genoeg. Vind NYP lekkerder maar niet zo veel lekkerder dat ik m’n dag er toch door wilde verpesten :)). Had zon verse pizza van ah, die zijn ook echt lekker!

@maanlicht: ja das waar!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 14:30

IMANDRA schreef:
@linoleum: haha lekker genoeg. Vind NYP lekkerder maar niet zo veel lekkerder dat ik m’n dag er toch door wilde verpesten :)). Had zon verse pizza van ah, die zijn ook echt lekker!

@maanlicht: ja das waar!

Die zijn lekker ja! Maar ik vind er te weinig kaas opzitten, dus doe ik er extra kaas op en is het weinig gezond meer :')