Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:07

Dankjewel Stral. :)

Nou, kom maar op met je vraag. :j

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:09

Vandaag was ik vrij dus ik kwam om 11 uur uit mn bed, heb toen mn bakkie brinta gegeten en toen om 14 uur 3 krackers met smeerworst
Na boodschappen doen heb ik 4 bruine boterhammen gegeten met mager beleg, dit was om 16 uur. Nu is het 18 uur en heb ik geen honger (duh) en om 19 uur wil ik op mn paard zitten, dus ik wil ook geen hele maaltijd naar binnen werken.
Ik heb een schaaltje druiven voor me staan die ik eigenlijk nu wil eten en na het rijden mn avondeten (stukje kip, broccoli en aardappeltjes)
Maar ik eet dan pas om 21 uur ofzo....

Kan ik dan wel slapen vannacht?

Annash
Blogger

Ik volg even niet wat het eten om 21 uur te maken heeft met je nachtrust? :o
Of bedoel je het uitslapen?

Tja, dat zal toch persoonlijk zijn lijkt me.
Laatst bijgewerkt door Annash op 22-02-13 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Kel2004

MissAnnemijn schreef:
Ik heb vandaag de 2e dag level 2 gedaan, maar heb hem echt een minuutje stil gezet voor de laatste buikspieroefening :o

Ik heb dat van de week zitten kijken en ik kan me dat heel goed voorstellen hahaha

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:11

Als ik vlak voor het slapen nog voedsel naar binnen bunker kan ik echt niet slapen hoor :n Maar goed, dat is dan meestal junkfood waardoor je gaat suiker pieken

(ik kan uren wakker liggen...)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:12

Dan blijf ik alsnog bij mijn vorige antwoord: denk dat het persoonlijk is.
Voor mij maakt het echt niet uit of ik voor het slapen nog wat eet, van welke aard dan ook, of voor het slapen ga sporten. Slapen doe ik toch wel... :+

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:13

Jammer dat zwemmen niet doorgaat Jolien. En goed bezig Annash.

Net de eerste keer level 2 gedaan, was zwaar maar ging wel goed. Vind het ook leuker als level 1, het heeft een hoger tempo en dat vind ik uitdagender. Haal er zo ook meer voldoening uit :) Ik vind het nu ook echt leuk!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:13

Had ik dat maar :roll: vroeger had ik dat trouwens wel :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 19:15

Dat kan je prima nog om 21:00 eten hoor. :j
Er zit verder geen suiker in en zoals je zelf ook al aangeeft is het eten van suiker vermoedelijk de aanleiding waardoor je niet kunt slapen. Gewoon lekker eten na het rijden dus. En als het geen succes is, weet je dat je het nog nog een keertje moet doen.

Vanavond slaap ik trouwens gezellig bij m'n zus, ze woont bij ons aan het begin van de straat. Altijd gezellig. :)
Maar aangezien zij late dienst heeft en pas om half twaalf thuis is, ga ik daar straks alvast heen en een filmpje opzetten. Maarja, dan krijg ik vast weer de neiging om te gaan snaaien, dus ik heb net een overdosis aan vitamines gekocht: 4 appels, 3 bananen, 1 rode paprika, 1 komkommer, een bakje kerstomaatjes en rice cookies.
Dus, wat er ook gesnaaid gaat worden: het zal gezond zijn. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:21

Heb net trouwens m'n voedingslijstje ingevuld. Naar mijn idee had ik best flink gegeten, maar ik kom maar uit op 1281 Kcal. -O- Ik wil zo'n 1600 kcal per dag eten om de spaarstand te voorkomen.

Zal hem hier even neerzetten, iemand nog ideeën hoe ik dit vanavond nog een beetje kan opkrikken?
Ik heb trouwens redelijk laat ontbeten vandaag, uurtje of 10. Daarna even laten zakken en gesport. Na het sporten zijn we vrijwel direct naar m'n oma gegaan om te lunchen dus voor een ochtendtussendoortje was geen tijd.

Ontbijt
Havermout 40 gr.
Rozijnen Handje

Lunch
Gekookt ei - 1 st.
Kipfilet - 5 plakjes
Breekbrood - 2,5 st.
Boter - 3 sneetjes

16:00
2 beschuitjes met pindakaas

Diner
Koolraapjes - 200 gr.
Tartaar - 1 st.
Aardappelpuree kaas - 1 portie

Beweging van vandaag:
-45 minuten shredden + 6w6p
-45 minuten in totaal gelopen
-gesjouwd met zware verhuisdozen

Ik wilde vanavond eigenlijk nog even een cardio-circuit doen, maar als ik het aantal calorieën van vandaag zie lijkt me dit niet zo'n idee. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:28

@ Jolien het verbaast mij niet echt dat je op deze manier niet voldoende kcal binnen krijgt.
Maar heb je hem wel juist in gevuld? 40 gr havermout aangemaakt met wat? Melk, sojamelk, gekookt water?

Mis ook toch wel fruit en eventueel zuivel?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:33

Klopt, het fruit was op in huis, stom. Normaal gesproken zorg ik dat ik minstens 2 stuks fruit per dag eet, maar meestal zijn dit toch zeker wel 4 stuks. In mijn vorige berichtje staat ook dat ik een hele lading fruit in huis heb gehaald voor vanavond. Maar ik weet niet of ik daar ruim 300 kcal mee kan overbruggen.
De havermout maak ik aan met gekookt water. Zuivel gebruik ik niet, omdat mijn maag daar niet tegen kan. Krijg ik een boel steken van, wat vervolgens doorgaat naar mijn darmen, wat resulteert in een kwartier op de pot. :') Daar kan ik dus een dag "lol" van hebben.
Morgen wil ik dus sojamelk gaan proberen en eens kijken welke yoghurt of kwark niet zo zuur is, want voorheen was ik gek op zuivelproducten, tot ik er dus achter kwam dat dit hetgeen is waar ik dus al jaren last van had.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:35

2 appels zijn al 158 kcal oid dus die 100 moet makkelijk te halen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:39

Jolien87 schreef:
Klopt, het fruit was op in huis, stom. Normaal gesproken zorg ik dat ik minstens 2 stuks fruit per dag eet, maar meestal zijn dit toch zeker wel 4 stuks. In mijn vorige berichtje staat ook dat ik een hele lading fruit in huis heb gehaald voor vanavond. Maar ik weet niet of ik daar ruim 300 kcal mee kan overbruggen.
De havermout maak ik aan met gekookt water. Zuivel gebruik ik niet, omdat mijn maag daar niet tegen kan. Krijg ik een boel steken van, wat vervolgens doorgaat naar mijn darmen, wat resulteert in een kwartier op de pot. :') Daar kan ik dus een dag "lol" van hebben.
Morgen wil ik dus sojamelk gaan proberen en eens kijken welke yoghurt of kwark niet zo zuur is, want voorheen was ik gek op zuivelproducten, tot ik er dus achter kwam dat dit hetgeen is waar ik dus al jaren last van had.

Zuivel kan ik zelf ook niet echt fijn over. Room, kaas en een enkele keer kwark wil wel. Ik gebruik zelf gewoon sojamelk voor de havermout. Vind ik zelf erg geslaagd en levert voor mij een fijn en flink ontbijt. Maar als je het aanmaakt met water dan klopt de invoer wel. ;)

Fruit combineren met noten? Een wat rijker stuk fruit er bij nemen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:41

@Depende: Ik bedoelde trouwens 300 kcal. Snap niet helemaal hoe ik op 100 kcal uitkwam van 1600 - 1281. :') heb het al aangepast inmiddels.
Maar dat tikt dan inderdaad wel aan met die appels. Misschien dat, dat ook verklaart waarom het nu veel minder is, omdat ik normaal gesproken dus wel fruit eet 's ochtends en/of overdag.

Heb ook bananen gehaald, daar zit ook best wel wat in, dus als ik vanavond een lekkere fruitmix maak van appel en banaan moet ik toch uiteindelijk wel uitkomen op 1600 lijkt mij. :D
Goed idee van die noten, die kunnen natuurlijk ook lekker door de havermout. :) Ik doe eigenlijk altijd rozijnen door de havermout, maar dat begint nu wel te vervelen.

Thanks voor de tips. :) Die sojamelk ga ik dus zeker proberen. Smaakt dat trouwens ook heel anders dan gewone halfvolle melk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:49

Sojamelk is zoeter en heeft een aparter nasmaakje. Gewoon een glas sojamelk vind ik niet geweldig en sojamelk met een smaakje vind ik te chemisch. Warme sojamelk met havermout vind ik geweldig lekker. :j Walnoten met banaan, cranberries diepvries bosbessen, diepvries frambozen, verse aardbeien, appel met rozijnen ect. is allemaal heel lekker door de havermout.

Diepvries fruit die ik samen met de sojamelk en havermout tegelijk in de magnetron. Vers fruit doe ik pas door de havermout als ik hem klaar heb.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 20:52

Ohja, de tip van het diepvriesfruit heb ik inderdaad een tijdje terug ook al zien langskomen. Ik denk er iedere keer aan om het te laten, behalve als ik in de supermarkt ben. :(
Wordt banaan niet heel slijmerig door de havermout? Ach, ik kan het altijd proberen. :)

Is er ook yoghurt die niet zo zuur is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:07

Ik doe de banaan pas na het koken door de havermout en eet het dan gelijk op. Geen slijmerige banaan hoor. :)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:24

Vandaag zelf een alternatieve pizza gemaakt *\o/* Scheelt me 200 kcal en een berg zout en berg suiker als ik dezelfde hoeveelheid kant-en-klaar zou halen. En het smaakte lekkerrr :D
Heb ook weer eens shred, level 1 gedaan. Poef, dat was pittig :wow: Grappig dat je bepaalde oefeningen zo snel weer verleerd (spieren; use it or lose it, I know).
En ik heb een tumblr gemaakt, zie onderschrift.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:29

Ah leuk Rebel_Jits! Er staan echt een boel leuke afbeeldingen tussen. :j
Doe je nu geen specifieke workout meer dan?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:31

Die tumblr is leeeeeuk!!

Ik wilde vragen, is er een fitness programma om heeeeel lenig te worden?

Eigenlijk wil ik al heel lang de split kunnen, en dat soort dingen, wil eigenlijk een soort gelijk Jillian programma die me dat leert..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:32

Misschien de yoga meltdown?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:34

Is dat niet ook gewoon heel zwaar met cardio?

Moet natuurlijk een beetje om warm te worden maar ik wil heel veel rekoefeningen, dus niet om spieren te krijgen of vet verbranden maar puur lenig worden.
Is dat geschikt denk je?

Ik ga eens kijken op youtube.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:38

Ik heb geen idee. Ik moet zeggen dat ik de Yoga meltdown nooit heb gezien. Maar zoals ik het altijd heb beschouwd, is dat yoga onder anderen is bedoeld om je lijf leniger te maken.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 21:55

Vakantie is geboekt voor half april, en dan moet er ook een bikini gekocht worden :oo Hopelijk lukt het om wat kwijt te raken voor die tijd :=