Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:34

Sonja_vR schreef:
Moeder ontzettend verontwaardigd want ze wou alleen maar aaien
Niets mis met alleen maar aaien. Bij je eigen dieren! Niet zonder te vragen bij die van een ander.

petraaken

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:53

En al helemaal niet in 'storm er maar op af modus'. Gebeurt dit bij een getrainde hond in verdedigingswerk en die denkt dat zijn baas wordt aangevallen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:25

Dat spelletje deden we met IPO gelukkig nooit ;)
Maar vind het sowieso lef hebben als mama zijnde je kind op een rottweiler reu die je niet kent af laten vliegen
Gelukkig zijn dergelijke mensen hier zeldzaam
Zelfs de kleine hondjes worden veelal goed opgevoed

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 01:03

Ik heb een keer gehad met mijn Rottie dat er een (wat ouder) kind schuin van achter keihard aan kwam rennen om haar om de hals te willen vliegen, kon de hond nog net wegtrekken anders was het *hap*. :=
En toen ik bijbehorend persoon erop aansprak kreeg ik de wind van voren want mijn hond was vals en haar kind kon er niks aan doen want hij was gehandicapt. :Y)
Ja alsof ik dat zo zie in die flits dat hij langs komt vliegen en ik mijn hond nog net kan wegtrekken. :+
Heb dan ook geantwoord dat als het van buiten niet of niet goed zichtbaar is je niet kunt verwachten dat de hele wereld rekening houdt met de handicap van haar kind en dat zij er wel wat aan kan doen, nl dat kind beetpakken als die overal op af wenst te vliegen.
Kreeg toen een hoop geschreeuw over politie erbij halen want mijn hond had haar kind aangevallen en blablabla. :')
Heb mijn adres gegeven, gezegd dat ik verder ging en dat ik de politie vanzelf wel zag verschijnen.
3x raden... nooit weer wat van gehoord want de hond had de kans niet gehad dat kind te raken. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:02

En weet je
Heeft geen ruk met wel of niet vals zijn te maken , maar als een hond zich het schompus schrikt kan er gewoon een niet handige reactie volgen

Maar hier zijn dit soort acties gelukkig zeldzaam , vrijwel alle mensen en kinderen vragen het gewoon netjes en luisteren gewoon
Wat dat betreft echt heel bij met het dorp waar ik woon

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:49

Klopt, maar het is zo makkelijk aan elkaar gekoppeld hè.
En dan heeft de beet van een grote hond iets meer impact dan dat van een klein hondje, maar ook waar er gebeten wordt.
Maar een Rottie maakt vaak nog wel wat indruk, moet je (zoals mijn moeder&stiefvader) met een boomer oid lopen die niet zo van vreemden houdt.
Iedereen denkt dan 'oh, schattig hondje' en wil aaien zonder te vragen want een hondje dat er zo schattig uit ziet ís vast ook lief.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:22

Maar hoe geven jullie dat dan aan op een nette manier? Want dat is het punt meestal... als je daar geen zin in hebt heb je het nog gedaan ook. Op buitenrit niets vervelender als een kudde koters die al krijsend op m'n paard afvliegt. Om confrontatie uit de weg te gaan met beledigde ouders draaf ik er meestal gauw vandoor als dat mogelijk is.

Hier hebben wij een druk fietspad langs ons terrein liggen, vooral in het weekend is dit een recreatieverkeer route voor veel fietsers en wandelaars, loopt via de weg langs het dijkweiland waar m'n 2 paarden staan. Zeker op zondag stoppen er continue hele families te fiets, echt de een na de ander, om m'n paarden te aaien en voeren, niet alleen gras uit de berm maar zelfs met broodzakken vol. Uiteraard wil ik dit absoluut niet en had een meter achter het dijkhek stroomdraad gezet en op het hek zelf bordjes met ' Wij vinden het NIET prettig als voorbijgangers onze dieren aanhalen en/of voeren. Hopelijk kunt u dit respecteren dank u wel'. Regelmatig zag ik dat mensen dat negeerden en gewoon tussen de bordjes gingen staan met kroost en over m'n schikdraad reikten en toch m'n paarden aanhaalden/voerden. Of gewoon de oprit opliepen om daar over het hek te reiken. En toen was m'n jonge paard nog een nogal bijtgrage 2 jarige hengst... en dan ben ik als eigenaar volgens de wet ook nog aansprakelijk als die hengst de vingertjes afbijt van zo'n koter...
Zijn nu het hek aan het vernieuwen dus ga maar eens een betere constructie bedenken. Bordjes komen er wel weer op maar vriendelijk staat het niet, dorpsgenoten spreken me er wel eens op aan. Snappen het wel als ik het uitleg maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:31

Misschien offtopic Bo, maar misschien een dubbel hek maken? Dus zo dat er 1,5 mtr van het normale hek nog een hek staat, zodat de mensen niet bij de paarden kunnen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:41

Bordje in de grasberm zetten met de tekst erop dat dit gras bespoten is met een giftig product. Zullen ze al geen zin meer in hebben dat hun kinderen met hun handjes daar gaan aan zitten. Als vriendelijke bordjes hen niet tegen houden, dan maar onvriendelijke bordjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:43

Of dit, lekker met een grote klap stroom erop :D
Afbeelding

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 12:54

Echt heel asociaal. Ik zou bordjes ophangen dat de dieren ziek worden en zelfs dood kunnen van het voeren van brood bijvoorbeeld. Misschien werkt dat op het schuldgevoel. En idd een goeie klap stroom op beide hekken. Ik vind het al erg als ze hier met koters mijn oprit op komen om bij het kippenhok te kijken. Laat staan dat ze allemaal zooi in het hok gooien. Gelukkig is dat niet zo makkelijk door het gaas.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:01

Ik zou een dag in de wei gaan zitten en de kinderen van de mensen die ongewenst komen voeren volproppen met snoep, liefst tegen hun zin. Kies iets met gluten daar zijn ze tegenwoordig allemaal allergisch voor!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:02

Allegra schreef:
Echt heel asociaal. Ik zou bordjes ophangen dat de dieren ziek worden en zelfs dood kunnen van het voeren van brood bijvoorbeeld. Misschien werkt dat op het schuldgevoel. En idd een goeie klap stroom op beide hekken. Ik vind het al erg als ze hier met koters mijn oprit op komen om bij het kippenhok te kijken. Laat staan dat ze allemaal zooi in het hok gooien. Gelukkig is dat niet zo makkelijk door het gaas.

:j

Ook goed: een paar gruwelijke foto's van dode paarden en gebarsten darmen door koliek. Dat kunnen Stormpje en Vlindertje vast niet aanzien :(:)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:05

Allegra, dat soort bordjes worden vaak genegeerd.
Beste is idd een dubbele omheining, betekent wel dat je paarden minder bewegingsruimte hebben maar zolang men dieren als publiek bezit ziet is het helaas nodig.
Helaas loop je dan nog kans dat ze de plakken al dan niet verschimmeld brood de wei in gooien.

Als ze het netjes vragen of ze mijn hondje (Shih Tzu) mogen aaien dan zeg ik dat dat mag maar dat hij weleens kan happen uit speelsheid.
Over het algemeen willen ze dan ook gelijk niet meer aaien. :+
Als ze gewoon willen aaien zonder vragen krijgen ze gerust een 'nee!' van me, als ouders dan gaan zeiken geef ik gewoon aan dat even vragen wel zo netjes is want dat niet elke hond van aaien houdt.
Ik grijp jouw kind toch ook niet zomaar beet? :P

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:23

lor1_1984 schreef:
Allegra, dat soort bordjes worden vaak genegeerd.
Beste is idd een dubbele omheining, betekent wel dat je paarden minder bewegingsruimte hebben maar zolang men dieren als publiek bezit ziet is het helaas nodig.
Helaas loop je dan nog kans dat ze de plakken al dan niet verschimmeld brood de wei in gooien.

Als ze het netjes vragen of ze mijn hondje (Shih Tzu) mogen aaien dan zeg ik dat dat mag maar dat hij weleens kan happen uit speelsheid.
Over het algemeen willen ze dan ook gelijk niet meer aaien. :+
Als ze gewoon willen aaien zonder vragen krijgen ze gerust een 'nee!' van me, als ouders dan gaan zeiken geef ik gewoon aan dat even vragen wel zo netjes is want dat niet elke hond van aaien houdt.
Ik grijp jouw kind toch ook niet zomaar beet? :P

Zou je eens moeten doen }>

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:26

Hier een vrij speciale hond (wolfhond) die niet zo vriendelijk is naar vreemde mensen (gelukkig tolereert ze het van kinderen nog relatief goed, maar we laten niemand in een straal van 2 meter komen).
Helaas hebben we veel aantrek door haar ras, en komen mensen al van ver fixerend op ons af, we vragen nu al vrij assertief om ons ruimte te geven en de hond niet te willen aanhalen. Iedere keer als we in publieke omgevingen zijn is er minstens 1 incident van iemand die onze instructies straal negeert, toch doorstuift naar de hond toe, toch constant zit te staren en klikgeluiden maakt, of de echte idioten die zich er toch weten overheen te buigen en ze proberen te aaien.
Hond valt dan met veel lawaai uit, (wat wil je), en dan krijgen we naar onze kop geslingerd dat ze wel agressief is ...
Wij proberen altijd onze hond te beschermen door haar uit de situatie te halen, maar vaak genoeg kunnen we simpelweg niet weg, drijven ze ons tegen een muur, etc...

kinderen die op de hond komen afstuiven begrijp ik ergens nog, meestal kan ik ze midden in hun vlucht wel afblokken zodat ze stoppen. De ouders zijn het ergste inderdaad..;

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:28

Ik kan daar dus echt niet bij, dat mensen dat doen :o?

Vreemde honden aanhalen doe ik alleen als je duidelijk ziet dat de hond graag even hallo wil komen zeggen, en zelfs dan vraag ik het nog even (want misschien proberen ze dat juist af te leren :+ )

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:37

Ik roep gewoon ze bijten. Ik heb 2 border collies waarvan mijn teef een echte puppykop heeft en mijn reu enorm veel behang heeft en een enorme kraag. Dit trekt nog erger aan dan mijn teef heb ik de indruk. Hij is zo flurry.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:50

Vooropgesteld dat niemand, jong of oud, met zijn poten aan andermans spullen/dieren moet zitten, moet, als het een keer wel gebeurd, er ook niet een direct gevaar zijn.

Duhelo, als mensen niet eens naar jouw hond kunnen staren zou ik de hond niet meenemen in het openbaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 13:56

Als er ongeleide projectielen op me af komen dan reageer ik minder vriendelijk

Bij vragen ligt het aan het moment (heb ik er zin in of niet )
Maar bij nee zeg ik gewoon vriendelijk “nee” eventueel met een korte uitleg

En mochten er kinderen ongevraagd aan mijn paard willen zitten hebben ze een probleem
Madame heeft niks met kinderen en weet dat op compleet onsubtiele wijze snel duidelijk te maken :=
En bij vragen om te aaien of anders geeft ik dat simpelweg aan
“ nee , ze heeft een hekel aan(de meeste) kinderen “
Maar dat heeft ze ook echt en ze is ook niet vertrouwd met kinderen
Die van mijn stalgenootjes gaan aardig inmiddels
Maar ook daar heeft ze al achteraan gezeten of aan de kraag een paar meter verderop neergezet in het verleden :=

En bij niet luisteren ben ik voor de aloude aanpak van “ told you so”
(Bij paard dan he
Bij hond exit ik de situatie)

Edit: mijn honden zijn beide prima te aaien trouwens
Gewoon vzh er op bij de reu en sociaal zat , alleen moet je je wel gewoon gedragen en aan de etiquette houden, anders zal hij met veel theater uitvliegen waarbij hij je gewoon probeert weg te jagen om zijn space terug te krijgen en hij echt niet zomaar er in zal hangen
Maar ik bescherm mijn hond liever voor die situaties zodat hij weet dat hij van mij op aan kan en hij niet zelf de situatie op hoeft te lossen
Liever een kind met een boze baasjes trauma dan met een blèrende honden trauma

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:09

Magrathea schreef:
Ik kan daar dus echt niet bij, dat mensen dat doen :o?

Vreemde honden aanhalen doe ik alleen als je duidelijk ziet dat de hond graag even hallo wil komen zeggen, en zelfs dan vraag ik het nog even (want misschien proberen ze dat juist af te leren :+ )

Die van mij springt dan al om je heen want je kijkt en dat is leuheuk! *\o/*
Wil ik niet maar omdat bijna iedereen dan ook tegen hem aan praat of hem aanhaalt is het afleren een zeer langdurig traject.
Wel zorg ik ervoor dat hij dat niet kan doen als hij modderige of natte pootjes heeft, dan vindt men het nl ineens niet zo leuk dat hij zo vrolijk om hen heen stuitert of tegen ze op komt staan.
Hij heeft zijn uiterlijk wat dat betreft mee: klein, langharig, pluizig.
Het werkt helaas wel tegen als je dingen probeert af te leren maar omdat hij absoluut niet vals of vervelend is wordt het vaak met een grote lach en veel vreugde onthaald.

Mijn stiefvader kwam laatst hier op bezoek, ging tussendoor boodschappen doen en kwam al mopperend weer terug want er zat een valse sledehond voor de winkel.
Blijkt dat hij een malamute heeft geprobeerd te aaien die *hap* zei. :+
Stom van de eigenaar om hem zonder toezicht voor de winkel te zetten maar extra stom van mijn stiefvader (die nota bene zelf een klein pluizig mormel heeft die uithaalt :Y)) om ervan uit te gaan dat die malamute wel lief zou zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:28

Palmera schreef:
Vooropgesteld dat niemand, jong of oud, met zijn poten aan andermans spullen/dieren moet zitten, moet, als het een keer wel gebeurd, er ook niet een direct gevaar zijn.

Duhelo, als mensen niet eens naar jouw hond kunnen staren zou ik de hond niet meenemen in het openbaar.

Er is niets mis met Duhelo haar hond als je gewoon haar instructies volgt. We zijn nog samen gaan wandelen met andere honden en die hond luistert enorm goed naar haar baas.

Er zijn ook paarden met een gebruiksaanwijzing en die volg je toch ook als je even moet inspringen voor de eigenaar?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:34

Petraaken, blijf van mijn hond/paard/man af mag iedereen zeggen. Het is tenslotte van jou.
Maar 'kijk niet naar mijn hond' vind ik wat vreemd, dat heeft niets te maken met of de hond wwl of niet goed luisterd. Je kunt simpelweg in het openbaar iemand niet verbieden te kijken.

Je mag ook niet verwachten dat iedereen zich aan jouw instructies kan en wil houden. Niet in het openbaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:40

petraaken schreef:
Palmera schreef:

Er is niets mis met Duhelo haar hond als je gewoon haar instructies volgt. We zijn nog samen gaan wandelen met andere honden en die hond luistert enorm goed naar haar baas.

Er zijn ook paarden met een gebruiksaanwijzing en die volg je toch ook als je even moet inspringen voor de eigenaar?

Dankjewel Petraaken :)

Palmera: Mijn hond kan prima meedraaien in een openbare situatie. Ook mensen die kijken vanop afstand zijn gewoon geen probleem.
Met staren bedoel ik van vooral mensen die al van ver héél erg fixerend afkomen en waarvan je al op voorhand ziet dat die alle grenzen doordenderen (maar bij die mensen val ik zelf al eerder uit dan mijn hond :D ), of mensen aan een tafeltje naast ons die het niet kunnen laten om constant te staren, te klikken en uit te lokken.
Inmiddels heb ik haar wel zo ver dat ik ze zo kan draaien/plaatsen dat ze de mensen negeert, maar heel soms lukt dat niet.
Maar ik kan met haar prima in een groep van 50 vreemde mensen en honden lopen zonder dat we echt problemen hebben, het gaat vooral over mensen die bewust haar grenzen gaan overschrijden en ons negeren.

Edit nav je laatste reactie Palmera: uiteraard mag iedereen kijken, maar er is een groot verschil tussen kijken (daar reageert ze niet op) en staren/uitlokken (wat sommige mensen leuk vinden, om haar op te jutten.) Meestal gebeurt dit laatste ook in een hele dichte omgeving (cirkel van 5 m oid), indien mogelijk gaan wij in een dergelijke situatie uit die ruimte gaan, maar dat kan niet altijd (zoals die mevrouw die wilde komen aaitje doen terwijl ik duidelijk gezegd had van niet, ik met mijn rug en mijn hond tegen mijn wagen stond en niet weg kon, en ze toch kwam doorstampen. Haar uitleg: "De hond van mijn buren blaft ook altijd maar die bijt niet hoor. "
Euh, nee, misschien niet, de mijne valt totnutoe enkel uit en heeft nog nooit gebeten, maar dat kan ik niet garanderen dat dit ook zo blijft, dus handen thuis aub.

Ik heb zo ooit in een discussie geraakt, loslopend kind, wilde perse komen aaien, wij eerst vriendelijk gezegd van nee, bij aandringen iets minder vriendelijk gezegd van nee :+. Kind zette een keel op en plots kwamen de ouders van om de hoek. Stormpje MOEST EN ZOU mijn hond aaien (die ondertussen al helemaal aan het panikeren was van alle heisa en enkel maar wég wilde, vriendlief met hond wat meters achteruit, ik mij ertussen gepositioneerd.)
Ik heb dan heel vriendelijk gevraagd waar zijn auto geparkeerd stond want ik MOEST EN ZOU even gaan trampolinespringen op zijn wagen.
Ik kreeg een hele verbaasde reactie dat dit niet kon, dat het zijn eigendom was, etc. Daarna de vergelijking doorgetrokken naar mijn hond dat zij MIJN eigendom is en dat IK bepaal wie er wat doet met MIJN eigendom.
uiteindelijk zijn ze ook al mopperend doorgegaan, met de nodige verwensingen uiteraard :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 14:46

Interessante discussie over honden. Toevallig hebben wij een paar weken geleden met heel veel verdriet onze witte herder afgestaan omdat ze te onvoorspelbaar was. Ze viel uit naar alles wat binnen een straal van 50 meter haar niet aan stond. Daar was geen pijl op te trekken want ze gaf ook geen waarschuwingssignalen. Toen ze uiteindelijk over een hek van 1.70m is gesprongen om achter een moeder met 2 kinderen aan te gaan (die liepen zo'n 50 meter verderop en deden niets verkeerds), hebben we ervoor gekozen dat dit het eindpunt was.
Dan moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat inslapen ons een geruststellender idee had gegeven, maar dat doen dierenartsen helaas niet meer zo makkelijk. Aan de andere kant kan ik me dat voorstellen want dan zou jan en alleman hun hond in kunnen laten slapen. Onze dierenarts was het er wel mee eens dat deze hond ronduit gevaarlijk gedrag kan vertonen, maar het probleem was dat je een gedragsrapport van een gedragsdeskundige van de dierenarts nodig hebt, en juist op dat moment gedroeg ze zich uiteraard weer redelijk netjes.
(We hebben zelf ook al meerdere malen een gedragsdeskundige ingeschakeld en die was het met ons eens dat er een 'steekje los' zit bij deze hond, maar zij was pertinent tegen inslapen en wilde daarom niet meewerken.)

Nu is ze herplaatst bij een opvang die uitsluitend herders opvangen met een (bijt)verleden. Een goede tweede keus, maar toch blijf ik met de angst zitten dat ze toch weer iemand grijpt (want dat is bij ons al meerdere malen gebeurd).

Sorry, ik geloof dat ik even mijn hart moest luchten :o Ik snap dus de angst van het bijten naar kinderen toe. Ze had mij ook al eens gegrepen omdat ze te ruw met een labrador speelde en ik ze uit elkaar haalde, maar kon ook plotseling uitvallen naar mensen die op 5 meter afstand langs haar bench liepen en haar negeerden.