[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 20:45

Fijn dat alles goed is gegaan! En wat leuk zeg dat de zuster dat zei! Dat maakt je dag dan weer een beetje beter denk ik. :)
Lekker even rustig bijkomen nu hoor!

Dankje N0a! Heb net nog wat argumenten kunnen bedenken gelukkig..

Jaaa mandy, jumping squats! _/-\o_ En wide squats :j

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:11

Madeira_ Wat fijn dat het goed is gegaan! Ik ga ook met Frummels mee, mooi compliment! :j

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:42

Zo, een hoop bijgelezen:

@_PassoaJus, wat een positieve instelling. Hoe is het hardlopen gegaan? En werkte het tegen de trek?
@Regallie, prima lijstje lijkt het zo. En ik denk dat een glas limonade na een stevige sportsessie geen probleem is. Wat doe je qwa sport?
@Dipstaartje, goed dat je zelf ook doelen hebt op gesteld. Ook fijn dat je open staat voor de doelen van je trainer. Ben benieuwd waar jullie mee aan de slag gaan. Laat je het even weten?
@Eleionomae, wat super lief van hem, hahaha! Wat zijn zure kabels, zoiets als zure matten?
@Frummels, wat lastig zeg van je betoog. Hoop dat je er nog uitkomt. Wat is een fudge?
@Kiannah, wat lekker zeg. Erg handig ook als je het meerdere malen kan gebruiken.
@Madeira, fijn dat de operatie goed is gegaan. Moet je lang in het ziekenhuis blijven?

Hier zijn de eerste 10 kg eraf! *\o/*

Ben ook weer helemaal gemotiveerd. Sta nu op 66.2 kg en wil er eigenlijk nog 6,2 kg vanaf en ben 168.
Krijg ook steeds meer complimentjes en zit echt lekker in mn vel.
Zelf heb ik het druk en loop ik veel op mn werk, mest iedere dag de stal van mn paard uit en rij 2x in de week. Daarnaast heb ik geen zin meer om te sporten, ga ik dan op een gegeven moment stil blijven staan tijdens het afvallen omdat ik niet sport?

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:53

@winner: wat super zeg!! En paulien is al thuis, was een dagopname! :)

jullie gaan echt snel, zal morgen even uitgebreid reageren, ga zo lekker slapen!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 22:54

Zo doe je je bokt naam wel eer aan! Echt top! +:)+

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:46

Grote kans dat je stil gaat staan alsje niet meer sport Winner.
Is het niet handiger om een sport te zoeken die je echt leuk vind? Weet ook niet wat voor sport je doet.ik zelf vind elke sport eigenlijk leuk, waaronder fitness. Ik zie daar bijvoorbeeld heel vaak vrouwen/meisjes die een uur op de cardio apparaten bijvoorbeeld gaan staan en het na een maand opgeven omdat dat saai is.
Je krijgt heel veel motivatie als je iets doet wat je echt leuk vindt. Het beste is dan niet iets als skaten of hardlopen, maar iets waar je als het ware aan vast zit. Als jij op woensdagmiddag om 4 uur tennisles hebt ga je daar veel sneller heen dan dat je met jezelf afspreekt dat je 1 x per week gaat skaten. Het is vaak de drempel die zo moeilijk is. Als jij iets van les of zo'n groep hebt, voel je je meer verplicht om te gaan.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:06

even een vraagje: wanneer sporten jullie eigenlijk?
met een full time baan, 3 kleine kinderen en 5 paarden aan huis is het voor mij echt onmogelijk om ook nog te gaan sporten naast het rijden van de paarden.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:08

Madeira, gelukkig is het allemaal goed gegaan!! Alleen minder dat het wakkerworden niet zo fijn was, maar wat een lief compliment van de zuster! <3 (ik heb een zwak voor lieve zusters hihi)

Haha Mandy, jumping squats gaan nog wel, jumping lunges zijn voor mij echt killer!!

Winner wat goed 10 kg!!! supersupersuper!! *\o/*

Ik ben het niet helemaal eens met LauraP, ik snap wel wat je zegt over het niet meer sporten en dan ook niet meer afvallen, maar ik denk dat dat per persoon verschilt, en dus niet altijd het geval hoeft te zijn.
Ik denk dat afwisseling in je sporten heel belangrijk is en dat je het indd leuk vind, maar dat het ook wel wat voor je lichaam doet.
Maaaaaar.... ik denk dat goede voeding de basis is van een gezond gewicht, en als je echt gezond eet, je echt wel een tijdje niet per see hoeft te sporten om op dat gewicht te blijven of zelfs af te vallen.
Dat sporten er wel bij helpt is natuurlijk wel logisch :D (mits je het op de goed emanier en efficient doet)

Wat LauraP zegt over er plezier in hebben, zit natuurlijk wel wat in, alleen voor mij geldt, dat ik het hardlopen in het begin helemaal niet leuk vond, en nu juist helemaal om ben en het geweldig vind, dus ook dat verschilt per persoon...

en Winner, als het even niet in je schema past omdat je druk bent, moet dat geen kwaad kunnen, gezond eten is gewoon de basis en dat moet een gewoonte worden, zodat dat in drukke periodes wel goed blijft gaan (een x zondigen om te zoveel tijd daargelaten)
Ik heb zondag, maandag, dinsdag ook niet gesport omdat ik dinsdag tentamen had, liep wel over van de energie dus was heel blij dat ik gisteren weer lekker heb kunnen knallen!
:D

Wow Wisanda, dat klinkt als een heel druk schema, ik sport na het paardrijden of gelijk na het werk als mn bijrijdster rijdt... (zonder mn bijrijdster werd het voor mij ook wat lastiger)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:09

wisanda2003 schreef:
met een full time baan, 3 kleine kinderen en 5 paarden aan huis is het voor mij echt onmogelijk om ook nog te gaan sporten naast het rijden van de paarden.

Ik moet zometeen om half 10 naar school, dus ik leg nu mn matje en mn gewichtjes klaar om te gaan shredden :o

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:10

Wat goed winner! Proficiat!

Madeira, fijn dat alles goed is gegaan! En fijn wakker worden met zo'n lieve zuster :D

Sporten en leuk vinden, ik ga het nooit doen, maakt niet uit welke sport, alleen paardrijden vond ik altijd leuk, maar dat zette ook nooit zoden aan de dijk :') ik neem tegenwoordig gewoon mn ereader mee naar de sportschool. Kan het bij alle cardio gebruiken behalve bij de loopband. Maar als ik 3k in een redelijke tijd heb gelopen mag ik daarna van mezelf nog een k wandelen en dan kan het weer wel hahaha. 40 min crosstrainer zijn ook zo voorbij met een leuk boek :)) je kunt bij ons bij inlevering van je rijbewijs of id ook een ipad mini lenen om het cardio sporten leuker te maken :j

Zo mijn ontbijtje zit er weer in. Bevalt me goed die lijnzaad. Het valt minder zwaar dan dan mout of zemelen :) vandaag eerst een glas detox bessen dinges, daarna mn smoothie met yoghurt,lijnzaad, 2 mandarijntjes en een scheutje roosvicee en nu nog een flinke mok rooibosthee :)

Zo eerst werken en dan rnd 11.30 weer even sporten :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:16

Ik sport ook niet hoor en ben toch al 25kg kwijt ;)

Het gaat niet snel, maar das niet erg. Als het er maar af gaat :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:17

Goedemorgen :O

Madeira, wat fijn dat alls zo goed gegaan is :j En wat een superlief compliment van de verpleegster.

Winner, wat super goed :j

Ik wil julile toch vragen of ik misschien wat verkeerd doe want er gaat echt 0.0 af :o
Heb gisteren gebadmintond en ben van plan vandaag voor het eten een rondje te gaan hardlopen :j
Mijn lijstje is
o: mueslibol met magere kaas
t: rijstwafel met niks (zijn 3 kleintjes in een verpakking heel handig, kun je bij de aldi kopen, ook nog meergranen)
t: stukje paprika
l: 2 vk bh met osseworst, komkommer en beetje peper. Kop soep (ipv warm eten vanavond)
t: 2 kiwi's
t: 1 sinaasappel
a: salade en geroosterd brood (normaal gesproken eet ik in de avond altijd gewoon veel groente met vlees en soms aardappels, of vezelrijke pasta en dan laat ik de kop soep tussen de middag weg)
t: magere kwark of een handje noten

Ik beweeg dus 2 tot 4 keer per week. Hardlopen en op woensdagavond intensief badminton. Wat denken jullie zal ik dan te weinig eten misschien?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:18

lauraP schreef:
wisanda2003 schreef:

Ik moet zometeen om half 10 naar school, dus ik leg nu mn matje en mn gewichtjes klaar om te gaan shredden :o

Ik denk dat jou levensstijl al zeer actief is, niet te vergelijken met iemand die naar school moet om half tien ;)
Met 5 paarden, die je rijdt, je kinderen, de stallen etc, zou ik me geen zorgen maken hoor!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:23

denice schreef:
Ik denk dat jou levensstijl al zeer actief is, niet te vergelijken met iemand die naar school moet om half tien ;)
Met 5 paarden, die je rijdt, je kinderen, de stallen etc, zou ik me geen zorgen maken hoor!

Indeed! _/-\o_

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:32

Madeira, fijn dat alles goed verlopen is!
En Winner91, goes beziiiiig! :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:15

Gefeliciteerd winner, echt super!:D

Gister heb ik mijn eerste bootcamp training weer gehad,
Pfoe was best zwaar maar echt heerlijk :)

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:40

denice schreef:

dank je.. Het is echt een drukke bedoeling, maar er moet toch wat vanaf. ik denk dat ik maar eens 2x in de week ga hardlopen met onze 2 jarige merrie

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:51

Winner, wat ga jij lekker zeg super :D

Was inderdaad een dagopname :)

Wisanda, ik sport thuis (hometrainer, touwtje springen –zonder springtouw dan haha- + gewichtjes) omdat ik dit heel erg prettig vind ivm tijd. En natuurlijk veel wandelen met de hond maar dat is meer beweging en geen sporten denk ik zo :D en nog paardrijden.. en straks komt er nog een HBO studie bij..
maar ik heb 1 paard en jij 5, volgens mij ben jij al genoeg in beweging hihi :D

Wollie, hihi ik ook! Er zijn zúlke lieve zusers bij die echt alles doen om het voor jou zo comfortabel mogelijk te maken. Ook vroeg ze of ik het spannend vond, ik gaf toe dat ik het infuus prikken wat spannend vond omdat dat heel vaak mis gaat (en ik ben al beetje zenuwachtig voor de operatie). Ging ze in een bak warm water doen en mijn hand erin leggen, zodat de aderen wat opzwollen en makkelijker prikken was. En dat was het zeker, ging in 1x goed en deed amper pijn :D echt zo lief hoe ze met je meedenken :D

Sakkia, wow ik vind jou lijstje echt heel netjes! Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat je hieraan moet veranderen, omdat je ook gewoon normaal eet en niet extreem weinig.. maar misschien toch proberen meer te variëren?

Goed bezig Liespower!

Ik heb hier ook allemaal gezonde recepten op gezocht. Ik mag natuurlijk nu echt niet veel (tot 13 mei) maar wil wel lekker beweging in de zin van wandelen en misschien rustig fietsen op de hometrainer, meer mag ik niet helaas.. maar heb wel genoeg tijd om allemaal gezonde dingen klaar te maken voor mezelf en mijn ouders :D Ik zit nu heerlijk aan de thee <3

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:59

Ik doe wel afwisselen met het fruit en het beleg op brood hoor :j
En verder zijn de mueslibollen nu op dus dan ga ik weer over op yoghurt met allbran in de ochtend.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:01

Ah oke Sakkia, dan zou ik het echt niet weten, vind dat je echt een net menu hebt :) lastig!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:18

Madeira, Fijn dat de operatie goed is gegaan!
Frummels, even offtopic O:) Hoe denk jij over zo'n rollerband training bij iemand die al 26 jaar in de sneeuw skiet? Oud-huisgenootje gaf daar les in en zei dat dat waarschijnlijk op een drama uit zou lopen :')
Sak, sowieso de mueslibollen skippen :j Heb je die soep zelfgemaakt? Uit een pak / blik zit vol met zout, suiker en andere conserveringsmiddelen.
Wisanda, ik zou er niet aan moeten denken, zo druk O:) Ik heb twee jaar terug mijn paard verkocht en ik vind het een verademing. Ik werk minimaal 40 en max 84 tot 100 uur in de week en zit vaak op zee of het buitenland, dus dat is ook lastig qua sporten. Ik probeer elke dag te shredden, loop normaliter 3x per week hard (6 tot 10km) en ga daarnaast nog 2x per week naar de sportschool. Als het mooi weer is wil ik het fietsen gaan oppakken. Momenteel loop ik even niet hard door een blessure en ik moet nieuwe schoenen.

Ik voel me vandaag echt een plofkip. Houdt zoveel vocht vast -O- En vanmiddag vlieg ik naar Noorwegen, dus moet maar even goed uitkijken wat ik daar allemaal eet!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:25

@Madeira: fijn dat de op goed verlopen is!

@Winner: oh, wat goed *\o/*

@Wisanda: je moet wel een kei in timemanagement zijn als je daar nog sporten tussen wilt krijgen _/-\o_ . *ik zie dat jullie ook aangespannen rijden? onze vereniging heeft een heel leuke rit op 9 mei, omgeving, schinveld, landgraaf, geilenkirchen*

Hier nog steeds ziek -O- en dan ook niet aan het sporten of echt goed eten, ben blij als ik zo een beetje de dag door kom met bedrijf, gezin en beestenboel hier op de boerderij.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:27

Nee de soep wordt hier op het werk gemaakt en daarvan weet ik even niet hoe het gemaakt wordt.
Dat is ook alleen maar vandaag hoor, omdat ik anders niet echt warm eten krijg ;)
Als ik zelf soep maak dan maak ik het wel zelf.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:29

Goeie morgen!

Saskia: Toen ik je post las dacht ik ook iets meer variëren met yoghurt/kwark o.i.d. Maar dat doe je dus al! Ik zou het ook niet weten..... Anders eens proberen om iets meer te eten, wellicht is dat het inderdaad gewoon. Of je staat even stil. Op hoeveel calorieën zit je op een dag?

Ik ben zonet even sneaky op de weegschaal gaan staan, zou niet, pas maandag weer maar kon het niet laten! 300 gram eraf! 8-) Misschien ook wel meer, heb me niet exact gewogen afgelopen maandag. Ben de laatste tijd meestal 78 of iets daarboven, dus van 78 uitgegaan!

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:31

gelukkig nu niet zoveel bij hoeven lezen! :P

sakkia: ik vind je lijstje er ook netjes uitzien! je sport ook gewoon netjes! ik sport ook maar 2 keer in de week en moet dan wel nog fietsen naar het werk(totaal 12km, en lopend beroep)

Paulien: ik ben blij dat het goed met je gaat! vandaag weer controle he? succes! :+: hopen op net zo goed resultaat als de vorige keer! :)

wisanda: volgens mij ben je dan ook wel genoeg in beweging! ;)

liespower: waar heb je die training gehad? dat lijkt me echt heerlijk haha! ben je wel voldaan na die tijd! ;)

ik had dinsdagochtend gewogen en was iets meer dan toen ik in het weekend er stiekum op ging staan, maar daarna heeeeel veel moeten plassen(5 keer in een uur bijna!) merkte al dat ik wat opgezet was! dus woensdag ochtend er weer opgestaan en was ik geen 84.3 maar 83.8! dus gaat lekker hier, bijna de eerste 3 kilo eraf! :D