[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:21

Emita schreef:
Marocje wat voor piercing wil je nu? Ik heb hetzelfde gehad met mijn tragus toentertijd (toen ik net begon in de luchtvaart). Nu echt spijt van dat ik die dicht heb laten groeien. Maar je moet wel actief staafjes erin doen na je shift als je wil dat ze open blijven helaas. Heb geen ervaring met shops in Arnhem!

@Esmee spannend, laat je wel even zien hoe het geworden is? :D

Een intiem piercing, zeer ws hch.

En klopt, op sommige plekken groeit het gewoon binnen een dag dicht zoals die wenkbrauw toen. Dat was het me niet meer waard die telkens open te prikken. Had er overigens nooit last van, das met oorbellen nu wel anders eigelijk. Maar dat heb ik pot laten schieten tot ik amper oorbellen verdroeg nog. Nu al jaren niks ingehad op een enkele keer na maar dan al snel dat het gaat irriteren en dik wordt.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:23

Marocje schreef:
Gaat de goede kant op lijkt het dus..

Zelf ooit een wenkbrauw piercing gehad maar die moest uit van stage én werk. Werk vanwege hygiëne en stage vanwege het gezicht. Zonde, maar na een paar keer dat ding terug te hebben gedaan heb ik hem uitgelaten en is dat gaatje uiteraard snel dicht gegroeid.

Nu wil ik weer een piercing, maar dan ergens anders. Heb 2 shops op het oog in Arnhem, maar vroeg me af of hier mensen daar goede ervaringen hebben en/of aanbevelingen hebben?

Als je rond Arnhem zoekt, zou ik zelf even iets verder doorrijden naar Mastilo in Ede. Ik ben daar zelf nooit geweest voor een piercing maar naar mijn weten is dit een van de betere in de omgeving en heb alleen goede verhalen gehoord.

Ik heb zelf mijn neus laten piercen in een shop in Arnhem maar weet niet meer welke shop. Ik raad het niet per se af maar ook niet per se aan.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 16:30

Ah thanks!
Ja ik woon echt in Arnhem dus dat zou makkelijk zijn. Ben toen bij ‘l extremiste geweest voor de wenkbrauw en dat was prima. Beetje lopende band werk leek.

Maar zo’n intiem piercing vind ik toch wel fijner als het gewoon goed voelt. Ben ooit een shop binnengestapt (Amsterdam) en diegene pakte het schiet pistool van achter de balie en wilde meteen in mijn oor schieten: dat heb ik toen gestopt en niet gedaan. Niet eens aftekenen oid? Ontsmetten? Handschoenen? Is al lang geleden, maar die ervaring is me wel bijgebleven.

x_Jeanine_x

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:06

Ik zou echt doorrijden naar Ede,naar Lina van Mastillo. Naast het station zitten ze.
Ze adviseerde bij mij om het niet te doen, te weinig ruimte. Echt zo blij mee dat ze niet lukraak er een ding in jassen en dat je zelf met de gebakken peren zit.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 17:46

x_Jeanine_x schreef:
Ik zou echt doorrijden naar Ede,naar Lina van Mastillo. Naast het station zitten ze.
Ze adviseerde bij mij om het niet te doen, te weinig ruimte. Echt zo blij mee dat ze niet lukraak er een ding in jassen en dat je zelf met de gebakken peren zit.

Heb idd ff gekeken op de site en dat ziet er al heel goed uit! Dus vermoed dat ik inderdaad daar een afspraak wil maken. Superfijn om te lezen dat ze ook echt advies geven waar je wat aan hebt ipv gewoon doen wat een klant wil maar daar verder geen verstand van heeft :j

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-24 23:23

Ja Lina is heel fijn! Denkt goed mee en is altijd eerlijk en professioneel.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 07:53

Yes, ik heb meteen gekeken en het zou Lina worden begreep ik. Beperkte dagen beschikbaar, dus nu maandag of 3 weken later..

Eerst ff kijken of ik opvang kan regelen :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:10

I’m in loveeee *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:19

Prachtig! Ik blijf het moooi vinden maar mijn conch is nooit geheeld. Na 2 jaar pure ellende maar eruit gehaald

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 13:28

Mooi zeg!!

Rook staat hier nog op het verlanglijstje. Mijn oor zit wel al vrij vol en ben bang dat het misschien wat too much wordt :+

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 16:53

Mooi Esmee!

Nou ik heb ook meteen doorgepakt: maandag een afspraak met Lina voor intiem piercing..

Best spannend, maar vooral hoe het geneest en bevalt uiteindelijk.

Super bedankt voor de tips qua shop, rij graag een stukje verder voor goede service en ervaringen <3

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 14:14

Ik heb deze zaterdag eindelijk weer een afspraak staan! Heb in 1 oor al een rook en een conch, en ga daar een helix aan toevoegen.
Heb alleen echt geen zin in om er steeds weer rekening mee te houden :') maar goed, laten we hopen of een snelle genezing

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 21:50

nou... ik heb weer een boze daith piercing ;(

Nadat hij was ontstoken heeft de piercer (een andere dan die hem gezet heeft, lang verhaal) gewisseld naar een plastic variant. Zodat, mocht hij nog verder gaan zwellen, de piercing mee kon buigen.
Dit was in mei. Gelukkig herstelde hij qua ontsteking vrij snel, maar er bleef een bultje zitten.

na van alles te hebben geprobeerd qua schoonmaken, zat er geen verbetering in het bultje. Ook aan de bovenkant kwam een bultje terug.
2 verschillende shops wilden ook niet wisselen, maar de 3e shop 2 weken geleden wel.
Het wisselen was niet fijn. Het was gewoon pijnlijk, het bloedde flink, en mijn uitgekozen piercing paste net niet, omdat de bultjes iets te dik waren. Deze piercer heeft 1 bultje nog doorgeprikt. Nog meer bloed :')
De piercer stelde een iets grotere voor. Welliswaar niet helemaal mijn smaak, maar goed. Piercing erin, ik kreeg een spray mee.
Het had natuurlijk flink gebloed, waardoor er flinke dikke korsten op zaten. Met douchen gelukkig goed eraf kunnen spoelen.
2 dagen later: mijn daith was al een stuk rustiger, en ik zag elke dag verbetering *\o/* Trouw 2x per dag de spray gebruikt.
Afgelopen dagen ging het met het bultje op en neer. Het was rustig, maar soms net iets dikker. Later op de dag weer klein.

Nu weet ik niet wat ik vannacht gedaan heb, maar ik werd wakker met een pijnlijk oor.
Hij was wat rood, bultje dik.
De pijn werd minder, maar de hele lag erg jeuk gehad (niet aangezeten)
Bij thuiskomst zag ik helaas dat er pus uit kwam -O-
Net met douchen weer goed gespoeld, straks nog even sprayen.
maar man, wat is dit demotiverend zeg

sorry hoor, moest ff mn verhaal kwijt :o

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 22:18

Lastig zeg :(:)

Mijn daith is ook wat boos, maar dat komt omdat ik er zelf teveel aan heb gezeten. Wat voor spray heb je? Op zulke momenten gebruik ik gewoon chloorhexidine hoor := niet het eerst aangeraden middel, vaak wel effectief.

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 23:30

Deze heb ik van zaak 3 meegekregen:

Afbeelding

Heb echt wel het idee dat het helpt
Gister was er nog niets aan de hand
En dan vandaag ineens weer pijn, jeuk pus
Punthoofd krijg ik ervan

Maar goed… ze zeggen dat het een jaar kan duren voordat het goed genezen is.
Dus ik heb nog hoop

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 17:45

Balen zeg Valerie! Gaat het inmiddels wel de betere kant op?

Hier vanmiddag de piercing laten zetten, idd door Lina van Mastillo in Ede. Super goede ervaring, nam echt de tijd en het was gewoon supergezellig!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:13

Marocje schreef:
Hier vanmiddag de piercing laten zetten, idd door Lina van Mastillo in Ede. Super goede ervaring, nam echt de tijd en het was gewoon supergezellig!

Foto? (Grapje)

Fijn dat het een goede ervaring is geweest! Hopelijk gaat de genezing snel!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 20:24

Het is dat je het erbij zet, anders had ik het gedaan _O- _O-

Nee geintje, geloof dat ik dan meteen een ban te pakken had gehad :')

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:12

Fijn inderdaad dat het een goede ervaring was!

Mijn ervaring met m'n conch en rook is tot nu toe ook positief. Hoop dat het zo blijft want heb ze morgen pas een week. Dus misschien te vroeg om iets te zeggen, maar heb er echt nog 0 keer aangezeten en volg verder ook alles trouw op O:)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:22

Ah superfijn! Oren lijkt me toch spannend eigelijk. Heb inmiddels wat andere ervaringen daarmee (moeder die geen oorbellen verdroeg, ik die ineens geen oorbellen meer verdroeg, dochter die na het schieten (idd niet piercen) lang met de genezing zat en het ook daarna een keer is gaan ontsteken..

Nu is het bij ons zeer ws gewoon een reactie op het sierraad, en bij dochter vermoed ik dat het niet de juiste aftercare was. We moesten dagelijks ontsmetten en draaien.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 09:40

Gewone oorbellen heb ik al 20+ jaar zonder problemen dus dat gaat gelukkig :P

Ik moest mijn helix +/- 10 jaar geleden ook dagelijks draaien ja := Deze nu alleen 2 keer per dag behandelen met zoutspray.

Heb me trouwens ook voorgenomen om de komende paar weken geen airpods en oordopjes te dragen, in ieder geval niet in mijn rechteroor. Zonder airpods is even vervelend in de sportschool en soms op werk, maar verder red ik het prima. Alleen ben ik een super lichte slaper die overal van wakker wordt en daarom slaap ik sinds 7 jaar met oordoppen. Maar goed, die draag ik nu dus ook even niet. Had daar echt totaal niet bij stilgestaan :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:05

Esmee_RS dat probleem heb ik nu ook :') Ik gebruikte altijd Loop Earplugs voor slapen. De loops heb ik er nu af geknipt, waardoor ik echt van die mini oordopjes heb. Het lukt me om deze in mn oren te krijgen, ook al zit er links een conch en rechts een daith. Maar ik gebruik ze alleen als ik met iemand op de kamer slaap (kan er niet tegen als ik andere mensen hoor ademen :+ ). In mn eentje slaap ik nu even zonder. Ben toch bang dat ze gaan ontsteken van de oordoppen namelijk!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:07

Emita schreef:
Esmee_RS dat probleem heb ik nu ook :') Ik gebruikte altijd Loop Earplugs voor slapen. De loops heb ik er nu af geknipt, waardoor ik echt van die mini oordopjes heb. Het lukt me om deze in mn oren te krijgen, ook al zit er links een conch en rechts een daith. Maar ik gebruik ze alleen als ik met iemand op de kamer slaap (kan er niet tegen als ik andere mensen hoor ademen :+ ). In mn eentje slaap ik nu even zonder. Ben toch bang dat ze gaan ontsteken van de oordoppen namelijk!

Ik heb met m'n conch geen problemen met op maat gemaakte (zachte) oordoppen voor slapen. Slaap er elke nacht mee. De piercing moest er bij het inmeten wel uit. Maar ze zijn zo klein dat het niet er tegenaan komt.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 10:15

Ja dat is voor mij een beetje de reden waarom ik terughoudend ben. Wil aan de ene kant heel graag verder met m'n oren, maar zie zo op tegen dat geneuzel. Geen oortjes, koptelefoon, opletten met slapen, etc. Helaas vallen mijn beide koptelefoons zo dat ze niet helemaal over mijn oor gaan, dus geen NC koptelefoon in de kantoortuin meer dan..

Had me eigenlijk voorgenomen mezelf wel wat cadeau te doen halverwege oktober in mijn weekje vrij :+

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-24 12:53

De genezing van mijn linkeroor gaat inmiddels weer goed (anderhalve week terug na die botsing is het 3 dagen dik en pijnlijk geweest, maar nu is het weer zoals het was).

Ik ging met een vriendin mee die ook een daith wilde zetten, en toen begon het bij mij dus weer te kriebelen :+ dus je raadt het al.. heb mn oor nu echt af gemaakt. Nu ben ik ook echt klaar voor de komende tijd :’)

Tragus opnieuw doorgeprikt (die had ik al maar was dicht gegroeid), en een soort van flat helix, eigenlijk gewoon een helix maar net op het platte stuk van mn oor.

Afbeelding

Afbeelding