[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:28

Bij mijn vader valt het volgens mij ook nog wel mee. Denk dat hij zo iets heeft van 't is jouw lijf en jouw geld, doe wat je niet laten kunt :+

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 20:21

Mnka, wat ga je laten zetten?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:39

Oeh! Ik ga morgen al kletsen met Josephine van Clair Obscura :D :):)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 10:49

Ik meld me hier ook! Ongeveer een jaar geleden begon het te kriebelen en in juli voor het eerste gesprek geweest. De artiest waar ik voor gekozen heb, is nogal druk en ik heb 1x de afspraak moeten verzetten.
In mei is het (pas) zover.

Ik krijg een kleine quote op m'n linkerzij, ter hoogte van m'n hart zeg maar. Ben heel benieuwd en ook een beetje bang voor de pijn..Ik ben nogal bottig daar :=

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:03

Oh my... die bloem met infinity...

Staan weer een flink aantal tattoos in de planning zie ik. Ben benieuwd !
Banjer, ook ik zou 2 keer nadenken of je je tatt daar wel wil laten zetten. Dan maar niet gratis maar wel iets wat je echt mooi vind dan t risico lopen dat t 3x niks is (letterlijk :+)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:15

Banjer, ik zou het persoonlijk ook aan me laten voorbij gaan. Ik heb nog geen héél getraind oog als het om tattoos gaat, maar iemand die andermans gezicht tatoeërt zou ik zo al overslaan. En ik zie van alles dat niet klopt, bv dat portret van dat jongetje. Alsof het gezicht erop geplakt is.

Hier begint het te kriebelen voor 3 februari!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 11:52

De eerste paar tattoos vonden m'n ouders even moeilijk, maar ze weten dat ik er toch geen toestemming voor ga vragen :+ dus ze vinden het nu niet echt een probleem meer

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 12:58

Ik woon nu bijna 4 jaar niet meer thuis. Bij mijn eerste tattoo (2 kleine molecuulstructuren op mijn enkel) vond m'n moeder het wel lastig, maar ze had zoiets van: Ach, als je 2 kleintjes hebt hoef je er daarna verder niet meer.

Alleen dat was dus niet het geval :+ 2 weken terug voor een consultafspraak geweest voor een nieuwe tattoo. Alleen flink wat groter dan de vorige, namelijk over geheel mijn ruggengraat.. Toen ik een foto liet zien van de grove schets op mijn rug moest m'n moeder toch even slikken. Ze is nog steeds heel erg bang dat ik er spijt van ga krijgen, want 'Het staat voor altijd, ook bij je bruiloft is ie zichtbaar!'. Niet dat ik überhaupt trouwplannen heb, maar ze vindt het enorm heftig dat er zo'n groot stuk wordt gezet op mijn rug.
Maar ook hierbij zeggen mijn ouders: Jouw lichaam, jouw leven.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:15

Unoo schreef:
Ik woon nu bijna 4 jaar niet meer thuis. Bij mijn eerste tattoo (2 kleine molecuulstructuren op mijn enkel) vond m'n moeder het wel lastig, maar ze had zoiets van: Ach, als je 2 kleintjes hebt hoef je er daarna verder niet meer.

Alleen dat was dus niet het geval :+ 2 weken terug voor een consultafspraak geweest voor een nieuwe tattoo. Alleen flink wat groter dan de vorige, namelijk over geheel mijn ruggengraat.. Toen ik een foto liet zien van de grove schets op mijn rug moest m'n moeder toch even slikken. Ze is nog steeds heel erg bang dat ik er spijt van ga krijgen, want 'Het staat voor altijd, ook bij je bruiloft is ie zichtbaar!'. Niet dat ik überhaupt trouwplannen heb, maar ze vindt het enorm heftig dat er zo'n groot stuk wordt gezet op mijn rug.

Mijn moeder zegt dan dat ik mijzelf vermink.. dus ze vind het erg zonde maarja, mijn lichaam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:18

Mijn ouders vinden het op zich wel mooi, maar ze vinden het wel lastig dat ik voor steeds beter zichtbare plekken ga. Ze maken zich vooral van tevoren altijd even zorgen maar als hij eenmaal staat vinden ze het eigenlijk altijd wel vet.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-17 13:25

Mijn moeder vind tattoos helemaal niks.
Ze is wel gewent aan mijn sleeve,maar ze zal er niks positiefs over zeggen. ;)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:30

xxcleeoo schreef:
Unoo schreef:

Mijn moeder zegt dan dat ik mijzelf vermink.. dus ze vind het erg zonde maarja, mijn lichaam

Dit waren ook letterlijk haar woorden bij mijn eerste tattoo's :+ 'Ik vind echt dat je jezelf verminkt, maar er zit wel een mooie betekenis achter'

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:31

Hier viel de reactie eigenlijk wel mee. Maar dat komt ook omdat het om een relatief kleine tattoo gaat. Denk dat als ik iets groters zou laten zetten, ze misschien wel wat geschokter zou zijn.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:39

Mijn moeder vond het supercool :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:04

Druif_01 schreef:
Even een vraag, ik weet dat dat hier al vaker gevraagd is, maar ben even te lui om te zoeken O:) hoe hebben de dames met een tattoo op hun ribben of een sternum, het gedaan met het dragen van een beha? Nu kan ik deze nog prima aan, maar volgende week gaat dat schuren ben ik bang voor. Geen beha is geen optie :D dus wat is een alternatief waarbij alles wel nog een beetje op zijn plaats blijft zitten?

Geen. Ik heb zo'n plak BH gehaald, sternum tattoos die aan het helen zijn wil je echt niks, maar dan ook niks overheen. Ik zou kijken voor zo'n basic topje eronder en iets zonder elastiek (dat sluit af). Alles wat zacht is, geen harde randen heeft (naadloos) of strak elastiek. Voor mijn sternum was een sport BH ook geen optie, sloot teveel aan.

Yonker schreef:
Ik krijg steeds meer zin om mijn eerste te laten zetten *\o/*
Maar duurt nog even denk ik voor het zover is :') Minstens een jaar enzo.
Ik vraag me wel af of mensen het vertellen aan hun ouders? Ik woon niet meer thuis maar toch voelt het gek om zoiets te verzwijgen. Mijn ouders zijn anti tattoo :+ Nu komt hij op een plek die mn ouders waarschijnlijk toch nooit zien met uitzondering van eventueel zwemmen ofzo (bovenbeen)

Mijn ouders zijn er opzich niet echt tegen. Na mijn 3de zei ze wel 'Nou, nu is het wel leuk geweest'. Tja, sorry mam, er komen er nog wel wat bij. Mijn sternum en tevens grootste tattoo was een enorm impulsieve beslissing nadat m'n relatie net uit was en ik even helemaal klaar met alles was, maar daarmee ook een enorm goede beslissing geweest. Dat is voor mij echt een keerpunt geworden en ben er nog steeds super blij mee. 'Mam, pap, ik krijg een nieuwe tattoo'. :')

Mijn schoonouders daar in tegen .... Die zijn echt compleet anti tattoo. Mijn vriend heeft 2 tattoos, waarvan een recent gezet, dat was wel echt een gedoe. Ik mocht toen we begonnen met daten opzich wel kortere jurkjes aan, maar lieeeever niet. (Tattoo zit op m'n bovenbeen). Nu zijn we van de zomer in Scheveningen geweest op uitnodiging van mijn schoonfamilie en aan het strand kan ik m'n tattoos niet echt verbergen dus toen was het wel even 'Eh, ja, hoi' maar ik vertel mijn ouders eigenlijk altijd over nieuwe plannen. Ze komen er toch wel achter.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:50

Mijn ouders moesten even slikken bij de eerste, maar de tweede (Kokopelli) vinden ze supertof. Mijn mams wil er steeds even aan zitten :') :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:53

Is goed voor haar vruchtbaarheid Berdien!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:55

Mijn ouders vonden het allemaal prima :=
Nog steeds trouwens, m'n moeder schept heel vaak op tegen haar collega's "dat d'r dochter wel drie!!!11!!!11!! tattoo's heeft!" :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:56

Geloof niet dat mijn mams daar nu nog mee bezig is Lee :')

xHereIsAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:19

Waarom zie ik dit topic nu pas ?!
Ik ben van plan om dit jaar mijn eerste tattoo te zetten.
Ben schetsen en ideeën aan het verzamelen.

Dus stipje op dit topic. Jullie tattoo's zijn echt zo mooi <3

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:50

Mijn schoonouders zijn ook heel erg. Ze zeggen altijd dat mijn vriend nooit een goede vader kan worden omdat hij tattoos heeft, en de laatste keer dat hij iets liet zetten (een chest piece) mocht hij enkele dagen niet in zijn eigen appartement wonen (dat eigendom van zijn ouders is) := Het zijn schatten van mensen, maar ik vind het heel bizar hoe anti-tattoo ze zijn.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:04

Mijn ouders kwamen er pas na jaren na het zetten van de eerste 2 achter. Vond het het gezeur niet waard, zou toch wel gezet worden.

Nu vindt mijn mam t vooral "dapper" maar ze heeft er helemaal niks mee.

Mijn schoonouders echter... "mensen die tattoos hebben, verstoppen zich erachter. Zijn bang ok zichzelf te zijn".
Ik denk juist het tegenovergestelde ; met een tattoo kun je juist iets over jezelf zeggen : express yourself zeg maar

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:13

Afbeelding

:D

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:21

Mijn ma vind mijn eerste heel erg mooi. De 2de (komt nog haha) vind ze wel mooi maar ze snapt niet waarom ik een cactus op mijn lichaam wil :?
Het is gewoon een gave cactus haha.

Mijn familie daarentegen.. ik vermink mezelf, het is lelijk, maar we vinden het wel fijn dat je t zelf mooi vind zegmaar. Mijn neefje is er wel cool mee haha

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:29

Mijn ouders vinden et ook prima, vooral de tekenkunsten. Als ik bezig ben met het ontwerp vinden ze prachtig. :Y)
Me vader kan sowieso niks verbieden hij heeft ook beide bovenarmen vol staan.. Mama heeft niks, al wilt ze graag de zelfde als ik heb, tenminste de tekst die verwerkt staat in mijn sleeve. ''Family'' aangezien we nogal hecht zijn.

Maar hier inderdaad ook een schoonfamilie die er tegen is, maar ach ik heb verder niet te luisteren naar hun en hun kennen me niet zonder en ze accepteren me prima, ben de eerste schoondochter, überhaupt eerste ''dochter'' ze hebben 3 kerels :+ ) haha dus kan er al snel weinig mis gaan..