Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:28

Tof!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:58

poes schreef:
Via KeepMoving kon je deze keer de AA marathon lopen voor een virtuele én een echte medaille. Gratis en voor niks. Maar er waren er maar 3000 beschikbaar. En ik heb hem kunnen bestellen. Heb het uiteraard in verschillende runs gelopen maar ben wel erg benieuwd nu!

Ik heb ook meegedaan! Heb hem vorige week donderdag geloof ik afgerond? Ik ben ook wel benieuwd!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 08:58

Wat minder leuk is: ik had woensdag met wandelen een blaar opgelopen tussen mijn grote en tweede teen. Vervelend, maar ok... Gisteren besloot het vel plots te lossen en nu heb ik dus een héél pijnlijke, open plek tussen mijn tenen. Hoe pak ik dat het beste aan?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:15

Memuska schreef:
Wat minder leuk is: ik had woensdag met wandelen een blaar opgelopen tussen mijn grote en tweede teen. Vervelend, maar ok... Gisteren besloot het vel plots te lossen en nu heb ik dus een héél pijnlijke, open plek tussen mijn tenen. Hoe pak ik dat het beste aan?

Ah wat vervelend. Is het plek schoon & dicht?
Zo niet, ontsmetten en even afdekken tot het dicht is.
Als het al dicht is, zou ik het zo veel mogelijk laten drogen in de buitenlucht.
En dus geduld, ookal is dat heel lastig...

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 09:36

Memuska schreef:

Inderdaad de wond schoonmaken en afplakken. Bij het Rode Kruis gebruikten we altijd het zilveren vliesje van een metallinegaasje en daarna afdekken met leukoplast. Kan ook gewoon met een pleister. Wel elke dag een nieuwe erop doen.

Bij mij gaat het hardlopen even niet zo lekker. Ik krijg telkens na een kilometer of 2 last van harde stijve kuiten en wandelen tussendoor helpt daarbij niet. Ik heb woensdag weer gelopen na een week rust en in een sukkeltempo, het was al wat minder maar nog steeds niet over. Ik rek nu elke dag mijn kuiten en hou mijn frequentie op 1x per week... Hopelijk helpt dat.
Ik heb sinds vorige week een hybride fitnessfiets en dat ik gelukkig nu mooi afwisselen met hardlopen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:07

Kan een foamroller je misschien helpen? Ik gebruik die wel eens bij stijve spieren, helpt altijd goed. Ook voor de training gebruik ik die, als ik niet zo soepel ben die dag

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:32

Ja een foamroller, of misschien wat extra magnesium?

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 10:40

Bedankt voor de tips! Magnesium slik ik al maar een foamroller heb ik nog niet. Die is zeker het overwegen waard. Ik heb een uur na het hardlopen ook geen last meer en het schiet ook niet in de kramp gelukkig, maar denk dat er wel verbetering kan zijn als ik voor het hardlopen die doorbloeding beter op gang kan krijgen.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:25

Oedi, eet je goed? En inderdaad je doorbloeding beter op gang krijgen lijkt me ook een goed plan, misschien eerst even een km wandelen voor je begint te hardlopen?

Memuska vervelend! Zou er inderdaad toch pleisters opplakken. Misschien compeed? Wel eerst goed proper maken.

Ik heb een poging gedaan om te lopen vandaag, maar gefaald. M'n been deed nog te veel pijn, ben na 2km teruggedraaid en nu ijs aan het leggen. Hopelijk morgen beter.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:01

Wat vervelend Katharina. Hoe is het nu?

Ik heb vanochtend 25km gelopen, prachtig weer, voelde de warmte wel de laatste paar km. Ik zie alleen zoveel mannen zonder shirt hardlopen, dat hoeft van mij ook weer niet := misschien is dat alleen hier, geen idee :7

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:32

Heb het hier nog niet gezien. Evenals vrouwen die in enkel hun bh lopen. Zou ik zelf niet zo gauw doen. Kan niet van iedereen verwachten dat ze een zonnebril opdoen omdat ik zonder shirt wil hardlopen :+

Was vanmiddag warm om te lopen. Heb het dan zelf snel benauwd, ook dankzij hooikoorts. Maar toch fijn gelopen. Mede dankzij mn vriend, die loopt iets sneller dan ik.

We deden 10x 2 minuten hardlopen, 1 minuut wandelen.
Mn vriend heeft zelfs gezegd dat ie samen met mij de Vestingloop in Bergen op Zoom wil lopen, in oktober. Mocht het doorgaan.
Zo niet, dan is er waarschijnlijk een virituele versie :)

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 23:00

Zonder shirt zie ik ze hier niet.
Ook niet in alleen een sport bh, maar ja als je dat fijn vindt.. mijn zegen heb je. Ik zou het zelf niet doen.

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 11:03

Vervelend zeg Katharina van je been! Hopelijk is het inmiddels weer wat bij getrokken.

Dilan93, gaaf! Dan heb je in ieder geval een mooi doel voor ogen :)

Zo Lien, dat zijn heel wat kilometers in de benen! Ik heb hier nog geen shirtloze mensen gespot

Ik ben vanochtend vroeg weer gegaan, ging gelukkig weer lekker. Ik gebruik normaal de Zombies run app maar ik ben nu terug gegaan naar halverwege de beginnerstraining. Voelt als heel veel stappen terug (beginnen met 10 minuten wandelen!) maar gelukkig geen last van mijn kuiten +:)+ Ik ga dit programma weer afmaken en dan hoop ik over een paar weken weer back on track te zijn.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:23

Katharina hopelijk gaat je been goed.

Oedi, verstandig om op die manier op te bouwen. Succes.

Dilan ook goed bezig, leuk om alvast iets in het verschiet te hebben.

Lien, wauw mooie afstand.
Zelf zit ik nu op 10 km, deze week kon ik maar 1 keer lopen. Daarnaast gisteren nog wel een uur crosstrainer gedaan.

Memuska, hoe is het met je wond bij je tenen? Vervelend plekje. Ik had mijn grote teen gestoten, en een scheur in de nagelriem. Gelukkig geen last van gehad met het hardlopen.

Ik heb een nieuw broekje, wil ik jullie niet onthouden :D : https://www.zalando.nl/nike-performance ... z-q11.html

Echt fijne broek, lekker hoog, vind ik prettig.

Staat vandaag best wat wind zeg, mijn laatste stuk van de 10 had ik er wel last van. 1:01;17 gelopen.
Nu lekker lui achter het huis.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:28

Staat zeker veel wind vandaag :=
En heb echt enorme last van mn hooikoorts :=

Vriendlief kwam vannochtend wel met een ander tof idee. Niet hardloop-gerelateerd, maar voor onze vakantie.

We gaan de ene week een trektocht te paard maken in Frankrijk. Nou vond bij een artikel met daarin een wandeltrektocht van 90 km in Limburg. Of me dat leuk leek. Nou en of! Wandelen kan ik prima. En 15 tot 20 km per dag moet lukken :D
Dus maar eens gaan plannen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:39

Wij willen dat ook al lang eens doen een wandelvakantie. Wrs Corsica. Sowieso staan er op onze reizen altijd veel hikes op het programma.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:49

Mijn laatste vakantie was met familie van mijn ex. Als we 5 km gewandeld hebben op 1 dag, is het veel :')

Kwam wel wat kilo's aan op die vakantie. Niks doen is niet aan mij besteed :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 14:51

Mijn man denkt overal records te moeten breken. We kiezen meestal hikes die omschreven staan als ‘veel hoogtemeters, 6-8u’. Vervolgens lopen we die in 4 of 5u. Foto’s nemen, even zitten, iets eten, vergeet dat maar. Om gestoord van te worden soms :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 15:29

poes schreef:
Mijn man denkt overal records te moeten breken. We kiezen meestal hikes die omschreven staan als ‘veel hoogtemeters, 6-8u’. Vervolgens lopen we die in 4 of 5u. Foto’s nemen, even zitten, iets eten, vergeet dat maar. Om gestoord van te worden soms :D

_O- tot zover het 'toerist uithangen' dan.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:14

90 km is een mooie afstand als je het mooi uitsmeerd over de dagen :)

Ik heb me ingeschreven voor de runforkika thuis run, is maar 5k maar ben benieuwd, hopelijk deze maand tempo wat opschroeven

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 22:42

Oei Katharina, voorzichtig met je been!

90 km is een flinke afstand! Waar in Zuid-Limburg? Misschien heb ik nog wel wat (insider) tips voor in de buurt :D

Lekker toeristisch en vakantie inderdaad Poes :') En mijn vriend zeurt soms al over het aantal kilometers dat ik rustig afleg op vakantie, inclusief het foto's maken en pauzes onderweg haha.

Ik heb me toch lekker gelopen vandaag <3 Zelfs 2 van de 4 van mijn wandelpauzes lekker door kunnen dribbelen. Uiteindelijk een goede 5 km gelopen, laatste km weer op een lekker tempo. Na een hele week klussen is alle frustratie eruit lopen wel even heel erg lekker

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 23:19

Fijn dat je run lekker ging :D

We willen het Krijtlandpad gaan lopen: Maastricht - Mariadorp - Slenaken - Vaals - Gulpen - Maastricht

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:58

Ik ben gisteren gaan lopen in de duinen. Het losse zand was zooo zwaar. Na 5km begon m'n been pijn te doen, dus na 10km ben ik gestopt met lopen en verder terug gewandeld. Nadien wat ijs gelegd. Daarnet paard gereden en heb er niets van gevoeld, dus dat komt wel goed tegen m'n volgende training (woensdag)!

Wij gaan normaal ook op wandelvakantie! We hebben onze Noorwegenreis die niet doorgaat nu opgesplitst in 2 kortere vakanties.
In juli gaan we in Luxemburg de Mullerthaltrail doen. Dit zijn 3 lussen van ong 38km. De bedoeling is dat we de lussen al trailend doen. Met de 2000 HM de 2de dag (en bijna 1000HM de 2 andere dagen), zal het wel meer wandelen dan lopen zijn, maar we zullen wel zien he. We hebben 2 B&B's geboekt, dus na dag 2 rusten we een dagje uit. En zo hoeven we enkele een klein rugzakje mee te nemen om onderweg te eten en te drinken.
In augustus en september is het plan echt een rugzak-tent-wandelvakantie te doen. Waarschijnlijk wordt het de GR16. Die loopt langs de Semois van Aarlen naar Monthermé (Frankrijk) en is 209km. Het eerste deel slaan we over, we zouden dan de train nemen naar Florenville en daar starten, dan is het nog 137km. Dit zouden we dan wandelen op ong 6 dagen, moeten we nog eens tegoei bekijken.

Ontherun wat leuk dat het weer helemaal goed gaat na je blessure! Ik zag je keuken op instagram, mooi!!!

Ik ken wat mensen die de GR20 op Corsica gedaan hebben, Poes, naar t schijnt echt prachtig, maar wel uitdagend!

Ziet er een goed broekje uit Morris!

De rest ook allemaal goed bezig! Het is wel heel warm he. Ik vind het moeilijk mijn loopjes ingepland te krijgen met zo'n warm weer.
Mensen zonder shirt zie ik zelden. Zonder shirt lopen is niet zo verstandig om je zweet weg te krijgen denk ik. Ik heb ook soms de neiging mn t-shirt omhoog te doen zodat m'n buik wat lucht krijg, dus ik snap wel dat er vrouwen in een kort topje lopen, maar bij mannen zou dit een gek zicht zijn he.

Hier nog 2 foto's van gisteren.

Afbeelding
Afbeelding

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:00

Oef dat zand ziet er zwaar uit zeg. Knap dat je daar 10km in maakt!

Ik heb last van mijn knie dus even rustig aan. Heb er al met de roller op gezeten en dat deed flink zeer eerst. Ga deze week wat fietsen en oefeningen doen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:20

Oef Katharina los zand is zo zwaar. Knap gelopen hoor! En thanks, ik ben zo blij nu al met het resultaat van de keuken <3
Ben ook heel blij dat het eindelijk goed gaat, wil deze zomer gebruiken om weer lekker naar 10 km op te bouwen, mijn favo rondje van 7 km is het eerste doel nu weer :D en dan die uitbouwen naar 10 km.

Hmm die kant op ben ik ook wat minder bekend Dilan, maar Maastricht <3 ik houd van die stad, heb er 5 jaar gewerkt. En de urban trail was daar ook erg leuk vorig jaar. Maar goed, daar heb je nu weinig aan natuurlijk :=

Oei poes, maar even voorzichtig doen ook met je knie. Idee waar het vandaan komt?