Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:10

In principe rijd ik niet,maar loop vanaf mijn huis. Als ik ga rijden dan tot een maximum van een half uur.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:45

Wij ook ongeveer een uur maximaal, liever max 45 minuten, maar wel afhankelijk van hoeveel km we dan gaan lopen. Voor 25-30 km wil ik wel wat verder dan voor 15 km.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 18:55

Als ik naar het Mastbos ga rijd ik een half uur.
Als ik samen met mijn man op pad ga rijden we tot een uur, soms 5 kwartier.
Ik wandel nooit vanuit huis als ik eerlijk ben, daar vind ik geen hol aan :o
Zelfs ala ik gewoon hier in de gemeente wandel rijd ik naar een park of stuk natuur. Ik ga altijd weg.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:17

Ik tot max 1,5 uur, maar het liefst iets minder ver.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:17

Dat snap ik Goof, maar ik heb zoveel keuze.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:23

Ik rijd ook redelijk vaak ergens heen met de auto. Om wat te variëren, met andere mensen gaan wandelen, nieuwe plekken ontdekken etc.
Op zich kan ik wel van thuis uit vertrekken, woon op 500m van een bos en in deze streek kan je dan uren blijven wandelen, je gaat gewoon van het ene bos in het andere bos.
Maar met mijn korte pootjes ben ik dan moe voor we goed en wel uit het gebruikelijke bos zijn _O- .
Dus rijd ik soms 10-15 minuten, gewoon om eens een ander bos te zien.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:42

Nu blijven wij vooral dichtbij. Maar als we rijden, doen we binnen een uur rijden naar een wandelgebied.

Toen er nog meer mocht, hebben we wel eens een weekendje Veluwe of Drenthe gedaan in hotel/vakantiehuisje :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 20:53

Ik wandel ook wel veel vanuit huis hoor, makkelijk en ook erg mooi. En ik vind het ook wel erg leuk om te zien hoe het elk jaargetijde toch weer anders is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:17

Ik was vanmorgen weer een rondje vanuit huis. Belachelijk vroeg wakker (4.20) door een mega klap onweer. Zat echt rechtop in bed. Daarna amper meer geslapen. Ergens rond 6 uur werd het droog dus ben maar even op pad gegaan. Was geen straf, mooie ochtend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:21

Wauw!

Maar dat is mij echt te vroeg. :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:25

Wat prachtig weer Faringo <3

De kat maakte mij hier al om 4.30 wakker :roll: Maar geen tijd gemaakt voor wandelen, wil vanmiddag bijtijds naar de pony. Alleen ff snel naar de supermarkt gewandeld om 7.00. Was ook mooi, het is lekker buiten hier.

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:28

Even een loopje naar de supermarkt is ook lekker. Mooie foto is het! Ik mag zo richting de tandarts, blegh...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:41

Sterkte! Moet je voor controle of iets anders?

Prachtige foto’s weer! <3

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:42

Oh prachtig!
Ik heb die onweer ook gehoord idd. Werd er ook wakker van, maar gelukkig slaao ik dan weer verder :+

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:47

Faringo schreef:
Ik was vanmorgen weer een rondje vanuit huis. Belachelijk vroeg wakker (4.20) door een mega klap onweer. Zat echt rechtop in bed. Daarna amper meer geslapen. Ergens rond 6 uur werd het droog dus ben maar even op pad gegaan. Was geen straf, mooie ochtend.
[ [url=m/EFvYsV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MJ4sol.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3k9I0B.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kwf7EM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/u83IQb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan kan ik je de hand schudden, ik was van diezelfde klap wakker rond dat tijdstip :')

Kwam niet meer in slaap en ben om 6u maar opgestaan. Wilde toch hardlopen voor het werk.

Afbeelding

In onze tuin lag hagel :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:00

Thanks Mandy! Moet gewoon voor controle dus niets bijzonders.

Bij jullie dus ook die klap. Het leek wel of ie recht boven m'n huis was. Zelden zo'n harde klapper gehoord. Het was inderdaad echt slecht weer heel vroeg in de ochtend.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:42

Wouw wat mooi, leve de klap onweer. Levert mooie foto's en wandeling op Faringo.
A gossie die eendjes <3
Ook leuke foto Gaucho.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:26

Het leverde idd mooie beelden op. Geen foto's, want ik liep hard, maar er kwam gewoon damp van de sloten e weides toen ik net buiten kwam en de zon door brak :D

Helaas was tijdens het uitwandelen dat mooie beeld alweer weg :+

Die eendjes zijn trouwens een koppeltje dat daar vrijwel iedere dag zit. Alleen heeft de heer concurrentie van een andere eend die zijn dame wel ziet zitten :=

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:27

Ja was mooi he die nevels/damp boven de sloten enz. Duurde inderdaad maar kort.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:06

Wow wow wow wat gaat het hard hier. Zowat niet bij te houden :')
Goed teken...

Ik loop nog steeds regelmatig, afgelopen weken vaak mooie plekjes opgezocht.

Afgelopen woensdag een heel bijzondere wandeling gemaakt.
Het verslagje dat ik op facebook schreef kopieer ik wel even hiernaartoe.

Onderaan het linkje naar facebook, voor degenen die de foto's willen zien. Ik geloof dat het er 29 zijn, en dat vindt bokt niet zo leuk.
Uiteindeljk heb ik maar iets van 4 km gewandeld, maar heb er ruim 2,5 uur doorgebracht.

___

Macaber en idyllisch tegelijk, bestaat dat?

Ik kwam er vandaag achter dat dat wel degelijk kan, hoe paradoxaal het ook mag klinken.

Een specht vliegt lachend over mijn hoofd, en de vrolijke kleuren van een puttertje komen klaar en helder binnen op mijn netvlies.
Overal bloeiend koolzaad, zo intens veel dat ook de geur sterk binnenkomt.

Maar tegelijkertijd enorm veel sporen uit een zeer heftig verleden.
Loopgraven. Bunkers.
Diepe koude schaduwen in hokken van dik beton, er komt zo weinig zon dat de vloer 10 centimeter onder water staat, en er hier en daar -waar nog een laatste restje licht komt- wat algen zijn. En verder niets dan drukkende leegte.

Appelbomen en perenbomen in bloei.
Geweldige, heel oude en kromme knotwilgen die op hun eigen kenmerkende wijze de tand des tijds doorstaan.
Met de voeten in kraakhelder water, met bijzondere waterplanten en vele broedende watervogels. Er staat een bankje, voor degenen die dit beeld in zich willen opnemen.

Je heft je hoofd, kijkt wat meer om je heen.
En ziet binnen 1 oogopslag meer dan 6 bunkers.
Grauw. Roestig beton.
Je kunt de ellende die er ooit moet zijn geweest nog net niet letterlijk voelen, maar je realiseert je dat die er wel ooit was. En heftig.

Maar op die grauwe blokken beton zie je planten die er hun thuis gevonden hebben.
Hun wortels in de scheuren van dat beton, hun vergane blad een dun laagje aarde leverend, bovenop die lompe dingen.
Er groeien kleurrijke kruiden.
De vrolijk kwetterende vogels landen in de wilg en de vlier die opportunistisch groeien in dat beetje aarde.

De zon straalt. Het is aangenaam op de huid.
Behalve een vogelfotograaf die met een hoop zware apparatuur zijn weg zoekt door dit bijzondere gebied, en die mij vriendelijk groet, zijn er eigenlijk geen mensen.
Maar zoveel kleur. Zoveel dieren.
Een fazantenhen die pas wegloopt als ik er bijna over struikel.
De zwaan, statig, ietwat dreigend maar met een trots postuur op zijn nest. Het paarse bloemdek van het kruipend zenegroen.
En die weerspiegeling, van schitterende luchten en bloeiende bomen in die kraakheldere plassen. Het is er zo ontzettend mooi.

Wat een enorm bijzondere plek.
Ik loop er veel langer rond dan eigenlijk nodig is voor de korte wandeling die ik van plan was te maken.
En dat op 5 mei. Hoe toepasselijk kan het zijn....

___

Voor de foto's, ik heb het bericht even op openbaar gezet voor deze gelegenheid:

https://www.facebook.com/10000086939716 ... 306341942/

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:46

Heel bijzonder Femke, kan me voorstellen dat je daar lang hebt rondgestruind. Waar is dit?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:54

Werk aan de groene weg, Schalkwijk

https://goo.gl/maps/RiEr3aMkQZESmNFM9

Als je google maps instelt op satelliet, zie je al dat het een bijzondere plek is. Je kunt een deel van de bunkers ook zien in die weergave. In totaal zijn het er meer dan 20 geloof ik, in een stukje van misschien 600 bij 200 meter.

Dat water overigens, is ontstaan toen de loopgraven werden opgeworpen. Het zijn geen ingegraven loopgraven, maar loopgraven tussen ophogingen, een soort dijkjes.
Die grond voor die dijken werd gewoon ter plekke verzameld. Dus zo zijn er heel veel van dit soort kunstmatige vennen/vijvers ontstaan.

Echt bijzonder.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:29

Bedankt! Ziet er inderdaad interessant uit. Voor mij nog best een eindje rijden (1 uur en 10 minuten), maar in combinatie met nog ergens een korter rondje is het een leuk dagje weg.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:32

Mooie foto's Femke echt een uniek plekje!

Ik wandel de laatste tijd ook veel, van de week wandelschoenen gekocht en ben die nu aan het inlopen. Ik woon echt niet mooi om te wandelen helaas. Maar wandel veel omgeving Nijmegen en Ommen en dat is een stuk mooier. Of ik pak natuurlijk de trein/bus naar de veluwe, dat is om de hoek en prachig! <3

Ben laatst van station Heino naar station Wijhe gelopen, wat echt prachtig is. Zeker een aanrader!

Wat kiekjes!

Zwolle
Afbeelding
Afbeelding

Kastheel Nijenhuis
Afbeelding

Wezeper heide <3
Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 14:20

Leuke wandelingen!
Ik wil ook eens wat meer nieuwe routes gaan lopen (maar dat roep ik al heel lang haha).
Vandaag gewoon een rondje Mastbos, 10 km rond. Heb niet zo lekker gewandeld, maar het was heerlijk weer en ik kwam een prachtige reebok tegen dus vooruit maar :D

Afbeelding