Sonja_vR schreef:Niets mis met alleen maar aaien. Bij je eigen dieren! Niet zonder te vragen bij die van een ander.Moeder ontzettend verontwaardigd want ze wou alleen maar aaien
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Allegra schreef:Echt heel asociaal. Ik zou bordjes ophangen dat de dieren ziek worden en zelfs dood kunnen van het voeren van brood bijvoorbeeld. Misschien werkt dat op het schuldgevoel. En idd een goeie klap stroom op beide hekken. Ik vind het al erg als ze hier met koters mijn oprit op komen om bij het kippenhok te kijken. Laat staan dat ze allemaal zooi in het hok gooien. Gelukkig is dat niet zo makkelijk door het gaas.
lor1_1984 schreef:Allegra, dat soort bordjes worden vaak genegeerd.
Beste is idd een dubbele omheining, betekent wel dat je paarden minder bewegingsruimte hebben maar zolang men dieren als publiek bezit ziet is het helaas nodig.
Helaas loop je dan nog kans dat ze de plakken al dan niet verschimmeld brood de wei in gooien.
Als ze het netjes vragen of ze mijn hondje (Shih Tzu) mogen aaien dan zeg ik dat dat mag maar dat hij weleens kan happen uit speelsheid.
Over het algemeen willen ze dan ook gelijk niet meer aaien.
Als ze gewoon willen aaien zonder vragen krijgen ze gerust een 'nee!' van me, als ouders dan gaan zeiken geef ik gewoon aan dat even vragen wel zo netjes is want dat niet elke hond van aaien houdt.
Ik grijp jouw kind toch ook niet zomaar beet?
Magrathea schreef:Ik kan daar dus echt niet bij, dat mensen dat doen![]()
Vreemde honden aanhalen doe ik alleen als je duidelijk ziet dat de hond graag even hallo wil komen zeggen, en zelfs dan vraag ik het nog even (want misschien proberen ze dat juist af te leren)
Palmera schreef:Vooropgesteld dat niemand, jong of oud, met zijn poten aan andermans spullen/dieren moet zitten, moet, als het een keer wel gebeurd, er ook niet een direct gevaar zijn.
Duhelo, als mensen niet eens naar jouw hond kunnen staren zou ik de hond niet meenemen in het openbaar.
petraaken schreef:Palmera schreef:Vooropgesteld dat niemand, jong of oud, met zijn poten aan andermans spullen/dieren moet zitten, moet, als het een keer wel gebeurd, er ook niet een direct gevaar zijn.
Duhelo, als mensen niet eens naar jouw hond kunnen staren zou ik de hond niet meenemen in het openbaar.
Er is niets mis met Duhelo haar hond als je gewoon haar instructies volgt. We zijn nog samen gaan wandelen met andere honden en die hond luistert enorm goed naar haar baas.
Er zijn ook paarden met een gebruiksaanwijzing en die volg je toch ook als je even moet inspringen voor de eigenaar?